با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ ۷ دلیل که نشان میدهد غول ها وجود داشتند
زیارت عاشورا

 بر اساس باور دانشمندان، نسل انسان در طول تاریخ،  تکامل زیادی یافته. بعضی ها با جثه کوچک و بعضی ها با جثه بزرگتر. اما خب اگر به شما بگوییم که انسانهایی با سایز دو یا سه یا چهار برابر سایز انسان های امروزی وجود داشتند چی؟ در این پست ما ۷ دلیل که نشان میدهد غول ها وجود داشتند را برای شما آماده کردیم. با ما همراه باشید.

 

۷. ردپای غول چینی

ردپای غول چینی

در آگوست سال ۲۰۱۶ یک کشف عجیب و حیرت انگیز در گوئیژو چین اتفاق افتاد. یک عکاس وقتی که در حال کوهنوردی بود، ردپاهایی رو پیدا کرد که درست شبیه درپاهای انسان بودند. اما با این تفاوت که بیش از دو برابر سایز پای انسان از طول و عرض داشت و حدود سه سانتی متر به درون زمین فرو رفته بود. دانشمندان تخمین زدند که باید این ردپا برای کسی بوده باشد که تقریبا چهارمتر قد داشته.

خیلیها میگویند که داستان این ردپا دروغ است که کاملا هم قابل درک است اما خب این حقیقت را نمیشود نادیده گرفت که این اولین بار نیست که همچین چیزی کشف میشود.

در سال ۱۹۱۲ یک ردپای ۱۲۰ سانتی متری در آفریقای جنوبی پیدا شد و قدمت آن به ۲۰۰ میلیون سال میرسید که گفته میشود برای تمدن باستانی غول ها است که داستان و ریشه هایی در فرهنگ های هندی، انجیل و اسلام را دارد. چیزی که خیلی جالب است این است که این ردپای سال ۱۹۱۲ برای کسی بوده است که تقریبا بیش از ۸ متر قد داشته و میتواند یک غول خیلی بزرگ بوده باشد.

 

۶. نبش قبر برادران فیلیپس

نبش قبر برادران فیلیپس

یک مقاله خبری در سال ۱۹۱۲ از جزئیات یک نبش قبر در قبرستان کوهستانی خبر داد که توسط برادران فیلیپس انجام شده بود. این قبرستان در ویسکانسین آمریکا بود و به نقل از نیویورک تایمز در چهارم می سال ۱۹۱۲ تعداد ۱۸ اسکلت غول پیکر که در این قبرستان کوهستانی به دقت دفن شده بودند کشف شد. این استخوان ها کمی شبیه اسکلت میمون ها بودند اما خب از خیلی جهات هم شبیه اسکلت انسان ها بودند و بعد از نظر کارشناسی این استخوان ها استخوان انسان شناسایی شد.

قبل از آن هم اسکلت غول ها در ویسکانسین پیدا شده بود که اولین آن به نقل از نیویورک تایمز در سال ۱۸۸۱ توسط یک سری محقق پیدا شده بود و دومی هم یک غول تقریبا سه متری در سال ۱۸۹۷ بود که این تئوری را به وجود آورد که امکان داشته که ویسکانسین تمدن قدیمی برای غول ها بوده باشد.

 

۵. بقایای غول ها در اکوادور

بقایای غول ها در اکوادور

در سال ۱۹۶۴ چندین فرد محلی با پدر کارلوس واکا در تماس میگیرند. کارلوس یک کشیش بود که با بیمارستان های محلی کار میکرد. محلی ها یک عالمه استخوان های عجیب و غریب در مناطق کوهستانی پیدا کرده بودند و بعد از بررسی این کشیش فهمید که این استخوان ها برای انسان ها هستند اما سایز آنها چندین برابر بزرگتر از سایز استخوان های معمولی است.

بعد این استخوان ها پیش یک متخصص باستان شناس برده شد. او به همراه چندین متخصص دیگر، استخوان ها را بررسی کرد و به این نتیجه رسیدند که این استخوان برای انسانی بوده که تقریبا ۸ متر قد داشته و محققان تخمین زدند که این استخوان ها که این استخوان ها حداقل ۱۰۰۰۰ سال قدمت دارند.

