با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ فاصله چشم تا تلویزیون باید چقدر باشد؟
زیارت عاشورا

 

به دلیل اینکه این جعبه سیاه حین نمایش ویدیوها از لامپ‌های تصویرشان اشعه می تابانند اگر اعضای بدن انسان به مدت طولانی با این اشعه ها برخورد داشته باشد آسیب های مغزی و چشمی را به همراه دارد و اگر این فاصله کمتر باشد میزان آسیب بیشتر می شود و هرچقد دورتر از تلویزیون باشید بدنتان سالم‌تر است.
 
اندازه تلوزیون‌ باید با ابعاد اتاق و فاصله محل نشستن برای تماشا تعادل داشته باشد، زیرا هرچه از تلویزیون عقب تر باشید صفحه آن کوچتر است و از بروز آسیب های چشمی و شنوایی جلوگیری می شود و حتی در هنگام خرید نیز باید به اندازه، فاصله دید، کیفیت واضح توجه کرد.
 
فاصله استاندارد افراد با تلویزیون نیز از دیگر نکته مهم در تهیه تلویزیون است.
تماشای تلویزیون برای بچه‌ها از چه سنی است؟
 
طبق پژوهشگری کشور آمریکا، کودکان زیر ۲ سال در طول روز حدود ۲ ساعت به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می نشینند و حتی بچه‌های زیر ۶ ماه نیز روزانه ۲ ساعت برنامه‌های تلویزیونی، سی‌دی‌های کارتونی یا آموزشی را تماشا می کنند که متاسفانه این زمان در میان کودکان ۸ تا ۱۲ سال به ۴ ساعت در روز رسیده است.
 
تماشای تلویزیون در سنین کم به دلیل عدم رشد درک و فهم کودکان، باعث ایجاد آسیب های روحی و روانی، ترس، تنبلی، عدم رشد خلاقیت و تحرک در آنان می گردد و از اجتماعی شدن آنان جلوگیری می کند.
 
استفاده و تماشای تلویزیون برای کودکان در سنین پایین در روز حداکثر 2 ساعت است و هر چقدر این زمان کاهش یابد برای سلامتی آنان بهتر است.


تاريخ : پنج شنبه 25 اسفند 1401برچسب:, | 7:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

صنعت ترابری در آستانهٔ تحول بزرگی است. فناوری هایپرلوپ عبارت است از واگن‌هایی که با نیروی مغناطیسی در تونل ویژه‌ای معلق می‌شوند و با سرعتی حدود ۳۰۰ متر برثانیه حرکت می‌کنند. بناست نخستین خط این فناوری از همینجا آغاز به کار کند.

 

هارج دالی‌وال، مدیر اجرایی پروژهٔ هایپرلوپ خاورمیانه و هند درباره این فناوری تازه می‌گوید:‌‌ «هایپرلوپ در واقع نوعی تلفیق جالب از مهندسی هوافضا، و راه‌آهن سریع‌السیر است. تونلی که هوای درونش تخلیه شده حس حرکت در فضا را دارد. در این محیط واگنی جای می‌دهیم به نام پاد که با نیروی مغناطیس معلق می‌شود. بعد این واگن را با موتور القایی خطی به حرکت در می‌آوریم که این امکان را می‌دهد که در محیطی امن به سرعتی بسیار بالا برسیم.»

 

هارج معتقد است که این فناوری کاملا عملی است. کارشناسان در آزمایش اولیه این پروژه، در پانصد متر اولیه حرکت، به سرعت ۴۰۰ کلیومتر بر ساعت رسیده‌اند و از نظر تئوریک تردیدی ندارند که به سرعت ۱۱۰۰ کیلومتر درساعت خواهند رسید. آنان معتقدند این پروژه تا سال ۲۰۲۷ بهره‌برداری می‌رسد.

هارج فرآیند یک سفر آینده را چنین توصیف می‌کند:‌ «تصور کنید سوار بر ماشین خودتان وارد واگن هایپرلوپ می‌شوید و هزاران کیلومتر آنطرف‌تر خارج می‌شوید و ماشین شما را به منزل می‌رساند. این نوع جابجایی، هدفِ نهایی سفر بی‌توقف است که رسیدن به آن، مقصود ما برای ۱۵ سال بعد است.»

دیدگاه بلندمدت در دوبی آن است که بندری متصل به اطراف ایجاد شود. یعنی از ابوظبی تا ریاض را در ۴۸ دقیقه، و از دوبی تا ابوظبی را در ۱۲ دقیقه بتواند پیمود.



تاريخ : پنج شنبه 25 اسفند 1401برچسب:, | 7:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |