با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ اختراعاتی که شیوه زندگی ما را تغییر داده اند
زیارت عاشورا

چیزهای زیادی وجود دارند که اختراع آن ها باعث تغییر نحوه زندگی ما شده است. به عنوان مثال از شما میپرسیم آیا می توانید یک روز بدون چک کردن ایمیل ها یا گوشی همراه خود سر کنید؟! در طی دو قسمت ۲۵ اختراعی که زندگی بدون آن ها غیرممکن می شود را معرفی خواهیم کرد، اگر فکر می کنید چیزی از قلم افتاده است در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:, | 9:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به گزارش خبرنگار اورژانس ITباشگاه خبرنگاران،هنگام فروش تلفن همراه،تنها پاک کردن محتویات آن کافی نیست چرا که این محتویات بعدها به راحتی قابل بازگردانی هستند. 
 
در  تلفن همراه اندرویدی در قسمت تنظیمات گزینه ای وجود دارد که به وسیله آن کاربر می‌تواند  تلفن همراه خود را به حالت تنظیمات کارخانه بازگرداند و به‌اصطلاح Factoty Reset کند. 

در ادامه چند روش ساده برای پاکسازی اطلاعات را به شما آموزش می دهیم. 

گام 1:رمزگذاری 
پیشنهاد می‌شود قبل از آن‌که کاملاً اقدام به پاک‌سازی تلفن همراه خود کنید اطلاعات موجود در آن را رمزگذاری کنید.این کار باعث می‌شود حتی اگر پاکسازی کامل  تلفن همراه نیز تمام اطلاعات را حذف نکند،دسترسی به اطلاعت رمزگذاری شده تنها توسط رمز عبور امکان پذیر باشد.برای این کار کافیست به قسمت تنظیمات  تلفن همراه اندرویدی خود وارد شوید و بر روی گزینه Security کلیک کنید در این منو گزینه Encrypt phone را پیدا کنید و بر روی ان کلیک کنید. 
 
گام 2:پاکسازی کلی 
قدم بعدی پاک کردن کامل اطلاعات  تلفن همراه یا همان فکتوری ریست است.

نکته:قبل از انجام این کار یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

برای این کار وارد منوی تنظیمات شوید و در آن قسمت گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید سپس روی Factory Data Reset کلیک کنید تا فرایند پاک سازی و برگرداندن تنظیمات به حالت کارخانه آغاز شود. 

گام 3:لود فایل‌های ساختگی 
اگر مراحل اول و دوم را انجام دادید دیگر دلیلی برای نگرانی وجود ندارد اما اگر باز هم نگران اطلاعات خود هستید پیشنهاد می کنیم یک سری فایل‌های غیر ضروری مانند چند عکس ساختگی را در  تلفن همراهتان کپی کنید و پس از آن عمل پاک سازی اطلاعات را مانند مرحله دوم مجدداً انجام دهید. 

این عمل باعث می‌شود تا دسترسی به اطلاعات شخصی شما دیگر غیر ممکن شود زیرا فایل‌های قدیمی شما زیر لایه جدیدی از فایل‌های ساختگی پنهان می‌شود و نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. 



تاريخ : سه شنبه 23 دی 1393برچسب:, | 8:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 ۱مکث‌ها و توقف‌های چشمان خود را حین مطالعه سطور کــاهش دهیداین همان تمرکزهای لحظه‌ای بر روی حروف و واژه‌ها اسـت. مـا هنگام خواندن هر یک از سطرهای یک مـتـن چشمان خود را بصورت جهشی بسمت جلو حرکت می‌دهیم، اکنون هر میزان که ما این مکثـ‌ها و جهش‌ها را کـاهش دهیـم سـرعـت خـوانــدنمان نیز افزایش می‌یابد. تـــعداد این توقف‌ها معمولا در افراد کند خوان به ۷  بار در هر سـطر میرسد اما شما می‌توانید این تعداد مکث را به ۳ بار در هر سطر کاهش دهید.

نکته ۱:هنگام مطالعه چشمان خود را در طول سطور حرکت دهید و نه سر خود را.

نکته ۲:برای کاهش مکث‌ها و توقف‌ها می‌بایست حوزه دید خود را افزایش دهید. برای این منظور شما باید سعی کنید تا تصاویر واقع در گوشه چشمان خود را بدون اینکه بطور مستقیم به آنها نگاه کنید ببینید.

نکته ۳:اجازه ندهید حین مطالعه دیدتان دچار سرگردانی گردد.

۲- واژه‌ها را گروه‌بندی کنید.ما دیگر آموخته‌ایم که چگونه حروف را با یکدیگر ترکیب کرده و کلمات را خوانده و درک کنیم. اکنون باید بیاموزیم که دسته‌ای از کلمات را با یکدیگر ترکیب کرده و یک جمله را در آن واحد بخوانیم. در قدم بعدی باید بیاموزیم که چگونه جملات را دسته‌بندی کرده و مفهوم کلی یک پاراگراف را استخراج کنیم.

نکته:ثابت شده که دسته‌بندی واژه‌ها قوه ادراک و فهم را افزایش می‌دهد. بطور کلی مفهوم را آسان‌تر می‌توان از یک دسته واژه استخراج کرد تا از کلمات منفرد و حتی حروف تک.

۳- هیچگاه به عقب باز نگردید.اغلب افراد عادت کرده‌اند هنگام مطالعه به عقب بازگشته و واژه‌ها و یا قسمت‌هایی از متن را که بدرستی متوجه نشده‌اند را بازخوانی کنند. این کار فقط از سرعت خواندن شما می‌کاهد. شما می‌توانید با مطالعه تکمیلی قسمت‌هایی که بدرستی متوجه نشده‌اید را درک کنید. شاید با خودتان بگویید که این بازخوانی مجدد هم زمان‌بر است. اما باز گشت مکرر به عقب برای بازخوانی قسمت‌های درک نشده به مراتب وقت‌گیرتر از مطالعه مجدد یک مطلب به روش تندخوانی است.

۴- هدفمند مطالعه کنید.هدف خود را از مطالعه هر مطلبی از پیش تعیین کنید که چه نوع اطلاعاتی را می‌خواهید کسب کنید. این کار سبب می‌گردد تا شما اطلاعات غیر ضروری و حاشیه‌ای را در فرایند مطالعه حذف کنید.

۵- فقط کلمات و مفاهیم کلیدی را مطالعه کنید. ما برای نگاشتن مطالب ناگزیریم پاره‌ای دستورات نوشتاری و ساختار صحیح جملات را رعایت کنیم. اما هنگام خواندن نه. ۴۰ تا ۶۰ درصد کل یک متن از واژه‌ها و حروف بی‌اهمیت و غیر ضروری (البته برای درک آن) تشکیل یافته است. مانند حروف ربط “و” و “یا”. بیاموزید تنها اسم‌ها و افعال را بخوانید. نکات و مفاهیم اصلی یک پاراگراف را یافته و آن را در ذهن بسپارید و جزئیات خارج از موضوع اصلی را حذف کنید.

۶- با صدای بلند مطالعه نکنید. سرعت ادا کردن و صحبت کردن بسیار کمتر از ظرفیت یادگیری و مطالعه شماست. در فرایند مطالعه می‌بایست فقط چشم‌ها و مغز درگیر باشند. سرعت قوه بینایی شما بسیار بیشتر از سرعت تکلم شماست. بنابراین از تلفظ حروف و واژه‌ها حین مطالعه خودداری کنید. اما مسئله اصوات به همین جا ختم نمی‌شود. ما حین خواندن در ذهن خود نیز اصوات مرتبط با حروف و واژه‌ها را بیان می‌کنیم. این همان ندای درون شماست، زمانی که به اصطلاح در دلتان مطلبی را می‌خوانید. یعنی ما پس از دیدن یک کلمه صبر می‌کنیم تا صدای مرتبط با آن کلمه (تلفظ) در ذهنمان کامل شود سپس به سراغ کلمه بعدی می‌رویم. این عادت نیز سرعت مطالعه شما را کاهش می‌دهد. به یاد داشته باشید که حذف کامل این صداها در مغز و ذهن غیر ممکن است اما می‌توان آنها را به حداقل رساند.

۷- در محیط مطالعه خود هر عاملی که موجب پرت شدن حواس شما می‌گردد را حذف کنید.

۸- هر میزان که شما با واژگان و اصطلاحات یک زبان آشناتر و مانوس‌تر باشید درک بهتری نیز از متون نگاشته شده به آن زبان خواهید داشت. بنابراین تا می‌توانید واژه و اصطلاح جدید بیاموزید.

۹- تمرین کنید، تمرین کنید. تا می‌توانید تندخوانی را تمرین کنید.تندخوانی نیز همچون سایر مهارت‌ها نیاز به ممارست دارد.

۱۰- تمرکز خود را حین مطالعه حفظ کنید. بدین مفهوم که در حین خواندن مطلبی در آن واحد به چیز دیگری فکر نکنید.

تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی 



تاريخ : سه شنبه 23 دی 1393برچسب:, | 7:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تاريخ : دو شنبه 22 دی 1393برچسب:, | 11:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

روایات ، جهان پس از ظهور را ، جهانی متمدن و در اوج قدرت و پیشرفت علمی معرفی می کند.

امام صادق علیه السلام میفرمایند : دانش ،  بیست و هفت حرف است و همه آنچه پیامبران آورده اند ، تنها دو حرف است و مردم تا کنون جز با آن دو حرف آشنایی ندارندهنگامی که قائم (عج) قیام کند ، بیست و پنج حرف دیگر را بیرون می آورد و بین مردم نشر می دهد و آن دو حرف را نیز ضمیمه می کند و مجموع بیست و هفت حرف را میان مردم گسترش می دهد. ( بحارالانوار ج 52 ، ص 336 )

راه اندیشیدن و شکوفایی دانش و بستر کمال برای انسان هموار خواهد شد ، و امام مهدی (عج) جهل و نادانی را از فکر و اندیشه بشر پاک خواهد کردهنگامی که قائم ما قیام کند ، دستش را بر سر بندگان می گذارد ، تا خردهای آن ها متمرکز شده و دریافتشان کامل گردد. ( کمال الدین ج2  675 ).

عدالت و رفاه را گسترش داده و شرایط تحقق نیروهای ذاتی انسان را فراهم می سازد و این باعث یک جهش علمی کم نظیر خواهد گردیدبه این روایات دقت کنید : هنگامی که قائم ما قیام کند ، خداوند در دستگاه شنوایی و بینایی شیعیان ما گستردگی و کشش ویژه ای می بخشد تا میان آنان و مهدی ما واسطه و نامه رسان یا فاصله ای نباشد. ( کافی ج 8 ص 240 )

شخص مومن در زمان قائم (عج) اگر در مشرق باشد و برادر او در مغرب ، او را می بیند و اگر در مغرب باشد و برادرش در مشرق ، او را می بیند. ( بحارالانوار ج 52 ص 361 )

اینگونه روایات از رشد حیرت انگیز علم و فناوری در عصر ظهور سخن می گویند.

خداوندا ما را از معارف دنیای زیبایی ظهور بهره مندمان ساز.



تاريخ : دو شنبه 22 دی 1393برچسب:, | 9:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

  یک تحقیق در آمریکا نشان داد خوردن تعدادی بادام در روز چربی شکم را از بین می‌برد.

 
به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا مصرف 42 گرم بادام در روز باعث از بین رفتن چربی‌های شکم و صاف شدن آن، کاهش کلسترول و مشکلات قلبی می‌شود.
 
محققان برای رسیدن به این نتیجه طی 12 هفته بر روی 52 فرد چاق آزمایش انجام دادند؛ در ابتدا این افراد به دو گروه تقسیم شدند، آنها یک رژیم غذایی عادی داشتند اما برای میان وعده به گروه اول یک کیک موز و به گروه دوم تعدادی انگشت شمار بادام داده می‌شد که هر دو میان وعده به یک اندازه یعنی 160 کالری داشتند.
 
محققان پس از بررسی مشاهده کردند گروه دوم، چربی شکم، پهلو و ران آنها کمتر شده بود و سطح کلسترول آنها نیز کاهش پیدا کرده بود.
 
همچنین این مطالعه نشان داد ارتباط بین چربی ذخیره شده، کلسترول بد و بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد و این افراد در معرض خطر هستند.
منبع: فارس


تاريخ : دو شنبه 22 دی 1393برچسب:, | 9:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 بر خلاف حالت Factory Reset که منجر به پاکسازی همه داده‌ها و باز‌گرداندن سیستم به حالت اولیه آن است، حالت Deep Freeze وضعیت مطلوبی است که می‌توانید در هنگام بروز اشکال در کار سیستم به هر دلیلی، ویندوز خود را به آن حالت Restore کنید، بدون آنکه داده‌های خود را از دست بدهید.

زمانی که سیستم شما به دلایلی از جمله حمله بد افزارها شدیدا کند و فاقد عملکرد مطلوب شده است، بهترین حالت آن است که یک وضعیت مطلوب را از پیش تعیین کرده باشید تا بتوانید ویندوز را به آن حالت باز گردانید. در این حالت تنها راه این است که از قبل ویندوز خود را در حالت Deep Freeze قرار داده باشید. اما Deep Freeze کردن ویندوز و ابزارهای آن به چه ترتیب است؟

بر خلاف حالت Factory Reset که منجر به پاکسازی همه داده‌ها و باز‌گرداندن سیستم به حالت اولیه آن است، حالت Deep Freeze وضعیت مطلوبی است که می‌توانید در هنگام بروز اشکال در کار سیستم به هر دلیلی، ویندوز خود را به آن حالت Restore کنید، بدون آنکه داده‌های خود را از دست بدهید. 

هرچند ویندوز ۸ خود از ابزاری داخلی برای Restore کردن و باز‌گرداندن سیستم به حالت مطلوب برخوردار است، ‌این ابزار ‌برخی ضعف‌های اساسی دارد و در نتیجه باید به دنبال نرم‌افزارهایی بود که این مورد را برای کاربران به سهولت و با امکان بیشتری امکان پذیر سازد. 

ویندوز مبتلا به ویروس خود را با Deep Freeze نجات دهید

حالت Deep Freeze چیست و چرا به آن نیاز است؟

در واقع حالت Deep Freeze حالتی است که کاربر می‌خواهد ویندوز خود را به آن Restore کند و این وضعیت زمانی موضوعیت دارد که بر اثر تغییرات اساسی در کار ویندوز از جمله به دلیل آلودگی به بدافزار‌ها، نجات ویندوز در حالت دیگری به غیر از نصب دوباره سیستم عامل ممکن نباشد. 

بردن ویندوز به حالت Deep Freeze هم برای نهاد‌ها و شرکت‌ها و هم برای کاربران عادی کاربردی و یکی از راه‌حل‌های امنیتی برای نجات سیستم است.
ویندوز مبتلا به ویروس خود را با Deep Freeze نجات دهید

اما در حالی که یکی چند از نرم‌افزارهای تجاری و حرفه‌ای برای بردن ویندوز به این حالت وجود دارد ـ از جمله معروف‌ترین آن‌ها یعنی Deep Freeze ـ ‌تعدادی ابزار رایگان با امکانات مناسب نیز در این میان وجود دارد که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانند ویندوز شما را به حالت Deep Freeze ببرند. 

۱ – Steadier State

این نرم‌افزار‌ مخصوص ‌ویندوز ۷ طراحی شده است. نام آن بر‌گرفته از Windows SteadyState است که ابزاری رایگان برای Deep Freeze کردن ویندوز XP و Vista تولید شده توسط مایکروسافت است؛ اما این ابزار دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نشد و اکنون برای استفاده در نسخه‌های جدید‌تر سیستم عامل ویندوز کاربردی ندارد.

ویندوز مبتلا به ویروس خود را با Deep Freeze نجات دهید

نکته جالب در خصوص Steadier این است که پس از تنظیم آن برای Deep Freeze هر بار که سیستم شما Reboot می‌شود، می‌توانید آن را به بهترین حالت ممکن Restore نمایید. این ابزار یکی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهای Deep Freeze است؛ اما همان گونه که گفتیم برای ویندوز 7 طراحی شده.

برای دانلود این ابزار رایگان به اینجا مراجعه کنید.

2 – Reboot Restore RX

این نرم‌افزار از دو نسخه تجاری و رایگان برخوردار است؛ اما نسخه رایگان آن به رغم محروم بودن از امکاناتی نظیر Restore کردن طبق زمان‌بندی، بروزرسانی‌های اساسی و مدیریت Remote، ولی کار اصلی خود را به خوبی انجام می‌دهد.

ویندوز مبتلا به ویروس خود را با Deep Freeze نجات دهید


این ابزار از نسخه ۲۰۰۰ تا ویندوز ۸ را پشتیبانی می‌کند و همچنین برای هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی مناسب است و تا به امروز همواره بروزرسانی شده. تفاوت اساسی این ابزار با سایر ابزارهای دیگر در این است که از سیستم عامل Mini خود برای عملکرد در سطح Sector در حافظه استفاده می‌کند. این امر منجر به اطمینان از یکپارچگی رکورد‌ها در Restore می‌شود.

برای دانلود این ابزار به اینجا مراجعه کنید.

3 – ToolWiz Time Freeze

یکی از بهترین نکات در مورد این ابزار، سادگی و سهولت در استفاده از آن است. تمام آنچه لازم دارید، این است که تیک مربوط به یک گزینه را بزنید تا نرم افزار کار خود را آغاز کند. می‌توانید این ابزار را به گونه‌ای تنظیم کنید که با راه‌اندازی ویندوز اجرا شده یا اینکه با هر بار Boot سیستم فعالیت خود را آغاز کند.

ویندوز مبتلا به ویروس خود را با Deep Freeze نجات دهید

همچنین می‌توانید این نرم‌افزار را با ‌یک گذرواژه امن سازید تا شخص دیگری نتواند تنظیمات آن را تغییر دهد. این ابزار از نسخه XP تا 8.1 را پشتیبانی می‌کند و همچنین گفته می‌شود ‌از نسخه 10 ویندوز نیز به خوبی پشتیبانی خواهد کرد.

برای دانلود این ابزار به اینجا مراجعه کنید.

واقعیت آن است که Deep Freeze ساختن ویندوز در مواقع حساس به شدت کاربردی است. با بردن ویندوز در این حالت، دیگر هیچ نگرانی از خرابی عملکرد سیستم و ویندوز خود نخواهید داشت، زیرا در هر صورت ‌خواهید توانست ‌سیستم خود را با یک Restore ساده نجات دهید. 

منبع: تابناک

 
 


تاريخ : دو شنبه 22 دی 1393برچسب:, | 8:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

محققان بلژیکی می گویند: احساسات 19 گانه غم، شادی ،نفرت، درماندگی، حسادت،آرامش،اشتیاق، ستایش، استراحت و آسودگی، گناه، استرس، غرور، گیجی، عصبانیت ، تحریک ، ترحم، تحقیر، ترس و شرم و انزجار در انسان طول عمر مشخصی دارند، دراین میان غم با 120 ساعت ماندگارترین حس است، اما شادی فقط 36 ساعت عمر دارد.

در میان 27 نوع احساس، غم بیشتر از همه طول می کشد در حالی که شرم، شگفتی، ترس، انزجار، بی حوصلگی، خشم یا احساس آرامش گذرا تر هستند.
معمولا، حس اندوه 120 ساعت طول می کشد تا رفع شود ولی این زمان برای 
احساس انزجار یا شرم فقط 30 دقیقه است. نفرت هم 60 ساعت و خوشحالی 35 ساعت دوام دارد.
بی حوصلگی کوتاه ترین احساس به حساب می آید هرچند که پروفسور وردین و پروفسور لوریسن مدعی هستند حتی این زمان هم برای فردی که بی حوصله است، کند می گذرد.

خلاصه ای از نتیجه این تحقیق که در شماره بهار مجله Motivation and Emotion به چاپ رسید در مورد مدت زمان تداوم احساسات مختلف به شرح زیر است:

غم : 120 ساعت
نفرت : 60 ساعت
شادی: 36 ساعت
درماندگی، امید، اضطراب، ناامیدی و خشنودی: 24 ساعت
حسادت : 15 ساعت
آرامش: 8 ساعت
اشتیاق: 6 ساعت
ستایش و قدردانی: 5 ساعت
استراحت و آسودگی: 4.3 ساعت
گناه: 3.5 ساعت
استرس: 3 ساعت
غرور: 2.6 ساعت
گیج و منگی: 2.5 ساعت
عصبانیت، بی حوصلگی و تعجب: 2 ساعت
تحریک:1.3 ساعت
ترحم: 1.3 ساعت
تحقیر:0.8 ساعت
ترس:0.7 ساعت
شرم و انزجار: 0.5 ساعت




تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, | 21:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

جدول تناوبی عناصر شیمیایی نمایشی از عناصر شیمیایی است که براساس ساختار الکترونی مرتب شده است، بطوریکه بسیاری از خواص شیمیایی بصورت منظم در طول جدول تغییر نماید. جدول اولیه بدون اطلاع از ساختار داخلی اتمها ساخته شد: اگر عناصر را بر حسب جرم اتمی آنها مرتب نمائیم، و آنگاه نمودار خواص معین دیگر آنها را بر حسب جرم اتمی رسم نمائیم، میتوان نوسان یا تناوب این خواص را بصورت تابعی از جرم اتمی مشاهده نمود. اولین کسی که توانست این نظم را مشاهده نماید......

تصوير جدول تناوبي
بامراجعه به ادامه مطلب ،هم متن كامل رامشاهده كنيد وهم تعدادي جدول تناوبي به شكل پوستر وانيميشن دانلود نماييد...


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, | 16:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

قطعات بدنه موشک شامل اسکلت که الحاق کننده یا محافظ و نگهدارنده سایر قسمتهای موشک می‌باشد و در واقع اتصال قسمتهای مختلف موشک و استواری آن در حین پرواز در هوا به این قسمت متکی است. شاسی ، خود از بخشهای دیگر به نام بدنه اصلی موشک (Missils Main Body) با بالها و بالچه‌ها تشکیل شده است. سیستم هدایت ، موشک را به سوی هدف یا محوطه آن سوق می‌دهد.
 

    
 

وقتی موشک به شعاع مشخصی از هدف رسید، سرجنگی که قسمت از موشک و حاوی مقدار مشخصی از مواد منفجره می‌باشد ، منفجر و باعث انهدام و صدمه زدن به هدف می‌شود. بدنه اصلی موشک معمولا به شکل لوله از جنس محکم و از فلز سبک مانند آلومینیوم با دیگر فلز است که در مقابل درجه حرارت زیاد و فشارهای بالا (که در حین پرواز در هوا به موشک وارد می‌شود.) مقاوم باشد، ساخته می‌شود.

براي مشاهده متن كامل به ادامه مطلب برويد...


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, | 16:47 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 مراحل سه گانه تربیت كودك

از پیامبر (ص) روایت است كه فرمود: فرزند هفت سال سرور، هفت سال فرمانبردار و هفت سال وزیر است. (مكارم الاخلاق، ص 222) این بدان معناست كه انسان درهر سنی نوعی واكنش نشان تربیت امری فرآیندی است و در تمام مدت عمر اتفاق می‌افتد؛ اما هر چیزی دارای بهترین زمان است و بهترین زمان تربیت، دوران كودكی و نوجوانی است. دراین دوره كودك همانند خشت خام است كه هر نقشی را به خود می‌گیرد. از این رو سفارش بسیاری برای تادیب كودكان دراین دوره بیان شده است. امیرمومنان علی(ع) به امام حسن(ع) سفارش می‌كند كه این زمان بهترین زمان تربیت و تادیب كودكان است؛ چنان كه شیوه و سیره تربیت آن حضرت(ع) این بوده كه در كودكی اقدام به تربیت و تادیب فرزندانش كرده است.
آن حضرت در وصیت به فرزندش امام حسن(ع) می‌فرماید:
دل جوان، مانند زمین كشت نشده است، آنچه در آن افكنده شود، می‌پذیرد. از این رو، پیش از آنكه دلت سخت گردد و عقلت سرگرم شود، به تربیت تو همت گماشتم. (نهج البلاغه، نامه 31).
 
از پـیامبر(ص) روایت است كه تربیت پیش از تولد آغاز می‌شود:
ادبو الولادكم فی بطون امهاتهم قیل: وكیف ذلك یا رسول الله؟فقال: باطعامهم الحلال؛
 فرزندانتان را در رحم مادرانشان تربیت كنید. سوال شد: این چگونه است، ای رسول خدا؟ فرمودند:
با خوراندن غذای حلال به مادرش. (جنگ مهدوی، ص 132).
آن حضرت(ص) همچنین فرمان می‌دهد كه:
من ولد له مولود فیلوداً فی ادنه الیمنی باذان الصلاه ولیقم فی الیسری فانها عصمه من الشیطان الرجیم؛
به هر كس فرزندی داده شود، باید درگوش راست او اذان و درگوش چپ او اقامه بگوید؛ چرا كه مایه ایمنی از شیطان رانده شده است. (كافی، ج6، ص 42، ح 6).
 
بنابراین نباید گذاشت شخصیت كودك شكل گیرد و آن گاه اقدام به تربیت وتادیب كرد.این سادگی است كه كودك را رها كنیم تا به حال خودش باشد و آن گاه پس از شكل گیری شخصیت اقدام به تربیت و تادیب كنیم. برخی از مردم حتی مومنان، دختران خردسال را با وضعی نامناسب به اجتماعات می‌برند و لباس‌های نامناسب به می‌دهد. اگر دركودكی مسلط است و با طنازی و شیرین زبانی خود بر شما حكومت می‌كند. در هفت سال دوم موجودی فرمانبردار است. دراین دوره است كه می‌بایست آموزش‌های تربیتی دقیق ببیند؛ چون جامعه پذیری و رفتارهای اجتماعی را از طریق تقلید و پیروی از شما در این دوره یاد می‌گیرد پس باید دراین دوره به او آموزش‌های دقیق داد تا در دوره وزارت در كنار شما همان رفتارهای مناسب و هنجاری را در پیش گیرد.
امام صادق(ع) درباره شیوه تربیتی كه خودشان بر آن عمل می‌كردند و سیره خاندان ایشان بود، می‌فرماید:
انا نامرصبیاننا بالصلاه و الصیام ما اطاقوا اذاكانوا ابناء سبع سنین؛
ما هنگامی كه كودكانمان هفت ساله می‌شوند به اندازه ای كه طاقت دارند آنان را به انجام نماز و روزه فرمان می‌دهیم.
 
این بدان معناست كه تربیت كودك و تادیب آنان نسبت به هنجارهای دینی و اجتماعی و آداب قومی و مذهبی می‌بایست از همان آغاز با توجه به توان و قدرت آنها شروع شود و این گونه نباشد كه آنان را تا زمان بلوغ كامل رها كرده و سپس یك شبه از آدم بالغ بخواهیم همه این تكالیفی كه تا دیروز ترك كرده بود، انجام دهد و به چیزی كه عادت نداشته عمل كند و پایبند آن باشد.
امام سجاد(ع) بر این باور است كه تربیت كودك بسیار سخت و دشوار است. از این رو تنها با یاری خداوند است كه می‌توان تربیت هنجاری را انجام داد. آن حضرت(ع) می‌فرماید:
اللهم.. اعنی علی تربیتهم و تادیبهم و برهم؛
خدایا مرا بر تربیت، ادب آموزی و نیكی كردن به فرزندانم یاری فرما. (صحیفه سجادیه، دعای 52)
 
همه تلاش والدین و اولیای مربیان باید بر این قرار باشد كه كودك را در دوره كودكی و نوجوانی به خوبی تربیت كنند. پیامبر(ص) می‌فرماید:
اكرموا اولادكم و احسنوا آدابهم یغفرلكم؛
فرزندان خود را گرامی بدارید و خوب تربیتشان كنید تا گناهان شما آمرزیده شود. (مكارم الاخلاق، ص222)
 
دوری از خشونت در تربیت
برای تربیت نیاز نیست كه از روش‌های خشونت بار استفاده كرد زیرا این روش همواره نتیجه عكس می‌دهد، بلكه باید با روش محبت و تكریم و احترام به آنان، در تربیت و تادیب آن كوشید. پیامبر(ص) دراین باره می‌فرماید:
لاتضربه واهجره ولاتطل؛ كودك را نزن،
بلكه با او قهركن، ولی نه به مدت طولانی. (عده الداعی، ص97)
 
امیرمومنان نیز دراین باره می‌فرماید:
لاادب مع غضب؛
با خشم، تربیت ممكن نیست. (غررالحكم، حدیث 92501)
 
پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) این شیوه آموزش را در پیش گرفته بودند. در روایت است كه پیامبر هر روز صبح بر سر فرزندان و نوادگانشان دست نوازش می‌كشیدند. (بحارالانوار، ج410، ص99، ح 57)
ایشان دیگران را نیز سفارش می‌كرد كه این شیوه را برای تربیت كودكان خود درپیش گیرند:
احبوا الصبیان وارحموهم و اذا وعدتموهم شیئا ففوا لهم فانهم لایدرون الاانكم ترزقونهم؛
كودكان را دوست بدارید و به آنان مهربانی كنید و هرگاه به آنها وعده دادید وفا كنید؛ زیرا آنها شما را روزی دهنده خود می‌دانند. (كافی، ج6، ص94، حدیث3)
 
اگر قرار است چیزی را به كودكان آموزش دهیم، بهترین آنها اموری است كه رسول اكرم(ص) می‌فرماید: ایشان در این باره می‌گوید:
ادبوا اولادكم علی ثلاث خصال: حب نبیكم و حب اهل بیته و قراءه القرآن؛
فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربیت كنید: دوستی پیامبرتان و دوستی خاندانش و قرائت قرآن. (غررالحكم، حدیث 8844 و نیز كنزالعمال، ج16، ص654، حدیث 90454)


تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, | 13:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 ابتدا به شدت سعی داشتم تا دبیرستان را تمام کنم و دانشکده را شروع کنم، سپس به شدت سعی داشتم تا دانشگاه را تمام کرده و وارد بازار کار شوم، بعد تمام تلاشم این بود که ازدواج کنم و صاحب فرزند شوم، سپس تمام سعی و تلاشم را برای فرزندانم بکار بردم تا آنها را تا حد مناسبی پرورش دهم،  سپس می تونستم به کار برگردم، اما برای بازنشستگی تلاش کردم، اما اکنون که در حال مرگ هستم، ناگهان فهمیده ام که فراموش کرده بودم زندگی کنم

     لطفا اجازه ندهید این اتفاق برای شما هم تکرار شود.

    قدر دان موقعیت فعلی خود باشید و از هر روز خود لذت ببرید.

     برای به دست آوردن پول، سلامتی خود را از دست می دهیم

    سپس برای بازیابی مجدد سلامتی مان پول مان را از دست می دهیم

    گونه ای زندگی می کنیم که گویا هرگز نخواهیم مرد و گونه ای می میریم که گویا هرگز زندگی نکرده ایم



تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, | 13:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 می گويند شخصی سر کلاس رياضی خوابش برد. وقتی که زنگ را زدند بيدار شد وباعجله دو مسأله راکه روی تخته سياه نوشته بود يادداشت کرد و بخيال اينکه استاد آنها را بعنوان تکليف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز وآن شب برای حل آنها فکر کرد. هيچيک را نتوانست حل کند، اما تمام آن هفته دست از کوشش بر نداشت . سرانجام يکی را حل کرد وبه کلاس آورد. استاد بکلی مبهوت شد ، زيرا آنها را بعنوان دونمونه از مسائل غير قابل حل رياضی داده بودتعجب

اگر اين دانشجو اين موضوع را می دانست احتمالاً آنرا حل نمی کرد، ولی چون به خود تلقين نکرده بود که مسأله غير قابل حل است ، بلکه برعکس فکر می کرد بايد حتماً آن مسأله را حل کند سرانجام راهی برای حل مسأله يافت

برای آنکس که ایمان دارد ناممکن وجود نداردفرشته

چند نمونه فراموش نشدني باعث تغيير نگرش پزشكان و روانشناسان شد.

يك زنداني كه قصد فرار داشت بطور مخفيانه خود را در يكي از اتاقكهاي قطار جا داده بود و بعد از حركت فهميده بود كه در يخچال قطار قرار دارد.

زنداني مطمئن بود كه در طي چندين ساعتي كه در يخچال قرار دارد منجمد خواهد شد و دقيقاً اينطور هم شد.

اما بعد از رسيدن به مقصد مشاهده كردند كه زنداني يخ زده در حالي كه يخچال قطار خاموش بوده است و اين نشان ميدهد كه شخص زنداني به خود تلقين كرده كه منجمد خواهد شد و اين تلقين براي او حكم يك تصوير ذهني مطابق با افكار او داشته و همين باعث شده كه سلولهاي بدن وي واقعاً سرما را حس كرده و كم كم منجمد شود.

 

نمونه ديگر آزمايشي بود كه به پيشنهاد يكي از روانشناسان بر روي دو تن از مجرمين محكوم به اعدام انجام شد.

آزمايش به اين صورت بود كه مجرم اول را با چشماني بسته در حضور مجرم دوم با بريدن شاهرگ دستش او را به مجازات رساندند. در اين هنگام نفر دوم با چشمان خود شاهد مرگ او بر اثر خونريزي شديد بود. سپس چشمان نفر دوم را نيز بستند و اين بار شاهرگ دست وي را فقط با تيغه اي خط كشيدند و در اين حين كيسه آب گرم نيز بالاي دست وي شروع به ريختن مي كرد اين در حالي بود كه دست او به هيچ وجه زخمي نشده بود. اما شاهدان يعني پزشكان و روانشناسان با كمال ناباوري ديدند كه مجرم دوم نيز پس از چند دقيقه جان خود را از دست داد چراكه او مطمئن بود كه شاهرگ دستش به مانند نفر اول بريده شده و خونريزي مي كند. ريخته شدن خون را نيز بر روي دست خود حس مي كرده است. در واقع تصوير ذهني او چنين بوده كه تا چند لحظه ديگر به مانند نفر اول هلاك مي شود و همين طور هم شد.

اين نشان مي دهد كه دستگاه عصبي شما با توجه به آنچه فكر مي كنيد يا خيال مي كنيد كه حقيقت دارد واكنش نشان مي دهد.

دستگاه عصبي شما تجربه خيالي را از تجربه واقعي تميز نمي دهدعصبانی

در هر دو مورد با توجه به اطلاعاتي كه از ناحيه مغز در اختيار او قرار مي گيرد واكنش نشان مي دهد.

اين يكي از قوانين اوليه و اصولي ذهن است. در واقع اينطوري ساخته شده ايم.

ازتون میخوام که لحظه به لحظه مواظب گفته ها، فکرها و حرفای دلتون باشین. مواظب باشین که به خودتون چی میگین هیچ وقت نگین که چرا زندگی من اینجوری چون همش دست خودتون و این شمائین که زندگی خودتون رو به ویرونه و کلبه ای خرابه تبدیل میکنین یا به قصری باشکوه و شاهکاری بی نظیر.قلب

بر گرفته از سایت http://matalebemamaneami.niniweblog.com



تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, | 13:13 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 تحقیقات جدید محققان دانشگاه زوریخ و مؤسسه ETH حاکی از آن است که فعالیت بخشی از مغز به نام قشر somatosensory در اثر استفاده از گوشی های لمسی تغییر می کند .

محققان برای اثبات این نتیجه بر روی دست راست ۳۷ فرد که ۲۶ تن از آن از کاربران گوشی های هوشمند و لمسی بودند ، و پس از الکتروانسفالوگرافی بر روی انگشت شست و سبابه این افراد متوجه شدند که فعالیت قشر somatosensory این ۲۶ تن متفاوت از بقیه ی افراد می باشد و علت آن هم چیزی جز استفاده از گوشی های لمسی و هوشمند نمی باشد .

تاثیرات مخرب گوشی های لمسی بر مغز

تاثیرات مخرب گوشی های لمسی بر مغز

محققان هم چنین به این نتیجه رسیدند که گجت های دارای صفحه ی لمسی ، پتانسیل اثر گذاری بر درک فیزیکی افراد می گذارد و لی هنوز رابطه ی خطی میان قشر somatosensory مغز و استفاده از گوشی همراه مشخص نمی باشد .

جزئیات مربوط به این پژوهش در نشریه ی علمی Current Biology به چاپ رسیده است .

در آخر هم اطلاعاتی در مورد مغز،در اختیار شما می گزاریم.

مغز

به نقل از ویکی پدیا:

مغز (به انگلیسی: Brain)یکی از حسّاس‌ترین و پیچیده‌ترین اعضای بدن در همه مهره داران و بیشتر بی‌مهرگان است که در برخی گونه‌ها ۲ درصد از وزن بدن جان‌دار را تشکیل می‌دهد. در انسان تا بیش از ۳۰ درصد کالری (انرژی) روزانه را مصرف می‌کند و بیشتر انرژی خود را از کربوهیدراتها (گلوکز خون) جذب می‌کند و این سوخت را سریع می‌سوزاند حتّی زمانیکه شخص در خواب است، مغز بیشتر از هر عضوی از بدن اکسیژن مصرف می‌کند. به نارسایی مغزی ایسکمی مغزی می‌گویند. مغز در همهٔ مهره‌داران و بیشتر بی مهرگان مرکز دستگاه عصبی است.

تنها شماری از بی مهرگان مانند اسفنج دریایی، عروس دریایی، آب‌دزدک دریایی بالغ و ستاره دریایی مغز ندارند، هرچند دارای بافت عصبی پراکنده‌ای هستند. مغز در سر و معمولاً نزدیک اندام‌های حسی نخستین مانند بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی قرار دارد. مغز مهره داران پیچیده‌ترین اندام بدنشان است. از دید فیزیولوژی و تکاملی زیستی، کار مغز کنترل متمرکز بر روی سایر اندام‌های بدن است.

مغز با تولید الگوهای فعالیت ماهیچه‌ها یا با هدایت مواد شیمیایی تراوشی که هورمون نام دارند، بدن را کنترل می‌کند. این کنترل متمرکز سبب پاسخ سریع و هماهنگ به تغییرات محیط می‌شود. برخی انواع پایه‌ای از پاسخ مانند بازتاب یا رفلکس عصبی می‌تواند توسط طناب نخاعی یا گره‌ها ایجاد شود، اما کنترل پیچیده و هدفمند بر رفتارها بر پایهٔ حس‌های ورودی پیچیده نیازمند توانایی یکپارچه سازی اطلاعات یک مغز متمرکز است.



تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 تحقیقات اخیر محققان آمریکایی نشان می دهد که فراگیری یکی از ساز های موسیقی توسط کودکان موجب کاهش اضطراب آن و افزایش مهارت های مغزی کودکان می شود .

محققان در این تحقیقات با استفاده از اطلاعات مربوط به تصویربرداری MIR ضخامت قشر مغز ( که مربوط به عملکرد اجرایی و پردازش احساست ، کنترل و حافظه است . ) و نازک شدن برخی مناطق مغز را برای بررسی شرایط روانی مانند افسردگی ، اضطراب و … بررسی کردند و هدف آن ها از انجام این آزمایش ارزیابی هرگونه ارتباط موجود میان نواختن آلت موسیقی و ضخامت قشر مغز کودکان بود .

نواختن موسیقی

نواختن موسیقی

نتایج تحقیقات نشان می دهد که نواختن موسیقی مستلزم کنترل و هماهنگی می باشد و این امر موجب تغییراتی در نواحی حرکتی مغز می شود .

نتایج مربوط به این تحقیقات در مجله ی علمی American Academy of Child & Adolescent Psychiatry منتشر شده است .

در آخر هم اطلاعاتی در مورد موسیقی،در اختیار شما می گزاریم.

موسیقی

به نقل از ویکی پدیا:

موسیقی یا خُنیا هنر است که از صداها تشکیل شده است. عناصر معمول موسیقی ارتفاع (که لحن و هارمونی را در بر دارد)، ریتم (و مفاهیم مربوط به آن، شامل ضرب (موسیقی)، متر، و مفصل‌بندی (articulation))، فورته، و ویژگی‌های صوتی رنگ صدا (timbre) و بافت است.



تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:33 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 تحقیقات اخیر دانشمندان در دانشگاه نیوسات ولز حاکی از آن است که ریه ها ارگان اصلی برای دفع چربی و کاهش وزن می باشند .

سلول های چربی انسانی به شکل تری گلیسیرید ذخیره می شود که خود از سه اتم اکسیژن ، کربن و هیدروژن ساخته شده است ، بنابراین در هنگام کاهش وزن و آب شدن چربی ها بدن مجبور به باز کردن این سه اتم در مولکول های تری گلیسیرید می باشد که در واقع این فرآیند اکسیداسیون نام دارد .

دفع چربی های بدن

دفع چربی های بدن

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد این چربی ها به شکل دی اکسید کربن از طریق ریه ها خارج شده و مابقی آن به آب تبدیل می شود ؛ که این آب تولید شده از طریق تعرق ، تنفس ، ادرار ، اشک و سایر مایعات از بدن خارج می شود .

نتایج مربوط به این پژوهش در مجله ی علمی BMJ به چاپ رسیده است .

در آخر هم اطلاعاتی در مورد چربی،در اختیار شما می گزاریم.

چربی

به نقل از ویکی پدیا:

چربیطیف وسیعی از ترکیبات آلی گویند که در بسیاری از مواد روزمره همانند گوشت، زرده تخم مرغ، فراورده‌های لبنیاتی، و روغن‌ها بطور طبیعی یافت می‌شوند.

چربی‌ها معمولاً از ترکیباتی بنام اسیدهای چربی تشکیل یافته‌اند، و معمولاً در آب (بدلیل خواص غیرقطبی خود) نامحلولند.

اغلب چربی‌های خون به شکل تری گلیسیرید (دارای سه زنجیره اسید چرب)، کلسترول (حلقوی) و لیپوپروتئین دیده می‌شوند. چربی یک منبع ذخیره انرژی است. یک واحد چربی بیش از دوبرابر پروتئین و نشاسته هموزون خود انرژی دارد.انسان چربی گیاهی مورد نیاز خود را عمدتاً از دانه و میوه گیاهان که منبع ذخیره چربیها هستند تامین می کند.



تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:32 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 می خواهید مخترع شوید؟ یک وسیله و یا شی مفید اختراع میکنید و از سود فروش آن به ثروت بزرگی می رسید.. اما صبر کنید؛ همه داستان این نیست؛ در هر فعالیتی امکان شکست وجود دارد و گاهی این شکست ها غیرقابل جبرانند، با ما همراه باشید تا برایتان از ۱۰ اختراع بگوییم که قاتل مخترعین خود شدند!

۱ ) Michael Dacre

تاکسی پرنده - Michael Dacre

تاکسی پرنده – Michael Dacre

آقای Michael Dacre یک خلبان انگلیسی بود که یک وسیله با عنوان “تاکسی پرنده” برای جابه جایی مسافر و ارائه ی یک سفر سریع و مقرون به صرفه ی منطقه ای اختراع کرد.

او در یک پرواز آزمایشی در حالی که قصد داشت تاکسی پرنده خود را آزمایش کند در ۲۰۰ کیلومتری کوآلالامپور پایتخت مالزی سقوط کرد، تاکسی پرنده منفجر شد و آقای Michael Dacre کشته شد!

۲) Wan Hu

آقای Wan Hu و ایده پروازی اش

آقای Wan Hu و ایده پروازی اش

بر اساس یک افسانه چینی, وان هو یک مقام دولتی در سلسله ی مینگ بود که در قرن شانزدهم می زیست. او ایده ی جاه طلبانه ای برای سفر به ماه داشت و برای برآورده کردن این آرزویش یک صندلی با ۴۷ راکت متصل به آن طراحی کرد.

روز آزمایش فرا رسید؛ پس از روشن کردن راکت ها صندلی به جای بلند شدن و پرواز به سوی ماه همانجا روی زمین منفجر شد.

وان هو کشته شد!

۳) Abu Nasr Isma’il ibn Hammad al-Jawhari

Abu Nasr Isma'il ibn Hammad al-Jawhari

Abu Nasr Isma’il ibn Hammad al-Jawhari

جوهری یک نویسنده فرهنگ لغت قزاق بود، فارغ از ادبیات و شعر و شاعری اون دغدغه ی دیگری نیز داشت! پرواز!

او دو بال چوبی طراحی کرد و به به پشت بام مسجدی در نیشابور رفت، چند ثانیه بعد او دیگر زنده نبود!

۴)Li Si

وسیله شکنجه لی سی موسوم به "پنج درد"

وسیله شکنجه لی سی موسوم به “پنج درد”

لی سی حقوقدان و خطاط چینی بود که از بانفوذان صدراعظم سلسه شین در چین محسوب میشد؛ البته او عنوان دیگری نیز داشت: مخترع وسیله شکنجه موسوم به “پنج درد” یا “پنج مجازات”

در این روش بی رحمانه ابتدا پیشانی قربانی داغ گذاشته شده، سپس بینی او قطع میگشت، پس از آن پاها قطع شده و کمی بعد قربانی اخته میشد و در نهایت اعدام صورت میگرفت!

پس از مرگ امپراطور لی سی توسط اختراع خود به همان روش اعدام شد!

۵) Thomas Andrews Jr

Thomas Andrews Jr

Thomas Andrews Jr

توماس آرشیتکت کشتی تایتانیک بود؛ او به همراه همسرش و ۱۵۰۰ سرنشین دیگر این کشتی جان خود را در اولین سفر دریایی آن از دست دادند.

۶) William Nelson

William Nelson

William Nelson

ویلیام نلسون در سال ۱۸۷۹ بدنیا آمد؛ او بعدها یک مهندس موفق بود که در شرکت جنرال الکتریک مشغول به کار بود، نلسون یک دوچرخه موتوری اختراع کرد و کمی بعد در جریان آزمایش آن دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد.

۷) Otto Lilienthal

Otto Lilienthal

Otto Lilienthal

از او با عنوان “پادشاه گلایدرها” نام برده میشود؛ اوتوی آلمانی یکی از پیشگامان حمل و نقل هوایی محسوب میگردد، گلایدرها یا همان هواپیماهای بی موتور ساخت او چندین پرواز موفق داشتند و حتی توانستند به ارتفاع ۸۲۰ فوتی دست پیدا کنند، اما با این حال اوتو در یکی از همین پرواز ها از ارتفاع ۱۵ متری سقوط کرد و دچار شکستگی از ناحیه گردن شد.

او ۳۶ ساعت پس از تصادف درگذشت!

۸ ) Valerian Abakovsky

Valerian Abakovsky

Valerian Abakovsky

والرین یک مهندس مشهور روسی بود که وسیله ای با عنوان “Aerowagon” اختراع کرد. وسیله ی ساخت او روی ریل حرکت میکرد و مجهز به یک موتور هواپیما و پروانه ای در قسمت عقبی خود بود.

Aerowagon ساخته دست والرین در یکی از مراحل آزمایشی خود از ریل خارج شد و همه سرنشینان آن از جمله خود والرین کشته شدند.

۹ ) Franz Reichelt

Franz Reichelt

Franz Reichelt

فرانس ریشلت خیاط مخترع و چتر باز متولد اتریش بود؛ او قصد داشت یک لباس طراحی کند تا خلبانان در صورت بروز سانحه در آسمان این لباس برای آن ها مانند چتر نجات عمل کرده و جان آن ها را نجات دهد.

این لباس در پرواز آزمایشی خود که از طبقه پنج یک ساختمان صورت گرفت موفق عمل کرد اما ریشلت قصد داشت آن را از ارتفاع بلندتری آزمایش کند، درست حدس زدید او به بالای برج ایفل رفت!

لحظه ای پس از پریدن از بالای ایفل جنازه ی او روی زمین یخ زده ی پایین برج نقش بسته بود.

۱۰ ) Henry Smolinski

Henry Smolinski

Henry Smolinski

هنری در سال ۱۹۳۳ در یک خانواده امریکایی – لهستانی زاده شد؛ او یک مهندس کارآزموده بود که روی یک اتومبیل پرواز کار میکرد، نمونه ی ساخت او ترکیبی از اتومبیل و هواپیما بود که نهایتا در سپتامبر ۱۹۷۳ کار ساخت آن به اتمام رسید؛ چند روز بعد هنری و خلبان این ماشین پروازی در اولین پرواز آزمایشی آن دچار سانحه شده و کشته شدند.



تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 تصور کنید ۱۵۰۰ آتش فشان با هم در کره زمین فوران کنند! هرچند تعداد زیادی از این ها زیر اقیانوس قرار دارد، اما باز تصور چنین واقعه ای بسیار هولناک است.

روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ آتشفشان در زمین فوران میکنند. دانشمندان میگویند احتمال اینکه تمامی آتشفشان ها با هم فوران کنند بسیار کم است اما تصور کنید اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. آیا کره زمین نابود میشود ؟ به گفته دکتر Parv Sethi زمین شناس دانشگاه وریجینیا اگر آتشفشان های دنیا هم زمان فوران شوند باعث تغییرات زنجیره ای در محیط زیست خواهد شد، خیلی قوی تر از یک باران هسته ای.
دو چیز مهم در آتشفشان ها خاکستر و گاز های سمی هستند که در اثر انفجار باعث مرگ مردم نزدیک به منطقه خواهد شد.

volcano

آتش فشان ها

تاریکی در راه است…

Sethi پیش بینی کرده که یک لایه عظیم از خاکستر جو زمین را میپوشاند و دیگر نور به سطح زمین نخواهد رسید. گیاهان ویران میشوند و عمل فتوسنتز به مرور کاهش میابد. محصولات کشاورزی نابود خواهد شد. به گفته دانشمندان خاکسترها تا ۱۰ سال در جو زمین خواهند ماند.

آتش فشان ها و تاریکی زمین

آتش فشان ها و تاریکی زمین

گذشته از مقدار و تاثیر خاکستر ها باید گدازه های جاری را هم مد نظر قرار بدهیم. به گفته سازمان زمین شناسی آمریکا این کشور در لایه ای از خاکستر فرو خواهد رفت.
باران های اسیدی همان گیاهانی را که از حمله خاکستر نجات یافته بودند نابود خواهد کرد. گازهایی نظیر سولفور دی اکسید ، هیدروژن سولفید ، دی اکسید کربن وقتی در جو متراکم شوند باعث به وجود آمدن باران های اسیدی میشوند. باران های اسیدی باعث آلوده کردن آب های زیرزمینی و سطح اقیانوس خواهد شد. این اسیدی شدن اقیانوس حتی سخت پوستان را نیز خواهد کشت. این انقراض باعث عوض شدن چرخه غذایی خواهد شد و به عبارتی باعث نابود کردن ماهی ها میشود.

خداحافظ گرمای خورشید :

فوران آتشفشان ها باعث انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن میشود. این امر به کاهش دمای زمین کمک میکند. این انفجار طوری خواهد بود که گیاهان منجمد خواهند شد. مشابه همین رویداد در سال ۱۹۹۱ اتفاق افتاد که دمای قسمت هایی از کره زمین به ۰٫۴ درجه سیلسیوس رسید. تحقیقات نشان میدهد مورد مشابهی نظیر همین در تاریخ کره زمین اتفاق افتاده است. در دوره کرتاسه میزان دی اکسید کربن به حدی بوده که اکثر موجودات دریایی از بین رفتد. حدود ۹۰ میلون سال قبل میزان دی اکسید کربن موجود در جو زمین ۲٫۵ برابر امروز بوده است.

چه کسی زنده خواهد ماند؟!

سوال اینجاست چه کسانی میتوانند پس از انفجار زنده بمانند ؟ به گفته دکتر Sethi اکستریموفیل ها (موجوداتی که توانایی زیستن در بدترین شرایط را خواهند داشت) میتوانند در چنین شرایطی زندگی کنند. این موجودات قبلا هم در محیط های اسیدی مثل پارک ملی یلو استون یافت شده اند.

آتش فشان ها و نابودی زمین

آتش فشان ها و نابودی زمین

انسان ها چه میشوند ؟

یک استراتژی علمی تخلی این است : تعداد کمی از انسان ها در پناهگاه های زیر زمینی میمانند ، به دوره مغولی بر میگردنند و منتظر روزی میمانند تا آب و هوا به حالت اولیه بر گردد.
Sethi در پایان میگوید : افراد خوش شانس آن هایی خواهند بود که در این نمایش نامه مرده اند.

 


تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:24 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

فرهنگ و هنر سیزده به در آیین‌های سیزده‌به در ایران باستان آداب و رسوم آداب ایرانیان آیین‌های سیزده‌به در ایران باستان

 این رویداد دارای آیین‌های ویژه‌ای است که در درازای تاریخ پدیدآمده و اندک اندک چهره سنت به خود گرفته است. از آن جمله می‌توان آیین‌های زیر را برشمرد.

 

گره زدن سبزه

سبزه به رود سپردن

خوردن کاهو و سکنجبین

پختن غذاهای متنوع به ویژه آش رشته

بررسی علف گره زدن

افسانه ی آفرینش در ایران باستان و موضوع نخستین بشر و نخستین شاه و دانستن روایاتی درباره ی «کیومرث» دارای اهمیت زیادی است، در «اوستا» چندین بار از کیومرث سخن به میان آمده و او را نخستین پادشاه و نیز نخستین بشر نامیده است.

فته های «حمزه ی اصفهانی» در کتاب «سِنی ملوک الارض و الانبیاء» صفحه های 23 تا 29 و گفته های «مسعودی» در کتاب «مروج الذهب» جلد دوم صفحه های 110 و 111 و «بیرونی» در کتاب «آثار الباقیه» بر پایه ی همان آگاهی است که در منبع پهلوی وجود دارد که :

«مَشیه» و «مَشیانه» که دختر و پسر دو قلوی کیومرث بودند، روز سیزدهم فروردین برای نخستین بار در جهان با هم ازدواج کردند. در آن زمان چون عقد و نکاحی شناخته نشده بود ! آن دو به وسیله ی گره زدن دو شاخه ی «موُرد»، پایه ی ازدواج خود را بنا نهادند و چون ایرانیان باستان از این راز به خوبی آگاهی داشتند، آن مراسم را به ویژه دختران و پسران دم بخت انجام می دادند، امروزه نیز دختران و پسران برای بستن پیمان زناشویی، نیت می کنند و علف گره می زنند.

این رسم از زمان «کیانیان» تقریبا فراموش شد و در زمان «هخامنشیان» دوباره آغاز شد و تا امروز باقی مانده است.

منبع:سیمرغ



تاريخ : شنبه 13 دی 1393برچسب:, | 17:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

  

قدرت باروری همیشه موضوع داغ محافل علمی بوده،‌ گاه و بیگاه محققانی عوامل محیطی موثر بر باروری و سلامت بدن را مورد بحث قرار می‌دهند. چنان که در یکی از تحقیقات اخیر تاکید شده پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و چسبان، جریان خون دستگاه تناسلی را مختل می‌کند. همین یک جمله کافی بود تا باعث شود نظر یکی از بر‌ترین متخصصان نازایی را در این زمینه و مسائل مشابه آن جویا شویم تا حقیقت و شایعه از هم جدا شود.

شلوارهای تنگ عفونت‌ها را تشدید می‌کند
یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوار‌ها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل "کاندیدیاز" بیشتر می‌شود. علاوه براین، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت‌تر می‌توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند. از طرف دیگر این شلوار‌ها به علت سایشی که با ریشه مو‌ها دارند بخصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده‌اند و کوتاه هستند، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ریشه مو‌ها شوند. این عفونت "فولیکولیت" نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.

لباس زیر تنگ هم نپوشید

لباس زیرهای تنگ و آنهایی که از جنس شیمیایی هستند معمولا ظاهر قشنگتری دارند اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس‌های شیمیایی به کار رفته در آن‌ها می‌توانند شما را به دردسر بیندازند. الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا خلل و فرج کوچکی دارند که اجازه می‌دهند رطوبت تبخیر شود اما این خلل و فرج در الیاف شیمیایی یا کم هستند یا اصلا وجود ندارند بنابراین عفونت‌ها تشدید می‌شوند. علاوه براین مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها ممکن است حساسیت‌زا باشند. درکل لباس زیرهای تنگ می‌توانند فولیکولیت یا‌‌ همان عفونت ریشه مو و سایر عفونت‌ها را تشدید کنند.

شستن لباس زیر راه و رسم مخصوص دارد

هر بار که لباس زیر یا هر لباس جدید دیگری خریداری می‌کنید باید آن را قبل از استفاده بشویید. اگر جنس لباس از نخ باشد می‌توانید آن را با درجه حرارت بالا حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌گراد بشویید اما بیشتر الیاف شیمیایی در این دما فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می‌دهند بنابراین این لباس‌ها را بهتر است برای اولین بار در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه شست‌وشو دهید. نکته دیگر اینکه لباس‌های زیر را قبل از شست‌وشو از سایر لباس‌ها جدا کنید و لباس زیر هر گروه سنی و جنسی را جدا از هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید. پس از شست‌وشو نیز بهتر است آن‌ها را جلوی آفتاب خشک کنید. در صورت امکان قسمت وسط آن‌ها را نیز اتو بکشید.

هر یک ساعت از جای خود بلند شوید

نشستن‌های طولانی مدت و بی‌حرکت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها بیشتر کند، به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌هایی که شغل‌های پشت میزی دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی در یک مکان بنشینند همیشه همراه با خود محلول شست‌وشو بانوان داشته باشند و یک یا دوبار در روز از آن استفاده کنند یا اینکه اگر ممکن است در هر ساعت یک بار حداقل از جای خود بلند شوند و برای ۵ دقیقه راه بروند. این راه رفتن خود باعث تهویه و کاهش احتمال عفونت می‌شود.

گرمای زیاد، واریس و بواسیر را تشدید می‌کند

گرما به اندازه‌ای که برای آقایان مضر است برای خانم‌ها خطر ندارد. برخلاف تخمدان‌ها در خانم‌ها، بیضه‌ها در آقایان خارج از بدن قرار دارد و دمایشان باید کمتر از ۳۷ سانتی‌گراد باشد. با این حال استفاده از درجه حرارت بالا برای خانم‌ها نیز توصیه نمی‌شود. از این لحاظ که بالا رفتن درجه حرارت معمولا باعث می‌شود رگ‌های پا نیز درجه حرارتشان بالا رود و درنتیجه هم در ناحیه تناسلی و هم در سطح پا‌ها احتمال ایجاد واریس افزایش می‌یابد. این واریس‌ها حتی ممکن است در بارداری با خونریزی همراه باشند. استفاده از صندلی‌های گرمکن‌دار اتومبیل نیز اگر مکرر و طولانی باشد می‌تواند واریس و بواسیر را در خانم‌ها تشدید کند، بنابراین بهتر است گرمکن همیشه روشن نباشد و به مدت زیاد استفاده نشود. درمقابل گرما، سرما به تنهایی مشکلی برای ناحیه تناسلی خانم‌ها ایجاد نمی‌کند.

رفتار والدین به ویژه مادر نقش بسیار مهمی در سلامت روانی فرزندان در آینده دارد. تحقیقات نشان می دهند کسانی که در دوره کودکی از محبت مادری کافی برخوردار بوده اند در بزرگسالی بهتر می توانند از پس مشکلات و فشارهای روحی برآیند. در آغوش گرفتن و ابراز محبت کلامی به کودکان موجب افزایش مقاومت روحی و عاطفی در بزرگسالی می شود.

برای انجام این تحقیق ۵۰۰ فرد امریکایی از دوره کودکی تا بزرگسالی مورد بررسی قرار گرفتند. رفتار مادران در حوالی ۸ ماهگی کودکان سنجیده شد. سپس در ۳۰ سالگی فرزندان از آنها خواسته شد پرسشنامه ای را درباره شرایط روحی، عاطفی و اجتماعی خود پاسخ دهند.

نتایج نشان داد کودکانی که محبت کافی از مادرانشان دریافت کرده بودند استرس کمتری دارند و این نوع محبت موجب کاهش فشارهای روحی و بهبود مهارت های زندگی و روابط اجتماعی در آنها می گردد. این تحقیق ثابت می کند رفتار والدین به ویژه مادر نقش بسیار مهمی در سلامت روانی فرزندان در آینده دارد، البته نقش سایر عوامل از جمله نحوه تربیت، مدرسه و جامعه را نیز نمی توان نادیده گرفت.

برای درس خواندن باید ذهن شما تمركز كافی داشته باشد و خوردن یك صبحانه سالم و مقوی به شما كمك می كند كه در طول روز پرانرژی تر بوده و تمركز و قدرت ذهنی بالاتری داشته باشید. كار اصلی دانش آموز، همان طور كه از اسمش پیداست یادگیری مطالب علمی جدید و درس خواندن است. برای درس خواندن باید ذهن شما تمركز كافی داشته باشد و خوردن یك صبحانه سالم و مقوی به شما كمك می كند كه در طول روز پرانرژی تر بوده و تمركز و قدرت ذهنی بالاتری داشته باشید. حتما تجربه كرده اید روزهایی كه صبحانه نمی خورید در طول روز زودتر خسته می شوید و تمركز كمتری دارید.

صبحانه مناسب
حالا كه اهمیت صبحانه خوردن مشخص شد مرحله بعد این است كه بدانیم چه چیزی بخوریم و چه صبحانه ای برای ما مناسب تر است. اول از همه بهتر است صبح كمی زودتر بیدار شویم تا وقت كافی برای صبحانه خوردن داشته باشیم و تندتند و نجویده صبحانه نخوریم. بعد هم یك كدام از گزینه های زیر و یا تركیب آنها را برای صبحانه انتخاب كنیم.

عدسی

عدس پخته با كمی روغن زیتون و آبلیمو یك صبحانه مفید برای انجام فعالیت ذهنی در طول روز است. خوردن یك پیاله عدسی داغ در روزهای سرد پاییزی خیلی می چسبد.

نان و پنیر

البته بدون چای شیرین. نان و پنیر صبحانه ای است كه معمولا بیشتر استفاده می شود. ترجیحا از نان های سبوس دار مثل نان سنگك یا نان جو استفاده كنید. اگر لقمه نان و پنیرتان را با چند برگ سبزی خوردن و یا چند برش خیار و گوجه و یا میوه هایی مثل انگور میل كنید، خیلی بهتر است.

تخم مرغ
خوردن یك تخم مرغ در روز برای افراد هفت تا هجده سال، نه تنها بی ضرر بلكه مفید است. تخم مرغ را كامل بپزید و وقتی زرده و سفیده آن كاملا سفت شد و خوب حرارت دید، آن وقت آماده خوردن است. تخم مرغ نیم پز ممكن است مسمومیت غذایی ایجاد كند.

جگر

چند تكه جگر كباب شده با نان یك صبحانه مقوی است.

سیب زمینی

یك سیب زمینی آب پز با كمی كره و نمك یك صبحانه سالم و خوشمزه است.

باقیمانده غذای شام

گاهی وقت ها هم می توانید كمی از غذای شام را برای صبحانه در یخچال كنار گذارید.انواع غذاهایی مثل كتلت، كوكو و ماكارانی هم اگر خوب گرم شوند و خیلی هم چرب نباشند برای صبحانه مناسب هستند.

نوشیدنی ها

نوشیدنی های مناسب برای صبحانه شامل شیر و آبمیوه های طبیعی بدون قند اضافی هستند. چای هم كه دیگر احتیاج به معرفی ندارد. بهتر است چای صبحانه را شیرین نكنید و اگر خیلی دوست دارید چای شیرین بخورید، چای را با عسل و یا مقدار خیلی كمی شكر شیرین كنید. بهتر است از قندهای طبیعی مثل عسل و خرما استفاده كنید.خوردن مواد قندی به خصوص قندهای ساده برای صبحانه توصیه نمی شود چون مصرف مواد قندی باعث افزایش موقتی قند خون شده و بعد از آن احساس خستگی به شما دست می دهد بنابراین تر جیحا مقدار قند و شیرینی ها را در برنامه غذاییتان به حداقل برسانید.بهتر است در هر وعده از تمام گروه های غذایی به نسبت مناسب استفاده كنید.

میان وعده ها

زنگ تفریح به صدا در می آید و وقت آن رسیده است كه كمی استراحت كنید و خوراكی هایتان را با دوستانتان تقسیم كنید. در انتخاب خوراكی های زنگ تفریح بهتر است از مواد غذایی فاسد شدنی استفاده نكنید. چون این مواد در دمای بیرون یخچال فاسد می شوند و تعداد باكتری های آنها هر بیست دقیقه دو برابر می شود. بهتر است از میوه ها و سبزیجات استفاده كنید. میوه هایی مثل سیب و پرتقال و یا سبزیجاتی مثل هویج و خیار میان وعده های مناسبی هستند.

خشكبار و مغزهایی مثل گردو، فندق، پسته و بادام و میوه های خشك مثل انجیر خشك و كشمش و برگه های هلو و زردآلو هم خوراكی های سالم و مفیدی برای زنگ تفریح هستند اما مغزها به دلیل كالری زیادی كه دارند، بهتر است به مقدار كمتری مصرف شوند. یك مشت كوچك، اندازه مناسبی برای هر میان وعده است. نوع بدون نمك و خام آنها نسبت به انواع شور و بوداده ترجیح دارد.

كیك و كلوچه، شكلا ت، چیپس و پفك و مواد غذایی چرب و شور را به مقدار كم و با احتیاط بیشتری مصرف كنید. بهتر است برای بهداشت بیشتر، مواد غذایی را در كیسه كاغذی پلاستیكی و یا ورقه های نازك آلومینیوم بگذارید.

آب بنوشید

بدن ما به مقدار زیادی آب نیاز دارد و باید هر روز شش تا هشت لیوان و یا حتی بیشتر آب به بدنمان برسانیم. شما كه در سن رشد هستید و حدودا نیمی از روز را در مدرسه می گذرانید، بهتر است در هر زنگ تفریح آب بنوشید.

بهداشت فردی

صابون خمیری یا كاغذی، چند برگ دستمال كاغذی و لیوان آب شخصی همراه داشته باشید.
هنگام عطسه كردن جلوی دهانتان را با دستمال بگیرید.
قبل از خوردن غذا و بعد از دستشویی رفتن دستهایتان را با آب گرم و صابون با دقت و حداقل به مدت بیست ثانیه بشویید.
بهداشت دهان و دندان را رعایت كنید. شب قبل از خواب و صبح بعد از خوردن صبحانه مسواك بزنید. بعد از خوردن شیرینی و شكلات و مواد قندی دندان هایتان را مسواك بزنید و یا با آب بشویید.

هنگام بیماری

اگر سرما خورده اید یا گلودرد دارید، سریع به پزشك مراجعه كنید و در صورت لزوم چند روز در خانه بمانید و استراحت كنید اگر با داشتن بیماری به مدرسه بروید ممكن است بقیه همكلاسی ها و دوستان شما هم بیمار شوند.

در چند روزی كه در خانه استراحت می كنید با دوستانتان تماس بگیرید و در مورد درس ها و تكالیف جدید خبر بگیرید. تكالیفتان را انجام بدهید تا از درس عقب نمانید.برای ارتقای سلامت خود و دوستانتان در تمیز نگهداشتن كلاس و محیط مدرسه كوشا باشید.

هر وقت احساس كردید دیدتان ضعیف شده و خوب تخته را نمی بینید، سریع به پدر و مادرتان اطلاع بدهید و برای تهیه عینك اقدام كنید. عینك تان را همیشه مخصوصا در كلاس درس به چشم داشته باشید.

وقتی به خانه می آیید اول دست هایتان را با آب و صابون بشویید و بعد سر میز غذا بنشینید. دست ها از مهمترین عوامل انتقال آلودگی به بدن ما هستند. اتاقتان را همیشه تمیز نگه دارید. گاهی باقی ماندن گرد و غبار روی فرش باعث رشد میكروب ها و قارچ ها و ایجاد مشكلات بهداشتی و ناراحتی های تنفسی می شود.

 



تاريخ : شنبه 13 دی 1393برچسب:, | 17:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

سیاره فرامنظومه خورشیدی GJ 1214b در سال 2009 کشف شد. اکنون تلسکوپ فضایی هابل نشان داده است که در اطراف این سیاره توده های کلاسیکی که از هیدروژن و هلیم ساخته می شوند، وجود ندارد و در عوض، GJ 1214b با لایه قطوری از بخار آب احاطه شده است.این سیاره که 2.7 برابر ابعاد زمین بوده و حركت وضعي  آن 38 ساعت است  در فاصله دو میلیون کیلومتری از ستاره اش که یک کوتوله سرخ در فاصله 40 سال نوری از زمین در صورت فلکی مار افسای است قرار دارد.GJ 1214b کوچکتر از اورانوس و بزرگتر از زمین است. هرچند کشف بخار آب در اتسمفر این سیاره می تواند فرضیه حیات در سیارات فرامنظومه خورشیدی را تقویت کند اما این احتمال نیز وجود دارد که این آب با آبی که ما شناسیم متفاوت باشد.در واقع ماده ای که در اطراف GJ 1214b می چرخد می تواند محتوی موادی چون یخ جوشان و آب فوق سیال باشد که برای ما ناشناخته هستند. دمای سطحی این سیاره در حدود 230 درجه سانتیگراد تخمین زده می شود.کشف اتمسفر بخار آب را تلسکوپ فضایی هابل با کمک دوربین میدان عریض سه انجام داد. "زاخاری برتا" از مرکز فیزیک نجوم هاروارد- اسمیت سونیان در این خصوص توضیح داد: " GJ1214b با سایر سیاراتی که می شناسیم تفاوت دارد و درصد بالایی از جرم آن از آب ساخته شده است. اندازه گیریهای هابل به ما یک محیط بسیار مرطوب را در این سیاره نشان می دهد."دانشمندان دریافتند که چگالی این سیاره با تنها برابر با 2 گرم در سانتیمتر مکعب است. چگالی آب يك گرم در سانتیمتر مکعب است درحالی که چگالی متوسط زمین 5.5 گرم در سانتیمتر مکعب است. این ارقام پیشنهاد می کنند که GJ1214b آب بسیار بیشتر و خاک بسیار کمتری نسبت به زمین دارد.براساس گزارش وایرد نیوز، به اعتقاد ستاره شناسان، این سیاره گروه جدیدی از سیارات فرامنظومه خورشیدی را می سازد.



تاريخ : جمعه 12 دی 1393برچسب:, | 22:54 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

چکیده:

در این فعالیت با تغییرات شیمیایی آشنا می شویم و یک نمونه ی آن را بررسی می کنیم. 

توضیح اولیه:

برای درک بهتر تغییرات شیمیایی و فیزیکی، نخست باید با خواص فیزیکی و شیمیایی آشنا شد. خواص فیزیکی، به آن دسته از خواص جسم گفته می شود که می توانیم آن ها را با حواس خود درک کنیم. برای مثال رنگ، شکل، زبری و نرمی همه خواص فیزیکی اند.

شمع

پیش از تماشای فیلم ویدیویی زیر، به تصویر این شمع خاموش نگاه کنید و پنج خاصیت از خواص فیزیکی آن را بنویسید.

شمع

 

برای مشاهده ی فیلم اینجا را کلیک کنید.

 

در تغییرات شیمیایی چگونگی تغییر مواد و تبدیل آن ها به مواد جدید، توضیح داده می شود. برای مثال، بنابر تجربه می دانید که می توان چوب را سوزاند، بنابراین با توجه به آن که چوب در زمان سوختن از نظر شیمیایی تغییر می کند، یکی از خواص شیمیایی چوب، قابلیت سوختن آن است. آب نمی سوزد؛ پس سوختن جزء خواص شیمیایی آب نیست. اگر یک تکه فلز سدیم را در آب بیندازیم به شدت با آب واکنش می دهد. در نتیجه یکی از خواص شیمیایی آب، توانایی آن در واکنش با فلز سدیم است.

اکنون شمع را روشن کرده ایم. به دقت آن را مشاهده کرده و دو خاصیت از خواص شیمیایی آن را بیان کنید. برای مشاهده دقیق تر، با کلیک روی آن، فیلم را دوباره تماشا کنید.

برگرفته از سایت:  http://www.tebyan.net/InternetSchool/EducationalManagers/EducationalTechnology/2007/5/10/41275.html



تاريخ : جمعه 12 دی 1393برچسب:, | 14:52 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 مرور چيست؟

 


فرض كنيد كه فردي، مطلبي را به طور دقيق مطالعه كرده است. 
سوال: آيا كار تمام شده است؟  قطعاً خير! 
- چرا؟
- به اين دليل كه جايگاه درك مطلب بعد از خواندن دقيق، بستري متزلزل و غيرقابل اعتماد است. 
اين جايگاه در بهترين شرايط، تنها قابليت نگهداري مطالب خوانده شده، حفظ شده و درك شده را تا 2 روز دارد و پس از آن با يك افت سريع و تصاعدي، حذف مطالب آغاز مي‌شود. 
اين جايگاه «حافظه كوتاه مدت»(1) نام دارد؛ حافظه‌اي مهم، اما موقت كه در مطالعه بايد به عنوان يك واسطه به آن نگريسته شود. واسطه‌اي كه وظيفه انتقال داده‌هاي ورودي از طريق مطالعه را به حافظه بلندمدت، به عهده دارد.

بقیه در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 12 دی 1393برچسب:, | 14:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تاريخ : جمعه 12 دی 1393برچسب:, | 9:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

دمنوش گیاهی دمنوش های گیاهی مفید دمنوش های مفید دمنوش های گیاهی برای سلامتی

 

دمنوش فلفل سیاه

دمنوش فلفل سیاه جزو درمان‌های طب سنتی چین و همچنین پزشکی فولکلور انگلستان نو محسوب می‌شود که برای درمان سرفه‌های خلطی مورد استفاده می گیرد.

فلفل سیاه باعث تحریک جریان خود در مخاط می‌شود و عسل نیز به عنوان آنتی بیوتیک و یک ماده ی طبیعی ضدسرفه تاثیر این دمنوش را چند برابر می‌کند.

برای بهره‌مندی از این دمنوش کافیست یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب شده را با دو قاشق غذاخوری عسل در یک فنجان آب جوش به مدت 15 دقیقه دم کنید. دمنوش تان را صاف و جرعه جرعه میل کنید.

 

دمنوش گیاهی دمنوش های گیاهی مفید دمنوش های مفید دمنوش های گیاهی برای سلامتی

 

دمنوش آویشن

آویشن یک ماده ی ضدعفونی کننده ی طبیعی است که می‌تواند التهاب و دردهای مبتلایان به بیماری نقرس و آرتریت را کاهش دهد. تهیه ی یک دمنوش از ترکیب آویشن و نعنا یک روش طبیعی و موثر برای تسکین دردها سینوزیتی است.

آویشن باعث تسکین سینوس ها می‌شود و نعنا نیز مانند یک ماده ضداحتقاق طبیعی عمل می‌کند. برای بهره مندی از خواص حداکثری می‌توانید با بخار این دمنوش بخور نیز بگیرید.

اگر پاهایتان درد می‌کند می‌توانید دو قاشق غذاخوری آویشن خشک را در یک نصف فنجان آب جوش ریخته و به مدت 20 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. محلول را داخل یک ظرف دیگر ریخته و بگذارید خنک شود. سپس پاهایتان را به مدت 5 تا 20 دقیقه در این محلول قرار دهید.

دمنوش گیاهی دمنوش های گیاهی مفید دمنوش های مفید دمنوش های گیاهی برای سلامتی

 

 دمنوش گیاه مریم گلی

مریم گلی شهرت زیادی برای تسکین گلودرد و بازکردن صدا دارد. علاوه بر این، گیاه مریم گلی حاوی عناصر موثری برای مقابله با ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها است. در نتیجه یک گیاه دارویی فوق العاده محسوب می‌شود.

برای تسکین گلودرد یا لارنژیت می‌توانید با دمنوش مریم گلی غرغره کنید. همچنین می‌توانید دمنوش مریم گلی تهیه و با عسل شیرین کنید.

نوشیدن این دمنوش به واسطه‌ی دارا بودن خواص ضدعفونی کنندگی باعث تسکین گلودرد و التهاب آن می‌شود. گفتنی است که مریم گلی شهرت زیادی نیز در تسکین گرگرفتگی شبانه ی خانم‌های یائسه دارد.

 

دمنوش پوست پرتقال

برای تسکین اسهال به سراغ دم کرده ی پوست پرتقال بروید. چند عدد پرتقال ارگانیک را پوست بگیرید. توجه داشته باشید که پرتقال های غیرارگانیک ممکن است که به آفت کش ها آلوده باشند و باعث تشدید مشکل تان شوند. پوست پرتقال را خرد کنید و در یک ظرف حاوی آب جوش بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید دم بکشد و سرد شود. کمی عسل به دمنوش تان بزنید و میل کنید.

 

دمنوش گیاهی دمنوش های گیاهی مفید دمنوش های مفید دمنوش های گیاهی برای سلامتی

 

دمنوش بادرنجبویه

متخصصان طب سنتی به بادرنجبوبه «گیاه وجد و نشاط» می گویند. از قرن ها پیش این گیاه که از خانواده‌ی نعنا است برای درمان افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بادرنجبویه همچنین حاوی دو ترکیب مفید است که با تبخال مقابله می‌کند. برای بهبود اضطراب و استرس‌هایتان دمنوش بادرنجبویه میل کنید. اگر احساس می‌کنید که در حال تبخال زدن هستید بلافاصله این دمنوش را تهیه و میل کنید. همچنین می‌توانید یک گلوله پنبه به آن آغشته کرده و به طور مستقیم روی تب‌خال بگذارید. این کار باعث سرعت بخشیدن به روند بهبود و درمان تب‌خال می‌شود.

 

دمنوش گیاهی دمنوش های گیاهی مفید دمنوش های مفید دمنوش های گیاهی برای سلامتی

دمنوش گیاه قاصدک

گیاه قاصدک نیز جزو آن گیاهان درمانگر است که می‌شود به راحتی از خواص آن بهره‌مند شد. این گیاه خواص دیورتیکی دارد؛ یعنی ادرارآور است. علاوه بر این، گیاه قاصدک تحریک کننده ی جریان خون به سمت کلیه‌هاست و این کار نیز به سم زدایی و پاکسازی کلیه‌ها و کبد کمک زیادی می‌کند. در واقع گیاه قاصدک طبیعی‌ترین پاک کننده کلیه‌ها و کبد محسوب می‌شود. این گیاه همچنین برای افراد پرخور سودمند است. اگر قبل و بعد از یک وعده ی غذای سنگین و چرب دمنوش گیاه قاصدک میل کنید به هضم بهتر غذایتان کمک خواهد کرد. این گیاه شهرت زیادی در کاهش حالت احتباس آب در بافت‌ها دارد و همچنین برای دفع سنگ‌های ریز کلیه‌ها موثر است.



تاريخ : پنج شنبه 11 دی 1393برچسب:, | 21:17 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

بیوگرافی در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

بیوگرافی در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

بیوگرافی در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:38 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

بیوگرافی در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:36 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

بیوگرافی در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:33 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

بیوگرافی در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

بیو گرافی در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

  روز بیست وهشتم ژوئن ۱۹۱۴ ” آرشیدوک فرانسوا فردیناند” ولیعهد اتریش ومجارستان وفرمانده کل نیروهای مسلح دو کشور ، به همراه همسرش هنگام دیدارازشهر( سارایوو) در یوگسلاوی  فعلی به قتل رسید و همین موضوع باعث بروز جنگ بین الملل اول گردید. نام قاتل( کارویلوپرینسیپ) ، دانشجویی نوزده ساله بود. او عمل خود را انتقامی برای اعمال زور و فشار به صربستان قلمداد کرد و چون کمتر از بیست سال داشت محکوم به مرگ نشد، لیکن در ۲۸ آوریل ۱۹۱۸ بر اثر بیماری سل با همسرش در زندان درگذشت.

جنگ جهانی اول از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ به طول انجامید. در این جنگ طرفین متخاصم عبارت بودند از متحدین یعنی: آلمان ،  اتریش و هنگری ( مجارها) که بعدها ترکیه عثمانی و بلغارستان نیز بدانها پیوستند و متفقین یعنی : فرانسه ، انگلیس ،  روسیه ، بلژیک ، صربستان و ژاپن سپس ایتالیا، رومانی، پرتغال، یونان و ممالک متحده آمریکا.

بقیه ی مقاله را در ادامه ی مطالب ببینید



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 23:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 داریوش بزرگ را میتوان به جرات یکی از نوابغ هوشمند و شایسته برای قدرت و زمامداری کشور بزرگ و پرافتخار ایران زمین نامید . در اینجا بر این هستیم تا گوشه ای از اقدامات شگفت انگیز این فرزند پاک ایران و شاهنشاه ۲۸ کشور آسیا را بررسی کنیم و همچنین با اندیشه های پاک این ابر مرد میهن دوست و با اراده تاریخ ایران و جهان که بدون تردید ادامه دهنده راه کورش بزرگ نیز بوده است , آشنایی بیشتری داشته باشیم . در مرحله نخست این نوشتار باید به همه ایرانیان این نکته را یادآوری کنیم که پسندیده تر آن است که واژه کبیر را برای داریوش هخامنشی به کار نبردند .

 
 
 
زیرا شایسته ابر مردی همچون داریوش نیست که وی را با پسوند کبیر تازی بنامیم . کبیر از واژه ای صدرصد عربی ریشه گرفته شده است که کلمات اکبر , کبر , کبری نیز از همین واژه است . پس مه یا بزرگ که ریشه ای کاملا ایرانی دارد , برازنده این بزرگ مرد ایرانی و دیگر افراد شایسته این پسوند است بکار برده شود نیک تر است . هیچگاه ما نباید از واژگان عربی برای شخصیتهای برجسته تاریخمان استفاده کنیم . زیرا اعراب در طول تاریخ بر ضد تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران از هیچ کوششی دریغ نکرده اند . بدون تردید ایران و ایرانی هیچ گاه نباید و نخواهد توانست با اقوامی بدوی و بیابانگرد که هنوز یکی از بی تمدن ترین و بی ریشه ترین کشورهای جهان به حساب می آیند کنار بیاید . زیرا آنان بودند که امپراتوری متمدن و قدرتمند ایران را به ویران سرای برای جولان دادن خودشان تبدیل کردند . آنان بودند که فرزندان دلیر ایران مانند بابک , مازیار , ابن مقفع , استاذسیس و سنباد را به قتل رساندند . آنان بودند که هشت سال با یکی شدند اتحادیه عرب بر ضد ایران و ایرانی دست به نبردی جهانی و نابرابر زدند و میلیون ها ایرانی از جان گذشته را شهید و معلول کردند . آنان بودند که نام جهانی و تاریخی خلیج فارس را با فریب و هزینه کردن جعل کردند . آنان بودند که ادعای جزایر سه گانه ایران را کردند و . . .

به هر روی امروز جوانان برومند سرزمین ایران باید با شخصیتی برجسته و نادر از کشورشان بیشتر آشنا شوند و آن کسی نیست جز داریوش بزرگ شاهنشاه قدرتمند آسیا که همواره منشی جدای از دیگر حکام تاریخ گذشته را در پیش گرفت و در تمامی مراحل پادشاهی قدرتمند اش از سه فروزه آسمانی زرتشت ( کردار , گفتار , پندار نیک ) دوری نگزید . امری که امروزه در آستانه قرن بیست و یکم رویایی در جهان بیش نیست . وی در سال ۵۲۲ پیش از میلاد بر اریکه شاهنشاهی نیمی از آسیا نشست و در سال ۴۸۶ پیش از میلاد چشم از جهان فرو بست و ایرانی را برای ما به ارث گذاشت که درجهان بی سابقه بود . پس از وی خشیارشا بزرگ بر اریکه شاهنشاهی ۲۸ کشور آسیایی نشست و راه پدر بزرگوار خود را ادامه داد . به امید روزی که تندیس های این بزرگ مرد ایرانی در تمامی شهرهای ایران بزرگ برافراشته شود و باردیگر ادیان , عقیدها و باورهای همه مردمان جهان به دیده احترام و نیکی نگریسته شود . امری که داریوش بزرگ به پیروی از کوروش بزرگ هخامنشی گسترش داد . به امید روزی که منش و کردار نیک وی به نسل های آینده منتقل شود تا آیندگان با شخصیت بزرگ وی آشنا شوند .
داریوش پور( پسر) گشتاسب , پور ارشام , پور آریارمن , پور چیش پش بود و نیاکانش در سه نسل به کورش بزرگ بازمیگشت . او یکی از سرداران نامی ارتش کامبوجیه فرزند کورش بزرگ بود . پس از درگذشت کمبوجیه داریوش بزرگ بر ضد بریای دروغین که خود را فرزند کورش معرفی کرده بود قیام کرد و سلطنت را از وی بازستاند . داریوش با همکاری شش سردار برجسته از ارتش کمبوجیه که نامشان : وینددفرنه , اوتن , گائوبرووه , ویدرنه , بغ بوخش , اردومنش بود بر ضد شاه دروغین قیام کردند و وی را از مقام شاهی برکنار کردند و مجازات کردند . سپس یکی از هفت تن سردار ایرانی در طی مسابقه ای در میدان اصلی شهر به مقام پادشاهی رسید و او کسی نبود جز داریوش بزرگ . به گفته هرودوت سه سال نخست سلطنت وی برای سرکوب شورشیان و برقراری ایران یکپارچه صرف شد .گوشه ای از اقدامات شگفت انگیز و میهن پرستانه داریوش بزرگ
از اقدامات داریوش بزرگ قراردادن مصر به عنوان یکی از ولایات ایران بود . این اقدام برابر با ۴ ژوئیه سال ۴۸۹ پیش از میلاد صورت گرفت . وی قلمرو امپراتوری ایران را به ۳۰ ایالت تقسیم شود و هر ایالت را ساتراپی (واژه ای مادی است) نامید و دستور داد که با تاسیس پستخانه ارتباط مردم این ایالتها با هم تامین شود و داد وستد با پول انجام شود (سکه هایی که ضرب کرده بود) . مصر یکی از ساتراپی های ایران آن زمان بود که داریوش توجه خاصی به آن داشت . کتیبه داریوش بزرگ نیز امروزه در مصر موجود می باشد .
متن فرمان داریوش بزرگ در مصر :
بند ۱ ) خدای بزرگ است اهورامزدا ، که زمین را آفرید ، که آن آسمان را آفرید ، که مردم را آفرید ، که شادی را برای مردمان آفرید ، که داریوش را شاه کرد ، که به داریوش شاه شهریاری را ، که بزرگ و دارای اسبان خوب و مردان خوب است ، ارزانی فرمود . بند ۲ ) من داریوش ، شاه بزرگ هستم . شاه شاهان ، شاه کشورهای دارای همه گونه مردم ، شاه در این زمین بزرگ و دور و دراز ، پسر ویشتاسب هخامنشی .
بند ۳ ) داریوش شاه گوید : من پارسی هستم . از پارس مصر را گرفتم . فرمان کنده این کانال ( ترعه ) را دادم از رودخانه ای به نام نیل ، که در مصر جاری است ، تا دریای که از پارس می رود . پس از آن این کانال کنده شد ، چنانچه فرمان دادم و کشتیها از مصر از وسط این کانال به سوی ایران روانه شدند . چنانکه این کار مرا میل بود .
نکته ای جالی که در تمام کتیبه ها به چشم می خورد و در اول هر کتیبه می آورده اند ؛ سپاسگزاری از اهورامزدا ( خدا ) بوده که آنها تمام پیشرفت ها و پیروزی ها خودشان را به خواست او می دانند و بعد از قدردانی از خداوند شروع به سخن میکنند . البته میدانیم که ایرانیان از پیدایش زرتشت به گفته تاریخدانان در بیش از سه هزار سال پیش خدا پرست شدند و اهورامزدا را به عنوان خدای واحد پرستش میکردند و برای او ۵ بار نماز در طول روز میگذاشتند .نظم دادن انسانی به مالیات های کشوری یکی دیگر از مهم ترین اقدامات داریوش بزرگ است به گفته پلوتارخ مورخ نامی سالهای ۴۶ تا ۱۲۰ پس از میلاد همه ساله از کشورهای مختلف هدایایی به دربار شاهنشاهی ایران می آوردند تا اینکه داریوش مقدار مالیات را برای هر ایالت معین کرد . سپس مامورانی را فرستاد به ایالتهای امپراتوری تا ببینند چه مقدارمردم توانایی پرداخت مالیات را دارند ؟ آیا مبلغ تعیین شده فشاری را بر مردم تحمیل نمی کند ؟ سپس ماموران به حضور شاهنشاه آمدند گفتند همه قادر هستند این مبلغ را بپردازند . با این حال داریوش بزرگ دستور داد همان مقدار را هم نصف کنند . که درباریان علت را پرسیدن . وی پاسخ داد ممکن است شهربانان هم برای خود مبلغی از مردم به صورت غیر قانونی دریافت کنند پس باید این را در نظر گرفت .
درباره رفتار داریوش با فرزند فاتح ماراتن – از کتاب داریوش بزرگ
فنقیان فرزند بزرگ فاتح ماراتن که “متی اوخوس” نام داشت و پدرش “میلتیادس” داریوش بزرگ را شکست داده بودند را اسیر کردند و به نزد شاهنشاه داریوش در شوش بردند . آنان به این خیال که به پادشاه ایران خوش خدمتی کرده اند در انتظار مجازات وی بودند . ولی داریوش بزرگ او را با خوشرفتاری پذیرفت و به او خانه و زمینی بخشید و یک هسمر ایرانی به او داد و او بعد از آن ساکن ایران شد و از آن پس زندگی راحتی را سپری نمود .
هرودوت مورخ یونانی درباره داریوش بزرگ میگوید :
روزی که داریوش از سربازان گارد شاهنشاهی بود در بازار قدم میزد و با سیلوسون برخورد کرد . سیلوسون برادر پویکرات دیکتاتور ساموسی بود . سیلوسون قبای قرمز رنگی بر تن داشت . داریوش به نزد وی رفت تا قبا را خریداری کند . ولی سیلوسون آن را بدون پول به وی هدیه داد . بعدها که داریوش به مقام شاهنشاه بزرگ منطقه شناخته شد سیلوسون به دربار وی رفت . پادشاه او را به یاد آورد و گفت زمانی که من هیچ قدرتی نداشتم تو به من نیکی کردی پس دستور داد که به او طلا و جواهرات دهند تا دیگران را تشویق به کردار نیک کند . ولی سیلوسون گفت من هیچ نمی خواهم و تنها آمده ام تا شهر ما ساموسی را از دست دیکتاتور ” اروی تس ” نجات دهی . سپس داریوش لشگری به فرماندهی اوتانس به همراه وی عازم آنجا کرد و در نهایت یک جزیره به سیلوسون داده شد تا مردم شهر را به انجا منتقل کنند تا زندگی راحتی داشته باشند .

 

ساخت راهی شاهی با زیرسازی اصولی و مستحکم به طول ۲۷۰۰ کیلومتر یکی از شگفت انگیز ترین کارهای وی در ۲۵۰۰ سال پیش به حساب می آید. این راه از شوش به سارد در نزدیکی مدینترانه بود . زیرسازی مستحکم این راه که بسیار شبیه به آسفالتهای امروزی است از نبوغ امپراتوری داریوش بزرگ و برگزیدن اصولی ترین شیوه حکومتی و راه سازی به حساب می آید . ماریژان موله نخستین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان را به داریوش نسبت داده است .

کتیبه داریوش بزرگ در نقش رستم : به خواست اهورامزدا این است شهرهایی که من جدا از پارس متعلق به ایران کردم . بر آنان حکمرانی کردم . بمن باج دادن . آنچه از طرف من به آنان گفته شد آنرا کردند . قانون من است که آنان را نگه داشت : ماد – خوزستان – پارت – هرات – بلخ – سغد – خوارزم – زرنگ – رخج – ث ت گوش – گندار – هند – سکائیهای هوم نوش – سکائیهای تیز خود – بابل – آشور – عربستان – مصر – ارمنستان – کپد و کیه – سارد – یونان – سکائیهای ماورای دریا – سکودر – یونانیهای سپر روی سر – لیبیها – حبشیها – اهالی مک – کارائیها .

آباد سازی مصر از دیگر اقدامات وی بود . مصر به مدت ۱۲۱ سال یکی از ایالتهای ایران به حساب می آمد که داریوش آنرا سامان و گسترش داده بود . داریوش شاه نگاهی مثبت به مصر کهن داشت و در نوسازی آنجا تلاشی بسیار کرد . امری که دیگر شاهان جهان پس از تصرف کشوری دیگر بنای ویران کردن و کشتار مردم آن منطقه را می گذارند . وی هیچگاه معابد آنان را ویران نکرد و به آنان آزادی در گزینش دین داد . در مراسم عزای ملی مصریان ( آپیس ) شرکت کرد و هزینه هنگفتی را برای اجرای ان مراسم تعیین نمود . سپس به نزد معابد آنان رفت و به خدای مصریان احترام گذاشت و معبد خدای بزرگ مصر ( آمون ) را به کلی بازسازی کرد . داریوش مدرسه طب مصر را که مدتها بسته بود و استادانش از کار بیکار شده بودن را دوباره گشود و “اودجاهور” را مامور رسیدگی به آنجا کرد . سپس استادان و افراد برجسته علمی جهان را به آنجا دعوت کرد تا در آنجا یک مرکز بین المللی طب راه اندازی کند . اودجاهور در نوشته ای که از خود بر جای گذاشته گفته است : شاهنشاه داریوش فرمان داد که همه چیز خوب به دانش آموزان و استادان داده شود تا پیشیه و کاردانی خود را گسترش دهند . شاهنشاه این کار را کرد زیرا فضیلت علم و دانش را میشناخت . روش برجسته مدیریت و فرهنگ ایرانی داریوش بزرگ سه قرن در مصر باقی بود. کارول نوشته است: با وجود برچیده شدن حکومت ایرانیان بر مصر در سال ۴۰۴ پیش از میلاد، مصریان تا دهها سال پس از آن هم خود را از اتباع امپراتوری ایران می دانستند. مصر توسط کامبوزیا (کامبیز, کمبوجیه ) دوم پسر کوروش بزرگ بدلیل کشتار عده ای ایرانی برای تنبیه مصریان تصرف شده بود. وی شرق لیبی و شمال سودان را هم برخاک مصر اضافه کرده بود و مصر را که سالها به دو بخش علیا و سفلی تقسیم شده بود و دارای دو حکومت جدا از هم بود به صورت یک کشور واحد درآورده و داریوش بزرگ شهر ممفیس را پایتخت مصر واحد قرار داد .

مهر سلطنتی داریوش بزرگ کشف شده در حفاری های باستان شناسان
داریوش بزرگ طرح تعلمیات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بداند . این اقدام وی نیز در تاریخ بی سابقه بود . او اینگونه می اندیشید که پادشاه زمانی میتواند در اندیشه آباد ساختن کشور باشد و ویرانی ها را آباد کند که مردمانش از شعور و سواد کافی برخوردار باشند و اقدامات شاهنشاه را برای اقتدار کشور درک کنند . ( پرفسور هرتسفلد )

هنر هخامنشی در زمان داریوش بزرگ به منتهی عظمت خود رسید و داریوش شاه تمام هنرهای آسیا را برای شاهنشاهی ایران استفاده نمود . از گاوهای بالدار عظیم الجسته در شوش یا کاخهای هنر خاورمیانه در پرسپولیس یا کاخهای سلطنتی شوش یا سنگ تراشه های بیستون و . . . وی شاهی مقتدر و هنر دوست نامیده شده است که ایران را به سبک شگرفی اداره نمود . مورخین یونانی نوشته اند وی هنری را در پارسه اجرا کرد که دیگر بالاتر از آن ممکن نبود و عالی ترین شکل ممکن را وی پیداه کرد .
محقق بزرگ امریکایی پرفسور ویلیام جیمز دورانت :
داریوش بزرگ برای آنکه نام خود را برای آیندگان جاودانه بگذارد دست به بنا نهادن کاخهای پرسپولیس زد . هنر و معماری این کاخ عظیم به جرات از معبد کرنک و تمام کلیساهای اروپا و میلان زیبا و باشکوه تر است . پله های باشکوه کاخ در تاریخ بی نظیر است . شاید بتوان گفت که کاخ صد ستون سنگی و کاخ آپادانا زیباترین بناهای تاریخ جهان در عهد قدیم و عهد جدید باشد که به دست آدمیزاد ساخته شد.
پرفسور ژرژ کامرون استاد خطوط کهن باستان :
کاخها و نبشته های پرافتخار تخت جمشید یکی از شاهکارهای عالی بشر است که توسط داریوش بزرگ و فرزندش خشیارشا بنا نهاده شد . پلکان و ستونهای با شکوه آن در خور ستایش است .
سنگ نگاره داریوش بزرگ در شهر پارسه ( تخت جمشید )
داریوش بزرگ در پایئز و زمستان ۵۱۸ – ۵۱۹ قبل از میلاد نقشه ساخت ابنیه های شگفت انگیز شهر پارسه ( تخت جمشید یا پرسپولیس ) را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر و دیگر هنرهای آسیایی که همگی زیر مجوعه ای از ایران بودند نقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغد آورد و یادگاری خارق العاده د ر جهان به نام کاخهای پارسه به جای گذاشت . ساخت این کاخ سترگ ۶۵ سال به طول انجامید ولی زندگی اهورایی وی کفاک دیدن پایان کاخ را نداد . وی با این اندیشه که ایران با تمدنی کهن و شاهنشاهی قدرتمندی همچون ایران که مناطق زیادی از آسیا را به زیرا پرچم ایران در آورده است شایسته یک مرکز قدرتمند با طراحی فوق العاده است که تا هزاران سال برای آیندگان بماند و آنان درس عبرت بگیرند و راه نیاکان خود را ادامه دهند . که می بینیم بعد از گذشت ۲۵۰۰ سال از ساخت پرسپولیس با وجود ویران شدنش توسط اسکندر گجستک و آتش کشیدن آن هنوز با قدم نهاندن در این یادگار داریوش شاه ابهت این مکان انسان را تحت تاثیر قرار میدهند و همگان این وطن پرستی آنان را ستایش میکنند .نکته مهم این ساختمانها بزرگ رعایت حقوق انسانی کارگران و معماران است که داریوش شاه تمام مزایا و حقوق روزانه آنان را بر کتیبه ها نوشته است . داریوش بزرگ در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق همراه بوده است . داریوش بزرگ برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده ۲۵ هزار کارگر به صورت ۱۰ ساعت در تابستان و ۸ ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر ۵ روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه ۲۵۰ گرم گوشت همراه با روغن , کره , عسل و پنیر میداده است و هر ۱۰ روز یکبار استراحت داشتند .

از دیگر اقدامات انسان دوستانه داریوش بزرگ این بود که پس از تصرف بابل ۲۵ هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیر یوق بردگی شاه بابل بدون مزد کار میکردند را آزاد کرد . این فرمان در ادامه فرمان تاریخی کورش بزرگ مبنی بر گناه بودن برده داری و آزادی انسانها صادر شد .
حس ملی گرایی و و طن پرستی داریوش بزرگ در برابر کشوری مقدس همچون ایران از دیگر سرمشق های این ابر مرد تاریخ است . هرودوت میگوید هرگز یک ایرانی از خدای خود برای شخص خویشتن آرزوی سلامتی و نیکی نمیکند بلکه او درخواست سعادت برای تمام ملت ایران , برای کشور ایران و سپس برای شاه ایران میکند آنگاه خود را مشمول این دعا میداند . به گفته پرفسور گیریشمن حس وطن پرستی داریوش بزرگ در درجه عالی و به شکل بی سابقه ای نمایان است و همه هم و غم او آرزوی ایرانی بود بدون شورش , با اقتدار شاهنشاهی بزرگ , مردمانی که در صلح زندگی کنند , برده داری و غلامی در آنجا نباشد , کشور در قحطی به سر نبرد و مردمان آزادی انتخاب دین داشته باشند . این گفته در کتیبه های وی به روشنی دیده میشود و می بینیم که تلاش وی برای این امر مهم به حقیقت پیوست و شاهنشاهی وی در تاریخ به صورت بی سابقه به ثبت رسید .

برجسته ترین اقدام داریوش بزرگ بنیانگذاری نیروی دریایی ارتش ایران برای نخستین بار در تاریخ آریا بوم بوده است . به گفته هرودوت داریوش ۲ گروه اکتشافی به دریا گسیل داشت . یکی از هند به دریای عمان و دریای سرخ و سپس از رود نیل روانه دریای مدینترانه نمود . گروهی را تا دریای اژه در کنار ایتالیا و از طرف دیگر گروهی تا نزدیکی آفریقا فرستاد . این اقدام داریوش بزرگ به حدی به سرعت پیشرفت کرد که در زمان لشگر کشی تاریخی خشیارشا به اروپا به گفته هرودوت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار ناوگان دریایی ارتش شاهنشاهی ایران روانه اروپا شده بود . که خشیارشا آنان را به ۴ دسته تقسیم کرده بود : ” ناوگان جنگی” برای پرتاب گوی های آتشین , ناوگان سرگور برای دنبال کردن دشمن و تعقیب آنان , ناوگان بارکش برای جابجایی ارتش و سربازان – ناوگان مهندسی برای جابجایی وسایل مهندسی برای پل سازی و کانال زدن و اقدامات مهندسی نظامی .
نقشه برجسته و کتیبه جهانی ایران در بیستون , فرتور داریوش بزرگ هخامنشی
تقویم کنونی ( ماه ۳۰ روز ) ایران به دستور داریوش بزرگ پایه گذاری شد . او هیاتی را برای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی “دنی تون” بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدید داریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل بوده و در طول سال دارای ۵ عید مذهبی و ۳۱ روز تعطیلی رسمی که یکی از آنها نوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است ( ماریژان موله و پرفسور هرتزفلد )

از دیگر اقدامات مهم داریوش شاه ابداع خط میخی پارسی باستان است . وی خطوط بین المللی ( ایلامی , بابلی ) را در ایران رواج داد و یک خط مشترک برای قلمرو شاهنشاهی ایران توسط اندیشمندان ایرانی ساخت که نام ان را میخی پارسی نام نهاد . که به زودی در ۲۸ کشور جهان رونق یافت . ( هرودوت )

داریوش بزرگ پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گذاری کرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر باید به خدمت بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند از سرزمین ایران دفاع کنند .

داریوش بزرگ برای اولین بار در ایران وزارت راه , وزارت آب , سازمان املاک , سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد که این اقدام وی نخستین وزارت پست سریع جهانی شناخته شده است .

علاقه به آبادی , رونق کشاورزی و سرسبزی از دیگر خصوصیات برجسته داریوش بزرگ بود . وی شهربان ( ساتراپ ) ایالت های خود را به موظف به کاشت درختان و رونق کشاورزی میکرد . در نامه ای که باستان شناسان آنرا پیدا کرده اند و پرفسور ایران شناس گیریشمن آنرا به چاپ رساند داریوش بزرگ به حاکمان روسیه و آسیای صغیر چنین فرمان میدهد : من نیت شما را در بهبود بخشیدن کشورم به وسیله انتقال و کاشت درختان میوه در آن سوی فرات و در بخش علیای آسیا تقدیر و سپاس میگویم.
داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد و مردمان آنجا را از خود خشنود نمود و جلوی قحطی را نیز گرفت .
در طول سلطنت داریوش بزرگ ۲۴۲ حکمران یاغی بر علیه او شورش کرده بودند و او پادشاهی بوده که با ۲۴۲ مورد شورش مقابله کرد و همه را برا جای خود نشاند و مانع از متلاش شدن ایران توسط حکمرانان خائن شد و عدالت و یکپارچگی ایرانی را در سرتاسر کشور بسط داد . او در سال آخر پادشاهی به اندازه ۱۰ میلیون لیره انگلستان ذخیره مالی در خزانه دولتی بر جای گذاشت .
احترام داریوش شاه به زنان و حفظ حقوق آنان از دیگر اقدامات برجسته وی به حساب می آید . طبق گفته پرفسور گیل استاین , دکتر دیوید استروناخ , پرفسور ریچای فرای و پرفسور علیرضا شاپور شهبازی ( موسسه شرق شناسی شیکاگو و موزه ایران باستان ) داریوش بزرگ برای بنا نهادن ساخت کاخهای پارسه از زنان به عنوان یکی از مهم ترین نیروهای کاری استفاده می کرد . به شکلی که در چندین مورد کتیبه بدست آمده نوشته شده است که زنی در اینجا مسئول بیش از ۱۰۰ نفر کارگرمرد بود و یا زنی دیگر به دلیل مهارت شغلی اش حقوقی معادل ۳ مرد دریافت میکرد . یا در کتیبه ای دیگر آمده زنان کارگر باردار در ساختن پارسه از حقوق شاهنشاهی برای استراحت و بارداری استفاده کردند.
از دیگر اقدامات داریوش بزرگ دادن پناهندگی سیاسی به فیثاغورث بود که بدلایل مذهبی از کشور خود گریخته بود و به ایران پناه آورده بوده است و سپس توسط داریوش بزرگ دارای یک زندگی خوب همراه با مستمری دائم شده بود .
درفش ارتش شاهنشاهی ایران در زمان داریوش هخامنشی
داریوش برای سهولت رفت و آمد میان ایران وایالت مصر دستور داد که میان دریای سرخ و رود نیل آبراهی ( کانال سوئز کنونی ) بسازند که آثار آن و کتیبه مربوط به اتمام این آبراه که صدها سال دایر بود و بر اثر توفان شن پر شده است به دست آمده و موجود است. در طول این کانال تخته سنگهای تراشیده شده به دست آمده که در آنها تاریخ اتمام هر قطعه از آبراه حک شده است و این سنگها در دست است. در یک سنگ نبشته آمده است که روز افتتاح آبراه، ۲۶ کشتی از آن عبور کردند و این نوشته به چهار زبان و دو خط است (میخی و هیروگلیف). از همین دوران اثری به دست آمده که عبارت است از مخلوطی از علامت ایران (بالهای باز شده مرغ با سرانسان و کلاه پارسی) و علائم قدیم مصر علیا و مصر سفلی که نشانه وحدت مصر واحد با امپراتوری ایران است. لوح داریوش به مناسبت پایان آبراه «دریای سرخ , نیل» در قرن ۲۰ به دست آمده است. وی در سنگنبشته هایش در مصر خود را داریوش پسر ویشتاسپ هخامنش (ویشتاسپ در فارسی امروز به گشتاسپ تبدیل شده است) خوانده که از همان زمان احترام عمیق به پدر و بکار رفتن نام او پس از نام فرد در جهان رواج یافته است. معبدی که داریوش در مصر ساخت، هنوز تقریبا به طور کامل درمنطقه واحه موجود است . وی به ادیان مصر احترام گذاشت و هیچگاه دین مزدیسنای ایرانی ( زرتشت ) را در آنجا تبلیغ نکرد .
کتیبه داریوش بزرگ در کنار کانالی که به امر او در مصر کنده شده بود پیدا شد
این کتیبه ۱۲ سطری به خط میخی پارسی راجع بحفر کانال بین رود نیل و احمر که در زیر آن کتیبه به خط و زبان عیلامی هم کنده شده . در یک طرف لوح سنگی سماق در فاصله ۳۳ کیلومتری از سوئز در مصر قدری به طرف غربی کانال فعلی پیدا شده است . پشت آن به خط قدیم مصری همان مضمون به طرز مفصل تری نقر گردیده دومین فرعون سلسله ۲۶ به نام نخو ( ۶۵۹ – ۵۹۴ قبل از میلاد ) کندن این کانال را بین رود نیل و بحر احمر شروع کرد ولی به اتمام نرسید . داریوش کبیر شاهنشاه ایران در سالهای ۵۲۱ – ۴۸۶ قبل از میلاد تکمیل این کار را دستور داد و انجام گرفت . کانال به اندازه ای پهن بود که دو کشتی بزرگ با سه ردیف پاروزن می توانستند از کنار هم عبور کنند و در عرض چهار روز طی طریق می نمودند .
از دیگر یادگارهای داریوش بزرگ ستایش مصریان از وی بود . زیرا داریوش شاه , مردمان و کارگران و بردگان مصر را رهایی بخشید و خود در راس فرعونهای مصر شاه آنجا شد . کتیبه ای از کاهنان مصری باقی است که استاد پیرنیا در کتاب تاریخ ایران باستان آنرا اینگونه ترجمه کرده است :
داریوش زاده نیت و متولی سائیس شهر خدایان مصر است . کارهایی که خدا به اراده خویش آغاز کرده بود داریوش به اتمام رساند . وقتی داریوش در شکم مادرش بود نیت ( خدایان مصر ) او را فرزند خود دانست . داریوش دست در کمان به سویش برد تا دشمنان خدای را بر اندازد . او نیرومند است و دشمنانش را در همه سرزمینها نابود خواهد کرد . شاه مصر داریوش است که تا ابد جاوید بماند . شاه بزرگ پسر ویشتاسب هخامنشی . او فرزند خدایان است که نیرومند و جهانگیر است پس مردمان سرزمینهای دور برایش هدایا می آوردند و برایش خدمت میکنند .
نقشه ایران و خاورمیانه در زمان داریوش بزرگ هخامنشی به نقل از هرودوت یونانی
به گفته هرودوت داریوش در سال ۵۱۴ پیش از میلاد به اروپا لشگر کشید و و شبه جزیره بالکان را جزوی از ایران کرد . هدف وی از این کار گزارشی بود که به دربار ایران فرستاده بودند مبنی بر اینکه قبایل اسکیت ها مراسمی کشنده دارند و مردمانی وحشی و خونریز هستند . به گفته هرودوت مورخ یونانی این مردمان در مراسمی مردمان خود را به هوا پرتاب می کردند و از دگر روی در زمین نیزهایی فرو میکردند تا آنان پس از افتادن به زمین بروی نیزه ها بیافتند و کشته شودند . این یکی از مراسم سالانه این کشورها و قبایل برای قربانی کردن در نزد خدایانشان بود . داریوش خود را راهبر صلح و خرد جهان میدانست و از گذشته فرهنگی بسیار کهن ایرانی برخوردار بود و به همین دلیل برای نابودی آنان اقدام کرد و لشگری بزرگ راهی آنجا نمود .
داریوش بزرگ ایران را به ایالتهای بسیاری تقسیم کرد و در راس همه ایالتهای دولت مقتدر شاهنشاهی ایران را قرار داد . برای هر ایالت شهربان مقرر فرمود . برای هر شهربان دبیری گذاشت . در پایان در کل امپراتوری اشخاصی را گمارد تا وظع کشور را بررسی کنند و خطاها و کارهای غیر قانونی شهربانان را گزارش دهند . این افراد گوشهای شاه نامیده میشدند . به گفته پرفسور گیریشمن در کتاب ایران از آغاز تا اسلام این کار وی مورد ستایش همگان شده بود . زیرا دولت مردمان از ترس این افراد که با لباسهای شخصی در جامعه بودند از هر اقدام غیر قانونی سرباز میزدند .
پاداش به نیکو کاران و وطن پرستان و کیفر دادن به خائنین از دیگر اقدامات داریوش بزرگ بود . زوپیر سردار برجسته ایرانی یک نمونه از این مصداق ها بود. زوپیر پسر مگابیز یود . هرودوت مینویسد به داریوش خبر رسید که بابل شهر متمدن جهان آن روز که جزوی از ایران کورش بود سر به شورش نهاده است و مردان بابلی زنان خودشان را در منطقه ای گرد آورده اند و همگی را خفه کرده اند . چون این خبر به داریوش بزرگ رسید وی لشگری بزرگ روانه بابل کرد . ولی شهر بابل دیوارهای بسیار بلندی داشت و نتوانستند وارد شوند . ماهها ارتش ایران در کنار دیوارها منتظر ماند ولی نتوانست وارد بابل شود . تا اینکه زوپیر نقشه ای کشید و گوشها و بینی خود را برید و خود را با ضربات شلاق آغشته به خون کرد و به پیش داریوش شاه رفت . شاهنشاه از دیدن این منظره سردار خود تاسف خورد و گفت چه کسی تو را چنین کرد ؟ وی پاسخ داد من این کار را برای گشودن درب بروی سپاه ایران زمین کرده ام و هم اکنون به سوی بابل می روم و خود را فراری خطاب میکنم که داریوش من را چنین کرده است . داریوش شاه پاسخ داد به خدای که من راضی به این نبودم که تو با خود چنین کنی و حاضر بودم از بابل صرفه نظر کنم . نقشه زوپیر عملی شد و بابلی ها وی را به درون شهر راه دادن و به وی لشگری برای مبارزه با داریوش دادند که در ۲ نوبت وی ۲۰۰۰ نفر از ارتش ایران را کشت تا شک ها به یقین تبدیل شود . زوپیر در سومین نبرد با ایرانیان دروازه شهر را گشود و بابل توسط سپاه وطن پرست و از خود گذشته داریوش فتح شد . داریوش در فرمانی تاریخی زوپیر را بالاترین وطن پرست ( بعد از کورش بزرگ ) نامید و خاندان وی را برای همیشه مورد حمایت دولت قرار داد و هر ساله هزاران سکه به خاندان وی عطا نمود .

با تمامی این اقدامات شگفت انگیز و قدرت جهانی داریوش بزرگ او هیچگاه خود را در کتیبه هایش , خدا یا فرزند خدا نخواند و در سنگ نبشته هایش همیشه این قدرت جهانی ایران را مدیون خداوند ( اهورامزدا ) دانسته است . در حالی که شاهان سامی آنروزگار یا فرعونهای مصر و شاهان بابل با جلوس بر تخت بدون وقفه ای خود را فرزند خدایان میخواندند . نمونه بارز این مهم اسکندر گجستک است که به گفته مورخین یونانی پس از تصرف ایران وی خود را خدا نامید و فرزند پدر بودنش را رد کرد و گفت که خدایان با مادر من همبستر شدند و من زائیده شدم و همگی باید مرا ستایش و پرستش کنید.
یکی دیگر از لشگر کشی های وطن پرستانه داریوش عظیمت به سرزمین سکاها بود . سکاها به گفته هردوت پدر تاریخ جهان یکی از خونخوارین اقوام بشریت بودند . آنان در جنگها خون دشمن را جمع آوری میکردند و میخوردند و در نمونه های دیگر سر افراد شکست خورده را از بدن جدا میکردند و داخل جمجعه را خالی میکردند و به عنوان تقدس نگهداری میکردند . زن در بین این اقوام مشترک بود . سکاها از پیش از به قدرت رسیدن کورش بزرگ همه ساله به ایران تجاوز میکردند و سرمایه های ایران را به یغما می بردند . ولی کورش توانست تا مقدار زیادی دست آنان را از ایران کوتاه کند . داریوش در ادامه سرکوب وحشیگری های آنان و انتقام از سکاها لشگری به گفته هردوت ۷۰۰ هزار نفری با ۴۰۰ کشتی جنگی راهی اروپا مرکز سکاها کرد . داریوش پلی عظیم بین قاره آسیا و اروپا بنا کرد و در کنار آن پل کتیبه ای نوشت به این مضمون: ” داریوش , شاه ایرانیان و آسیایی ها این پل را بروی رود تایی بنا کرد . رودی بسیار زیبا و بزرگ . ” ولی با این لشگر بزرگ بدلیل موقعیت سوق الجیشی سرزمین سکاها ارتش داریوش نتوانست مستیقم با آنان روبرو شود و در نهایت به کشورش بازگشت .
آخرین گفتار ( وصیت نامه ) داریوش بزرگ هخامنشی
کتیبه ایران دوستانه داریوش بزرگ در پارسه :
خداوند این کشور ( ایران بزرگ ) را از گزند دشمن – دروغ و خشکسالی به دور نگهدارد .

کتیبه آموزنده داریوش بزرگ در نقش رستم :
داریوش بزرگ : خدای بزرگ است اهورامزدا. که این جهان را بیافرید . که خرد و نیروی کوشش را بر من ارزانی داست به خواست و نیروی اهورامزدا شاهم و فرمانهای او را اجرا میکنم این چنین :
دوستدار و پیرو راستی هستم و بدی را دشمنم . خواهان داد و عدل هستم . نه می خواهم که از سوی توانایی به ناتوانی ستم شود و نه میخواهم که ناتوانی به توانایی بد کند . آنچه موافق راستی است میل من است و آنچه خلاف راستی است به شدت با آن مخالفم . خویم را در حد اعتدال نگه میدارم و چون خشم بر مرا فرا گیرد با اراده بر آن چیره میشوم تا مبادا ناروایی روی دهد . هوس اسیر دام من است و بر آن سخت حکومت میکنم . آنرا که نیکی کند مطابق نیکی اش پاداش میدهم . آنکه بد کند به کیفرش میرسانم . به هیچ وجه مایل نیستم که زیان و بد کرده شود و چون کسی مرتکب بدی شد به هیچ وجه مایل نیستم که بی کیفر بماند . هرگاه مردی بر علیه کسی ادعا کند تا مورد دادرسی واقع نشود بر او حکمی روا نمی کنم . از آنانی خوشوقت و خشنود هستم که با تمام نیرو و قدرتشان در راه نیکی بکوشند این چنین است رفتار و کردار من و این است آنچه که من می کنم . در میدان نبرد رزم آرایی چیره هستم . در پیکارگاه دستانم میجنگند . چشم و هوشم نیز بکار است . آنانی که فرمانبرند می بینم و آنانی که خلافی کنند کارشان بر من پوشیده نیست . در میدان پیکار به چالاکی میجنگم . از نیروی دستان و پاهایم به خوبی بهره مند هستم . سوار کاری زبده و چالاکم کمانکشی ورزیده هستم . چه به هنگام نبرد پیاده و چه سواره . نیزه گزاری چرب دست هستم . این و هنرهای دیگر را اهورا مزدا بر من بخشود . اهورامزدا یاری ام کرد و نیروهایم را به نیکی هدایت کرد . ای مرد که این را میخوانی . نیک آگاه باش که داریوش چگونه شاهی است . چه هنراها و نیروهایی دارد . این برای تو ناراست نباشد . آنچه را که گفتم عمل کن. در این کشور ها ، مردی که وفادار بود ، نیک پاداش دادم و آن که دشمن بود نیک کیفر دادم ، به خواست اهورامزدا این کشور ها قانون مرا اجرا کردند . آنچه به آنان گفتم آنگونه کردند .
تو که بعد از من شاه خواهی بود از دروغ سخت بپرهیز . مردی که خواهد دروغزن بود نیک کیفر ده. اگر چنین می اندیشی باید کشورم در امان باشد . آنهایی که پیشتر شاه بودند در آن مدت ، آنچه را که من در یک سال و اندی به خواست اهورامزدا کردم نکردند . از آن رو اهورامزدا مرا یاری کرد، چون بدکردار نبودم ، دروغزن نبودم ، خطاکار نبودم ، نه من ، نه دودمانم . بر پایه راستی رفتار کردم : نه به ناتوان و نه به توانا بد کردم ، مردی که با خاندانم همکاری کرد او را نیک پاداش دادم و آنکه زیانکاری کرد ، او را نیک کیفر دادم . تو که سپس شاه خواهی بود ، مردی که دروغزن یا خطاکار است او را دوست مباش و او را نیک کیفر ده . تو که سپس این نوشته ها را که من نوشتم ، یا این نگاره ها را ببینی ، آنها را ویران مکن ، تا جایی که ممکن است آنها را بپای ، تا زمانی که تندرست باشی . هر آنکه اهورامزدا را بپرستد ، بخشش وی از آن او خواهد بود ، هم در زندگی و هم پس از مرگ .
اهورا مزدای بزرگ بزرگترین خدایان . او داریوش را شاه آفرید . او به وی شاهی را ارزانی فرمود و به خواست اهورامزدا داریوش شاه شد . این کشور پارس که اهورامزدا بمن ارزانی فرمود زیباست و دارای اسبان خوب و مردان خوب است به خواست اهورامزدا داریوش شاه از هیچکس نمی ترسد . خدای بزرگ این کشور را از دشمن – خشکسالی و دروغ محفوظ فرماید .

 


کورش پدرش آتراداتیس و مادرش ارگسته را از سرزمین مردها نزد خود فرا خواند و ایشان به سوی وی که پایگاهی بلند یافته بود آمدند . مادرش خوابی را که به گاه بارداریش در آن هنگام که بز چرانی می کرد در پرستشگاهی دیده بود چنین باز گفت ای کورش خواب دیدم چندان پیشاب از من برفت که چون رودی بزرگ به راه افتاده سراسر آسیا را آب فرا گرفت و به دریا رسید .

پدر کورش چون این یشنید ف فرزند را گفت که گزارش این خواب را از کلدانیان بابل باز یابد پرسید . کورش داناترین ایشان را بخواند و آنچه رفته بود با وی در میان گذارد . کلدانی جواب داد : این نشان بیکبختی و بزرگی خواهد بود و کورش را برترین مرد آسیا خواهد کرد .

لیکن باید این راز پوشیده ماند و به گوش آستواگس نرسد وگرنه او ترا و مرا که گزارنده خوابم به سخت ترین رنج ها خواهد کشت از این رو همه سوگند خوردند که راز گزارش آن خواب را به هیچکس باز نگویند . پس از آن نیرومندی کورش افزوده شد تا آنجا که توانست پدرش را فرماندار پارس کند و مادرش را بانوی بانوان آن سرزمین



تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 23:47 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

تصویر تلسکوپ هسته ای ناسا از سطح خورشید که با استفاده از اشعه های ایکس با انرژی بالا گرفته شده

اشعه های خورشیدی

Dec. 22, 2014

شبه ستاره Eta Carinae در کهکشان ما

Aug. 26, 2014

Aug. 26, 2014

اروپا؛ قمر سیاره مشتری با سطحی کاملا پوشیده از یخ

Nov. 21, 2014

Nov. 21, 2014

تصویری نزدیک از ابرهای کیهانی

Orion Nebula

Orion Nebula

تپه های راسل بر روی مریخ

Feb. 5, 2014

Feb. 5, 2014

تصویر تلسکوپ هابل از سحابی رتیل

Jan. 9, 2014

Jan. 9, 2014

این تصویر شگفت انگیز از زحل توسط دوربین های فضاپیمای کاسینی ضبط شد

Feb. 3, 2014

Feb. 3, 2014

و در نهایت؛ تشعشعات ناگهانی خورشید که تصویر آن توسط رصدخانه های ناسا ضبط گردید.

Dec. 19, 2014

Dec. 19, 2014

 


تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 23:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
در شرایطی که شیر دریایی برای خوردن هشت پا تلاش می کند اما چندین بار طعمه از دهانش فرار می کند و این جدال برای چند دقیقه ادامه دارد.
گروه خواندنی های نامه نیوز - کسی تا کنون یکی شیر دریایی را در حال خوردن هشت 1پا ندیده است. این یعنی غذای اصلی این حیوان چیزی به جز ماهی های اقیانوسی نیست. اما به تازگی یک عکاس آزاد از کشور اسپانیا موفق به شکار چند عکس از جدال یک شیر دریایی با هشت پایی نسبتا بزرگ شده است.

در شرایطی که شیر دریایی برای خوردن هشت پا تلاش می کند اما چندین بار طعمه از دهانش فرار می کند و این جدال برای چند دقیقه ادامه دارد. اگر چه در نهایت شیردریایی غذای خودش را شکار می کند اما عکس های آندره لی برای همیشه جواودان شدند. 

 
بقیه ی تصاویر در ادامه ی مطالب

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 11:8 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 مقدمه:

مس نام یک عنصر جدول تناوبی با نماد شیمیایی Cu (برگرفته از واژهٔ لاتین cuprum) است عدد اتمی آن ۲۹ و عنصری فلزی با ویژگی‌های شکل‌پذیری و رسانایی گرمایی و الکتریکی بالا است. مس خالص، نرم و چکش خوار است بخشی از آن که در برابر هوای آزاد قرار دارد به رنگ قرمز مایل به نارنجی است.

هزاران سال است که از مس و آلیاژهایش استفاده می‌شود. در دوران روم باستان، از معدن‌های مس در قبرس بهره‌برداری می‌شد ریشهٔ نام لاتین مس از واژهٔ сyprium به معنی فلز قبرس (metal of Cyprus) گرفته شده است که بعدها کوتاه شده و به شکل cuprum در آمده است. ترکیب‌های مس معمولاً به شکل نمک‌های مس (II) دیده می‌شوند، رنگ آبی و یا سبز کانی‌هایی مانند آزوریت و فیروزه که از گذشته به عنوان گوهر دانسته می‌شدند ناشی از همین فلز است. از مس در معماری ساختمانی و هنرهای تزئینی هم بهره برده می‌شود.

عنصری ضروری برای جانداران،به نام مس

عنصری ضروری برای جانداران،به نام مس

بقیه ی مطالب در ادامه ی مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 10:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

Cat-Mew-Machine

Cat-Mew Machine

از این ماشین مکانیکی در هر دقیقه ده بار صدای گربه پخش میشد و با هر به اصطلاح “میو” چشم های این گربه هم روشن میشد. اگر فکر میکنید این ماشین یک اسباب بازی بوده باید بگویم سخت در اشتباهید؛ این ماشین برای ترساندن موش ها اختراع شد!

Baby Holder

Baby Holder

مخترع این وسیله جک میلفورد؛ یک بازیکن هاکی بود. هدف از اختراع این وسیله این بود که نوزادان هم بتوانند مانند پدران و مادرانشان روی یخ سر بخورند!

Curved Barrel Machine Gun

Curved Barrel Machine Gun

لوله ی این مسلسل قابلیت چرخیدن داشت و میتوانست به اطراف نیز گلوله شلیک کند؛ مورد استفاده ؟؟؟  احتمالا برای کشتن تصادفی افراد!

Cigarette Pack Holder (1955)

Cigarette Pack Holder (1955)

نگهدارنده سیگار! به هر حال سیگار کشیدن در آن روزها کلی کلاس داشت!

Dog Restrainer

Dog Restrainer

باور کنید ما هم مانند شما هدف از این اختراع را نمیدانیم! احتمالا افراد وسواسی که نمیخواسته اند به حیوانات خود دست بزنند از این وسیله ی کاملا خلاقانه برای جابجایی آن ها استفاده میکرده اند!

Illuminated Tiress

Illuminated Tiress

این تایر ها توسط شرکت گودیر ساخته شدند؛ جنس مخصوصی در ساخت این تایر بکار رفته بود که با روشن شدن لامپ های تعبیه شده در لبه ی داخلی چرخ ها میدرخشید.

پژوهشکده : با پوزش از کاربران گرامی به اطلاع می رساند تصویر اندکی اصلاح شده است.

Finnish Portable Sauna

Finnish Portable Sauna

سونای قابل حمل! خیلی راحت به نظر نمیرسد نه؟

Shower Hood

Shower Hood

اگر خانم ها میخواستند در حمام آرایششان پاک نشود میتوانستند از این اختراع خلاقانه استفاده کنند!

Venetian Blind Sunglasses

Venetian Blind Sunglasses

این عینک ها در دهه پنجاه میلادی اصلا کاربرد نداشتند؛ اما خوشبختانه در سال ۲۰۱۴ میلادی و در قرن بیستم شاهد استفاده از آن ها هستیم!! همه چیز که دلیل نمیخواهد اصلا!

Baby Cage

Baby Cage

این قفس کودک شگفت آور در امریکا اختراع شد؛ هدف از این اختراع کمک به پدر مادرانی بود که در خانه جای زیادی برای نگهداری از فرزند دلبندشان نداشتند؛ این بود که آنها را مثل یک کولر میگذاشتند پشت پنجره! خیلی هم عالی!



تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 10:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

دانستنی هایی جالب درباره چارلی چاپلین

دانستنی هایی جالب درباره چارلی چاپلین,«چارلی چاپلین» که از بزرگ‌ترین کارگردانان، آهنگ‌سازان و بازیگران آثار کمدی در عصر «هالیوود کلاسیک» آمریکا به‌شمار می‌آید، ۳۷ سال پیش در سن ۸۸سالگی در سوییس درگذشت.

«سر چارلز اسپنسر چاپلین» معروف به «چارلی چاپلین» ۱۶ آوریل ۱۸۸۹ از والدینی هنرمند در لندن به‌دنیا‌ آمد و ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ در سن ۸۸سالگی در سوییس درگذشت.

دانستنی هایی جالب درباره چارلی چاپلین

چاپلین به‌راستی از خلاق‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های عصر فیلم‌های صامت بود که هم‌زمان با بازیگری در فیلم‌هایش، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و ساخت موسیقی آن‌ها را نیز برعهده داشت و می‌توانست درد و رنج را در کنار عشق و انسانیت به تصویر بکشد.

او ۶۵ سال از عمرش را وقف سینما و دنیای سرگرمی کرد؛ کار او از سالن ویکتوریا انگلستان در سن پنج سالگی آغاز شد و تا سن ۸۸سالگی نیز ادامه یافت.

یک‌سال پس از مهاجرت همراه خانواده‌اش از انگلستان به آمریکا، «چاپلین» که به‌واسطه‌ی مادرش، علاقه‌ی فراوانی به بازیگری پیدا کرده بود، برای اولین‌بار در فیلم «در تلاش معاش» بازی کرد که البته چندان مورد قبول مدیران کمپانی «کی‌استون» قرار نگرفت.

با این‌ حال آن‌ها تصمیم گرفتند فرصت دوباره‌ای به چاپلین جوان بدهند. او در سن ۲۴سالگی در دومین فیلم‌اش با نام «مسابقات اتومبیل‌رانی کودکان» بازی کرد.

سبک خاص راه‌ رفتن سنگین او در این فیلم و همچنین فیلم بعدی‌اش «مخمصه‌ غریب میبل» مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرد.

سال ۱۹۱۵ آغاز دوران حرفه‌ای بازیگری «چاپلین» بود که با عقد قرارداد جدید با استودیوهای جدید و راه‌اندازی کمپانی فیلم خودش همراه بود.

یک سال بعد، «چاپلین» با دریافت دستمزد ۶۷۰ هزار دلار، در مدت ۱۸ ماه، ۱۲ فیلم کمدی برای کمپانی «میوچال فیلم» ساخت که جزو تأثیرگذارترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما محسوب می‌شوند.

از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به «خیابان آرام»، «ساعت یک صبح»، «ماجراجو» و «سمساری» اشاره کرد.

تکنیک‌های خاص فیلم‌سازی «چارلی چاپلین» تا زمان حیات او برای همه ناشناخته باقی ماند و او هرگز درباره‌ی آن‌ها صحبتی نمی‌کرد.

در سال ۱۹۸۳، شش سال بعد از مرگ چاپلین، یک مستند انگلیسی با نام «چاپلین ناشناخته» به بررسی دقیق سکانس‌ها و هنر فیلم‌سازی چاپلین پرداخت.

وسواس بسیار زیاد «چاپلین» در این‌که بازیگران فیلم‌هایش حتما آنچه را که او در نظر دارد، بازی کنند، از دلایلی بود که او در مقایسه با دیگر رقبایش، مدت طولانی‌تری را وقف ساخت فیلم‌هایش می‌کرد.

در این سال‌ها، چاپلین برخی از آثار ماندگارش را مانند «پسربچه» (۱۹۲۰)، «زائر» (۱۹۲۳) و «دوش‌فنگ» (۱۹۱۸) ساخت.

او به‌واسطه‌ی مشغله‌کاری زیاد که هم‌زمان برای استودیو شخصی‌اش و دیگر استودیوها فیلم می‌ساخت، کمتر فرصت پیدا می‌کرد

تا خودش نیز نقشی بازی کند. «زن پاریسی» (۱۹۲۳)، «جویندگان طلا» (۱۹۲۵) و «سیرک» (۱۹۲۸) از جمله فیلم‌های دهه ۳۰ بودند که چاپلین نقش کوتاهی در آن بازی کرد.

پیش از ورود به عصر فیلم‌های ناطق، «چاپلین» در سال ۱۹۳۱ «روشنایی‌های شهر» و در سال ۱۹۳۶ نیز «عصر جدید» را ساخت که به‌راستی از ماندگارترین آثار او هستند.

فیلم‌های ناطق و همراه‌ با دیالوگ «چارلی چاپلین» با شاهکار معروفش «دیکتاتور بزرگ» در سال ۱۹۴۰ آغاز شد.

هرچند اولین‌باری که صدای چاپلین را تماشاگران شنیدند، در سکانس پایانی فیلم «عصر جدید» بود که آواز نامفهومی از چاپلین شنیده می‌شد.

با وجود شکوفایی دوران فیلم‌های ناطق در دهه ۳۰، چاپلین هم‌چنان سینما را یک هنر پانتومیک می‌دانست و عقیده داشت که بازی، بسیار بیشتر از کلمات و دیالوگ‌ها از سوی تماشاگر درک می‌شود.

وی با فیلم «لایم‌لایت» در سال ۱۹۷۲ جایزه‌ی اسکار بهترین موسیقی را کسب کرد، هرچند دهه‌ها بعد از ساخت آن بود که با تأخیر حدودا ۳۰ ساله در لس‌آنجلس اکران شد.

«چاپلین» در سال ۱۹۲۹ در دو بخش بهترین بازیگر و بهترین کارگردان کمدی برای فیلم «سیرک» نامزد جوایز اسکار بود، اما برگزارکنندگان جوایز اسکار با خارج‌ کردن نام او از فهرست نامزدها، تصمیم گرفتند فقط یک اسکار افتخاری به وی اعطا کنند.

این کمدین بزرگ در سال ۱۹۷۲ دومین جایزه افتخاری اسکار را گرفت و برای اولین‌بار در مراسم حضور یافت. در تاریخ برگزاری اسکار، «چاپلین» رکوردار طولانی‌ترین مدت تشویق از سوی حضار است که ۵ دقیقه به طول انجامید.

«چارلی چاپلین» دو فیلم آخرش را در لندن ساخت؛ «سلطانی در نیویورک» در سال ۱۹۵۷ و «کونتسی از هنگ‌کنگ» در سال ۱۹۶۷ که کارگردانی، نگارش فیلم‌نامه و تهیه‌کنندگی آن‌ها برعهده‌ی خود چاپلین بود.

فیلم «کونتسی از هنگ‌کنگ» با بازی «مارلون براندو» و «سوفیا لورن» آخرین حضور چاپلین در عرصه سینما بود.

«چاپلین» پس از خداحافظی از بازیگری، بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۶، موسیقی فیلم‌های صامتش را می‌ساخت و آن‌ها را دوباره عرضه می‌کرد.

وی روز چهارم مارس ۱۹۷۵ به‌جهت سال‌ها خدمت هنری به جامعه انگلستان از سوی ملکه الیزابت دوم به مقام شوالیه رسید و لقب «سر» را دریافت کرد.

دانستنی هایی جالب درباره چارلی چاپلین

سلامت جسمانی چاپلین تقریبا پس از پایان ساخت فیلم «کونتسی از هنگ‌کنگ» و به‌طور شدیدتر پس از دریافت جایزه اسکار در سال ۱۹۷۲ روبه وخامت گذاشت. از سال ۱۹۷۷ او روی «ویلچر» می‌نشست و سرانجام روز ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

وی طی چند دهه فعالیت سینمایی موفق به کسب جوایز متعددی مانند جایزه اسکار بهترین موسیقی برای «لایم‌لایت» در سال ۱۹۷۳، جایزه اسکار افتخاری در سال ۱۹۷۲، نامزد اسکار بهترین فیلم‌نامه

در سال ۱۹۴۸ برای «آقای وردو»، نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم‌نامه در سال ۱۹۴۱ برای «دیکتاتور بزرگ»،

جایزه اسکار افتخاری در سال ۱۹۲۹ برای فیلم «سیرک»، جایزه افتخاری از انجمن کارگردانان آمریکا، جایزه ربان نقره‌ای بهترین فیلم خارجی از انجمن روزنامه‌نگاران فیلم ایتالیا در سال ۱۹۵۳ برای «لایم‌لایت»، جایزه شیر طلای افتخاری ونیز در سال ۱۹۷۲ شد.

از مهم‌ترین آثار کارنامه فیلم‌سازی چارلی چاپلین می‌توان از «ولگرد»،‌ «شغل»، «بانک»، «مامور آتش‌نشانی»، «خیابان آرام»، «زندگی سگی»،

«دوش‌فنگ»، «پسربچه»، «زائر»، «زن پاریسی»، «جویندگان طلا»، «سیرک»، «روشنایی‌های شهر»، «عصر جدید»، «دیکتاتور بزرگ»، «موسیو وردو»، «لایم‌لایت»، «سلطانی در نیویورک»، «کنتسی از هنگ‌کنگ»، «خانه‌به‌دوش»، «پروفسور» و «طبقه مرفه» نام برد.

bia2tafrih.ir_2014-12-26_07-30-25



تاريخ : یک شنبه 7 دی 1393برچسب:, | 19:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تاريخ : یک شنبه 7 دی 1393برچسب:, | 10:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تاريخ : یک شنبه 7 دی 1393برچسب:, | 10:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 چگونه مي توان تغذيه درست داشت؟

 

شرط اصلي سالم زيستن، داشتن تغذيه صحيح است.

تغذيه صحيح يعني رعايت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذايي روزانه.تعادل به معني مصرف مقادير كافي از مواد مورد نياز براي حفظ سلامت بدن است وتنوع يعني مصرف انواع مختلف مواد غذايي كه در 4 گروه اصلي غذايي معرفي مي شوند.
بهترين راه اطمينان از تعادل و تنوع در غذاي روزانه استفاده از هر 4 گروه اصلي غذايي است.

چهار گروه اصلي غذايي عبارتند از: گروه نان و غلات، گروه ميوه ها وسبزي ها، گروه شير و لبنيات، گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها.
مواد غذايي هر گروه، داراي ارزش غذايي تقريبا" يكسان هستند و مي توان از يكي به جاي ديگري استفاده كرد.
مقايسه مقدار مصرف روزانه از گروه هاي غذايي را مي توان با استفاده از شكل يك هرم نشان داد.

هرم غذايي چيست؟
هرم غذايي نشان دهنده گروه هاي غذايي و موادي است كه در هر گروه جاي مي گيرند.
قرار گرفتن موادغذايي در بالاي هرم كه كمترين حجم را در هرم اشغال مي كند به اين معني است كه افراد بزرگسال بايد از اين دسته از مواد غذايي كمتر مصرف كنند (مانند قندها و چربي ها)
هر چه از بالاي هرم به سمت پايين نزديك مي شويم حجمي كه گروه هاي غذايي به خود اختصاص مي دهند بيشتر مي شود كه به اين معني است كه مقدار مصرف روزانه اين دسته از مواد غذايي بايد بيشتر باشد.
شناسايي گروههاي غذايي به عنوان راهنمايي براي تعذيه كليه گروههاي سني در جامعه ضروري است و پايه و اساس برنامه ريزي غذايي همه افراد مي باشد كه البته در گروههاي سني مختلف قابل انطباق با شرايط ويژه آن گروه بوده و در فصل مربوطه به تفاوت در سهم گروههاي غذايــي و توصيه هاي تغذيه اي خاص آن اشاره شده است.

گروه نان و غلات
اين گروه شامل انواع نان، برنج، ماكاروني، گندم و جو است.
مواد مغذي مهم: انرژي، بعضي از انواع ويتامين هاي گروه ب، آهن و مقداري پروتئين.
واحد اندازه گيري: هر واحد از اين گروه برابر است با يك برش 30 گرمي از انواع نان (به اندازه يك كف دست از نان سنگك، بربري يا تافتون در مورد نان لواش چهار كف دست معادل 30 گرم است)، نصف ليوان ماكاروني يا برنج خام معادل يك ليوان از شكل پخته آن ها، نصف ليوان غلات خام معادل يك ليوان پخته غلات.
مقدار مصرف: براي افراد بزرگسال سالم مصرف روزانه 12-10 واحد توصيه مي شود. اين گروه براي تامين انرژي، رشد و سلامت دستگاه عصبي لازم است.

نكات مهم در استفاده از گروه نان و غلات
1- بهتر است برنج به صورت كته مصرف شود.
2- بيشتر از نان هاي حاوي سبوس (مثل نان جو و سنگك) استفاده شود.
3- براي كامل كردن پروتئين گروه نان و غلات بهتر است آن ها را به صورت مخلوط با حبوبات مصرف كرد (مثلا" عدس پلو، باقلا پلو، عدسي با نان و غيره).

گروه ميوه ها و سبزي ها

اين گروه شامل موارد زير است:
الف- سبزي ها و ميوه هاي غني از ويتامين C (مثل سبزي هاي برگي، گوجه فرنگي وفلفل دلمه اي و ميوه هايي مثل مركبات).
ب- سبزي ها و ميوه هاي غني از ويتامين A شامل سبزي ها و ميوه هاي به رنگ زرد، نارنجي، قرمز و سبز تيره و سبزي هاي برگي (مثل اسفناج، هويج، گوجه فرنگي، طالبي، زردآلو و شليل).
ج- ساير سبزي ها يا ميوه ها (مثل سيب، موز، هلو، گلابي، انواع توت ها، گيلاس، انگور، هندوانه، كرفس، بادمجان، كدو، سبزي خوردن، قارچ، پياز و كاهو).

مواد مغذي مهم: انواع ويتامينها، انواع املاح و فيبر.

واحد اندازه گيري: هر واحد از اين گروه برابر است با يك عدد ميوه متوسط (يك عدد سيب يا پرتقال يا هلو) يا يك چهارم طالبي متوسط يا نصف ليوان حبه انگور يا 3 عدد زردآلو يا نصف ليوان آب ميوه و يا يك ليوان سبزي برگي مثل: كاهو و سبزي خوردن يا نصف ليوان سبزي پخته يا يك ليوان سبزي خام خرد شده.
مقدار مصرف: بـــراي افـــراد بزرگسال سالم روزانه 4 -2 واحد ميوه و 5-3 واحد سبزي توصيه مي شود. اين گروه براي حفظ مقاومت بدن در برابر عفونت ها، ترميم زخم، بهبود ديد در تاريكي و تقويت بينايي و سلامت پوست ضروري است.

نكات مهم در استفاده از گروه ميوه ها و سبزي ها
1- روزانه يك واحد يا بيشتر از ميوه ها و سبزي هاي غني از ويتامين C و يك واحد از ميوه ها يا سبزي هاي غني از ويتامين A مصرف شود.
2- قبل از مصرف سبزي ها و ميوه ها بايد آن ها را به دقت شست و ضد عفوني كرد.
3- براي شستن سبزي ها پس از پاك كردن و شستشوي اوليه ابتدا بايد آن را در 5 ليتر آب ريخته و نصف قاشق چاي خوري (5 قطره) مايع ظرفشويي به آن اضافه كرد و به هم زد. پس از 5 دقيقه كفاب جدا شود و سبزي با آب سالم شسته شود. اين كار براي جدا شدن تخم انگل از سبزي ها ضرورت دارد. براي ضد عفوني نمودن بايد نصف قاشق چاي خوري پودر پركلرين در 5 ليتر آب اضافه كرد، سبزي را 5 دقيقه در آن قرار داد سپس مجددا" با آب سالم شسته و مصرف كرد.
4- ميوه هايي كه پوست آن ها خوردني است بهتر است با پوست مصرف شود البته لازم است پوست اين ميوه ها قبل از مصرف كاملا" شسته شود.
5- براي پختن سبزي ها از آب كم استفاده شود، آب حاصل از پختن سبزي ها در غذا استفاده شود.
6- هنگام پختن سبزي در ظرف را بايد بست.
7- سبزي ها تازه مصرف شود و پس از خرد كردن بلافاصله پخته شود.
8- پس از جدا كردن پوست ميوه از قرار دادن آن در مجاورت هوا خودداري شود زيرا ويتامين هاي آن مخصوصا" ويتامين C از بين مي رود.
9- بهتر است سبزي ها به صورت خام مصرف شوند چون ويتامين هاي آن بيشتر حفظ مي شود.

گروه شير و لبنيات

اين گروه شامل شير، ماست، پنير، كشك و بستني است.
مواد مغذي مهم: پروتئين، كلسيم، فسفر، بعضي از انواع ويتامين هاي گروه B و ويتامين A.
واحد اندازه گيري: هر واحد از اين گروه برابراست با يك ليوان شير يا يك ليوان ماست يا 60-45 گرم پنير (دو قوطي كبريت پنير) يا يك ليوان كشك پاستوريزه يا يك و نيم ليوان بستني.
مقدار مصرف: براي افراد بزرگسال سالم مصرف روزانه 3-2 واحد توصيه مي شود. اين گروه براي رشد، استحكام استخوان ها و دندان ها، و سلامت پوست لازم است.

نكات مهم دراستفاده از گروه شير و لبنيات
1- حتي الامكان از شيرهاي پاستوريزه كم چربي (5/2 درصد يا كمتر) استفاده شود.
2- در صورت دسترسي نداشتن به شير پاستوريزه به شير تازه مقداري آب اضافه شود و به مدت بيست دقيقه جوشانده شود.
3- حتي الامكان از پنيرهاي تهيه شده از شير پاستوريزه استفاده شود.
4- پنير تازه را بايد به مدت حداقل 2 ماه در آب نمك نگهداري كرد و سپس مصرف كرد.
5- بستني هاي تهيه شده از شير پاستوريزه و يا جوشيده مصرف شود.
6- حتما" قبل از مصرف هر نوع كشك بايد مقداري آب به آن اضافه كرد و حداقل 10-5 دقيقه در حال به هم زدن جوشاند.

گروه گوشت، حبوبات، مغزها و تخم مرغ

انواع مواد اين گروه عبارتند از:
گوشت هاي قرمز (گوسفند و گوساله) گوشت هاي سفيد (مرغ، ماهي و پرندگان) امعاء و احشاء ‌(جگر، دل، قلوه، زبان و مغز)‌، تخم مرغ، حبوبات (نخود، لوبيا، عدس، باقلا، لپه و ماش) و مغزها (گردو، بادام، فندق، پسته و انواع تخمه).
مواد مغذي مهم:‌ پروتئين، آهن، روي و بعضي از انواع ويتامين هاي گروه B.
واحد اندازه گيري: هر واحد از اين گروه برابر است با 60 گرم گوشت لخم پخته (دو قطعه خورشتي) يا دو عدد تخم مرغ و يا يك ليوان حبوبات پخته (معادل نصف ليوان حبوبات خام) يا يك ليوان انواع مغزها (گردو، فندق، بادام، پسته و تخمه).
مقدار مصرف: براي افراد بزرگسال و سالم، مصرف روزانه 3-2 واحد از اين گروه توصيه مي شود. اين گروه براي رشد، خون سازي و سلامت دستگاه عصبي لازم است.

نكات مهم در استفاده از گروه گوشت، حبوبات، مغزها و تخم مرغ
1- پيش از پختن گوشت قرمز تا حد امكان چربي قابل رويت آن جدا شود.
2- قبل از طبخ گوشت مرغ، پوست آن جدا شود، زيرا حاوي چربي فراواني است.
3- تا حد امكان از سرخ كردن گوشت خودداري شود.
4- مغز، زبان، كله پاچه حاوي كلسترول بالايي هستند. تا حد امكان مصرف اين گونه مواد غذايي محدود شود.
5- براي طبخ گوشت يخ زده بايد بلافاصله بعد از خارج كردن از فريزر آن را پخت. اگر به هر دليلي لازم است گوشت از حالت يخ زده خارج شود، 24 ساعت قبل از طبخ بايد آن را از فريزر خارج و در يخچال نگهداري نمود.
6- بهتر است بيشتر از گوشت هاي سفيد مانند مرغ و ماهي به جاي گوشت قرمز استفاده شود.
7- براي بزرگسالان سالم مصرف حداكثر 5-4 تخم مرغ در هفته به شكل ساده يا داخل كوكو و املت منعي ندارد. در صورت ابتلا به هايپركلسترولمي، ديابت، سابقه فشارخون بالا و چاقي حداكثر تعداد تخم مرغ مجاز 3 عدد در هفته مي باشد.
8- مصرف حبوبات به علت دارا بودن فيبر و پروتئين زياد، توصيه مي شود.
9- انواع مغزها (گردو، فندق، بادام و پسته) ميان وعده هاي مناسب براي تامين پروتئين، انرژي و برخي از مواد مغذي مانند آهن هستند.
10- بهتر است مغزها (گردو، فندق، بادام و پسته) به شكل خام استفاده شوند و در صورت استفاده از نوع بو داده، به شكل كم نمك مصرف شود.

گروه متفرقه:
اين گروه شامل انواع مواد قندي و چربي ها است. برخي اقلام گروه متفرقه مانند كره، خامه، روغن مايع و شيريني جات، منبع خوبي براي تامين انرژي در كودكان كه به انرژي بيشتري جهت رشد نياز دارند، مي باشند. توصيه مي شود افراد بزرگسال در برنامه غذايي روزانه از اين گروه كمتر مصرف كنند.

انواع مواد غذايي اين گروه عبارتنداز:
الف- چربي ها (روغن هاي جامد و روغن هاي مايع، پيه، دنبه، كره، خامه، سرشير و سس هاي چرب مثل مايونز)
ب- شيريني ها و مواد قندي (مثل انواع مربا، شربت، قند و شكر، انواع شيريني هاي خشك و تر، انواع پيراشكي، آب نبات و شكلات)
پ- ترشي ها، شورها و چاشني ها (انواع ترشي و شور، فلفل، نمك، زردچوبه، دارچين و غيره).
ت- نوشيدني ها (نوشابه هاي گازدار، چاي، قهوه، انواع آب ميوه هاي صنعتي و پودرهاي آماده مثل پودر پرتقال و غيره).

چند توصيه:
- از مصرف روغن جامد پرهيز شود و از روغن مايع معمولي (روغن نباتي) براي پخت وپز و از روغن مخصوص سرخ كردني براي سرخ كردن مواد غذايي و يا تهيه غذا در حرارت بالا استفاده شود.
- از حرارت دادن روغن ها با شعله بالا و به مدت طولاني خودداري و براي سرخ كردن از روغن مايع مخصوص سرخ كردن استفاده شود.
- مصرف چربي ها، شيريني ها، و چاشني ها بسيار محدود شود.
- مصــرف نـوشيـدني هاي ذكر شده در گروه متفرقه محدود شود و به جاي آن ها نوشيدني هاي سالم مثل آب، شير، آب ميوه تازه و دوغ كم نمك ميل شود.
- براي رفع تشنگي، نوشيدن آب ساده بر هر آشاميدني ديگري ترجيح دارد.
- مصرف چيپس به دليل داشتن چربي و نمك زياد، بايد محدود شود.
- نمك بايد به ميزان كم مصرف شود و از نوع نمك يددار باشد.

گروه متفرقه در برنامه غذايي كودكان كه براي رشد به انرژي بيشتري نياز دارند ازاهميت ويژه اي برخوردار است.

دریافت فایل پیوست

منبع:معاونت بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی



تاريخ : یک شنبه 7 دی 1393برچسب:, | 9:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 زمانی که در حال نوش جان کردن میوه یا سبزی خوش رنگ و لعابی بوده اید چقدر به رنگ آن توجه کرده اید؟ مثلا از خودتان پرسیده اید سیب سرخی که رنگ زیبایش هر کسی را به خوردن آن برانگیخته می کند، چه ویژگی های تغذیه ای دارد یا پرتقال توسرخ یا نارنجی رنگی که آدم را یاد رنگ زیبای خورشید دم غروب می اندازد، اصلا چرا این رنگی و این رنگ بیانگر چه ویژگی های تغذیه ای است؟ و اصلا چرا متخصصان تغذیه تنوع غذایی را پیشنهاد کرده و معتقدند بهترین رژیم غذایی، برنامه ای است که تنوع غذایی در آن رعایت شده باشد؟ همین حالا جواب همه این سوال ها را می خوانید.


رعایت تنوع غذایی بهترین الگوی تغذیه ای است. به این دلیل که ترکیبات غذایی لازم در اختیار بدن قرار می گیرد. انتخاب و مصرف انواع میوه و سبزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این معنی که با خوردن میوه ها و سبزی های مختلف نیاز بدن به انواع ترکیب های ضروری تامین می شود، اما با آگاهی از ترکیب هر یک از میوه ها و سبزی ها می توانید برنامه متنوعی داشته باشید. یکی از راه های شناخت ویژگی های تغذیه ای میوه ها و سبزی ها، رنگ آنهاست. در علم تغذیه رعایت تنوع غذایی از روی رنگ مواد غذایی به "تغذیه رنگین کمانی" معروف است. به همین دلیل رنگ های اصلی موادغذایی را به هفت رنگ اصلی تقسیم بندی می کنند.
 
هر رنگ، یک نشانه
هر رنگ، بیانگر ویژگی خاصی در خوراکی هاست، اما همه رنگ ها نشانه وجود نوعی آنتی اکسیدان در خوراکی مورد نظر است. در واقع هر یک از رنگ ها متعلق به نوعی آنتی اکسیدان است. اگر یادتان رفته، یادآوری کنیم که آنتی اکسیدان ها اصلی ترین عوامل از بین برنده رادیکال های آزاد (از عوامل اصلی ابتلا به سرطان) هستند. بنابراین با رعایت تنوع رنگی در مصرف میوه ها انواع آنتی اکسیدان ها را دریافت خواهید کرد، اما هر رنگ ویژگی خاصی دارد و در پس رنگ هر یک از میوه ها، یک دنیا حرف ناگفته نهفته است.
 
بقیه در ادامه ی مطالب


ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 دی 1393برچسب:, | 8:47 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

تمام ماده ای که نسل بشر را به وجود آورده است در یک حبه قند جا می گیرد !!!
در اتم ها، 99/99999999999999 درصد فضا، خالی است و به همین دلیل در صورتی که تمامی اتم ها را به گونه ای به هم بفشاریم که فضای خالی میان آنها از بین برود، یک قاشق چایخوری یا حجمی برابر یک حبه قند از این ماده حدود پنج میلیارد تن وزن خواهد داشت یعنی وزنی 10 برابر مجموع وزن تمامی انسان هایی که در حال حاضر در جهان حضور دارند. این در واقع همان پدیده ای است که در ستاره های نوترونی رخ می دهد و وزن آنها را تا حد غیرقابل باوری افزایش می دهد.

تقریبا همه جهان گم شده است !!!
می توان به جرات گفت حدود 100 میلیارد کهکشان در جهان هستی وجود دارد که هر یک از آنها از 10 میلیون تا 10 تریلیون ستاره را در خود گنجانده اند. خورشید در مقایسه با این ستاره ها یکی از کوچک ترین و ضعیف ترین ستاره ها به شمار می رود و حتی می توان نام کوتوله زردرنگ را روی آن گذاشت. در واقع در جهان هستی مقادیر ترسناک و عظیمی از ماده مرئی وجود دارد که انسان تنها قادر به مشاهده دو درصد از آن است. وجود این مقدار ماده به دلیل نیروی گرانش آنها پیش بینی می شود و ماده تاریک نیز که مقدار آن شش برابر جرم ماده مرئی تخمین زده می شود بخش نامرئی جهان را تشکیل داده است. به گزارش مهر به نقل از منابع علمی، جهان وجود انرژی تاریک به عنوان بخشی دیگر از جهان که در واقع مابقی جهان را تشکیل داده است، موضوع را پیچیده تر خواهد کرد. این نوع انرژی با گسترش سریع جهان در ارتباط است و به همراه ماده تاریک همچنان ناشناخته باقی مانده است.

خورشید می توانست از موز ساخته شده باشد !!!
خورشید بسیار پرحرارت است زیرا وزن چند میلیارد میلیارد میلیارد تنی آن گرانش عظیمی به وجود می آورد که در نتیجه هسته ستاره را تحت فشاری غیرقابل تصور گذاشته و در نتیجه فشار بالا حرارت فوق العاده تولید می کند. در صورتی که به جای گاز هیدروژن از میلیاردها میلیارد میلیارد تن موز استفاده می شد نیز همان میزان فشار و در نتیجه همان مقدار حرارت در خورشید به وجود می آمد. با این حال با افزایش حرارت، اتم ها با بخش های مختلف ساختار ستاره ای برخورد کرده و انرژی اتمی را به وجود می آورند که در اینجا تفاوت میان حضور هیدروژن و موز در ساختار خورشید آشکار خواهد شد.

جسم می تواند سریع تر از نور حرکت کند، نور نیز همیشه بسیار سریع حرکت نمی کند !!!
سرعت نور در خلا 300 هزار کیلومتر بر ثانیه است، با این حال نور همیشه در خلا حرکت نمی کند. برای مثال نور در آب با سرعتی یک سوم سرعت گفته شده حرکت می کند. در واکنش های اتمی برخی از ذرات به سرعت های بسیار بالایی دست پیدا می کنند که بخشی از سرعت نور است و در صورتی که از میان رابطی که سرعت نور را خواهد کاست عبور کنند، در واقع می توانند سریع تر از نور حرکت کنند. چنین پدیده ای درخششی آبی رنگ از خود به وجود می آورد که به «تشعشعات شرنکوف» شهرت دارد و با بمب های صوتی قابل مقایسه است. کمترین سرعتی که تاکنون برای نور به ثبت رسیده است 17 متر بر ثانیه یا 61 کیلومتر بر ساعت بوده که به واسطه عبور از میان روبیدیوم منجمد با حرارتی برابر صفر مطلق ایجاد شده است. این ماده در این حرارت در حالتی به نام چگالش «بوز- اینشتین» قرار دارد.

هرچه سریع تر حرکت کنید سنگین تر می شوید !!!
در صورتی که بسیار سریع بدوید به صورت لحظه ای و نه دائم، سنگین وزن خواهید شد. سرعت نور مرز سرعت در جهان است؛ در این صورت زمانی که جسمی با سرعتی نزدیک به نور در حرکت است و شما به آن نیرویی وارد کنید، به سرعت آن نخواهید افزود بلکه تنها به آن انرژی اضافی وارد کرده اید که این انرژی باید در جایی قرار بگیرد. بهترین مکان برای قرارگیری این انرژی جرم جسم است. بر اساس قانون نسبیت، جرم و انرژی با یکدیگر برابرند پس هر چه انرژی وارد شده بیشتر باشد، جرم افزایش پیدا خواهد کرد. البته این افزایش وزن در انسان قابل چشم پوشی بوده و در عین حال غیرقابل انکار است.



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 9:52 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید.

او اینطور توضیح می‌دهد که سیستم عصبی همه افراد به یک طریق یکسان سیم‌کشی شده است اما پیام‌هایی که در طول این عصب‌ها حرکت می‌کنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه کردن در افراد مختلف متفاوت باشد.

او می‌گوید، «این انتقال عصب‌هاست که به مغزتان می‌گوید که چیزی در بینی شما هست که باید بیرون بیاید!»

۲. عطسه کردن از بدنتان محافظت می‌کند. دکتر کائو می‌گوید، «عطسه کردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است که کمک می‌کند سالم بمانید.»

عطسه با پاک کردن بینی از باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌کند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محرکی روبه‌رو می‌شوید که مرکز عطسه که در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریک می‌کند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا — به همراه بزاق و ماده مخاطی — با شدت از دهان و بینیتان بیرون می‌آید. و همین می‌شود که عطسه می‌کنید.

۳. عطسه سریع اتفاق می‌افتد. عطسه‌ها با سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. یک عطسه می‌تواند ۱۰۰، ۰۰۰ میکروب را وارد هوا کند.

۴. برداشتن ابرو ممکن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان که مسیر بینی را تامین می‌کند اثر می‌گذارد. و در نتیجه عطسه می‌کنید.

۵. هیچوقت در خواب عطسه نمی‌کنید. وقتی می‌خوابید، اعصاب عطسه هم می‌خوابند و این یعنی وقتی خوابید معمولاً عطسه نمی‌کنید.

۶. ورزش ممکن است عطسه‌تان بیندازد. دکتر کائو اعتقاد دارد که ورزش موجب عطسه کردن می‌شود. او می‌گوید، وقتی بیش از حد به جسمتان فشار می‌آورید، تنفستان زیاد می‌شود و درنتیجه، بینی و دهانتان خشک می‌شود. به این ترتیب، بینی شما با شروع به ترشح که موجب عطسه می‌شود به این مسئله واکنش می‌دهد.

۷. طولانی‌ترین عطسه: ۹۷۸ روز که توسط دونا گرفیت از انگلستان به ثبت رسیده است.

۸. نور آفتاب موجب عطسه کردن می‌شود. نورآفتاب باعث می‌شود که یکی از هر سه نفر به عطسه بیفتند. البته حساسیت به نورآفتاب مسئله‌ای ارثی است — این هم یک چیز دیگر که می‌توانید گردن پدر ‌و ‌‌مادرتان بیندازید!

۹. رابطه جنسی هم می‌تواند محرک عطسه باشد. بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد. محققان باور دارند که تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک در برخی افراد پیام‌هایی ارسال می‌کند که نه فقط باعث می‌شود این افراد از رابطه جنسی خود لذت ببرند، بلکه بعد از اتمام آن عطسه کنند.

۱۰. پرعطسه‌ترین حیوان: ایگوانا. طبق تحقیقات ایگوانا بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌کند. عطسه کردن معمولاً برای بیرون کردن برخی نمک‌های خاص که از محصولات فرعی فرایندهای گوارشی آنهاست اتفاق می‌افتد.

۱۱. چطور عطسه را متوقف کنید؟ بااینکه هنوز ثابت نشده است اما نفس کشیدن از راه دهان و گرفتن بینی در آن زمان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

خرافات مربوط به عطسه
گذشته از این واقعیت‌های عجیب درمورد عطسه، خرافات زیادی هم درمورد عطسه وجود دارد.

بعنوان مثال، درست نیست که وقتی عطسه می‌کنید قلبتان می‌ایستد. وقتی سینه‌تان به خاطر عطسه منقبض می‌شود، جریان خونتان هم موقتاً منقبض می‌شود. درنتیجه، ریتم قلبتان تغییر می‌کند اما توقف نمی‌کند.

و وقتی عطسه می‌کنید کره چشمتان بیرون نخواهد پرید. بعضی افراد موقع عطسه کردن به طور طبیعی چشم‌هایشان را می‌بندند اما اگر بتوانند آنرا باز نگه دارند، چشم‌هایشان بیرون نخواهد پرید! دکتر کائو می‌گوید، «بااینکه فشارخون پشت چشم موقع عطسه کردن کمی بالا می‌رود اما آنقدر زیاد نیست که چشم‌هایتان را از حدقه بیرون کند.»

خیلی‌ها هم عقیده دارند وقتی عطسه می‌کنید باید کاری که مشغول انجام آن هستید را متوقف نموده و صبر نمایید برخی نیز اعتقاد دارند دوستی به ملاقاتتان می‌آید و اگر گربه‌تان عطسه کند باران خواهد آمد.

درمورد گفتن واژه عافیت باشید بعد از عطسه به همدیگر، دکتر وود توضیح می‌دهد که واژه عطسه به یونانی «pneuma» به معنای روح می‌باشد.

او می‌گوید، دعای خیر عافیت باشد بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. در گذشته عطسه را تجربه‌ای نزدیک به مرگ می‌پنداشتند و تصور می‌کردند که دعای خیر روح فرد را از بیرون شدن از بدنش نجات می‌دهد و از وارد شدن شیطان به بدنش جلوگیری می‌کند.


عصرايران



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 9:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در گزارش زیر اطلاعات بسیار جالبی در مورد کره زمین برای شما عزیزان گذاشتم امیدوارم که دوست داشته باشید و با خواندن این مطلب اطلاعاتتون کامل بشه.

 

اطلاعات جالب در مورد کره زمین که هیچگاه نمی دانستید!

درمورد کره زمین علمی و دانستنی ها خورشید را ۹ سیاره احاطه کرده‌اند که در بین آنها کره زمین از نظر فاصله با خورشید، سومین کره است و از چهار سیاره داخلی بزرگ‌تر است.از پنج سیاره بیرونی، چهار تای آنها از کره زمین بزرگ‌تر هستند. زمین در مداری گردش می‌کند که هیچ وقت از ۵/۹۱ میلیون مایل به خورشید نزدیک‌تر نمی‌شود و از ۵/۹۴ میلیون مایل دورتر نمی‌شود.

جالب‌تر اینجا است که این مدار تقریباً دایره مانند است و اگر غیر از این بود زندگی روی کره زمین غیر ممکن می‌شد زیرا حیوانات و گیاهان در زمستان از سرما یخ می‌زنند و در تابستان از گرما کباب می‌شدند. ‏

-زمین در مقایسه با کائنات یک کره جوان و جدید است با این حال زمین حدود ۵/۴ هزار میلیون سال عمر دارد. کشف این موضوع از بررسی‌های انجام شده توسط رادیواکتیو که در تعیین عمر سنگ‌ها از آن استفاده می‌شود، به دست آمده است.تمامی عناصر رادیواکتیو همانند اورانیوم که برای عکس العمل تعیین شده به کار می‌رود، به عناصر مختلف در میزان ثابتی، تغییر شکل می‌دهند.

به وسیله اندازه گرفتن این دو، یعنی مقدار عنصر رادیواکتیو اصلی و عنصر رادیواکتیو تغییر شکل یافته، می‌توان عمر تشکیل سنگ را حساب کرد. قدیمی‌ترین سنگ‌هایی که تا کنون به دست آمده‌اند حدود ۳ هزار میلیون سال عمر داشته‌اند ولی به طور یقین زمین سال‌های طولانی قبل از این که سطح سنگ‌ها شروع به تشکیل یافتن کنند، وجود داشته است. ‏

- داگر چه ستاره شناسان و سیاره شناسان چندین تئوری درباره چگونگی بوجود آمدن زمین و بقیه سیارات منظومه شمسی ارائه داده‌اند ولی هنوز شک و تردید فراوانی در رابطه با مبدأ تشکیل زمین وجود دارد.هر کدام از این تئوری ها باید شامل این واقعیت باشد که تمامی سیاره‌های بزرگ‌تر در مدار دایره مانندی در اطراف خورشید گردش می‌ کنند

و این مدارها تقریباً در یک سطح نزدیک هم قرار می‌گیرند. حقیقت دیگری که باید توضیح داده شود این است که تمامی کرات در یک جهت به دور خورشید می‌چرخند و آن در جهتی است که خورشید به تناوب دور می‌زند.

- حتی عجیب‌تر این که فاصله کرات مختلف از خورشید از نظر ریاضی به وسیله یک معادله ساده با هم نسبت دارند و به نام قانون «باد» نامیده می‌شود. البته ممکن است این فقط یک تصادف و اتفاق باشد یا احتمال دارد رابطه با مبدأ اصلی منظومه شمسی داشته باشد.

-در اینجا دو تئوری اصلی به وجود می‌آید یکی این که یک رشته طولانی از بخار داغ به وسیله نیروی جاذبه سیاره دیگری که از نزدیکی خورشید می‌گذشته از خورشید جدا شده و پایین افتاده است سپس به تدریج بخار داغ، خنک و منقبض شده و تبدیل به گلوله‌های جامدی شده است که همان کرات هستند.

تئوری دیگر که احتمال بیشتری دارد عبارت است از این که در اصل یک توده بخار و غبار وجود داشته که در حال چرخش دایره مانند بوده است.چرخش‌ها و گردبادهای این توده تکامل حاصل کرده و هسته‌های مرکزی کرات ایجاد شده است.

هر کدام از این هسته‌ها به تدریج بزرگ‌تر شدند زیرا نیروی جاذبه آنها هر زمان بیشتر و بیشتر اجسامی را که در فضای لایتناهی اطرافشان پراکنده بودند به طرف خود جذب می‌کردند.خورشید در مرکز این دایره‌ای که بخار و غبار به صورت ابر تیره در آمده واقع شده بود، زمین یکی از گرد بادها بوده است.‏

- کره زمین با سرعت ۵/۱۸ مایل در ثانیه به دور خورشید در حال حرکت است. همانند تمامی اجسام دیگری که در مدارهای هیأت، حرکت و راهشان از قوه میل به مرکز پیروی می‌کنند درست همانند پوست حلزون بسیار بزرگی که روی یک نخ نامریی قرار داشته باشد.همان طور که کره دور می‌شود نیروی میل به مرکز به وسیله کشش نیروی جاذبه زمین بین خورشید و کره زمین ایجاد می‌شود.

اگر کره زمین از دور زدن باز بایستد روی خورشید سقوط خواهد کرد. ‏خوشبختانه در فضا بخار آن قدر وجود ندارد که گردش زمین را آهسته کند و فقط از اندازه مدار زمین به طور بسیار ملایمی کاسته می‌شود.‏

- زمین در فضا به شکل مارپیچ در حال حرکت است به علاوه این که کره زمین از مغرب به مشرق روی محور خودش هر بیست و چهار ساعت یک بار می‌چرخد.‏‎ ‎اندازه گیری‌های جدید صورت گرفته نشان می‌دهند که محور شمالی جنوبی کره زمین جنبش نسبتاً مختصر و نامنظمی دارد. همچنین ساعت‌های بسیار دقیق نشان می‌دهند که طول روزها به طور بسیار ملایمی تغییر می‌کند.

البته به عقیده بسیاری از صاحب نظران این طولانی شدن ملایم روزها به دلیل زیاد شدن جزر و مدهای انرژی محرک گردش زمین است. البته اساس جزر و مدهای دریا به واسطه کشش نیروی جاذبه ماه است.‏خوشبختی بشری که روی زمین زندگی می‌کند در این است که زمین تندتر نمی‌چرخد وگرنه وقتی که نیروی گریز از مرکز از نیروی جاذبه بیشتر می‌شد زمین و تمامی متعلقاتش در فضا پخش می‌شدند. ‏

- یک نکته جالب در مورد زمین این است کسی که روی خط استوا زندگی می‌کند در واقع از کسی که در هر یک از قطب‌های زمین است تندتر حرکت می‌کند. حرکت زمین در خط استوا تندتر از دو قطب است.‏اندازه گیری‌هایی که روی حرکت و جنبش ستاره‌های کوچک مصنوعی که به وسیله راکت به فضا پرتاب شده‌اند نشان می‌دهند که نه فقط زمین در دو قطب کمی پهن‌تر است بلکه کمی هم به شکل گلابی است.

-زمین یگانه کره‌ای است که روی آن اقیانوس وجود دارد و دارای هوایی به نسبت چهار پنجم ازت و یک پنجم اکسیژن است. همچنین زمین شامل هسته مرکزی مذابی است به قطر ۳ هزار مایل و به طور قطع حرارت مرکز آن چندین هزار درجه سانتی گراد است.به احتمال زیاد قسمت بزرگی از این حرارت از رادیواکتیو معادن داخل زمین حاصل می‌شود.‏

- قشر زمین یا ورقه رویی آن حدود ۲۵ مایل ضخامت دارد. فاصله بین قله اورست تا «ماریاناز ترانش» گودترین نقطه اقیانوس آرام، حدود ۱۲ مایل است و نیز تقریباً ۷۸ درصد سطح زمین از آب پوشیده شده است.‏



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 9:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

دکتر طریق السوادان آیاتی را در قرآن مجید پیدا کرده‌ است که قید می‌کند موضوعی برابر با موضوعی دیگر

است، مثلاً مرد برابر است با زن.

گرچه این مسئله از نظر صرف‌و‌نحو دستوری بی‌اشکال است اما واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد دفعاتی

که کلمه مرد در قرآن دیده می‌شود 24 مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می‌شود هم 24 مرتبه

است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است،

یعنی 24=24.

با مطالعه بیشتر آیات مختلف، او کشف نموده‌است که این مسئله درمورد همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده

این با آن برابر است، صدق می‌کند. به کلماتی که دفعات به‌کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید:

دنیا 115 / آخرت 115


ملائک 88 / شیطان 88

زندگی 145 / مرگ 145

سود 50 / زیان 50

ملت (مردم) 50 / پیامبران 50

ابلیس 11 / پناه جستن از شر ابلیس 11

مصیبت 75 / شکر 75

صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣

فریب خوردگان (گمراه شدگان) 17 / مردگان (مردم مرده) ١٧

مسلمین ۴١ / جهاد ۴١

طلا 8 / زندگی راحت ٨

جادو ۶٠ / فتنه ۶٠

زکات ٣٢ / برکت ٣٢

ذهن ۴٩ / نور ۴٩

زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵

آرزو ٨ / ترس ٨

آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨

سختی ١١۴ / صبر١١۴

محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴

مرد ٢۴ / زن ٢۴

همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم:

نماز 5، ماه ١٢، روز ٣۶۵

دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣

دریا + خشکی = 45=13+32

دریا = %71/1111111= 100 × 32/45

خشکی = % 28/88888889 = 100 × 13/45

دریا + خشکی = % 00/100

دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 71/111% و خشکی 28/889 % از کره زمین را فراگرفته است.

آیا همه اینها اتفاقی است؟

سوال اینجاست که چه کسی به حضرت محمد (صلوات الله علیه) اینها را آموخته است؟ قرآن هم دقیقاً همین

را بیان می‌کند.



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 9:42 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

پدیده بی نظیری که در قرآن وجود دارد، در هیچ کتاب نوشته دست بشر یافت نمیشود. هر یک از عناصر قرآن دارای ترکیبی است ریاضی: سوره ها، آیات، لغات، تعداد حروف، تعداد کلمات هم خانواده، تعداد و انواع اسم های الهی، طرز نوشتن بعضی لغات، عدم وجود یا تغییر عمدی بعضی حروف در بعضی لغات و بسیاری از عوامل دیگر قرآن بغیر از محتویاتش، همگی دارای ترکیبی خاص هستند. سیستم ریاضی قرآن دو جنبه مهم دارد: (۱) انشاء ریاضی، و(۲) ساختمان ریاضی قرآن که شامل شماره سوره ها و آیات است. بخاطر این کد ریاضی جامع، کوچگترین تغییر در متن یا ساختمان ترکیبی قرآن، بلافاصله آشکار میشود.
ـ بسادگی قابل درک
ـ غیر قابل تقلید
برای اولین بار در تاریخ، ما کتابی داریم با اثبات نویسندگی الهی_ ترکیب ریاضی ماوراء انسانی.
خوانندگان این کتاب به آسانی میتوانند معجزه ریاضی قرآن را بررسی کنند. کلمه خدا (الله) در سراسر قرآن با حروف بزرگ و پر رنگ نوشته شده است. در گوشه سمت چپ پایین هر صفحه، مجموع تعداد دفعاتی که کلمه خدا از ابتدای قرآن تا آن صفحه تکرار شده است، نوشته شده. شماره نوشته شده در گوشه سمت راست پایین صفحه، مجموع شماره آیاتی است که کلمه خدادر آنها تکرار شده است. آخرین صفحه کتاب، یعنی صفحه ۶۰۴، جمع کل تعدد تکرار کلمه خدا را در قرآن نشان میدهد که ۲۶۹۸ مرتبه است، یا ۱۴۲۱۹. مجموع شماره آیاتی که داری کلمه خدا است، میشود ۱۱۸۱۲۳، این عدد هم بر ۱۹ قابل قسمت است: (۱۱۸۱۲۳=۱۹۶۲۱۷).
عدد نوزده مخرج مشترک سراسر سیتم ریاضی قرآن است.
این پدیده بتنهایی اثبات غیر قابل تقلیدی است که نشان میدهد قرآن پیغام خدا است به دنیا. هیچ بشری نمیتوانسته حساب ۲۶۹۸ تکرار کلمه خداو تعداد شماره آیاتی را که کلمه خدادر آنها تکرار شده است، داشته باشد.
این پدیده خصوصا غیر ممکن است وقتیکه در نظر داشته باشیم ۱) که قرآن در زمان جهالت و نادانی آشکار شد، و (۲) سوره ها و آیات وحی شده از نظر زمان و مکان وحی با هم فاصله بسیاری داشتند. ترتیبی که سوره ها و آیات در ابتدا فرستاده شد، بکلی با آخرین ترتیب قرار گرفتن شان (ضمیمه ۲۳) فرق داشت. اما، سیستم ریاضی قرآن تنها به کلمه خدا محدود نیست؛ بلکه بسیار گستره، بسیار پیچیده، و کاملا جامع است.
● حقایق ساده
مانند خود قرآن، کد ریاضی قرآن از بسیار ساده تا بسیار مشکل تغییر میکند. حقایق ساده مشاهداتی است که بدون هیچ وسایلی میتوان آنها را بررسی کرد. حقایق پیچیده به کمک ماشین حساب یا کامپیوتر قابل رویت است. بررسی حقایق زیر به هیچ وسیله ای احتیاح ندارد، اما خواهشمند است بخاطر داشته باشید که همه اینها به متن عربی اصلی اشاره دارد:
۱) اولین آیه (۱:۱)، معروف به بسم الله، شامل......................۱۹ حرف است.
۲) قرآن دارای ۱۱۴ سوره است که میشود................................۱۹*۶ .
۳) مجموع آیات در قرآن ۶۳۴۶ است که میشود......................۱۹*۲۳۴ .
[۶۲۳۴ آیه شماره گذاری شده است و ۱۱۲ آیه (بسم الله) شماره گذاری نشده است که میشود ۶۲۳۴ =۱۱۲+۶۲۳۴] توجه کنید که ۶+۴+۳+۶ میشود...........۱۹ .
۴) بسم الله ۱۱۴ مرتبه تکرار شده است، با وجود غیبت مرموز آن در سوره ۹ (درسوره ۲۷ دو بار تکرار شده است ) و ۱۱۴ = ..................................۱۹*۶ .
۵) از غیبت بسم الله در سوره ۹ تا بسم الله اضافی در سوره ۲۷، دقیقا.......... ۱۹ سوره است.
۶) مجموع شماره سوره ها از ۹ تا ۲۷ (۲۷+۲۶+......+۱۲+۱۱+۱۰+۹) = ۳۴۲ یا ............۱۹*۱۸.
۷) این مجموع (۳۴۲) همچنین مساوی است با مجموع کلمات بین دو بسم الله سوره ۲۷، و ۳۴۲ =.................................۱۹*۱۸.
۸) اولین آیات معروفی که اول وحی شد (۵-۱:۹۶) شامل ...........۱۹ کلمه است.
۹) این اولین وحی ۱۰ کلمه ای، دارای ۷۶ حرف است ..................۱۹* ۴.
۱۰) سوره ۹۶ که از نظر ترتیب زمانی اولین سوره است، دارای ..........۱۹ آیه است.
۱۱) این اولین سوره از نظر ترتیب زمانی، از آخر قرآن ...............۱۹ همین است.
۱۲) سوره ۹۶ شامل ۳۰۴ حرف عربی است، و ۳۰۴ میشود............۱۹*۱۶.
۱۳) آخرین سوره فرستاده شده(سوره ۱۱۰) شامل................۱۹ کلمه است.
۱۴) اولین آیه از آخرین سوره وحی شده (۱:۱۱۰) شامل ........۱۹ حرف است.
۱۵) ۱۴ حرف مختلف عربی، ۱۴ پاراف قرآنیمختلف (مانند ا . ل. م، از ۲:۱) را تشکیل میدهند که در ابتدای ۲۹ سوره قرار دارند. مجموع این اعداد میشود ۱۴+۱۴+۲۹=۵۷ یا ۱۹*۳.
۱۶) مجموع ۲۹ سوره ای که پارافهای قرآندر آنها آمده است میشود:۸۲۲=۶۸+۵۰+..........+۷+۳+۲، و ۸۲۲+۱۴ (۱۴ مجموعه پارافها) میشود ۸۳۶، یا ۱۹*۴۴.
۱۷) بین اولین سوره پاراف دار(۲) و آخرین سوره پاراف دار (۶۸)، ۳۸ سوره بدون پاراف وجود دارد.........................۱۹*۳۸.
۱۸) بین اولین و آخرین سوره های پاراف دار...................۱۹ مجموعه پاراف دار و بدون پاراف وجود دارد.
۱۹) ۳۰ عدد مختلف در قرآن تکرار شده است: ۱،۲،۳،۴،۵،۶،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱ ۲، ۱۹،۲۰،۳۰،۴۰،۵۰،۶۰،۷۰،۸۰، ۹۹،۱۰۰،۲۰۰،۳۰۰،۱۰۰۰،۲۰۰۰، ۳۰۰۰،۵۰۰۰،۵۰۰۰۰، ۱۰۰۰۰۰، مجموع این اعداد میشود ۱۶۲۱۴۶، که میشود ......۱۹*۸۵۳۴.
پاراف قرآنی ق
اصلاعات کامپیوتری نشان داد که تنها سوره هایی که پاراف ق دارند، ۴۲ و ۵۰، هر دو دارای تعداد مساوی ق هستند، ۵۷ و ۵۷. این اولین اشاره بود که نشان میداد سیستم ریاضی سنجیده ای در قرآن وجود دارد.
اسم سوره ۵۰ ق است و با ق شروع میشود، و اولین آیه اینطور خوانده میشود، ق و قرآن مجید.
این نشان میدهد که ق نمانیده قرآن است و مجموع ق ها در هر دو سوره پاراف دار ق نشان دهنده ۱۱۴ سوره قرآن است (۶۱۹ = ۱۱۴ = ۵۷+ ۵۷). این عقیده با این واقعیت که کلمه قرآن در قرآن ۵۷ مرتبه تکرار شده است محکم تر شد.
قرآن در سوره ق بعنوان مجید توجیه شده است، و کلمه عربی مجید مقئار عددیش میشود : ۵۷ = (۴)د + (۱۰) ی + (۳) ج + (۴۰) م.
سوره ۴۲ دارای ۵۳ آیه است، و ۵*۱۹ = ۹۵ = ۵۳ + ۴۲.
سوره ۵۰ دارای ۴۵ آیه است، و ۹۵= ۴۵+۵۰ ، همان مجموع در سوره ۴۲ است. با شمردن ق ها در همه آیات شماره ۱۹ در سراسر قرآن، مجموع میشود ۷۶ یا ۴*۱۹. خلاصه اصلاعات مربوط به ق در زیر نوشته شده است:
۱) تعداد تکرار ق در سوره ق در سوره ق (شماره ۵۰) ۵۷ مرتبه است، ۳*۱۹.
۲) حرف ق در سوره دیگر پاراف دار-ق میشود ۱۱۴ که مساوی تکرار شده است، ۵۷.
۳) مجموع تکرار ق در دو سوره پاراف دار-ق میشود ۱۱۴ مه مساویست با تعداد سوره های قرآن.
۴) قرآن در قرآن ۵۷ مرتبه تکرار شده است.
۵) توجیه قرآن بعنوان مجید به تعداد تکرار حرف ق در هر یک از سوره های پاراف-ق مربوط میشود، مقرار عددی کلمه مجید ۵۷ است.
۶) سوره ۴۲ دارای ۵۳ آیه است، و ۴۲+۵۳ میشود ۹۵، یا ۵ *۱۹.
۷) سوره ۵۰ دارای ۴۵ آیه است، و ۵۰+۴۵ هم میشود ۹۵، ۵ *۱۹.
۸) تعداد ق ها در همه آیات شماره ۱۹ در سراسر قرآن میشود ۷۶، یا ۴*۱۹.
نشانه هایی از انشاء ریاضی قرآن پدیدار شد. برای مثال، مشاهده شد که مردمیکه به لوط کافر شدند، در آیه ۱۳:۵۰ آمده است و در همه قرآن ۱۳ مرتبه تکرار شده است- ۷:۸۰؛ ۸۹، ۷۴، ۱۱:۷۰؛ ۲۱:۷۴؛ ۲۲:۴۳؛ ۲۶:۱۶۰؛ ۵۶، ۲۷:۵۴؛ ۲۹:۲۸؛ ۳۸:۱۳؛ ۵۰:۱۳؛ و ۵۴:۳۳. همه جا به آنها بعنوان قوم اشاره شده است، بجز یک استثناء در سوره پاراف دار-ق ۵۰، جاییکه به آنها بعنوان اخوان اشاره شده است. واضح است که اگر کلمه ق- دار قوم استفاده شده بود، شمارش حرف ق در سوره ۵۰ میشد ۵۸، و این پدیده بکلی از بین میرفت. صحت و دقت مطلق ریاضی طوری است که تغییر تنها یک حرف، این سیستم را بکلی از بین میبرد. مثال دیگری در همین رابطه اشاره به مکه است در آیه ۳:۹۶ بعنوانبکه ۳۹! دیکته عجیب این شهر معروف، قرنها مساله طلاب مسلمان بوده است. اگر چه مکه در قرآن آیه ۴۸:۲۴ درست دیکته شده است، بجای حرف م در آیه ۳:۹۶ حرف ب بکار برده شده است. معلوم میشود که سوره ۳ با پاراف م شروع میشود، و اگر مکه در آیه ۳:۹۶ صحیح دیکته شده بود، شمارش حرف م با کد ریاضی قرآن مغایرت پیدا میکرد.
● نکته ای تاریخی

این کشف مهم که عدد ۱۹ مضرب مشترک قرآن است، در ژانویه سال ۱۹۷۴ حقیقت گرفت که مصادف شد با ذیحجه سال ۱۳۹۳ هجری. قرآن در سال ۱۳ قبل از هجرت وحی شد. به این نتیجه میرسیم که تعداد سالهای از تاریخ وحی قرآن، تا تاریخ وحی معجزه قرآن، میشود ۱۴۰۶=۱۳+۱۳۹۳. همانطوریکه در بالا اشاره شد، معجزه قرآن در ژانویه سال ۱۹۷۴ آشکار شد. نکته جالب اینجاست که حاصلضرب ۱۹*۷۴ برابر با ۱۴۰۶ می شود. این مساله بخصوص زمانی قابل توجه است که متوجه شویم عدد۱۹ در سوره ۷۴ آمده است

منبع:patoghu.com



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 9:41 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

هارولدبور از دانشگاه ییل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده، به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی برد.او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آهنربا در داخل سیم پیچ دوران می کند و جریان تولید میکند، سمندری را در یک ظرف آب نمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الکترودهایی که در این ظرف وجود داشتند و به یک گالوانومتر حساس متصل شده بودند، یک جریان متناوب را نشان می دادند. زمانی که بور این آزمایش را بدون سمندر انجام داد،گالوانومتر هیچ جریانی را نشان نداد.

این بدان معنا بود که در اطراف موجود زنده میدانی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی هم دارد. بور این وسیله را بر روی دانشجویان داوطلب خود امتحان کرد و مشاهده نمود که این میدان در بدن انسان هم وجود دارد وکاملا تابع رویدادهای اساسی زیست شناختی بدن است. او این میدان را حیاتی نامید چون هرگاه حیات از بین برود،میدان حیاتی هم از بین میرود. به گونه های که یک سمندر مرده که در دستگاه بود هیچ پتانسیلی به وجود نمی آورد.

تشکیل میدان مغناطیسی بدن

همانگونه که می دانید، در بدن ما میلیونها عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن ما بوسیله تحریک الکتریکی این عصبها صورت می گیرد. در اثر شارش بار در اطراف آنها در بدن ما یک میدان تشکیل می شود و میدان بدن ما در اثر فعالیت همزمان میلیونها عصب به وجود می آید.

امواج مغزی

دستگاه موج نگار مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی را ارائه میدهند که عبارتند از: آْلفا، بتا، دلتا و تتا. ریتمهای دلتا کندترین امواج مغزی با تناوب از 1تا3 دور در ثانیه بوده و اغلب در خواب عمیق ظاهر می شوند. به نظر میرسد که ریتمهای تتا که دارای تناوب 4تا7دور درثانیه می باشند به خلق و خوی بستگی داشته باشد.

ریتمهای آلفا از 8تا 12 دور در ثانیه، در اوقات تفکر، تامل آزاد رخ داده و در صورت تمرکز حواس و توجه قطع می شوند و بالاخره ریتمهای بتا با تناوب 13الی22 دور در ثانیه،ظاهرا منحصر به نواحی جلوئی مغز، یعنی جایی که فعالیتهای پیچیده مغزی رخ می دهد می باشند. امواج آلفا امواج بسیار مهمی هستند که بوسیله هانسبرگر آلمانی کشف شدند و به گفته وی با نوعی هوشیاری و خوداگاهی معطوف به درون ظاهر می شوند تغییرات فیزیولوژی مهمی در بدن ایجاد می کنند مثل تمرکز و یادگیری.

میدان مغناطیسی بدن و امواج مغزی در معرض خطر

حتما تا به حال در باره خطرات گوشیهای موبایل یا زندگی در نزدیکی نیروگاهای برق چیزهایی شنیده اید.بنابر تحقیقات پروفسور لای امواج مغناطیسی که از نیروگاهای برق یا وسایل برقی مثل سشوار و ریشتراش برقی و... ساتع می شود به دی ان ای سلولهای مغزی آسیب میرساند و قابلیت ترمیم را در آنها از بین می برد. میدانهای مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب به دی ان ای مغز اثر منفی دیگری به بدن دارند.

این میدان ها باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می شوند. همانطور که میدانید نزدیک به 70%از بدن مارا آب فراگرفته و مولکولهای آب به صورت دوقطبی هستند و زمانی که ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیریم، این مولکولها در جهت آن میدان قرار می گیرند و این پدیده باعث می شود نظم میدان مغناطیسی ما به هم بریزد.

علاوه بر عوامل خارجی یکسری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث می شوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود. مهمترین آنها بارهای الکتریکی هستند که هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می آیند و به صورت الکتریسیته ساکن در بافتهای بدن ذخیره میشوند و میدانی که در اطراف این بارها بوجود می آیند در میدان بدن ایجاد خلل می کنند.

این بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر است ذخیره می شوند و به دلیل این که هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصبهای بیشتر و مهمتری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر و دستها و قسمت مچ یابه پایین است و در بین این سه قسمت، سر اهمیت ویژه ای دارد چون بارهای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل درمیدان مغناطیسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می شوند.

به ظاهر ما روزانه تنها دقایقی را در معرض میدان مغناطیسی هستیم.مثل موبایل یا سشوار و غیره.اما در طول دوران زندگی خود در معرض میدانی بسیار قوی هستیم و آن میدان مغناطیسی زمین هست. عوامل داخلی اغتشاش در میدان بدن ما هم فعالیتهای حیاتی و اجتناب ناپذیری هستند که در تمام طول عمر ما در جریان هستند پس چگونه میتوان باعث خلل این اثرات سو که باعث اختلال در بدن ما و بیماریهایی مثل سرطان می شوند را خنثی کرد؟

در اینجاست که باید گفت خداوند راه حل تمام این سوالات را در یک عمل ساده که امکان آن برای همه افراد وجود دارد و بیش از چند دقیقه هم وقت نمی برد و هیچ ضرری هم ندارد به انسان هدیه داده و آن نماز است.

نماز و میدان مغناطیسی

آنگونه که از تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، به طور شگفت انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می گردد و در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می شود.

یکی از نکات بسیار جالبی که پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود که دریافته بود که در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماهی یکبار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان بدن به منظمترین حالت خود می رسد و به همین دلیل است که زنان نیازی ندارند در این مدت نماز بخوانند.
اخیرا هم کشف شده است که علت اینکه قلب زنان منظم تر و قویتر از مردان میزند و دلیل آن همین تغییر ولتاژ هست.

نماز و بارهای الکتریکی

همانطور که قبلا اشاره شد بارهای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می آیند هم شبیه میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سو دارند. و این اثرات در نواحی که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند، خطرات جدیتری ایجاد می کنند و باید هرچه سریعتر از آن نواحی دور شوند.

به طرز حیرت آوری می بینیم که این نواحی دقیقا نواحی هستند که در وضو شسته می شوند و بنابر تحقیقات صورت گرفته، بهترین راه دفع این بارهای زائد استفاده از یک ماده رساناست که سریعترین و ارزانترین و بی ضررترین ماده برای این کار آب است و جالب اینجاست که آب هرچه خالص تر باشد سریعتر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می دهد و هیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.

نماز و امواج مغزی

با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده الترین حالت قرار می گیرند. علاوه بر آن حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می آید، تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجهی بالا می برد و توانایی مغز را در تولید این امواج بالا می برد.

منبع:shokufeh3731.blogfa.com

 



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 9:39 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
در جهان امروز انسان‌ها به طور خواسته يا ناخواسته در معرض انواع جريانات الكترومغناطيس قرار دارند و بدن روزانه مقدار زيادي از اين‌گونه امواج را دريافت مي‌كند. اين امواج از طريق دستگاه‌هاي برقي و تجهيزات الكترونيكي و مخابراتي وارد بدن مي‌شوند

اتومبيل، رايانه، كنترل از راه دور تلويزيون و در پاركينگ، تلفن همراه و... همگي بدن انسان را احاطه كرده‌اند
 انسان‌ها نمي‌توانند بدون آنها زندگي كنند، زيرا اين‌گونه دستگاه‌ها و تجهيزات براي رفاه و آسايش زندگي مادي خود توليد كرده‌اند و حالا خود طعمه اين فناوري شده‌اند

یک دانشمند غیر مسلمان (از اروپا) تحقیقاتی را مبتنی بر یافتن راهکاری برای خارج کردن امواج الکترومغناطیسی که به بدن آسیب می رساند،  انجام داده است


 

 

 

 

 

 

 

سجده
بدن شما به طور روزانه مقدار زیادی امواج الکترومغناطیس دریافت میکند.شما امواج الکترو مغناطیس را از طریق تجهیزات الکتریکی که استفاده می کنید و نمی توانید کنار هم بگذارید ونا خواسته این امواج را دریافت می کنید.

همچنین از طریق لامپهای روشن که حتی برای یکساعت هم خاموش نمی شوند

 


شما منبعی هستید که مقدار زیادی امواج الکترومغناطیس دریافت می کنید.به عبارت دیگر شما با امواج الکترومغناطیس شارژ می شوید بدون اینکه بفهمید!سردرد هستید! احساس ناراحتی می کنید!تنبلی در کار و درد در مکان های مختلف!این را فراموش نکنید وقتی بعضی از این علایم را احساس کردید!راه حل همه اینها چیست!!؟؟

با گذاشتن پیشانی تان بیشتر از یک بار بر زمین، زمین امواج الکترومغناطیس مضر را تخلیه خواهد کرد!این شبیه زمین کردن ساختمانهایی است که احتمال برخورد سیگنالهای الکتریکی (مانند رعد و برق) وجود دارد تا امواج از طریق زمین تخلیه شود.بنابراین سر را بر خاک بگذارید تا امواج الکتریکی مثبت تخلیه شود!
آنچه این تحقیق را بیشتر شگفت انگیز می کندبهتر است که پیشانی تان را بر خاک بگذارید!و آنچه شگفت انگیزتر است اینکه

براه که پیشانی تان را بر خاک بگذارید حالتی است که رو به مرکز زمین باشیدچرا که در این حالت امواج الکترومغناطیس بهتر تخلیه خواهد شد
و بیشتر تعجب خواهید کرد وقتی بدانید بر اساس اصول علمی ثابت شده که مکه مرکز زمین است.و کعبه درست مرکز زمین است

 

 

بنابراین سجده در نمازتان
بهترین راه برای تخلیه سیگنالهای مضر از بدن است
این همچنین کمال مطلوب برای نزدیکی به قادر مطلق است، او که جهان را اینگونه خلاق آفرید ما به خاک نمی افتیم تا امواج الکترومغناطیس تخلیه شود، بلکه برای اطاعت خدای قادر متعال سجده می کنیم! ما به فرمان خدا اعتقاد داریم که همیشه در آن معرفتی است! ایمان ما بخاطر آفریننده است! او همه چیز را می داند!اما،از آنجا که دلیل علمی وجود دارد لازم است به مردم نشان داده شود تا هرآنچه مسلمانان انجام می دهند را ببینند؛ این برای همه خوب است

این یافته ها ثابت می کند که جزء جزء برنامه ها و دستورات دین ما هدفمند می باشد

منبع:iraniangraphic.com

 



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 9:36 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 11 صفحه بعد