این متخصص باستان شناس ادعا کرده که منطقه ای که این استخوان ها در آن پیدا شده به قبرستان غول ها در میان محلی ها معروف است اما این ادعا هرگز اثبات نشد.

 

۴. غول های وارنا

غول های وارنا

این استخوان ها در شهر وارنا در کشور بلغارستان اتفاق افتاده. باید بدانید که وارنا قبلا شهر باستانی یونان به نام اودسوس بوده که به داشتن هزاران راز و رمز در مورد غول ها مشهور است و جای تعجب ندارد که در ژانویه سال ۲۰۱۵ یک اسکلت بزرگ انسان در آنجا کشف شده.

این اسکلت به صورت خیلی جالبی دفن شده بود و دست های این اسکلت به کمرش بوده. بعضی ها که خیلی تردید داشتند گفتند که این اسکلت برای یک انسان خیلی قدبلند بوده اما یک سری دیگر میگفتند که این غول همان غول باستانی اودسوس است.

 

۳. غول غارنشین

غول غارنشین

در سال ۱۹۱۱ دو کارگر معدن تصمیم گرفتن تا یک نوع خفاش را شکار کنند که از آن در تهیه باروت اسلحه استفاده میشد. برای همین برای شکار به یک غار رفتند اما در آنجا یک کشف باستانی عجیب کردند و بعد از آن آلفرد کروبر که رئیس هیئت باستان شناسی در دانشگاه کالیفرنیا بود را خبر کردند.

آنها چندین مومیایی با سایز نرمال را پیدا کردند اما در کنارش چند اسکلت را پیدا کردند که به صورت شگفت آوری بزرگ بودند و بالای ۳ متر قد داشتند و حتی جای دستی بزرگی را در همان غار پیدا کردند که اصلا شبیه به یک انسان معمولی نبود.

 

۲. رودخانه ی کلرادو

رودخانه ی کلرادو

در سال ۱۹۰۵ جی ای کینکی در رودخانه ی کلورادو در حال قایق سواری بود که یک تونل بزرگ را پیدا کرد که ۱.۵ کیلومتر به زیر زمین میرفت. او تونل را دنبال کرد و یک مجسمه ی بودا را پیدا کرد. چندین وسیله ی تاریخی دیگر مانند نیزه و شمشیر را هم پیدا کرد اما کشف شگفت آور، اسکلت انسان هایی بود که دو تا سه متر قد داشتند.

چیزی که قضیه را بیشتر مشکوک میکرد این بود که بعد از این کشف دولت آمریکا این منطقه را کاملا مسدود کرد و هیچ خبری دیگری از آن بیرون نیامد.

 

۱. غول های دره ی مرگ

غول های دره ی مرگ

در سال ۱۹۳۱ یک فیزیکدان، غارها و تونل هایی را در دره ی مرگ در آمریکا پیدا کرد و تصمیم گرفت تا این تونل ها را با فردی به نام دنیل اس آو وی بگردد.

وقتی به آنجا برگشتند فهمیدند که آن مکان یک غار معمولی نیست بلکه محیطی به اندازه ی ۲۸۹ کیلومتر مربع در زیر آن وجود دارد.

اولین چیزی که پیدا کردند یک جای تقریبا مذهبی بود و پر از نشانه ها و علامت های مختلف بود. اما در کنار آنها یک چیز عجیب و غریب و بزرگی که کشف شد اسکلت انسانی بود که دو تا سه متر قد داشته و این داستان اولین بار در یک روزنامه چاپ شد اما گفته میشود که این اسکلت ها توسط دولت آمریکا جمع آوری شده و بعد از آن هیچ نشانه ای از آن به جا نماند.

منبع : تاریخ ما



تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1399برچسب:, | 6:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 سلامت نیوز: سیب زمینی سرخ شده آثاری فراتر از افزایش کالری دریافتی از رژیم غذایی را به همراه دارد و می تواند به سلامت کبد نیز آسیب وارد کند.در شرایطی که ممکن است نگران تاثیرات رژیم غذایی بر اندازه دور کمر و سطح انرژی بدن خود باشید، اما آنچه می خورید بدون این که متوجه باشید می تواند اثر چشمگیری بر یکی از قسمت های کلیدی بدنتان یعنی کبد داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، اگر قصد دارید از کبد خود محافظت کرده و از مشکلات سلامت بلند مدت پرهیز کنید، باید به خوراکی هایی که می توانند آسیب جدی به کبد وارد کنند توجه داشته، از آنها پرهیز کرده یا میزان مصرفشان را محدود کنید.


نوشیدنی های شیرین شده
الکل تنها نوشیدنی نیست که می توانند تاثیر منفی بر سلامت کبد داشته باشد. به گفته دکتر ایان بریثویت نوشیدنی های شیرین شده نیز می توانند سلامت کبد را در معرض خطر قرار دهند.


در دوزهای کم، فروکتوز توسط روده کوچک کنترل می شود، اما پژوهش های جدید نشان داده اند دوزهای زیاد از این ماده به مسمومیت کبدی منجر می شود. غذاهایی که دوزهای بسیار زیاد از فروکتوز را ارائه می کنند، موارد حاوی قندهای پالایش شده هستند که از آن جمله می توان به نوشابه های گازدار اشاره کرد.


چاشنی هایی حاوی قندهای پنهان
تنها منابع قابل مشاهده و آشکار قند در رژیم غذایی نیستند که می توانند به سلامت کبد آسیب وارد کنند.
منابع خطرناک‌تر فروکتوز اغلب آنهایی هستند که محتوای قند در آنها کمتر آشکار است که از آن جمله می توان به سس های کچاپ و چاشنی های سالاد اشاره کرد.


سیب زمینی سرخ شده
سیب زمینی سرخ شده آثاری فراتر از افزایش کالری دریافتی از رژیم غذایی را به همراه دارد و می تواند به سلامت کبد نیز آسیب وارد کند.
سیب زمینی های سرخ شده به طور معمول سرشار از چربی های اشباع هستند. به گفته دکتر لین پوستون، رژیم های غذایی سرشار از چربی های اشباع به افزایش ذخیره چربی در کبد و مقاومت در برابر انسولین منجر می شوند.


روغن نباتی
زمانی که موضوع سلامت کبد مطرح می شود، همه روغن ها با یکدیگر یکسان نیستند. روغن نباتی حاوی اسیدهای چرب امگا-6 است و هنگام پخت و پز سریع‌تر اکسید می شود و از طریق بیماری کبد چرب غیر الکلی می تواند به کبد آسیب بزند.
اما این به معنای آن نیست که برای محافظت از سلامت کبد خود باید پخت و پز بدون روغن را مد نظر قرار دهید. روغن نارگیل یکی از گزینه هایی است که این آسیب را به کبد وارد نمی کند.


کالباس
اگر نگران سلامت کبد خود هستید، هنگام انتخاب ساندویچ ها از جمله آنهایی که حاوی کالباس یا سوسیس هستند، باید دوباره فکر کنید.
کالباس می تواند منبعی پنهان برای سدیم باشد و مصرف بیش از حد این ماده می تواند موجب بی تعادلی در نسبت مایعات بدن شود. این شرایط انجام پالایش موثر برای کبد را دشوار می کند و در نهایت ممکن است به مشکلات شدید کبدی منجر شود.


نان سفید
زمانی که موضوع سلامت کبد مطرح می شود، نان های سفید نیز گزینه های چندان خوبی محسوب نمی شوند.
کربوهیدرات های پالایش شده فاقد فیبر موجود در انواع حاوی غلات کامل هستند. این می تواند به افزایش سطوح قند خون، ترشح انسولین و پیرو آن، انباشت چربی در و اطراف کبد منجر شود. در شرایطی که مصرف متعادل نان های تهیه شده از غلات کامل مشکل‌ساز نیست، بهتر است از نان های سفید تا حد امکان پرهیز شود.

منبع: "ایت دیس"


سلامت نیوز6 خوراکی محبوب که به کبد آسیب می‌زنند



تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1399برچسب:, | 6:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

قفل پوشه بدون نرم‌افزار

چگونه پوشه‌ها در ویندوز، بدون هیچ نرم‌افزاری، قفل می‌شوند؟

 

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، نرم‌افزارهای بسیاری در حوزه‌ قفل ‌کردن پوشه‌ها برای ویندوز وجود دارند که معروف‌ترین و متداول‌ترین آن‌ها FolderLock است، اما این‌جا راه قفل کردن پوشه‌ها بدون نرم‌افزار را بدانید.

 

قفل پوشه بدون نرم‌افزار

 
۱- ابتدا Notepad را باز کنید. برای این کار به مسیر زیر در منو‌ی Start مراجعه کنید.
 
Start / All Programs / Accessories / Notepad
 
۲- کد‌های زیر را در Notepad کپی کنید.
 
cls
 
@ECHO OFF
 
title Folder Locker
 
if EXIST “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}” goto UNLOCK
 
if NOT EXIST Locker goto MDLOCKER:CONFIRM
 
echo Are you sure u want to Lock the folder (Y/N)
 
set/p “cho=>”
 
if %cho%==Y goto LOCK
 
if %cho%==y goto LOCK
 
if %cho%==n goto END
 
if %cho%==N goto END
 
echo Invalid choice.
 
goto CONFIRM:LOCK
 
ren Locker “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}”
 
attrib +h +s “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}”
 
echo Folder locked
 
goto End:UNLOCK
 
echo Enter password to Unlock folder
 
set/p “pass=>”
 
if NOT %pass%==type your password here goto FAIL
 
attrib -h -s “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}”
 
ren “Control Panel. {۲۱EC۲۰۲۰-۳AEA-۱۰۶۹-A۲DD-۰۸۰۰۲B۳۰۳۰۹D}” Locker
 
echo Folder Unlocked successfully
 
goto End:FAIL
 
echo Invalid password
 
goto end:MDLOCKER
 
md Locker
 
echo Locker created successfully
 
goto End:End
 
۳- در خط ۲۳ کد، به جای عبارت type your password here رمز خود را بنویسید.
 
۴- حال باید فایل خود را با پسوند bat ذخیره کنید. برای این کار، وارد منوی File در قسمت بالا سمت چپ Notepad شده و بر روی Save As کلیک کنید. سپس نام فایل خود را در قسمت File name وارد کنید و یک bat. به آن اضافه کنید، مانند Mediasoft.bat. حال بر روی دکمه‌ Save کلیک کنید.
 
 
قفل پوشه بدون نرم‌افزار
 
 
۵- فایلی که دخیره کرده اید، اجرا کنید. می‌بینید که یک فولدر به نام Locker ایجاد می‌شود.
 
۶- فایل‌هایی که می‌خواهید قفل شوند، در فولدر Locker کپی کنید و دوباره فایل Mediasoft.bat را اجرا کنید. برنامه‌ Command Prompt ویندوز اجرا می‌شود که از شما می‌پرسد: آیا از قفل کردن فولدر Locker مطمئن هستید؟ اگر می‌خواهید فولدر قفل شود، کاراکتر Y و اگر می‌خواهید قفل نشود، N را تایپ کرده و Enter را بزنید. مشاهده می‌کنید که فولدر، قفل و مخفی شده است.
 
 
قفل پوشه بدون نرم‌افزار
 
 
۷- جهت نمایش پوشه مخفی شده، کافی است که فایل Mediasoft.bat را اجرا و رمز عبور را وارد کنید و Enter را بزنید.
 
تذکر: این ترفند زمانی کاربرد دارد که فایل‌های سیستمی ویندوز، در حالت مخفی باشند.


تاريخ : پنج شنبه 16 بهمن 1399برچسب:, | 9:35 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |