با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ مدل های مدرن فانتزی و جدید پرده آشپزخانه
زیارت عاشورا

پرده آشپزخانه یکی از مواردی است که می تواند در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر گذار باشد . آشپزخانه ها معمولا دارای یک پنجره برای تهویه هوا هستند که با انتخاب یک پرده مناسب برای آن می توانید به زیبایی پنجره و دکوراسیون آشپزخانه کمک کنید . برای اینکه بتوانید پرده را به درستی انتخاب کنید این مطلب ر ا از دست ندهید .

 

پرده آشپزخانهپرده آشپزخانه

جنس و رنگ پرده آشپزخانه

قبل از رفتن به خرید پرده ، پنجره را اندازه گیری کنید تا بتوانید پرده مناسب را خریداری کنید . پرده آشپزخانه باید جنس مطلوب و با کیفیتی داشته باشد و چون احتمال کثیف شدن آن زیاد است بتوانید برای دفعات زیاد آن را بشویید . همچنین جنس پرده باید در برابر نور آفتاب مقاومت کافی داشته باشد . پرده هایی که از جنس پارچه نخی هستند گزینه مناسبی برای آشپزخانه می باشند و در برابر شست و شو و نور آفتاب مقاومند .

رنگ پرده آشپزخانه تاثیر زیادی روی دیزاین و دکوراسیون آشپزخانه دارد و باید با رنگ دکوراسیون و دیوار های آشپزخانه هماهنگی داشته باشد . برای آشپزخانه های کوچک پرده رنگ روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگ تر و دلبازتر به چشم بیاید . اگر نور زیادی از پنجره وارد می شود و اذیتتان می کند پرده را از رنگ های تیره انتخاب کنید تا جلوی نور آزار دهنده را بگیرد .

پرده آشپزخانهپرده آشپزخانه

آشنایی با انواع مدل های پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه فانتزی

پرده های فانتزی از جمله پرکاربرد ترین پرده ها برای آشپزخانه هستند . طرح و جنس پارچه در این مدل پرده اهمیت زیادی دارد و روی مدل پرده و زیبایی پرده تاثیر گذار است . پرده های فانتزی محیط آشپزخانه را زیبا و جذاب می کنند و آن را از سادگی و یکنواختی خارج می کنند . پرده فانتزی برای افرادی که به دنبال جذاب کردن فضای دکوراسیون منزلشان هستند یک انتخاب ایده آل به حساب می آیند .

پرده آشپزخانه فانتزی

پرده آشپزخانه ریلی

پرده های ریلی و پلیسه ای طرفداران خاص خود را دارند و افرادی هستند که دوست دارند از این نوع پرده برای پنجره آشپزخانه استفاده کنند . این پرده ها به دلیل ساده بودن از مد نمی افتند و زیبایی پنجره را بیشتر می کنند .

پرده آشپزخانه بالارونده

پرده های بالارونده از پرده های مناسب برای آشپزخانه هستند . این مدل پرده ها دارای دوخت زیبایی هستند و فضای کمی اشغال می کنند . این مدل پرده ها مناسب آشپزخانه های کوچک هستند .

پرده آشپزخانه کافه ای بلند

بلندی این پرده ها ۱۱۵ سانتیمتر است و سرتاسر پنجره را می پوشاند و از سقف تا کف آشپزخانه آویزان هستند . این مدل پرده برای کسانی نمی خواهند به بیرون دید داشته باشند و حریم شخصی برایشان مهم است مناسب می باشند .

 

پرده آشپزخانه کافه ای بلندپرده آشپزخانه کافه ای بلند

پرده آشپزخانه کافه ای نیمه بلند

پرده کافه ای نیمه فقط نیمه پایینی پنجره را می‌پوشاند و خیلی راحت با دکوراسیون آشپزخانه ست می‌شود . این نوع پرده دارای طرح های مختلفی است و می توانید طرح و رنگ آن را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه تان انتخاب کنید . این پرده ها این امکان را ایجاد می کنند که نور کافی وارد آشپزخانه شود .

پرده آشپزخانه کافه ای نیمه بلندپرده آشپزخانه کافه ای نیمه بلند

والان آشپزخانه

والان نوعی پرده است که فقط قسمت بالای پنجره را می‌پوشاند . پرده های والان برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند . پرده های والان مدل های متنوعی دارند از جمله پرده والان بالونی ، پرده والان تابدار ، پرده والان جعبه‌ای پلیسه‌ای .

مدلهای جدید پرده کرکره آشپزخانه

پرده های کرکره ای در مدل های مختلف ساده و طرح دار تولید می شوند پرده های کرکره برای انواع دکوراسیون در خانه های کوچک و بزرگ استفاده می شوند . پرده های کرکره جدید از جنس چوب و آلومینیوم ساخته می شوند که مدل های چوبی برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب هستند . این پرده ها قابلیت تنظیم نور را دارند . پرده کرکره ساده برای آشپزخانه کوچک مناسب است و پرده های کرکره طرح دار برای آشپزخانه های بزرگ مناسبند . رنگ این مدل پرده را با توجه به فضای دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه خودتان انتخاب کنید .

مدلهای جدید پرده زبرا آشپزخانه

پرده های زبرا یا شید از مدل های پرده آشپزخانه مدرن هستند . این پرده ها از جنس های خشن و زبر مانند پلی اتیلن و پارچه زبر توری تولید می شوند . پرده های زبرا روی یک قاب مخصوص نصب می شوند و با یک ریسمان بالا و پایین می روند . پرده های زبرا بعنوان عایق عمل می کنند و در برابر گرما و سرما مقاومت می کنند . سه مدل پرده زبرا یا شید آشپزخانه شامل : رومی ، بامبو و رول می باشند .

 

پرده آشپزخانهپرده آشپزخانه

پرده شید رومی

پرده شید رومی از جمله مدل‌های پرطرفدار می باشد که بصورت یکپارچه بالا و پایین می‌شود و به راحتی جلوی عبور نور را می‌گیرد . پرده شید رومی از جنس چوب یا پارچه‌های خشک تولید می شود . این پرده را اگر با دکوراسیون و رنگ آشپزخانه ست کنیم نمای شیک و مدرنی پیدا می کند و دکوراسیون آشپزخانه را زیبا تر می کند .

پرده شید بامبو

پرده شید بامبو نمای گرمسیری دارد و احساس آرامش و راحتی را به محیط آشپزخانه القا می کند . جنس این پرده از مواد طبیعی می باشد و برای کسانی که حامی محیط زیست هستند مناسب است . پرده بامبو دارای ظرافت زیادی است و کمی نور هم از آن عبور می کند و بخاطر ظرافت احتمال آسیب دیدگی آن زیاد است .

پرده شید رول

پرده شید رول از جمله پرده های ساده است که اجازه عبور نور و اشعه های زیان آور آن را نمی دهد و همچنین جلوی نور و روشنایی فضا را نمی گیرد . این پرده خیلی راحت نصب می شود و یک فضای یکدست ایجاد می کند . پرده رول بخاطر سادگی خیلی راحت با انواع دکوراسیون هماهنگ و ست می شود . همچنین این نوع پرده به آسانی تمیز می شود و برای کسانی که دغدغه نظافت و شستن پرده آشپزخانه را دارند گزینه مناسبی است .

پرده آشپزخانه شید رولپرده آشپزخانه شید رول

پرده آشپزخانه حریر

پرده‌ آشپزخانه حریر از جنس پارچه بسیار سبکی تولید می شود . این مدل پرده هم محیط را روشن می کند و هم به بیرون دید ندارد و از حریم شخصی افراد محافظت می کند . این پرده دارای رنگ های روشن می باشد و لطافت پارچه حریر به زیبایی آشپزخانه کمک می کند . پرده های حریر به راحتی روی پنجره نصب می شوند و تنها مشکل آنها این است که عایق حرارتی نیستند .

چند نکته در مورد انتخاب پرده آشپزخانه

  1. برای آشپزخانه با دکوراسیون کلاسیک که رنگ کرم غالب است ، پرده با رنگ سفید مناسب است . پرده سفید با این نوع دکوراسیون به زیبایی ست و هماهنگ می شود .
  2. اگر دکوراسیون آشپزخانه ساده و مدرن است پرده شید با رنگ تیره و یا پرده کرکره ساده میتواند مناسب باشد . رنگ تیره در این نوع دکوراسیون در نگاه اول چشم را خیره می کند و دکوراسیون زیبایی خلق می کند .
  3. در دکوراسیون آشپزخانه بومی که معمولا وسایل چوبی زیاد است پرده نخی شطرنجی گزینه مناسبی است . رنگ پرده را از رنگ های کلاسیک تیره انتخاب کنید .
  4. برای آشپزخانه با دکوراسیون صنعتی که در آن ترکیبی از چوب و فلز با رنگ تیره به کار رفته ، پرده آشپزخانه شید رومی با رنگ خاکستری مناسب است .

 

پرده آشپزخانهپرده آشپزخانه



تاريخ : سه شنبه 6 آبان 1399برچسب:, | 18:27 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |