با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ کتاب‌های درسی سال ۹۶-۹۵ زیر چاپ است
زیارت عاشورا
کتاب‌های درسی سال ۹۶-۹۵ زیر چاپ است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های درسی سال ۹۵-۹۴ در حال توزیع است، خبر داد: کتاب‌های سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نیز زیر دستگاه چاپ قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان ، علی اصغر فانی در مجمع عمومی مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور، گفت: دبیرخانه‌ها قلب سازمان‌ها هستند و ورودی و خروجی‌های سازمان از دبیرخانه نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه‌ها درواقع رکن اصلی بروکراسی هستند، افزود: اگر دبیرخانه‌ها نباشند، بروکراسی نیز نیست و بنابراین سوابق اداری از بین می‌رود. نقش دبیرخانه‌ها کلیدی است و سازمان‌ها باید تلاش کنند قلبشان سالم بتپد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سال‌های اخیر ورود فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات کمک کرده‌اند تا روال دبیرخانه‌ها روان و با سلامت باشد.

فانی تصریح کرد: لازمه توسعه دولت الکترونیک، فراهم شدن زیرساخت‌های الکترونیک است که امیدواریم هر روز شاهد توسعه این بخش باشیم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش ۱۰۵ هزار مدرسه پراکنده در سطح کشور دارد؛ مدارسی در نقاطی از کشور که هیچ دستگاه دولتی در آنجا حضور ندارد اما پرچم جمهوری اسلامی بر سر مدارس ما است و آنان، دبیرخانه نیز دارند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: از تعداد ۱۰۵ هزار مدرسه، تعداد ۱۱۰ مدرسه فقط یک دانش‌آموز دارند و برای تحقق عدالت آموزشی حاضر شده‌ایم برای یک دانش‌آموز، یک مدرسه و یک معلم اختصاص دهیم. همچنین ۴۸۰۰ مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

فانی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تعداد یک میلیون همکار فرهنگی دارد، گفت: هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی، این تعداد همکار ندارند؛ بنابراین بسیاری از امور اداری را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله ۱۳۰ میلیون جلد کتاب برای بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز چاپ می‌شود. هم‌اکنون نیز کتاب‌های درسی سال ۹۵-۹۴ که در حال توزیع است، کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ زیر دستگاه چاپ است و همکاران ما ۱۴ ماه نیاز دارند تا کتاب‌های تحصیلی را آماده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حجم مکاتبات کاغذی در آموزش و پرورش بالا است، تصریح کرد: با اتکابه تمرکززدایی، به دنبال افزایش اختیارات مدارس هستیم تا مکاتبات کاغذی نیز این‌گونه کاهش یابد.

فانی تاکید کرد: باید دانش‌آموزان برای اینکه بتوانند در آینده در دولت الکترونیک زندگی کنند، آموزش ببینند.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
۴۵۰ معلم به مدارس خارج از کشور اعزام شدند
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خبرگزاری فرهنگیان خلیل الله بابالو در گردهمایی آموزشی معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور اظهار کرد: از سال ۸۵ تا ۹۲ حدود ۱۳۰۰ پرونده از معلمان برای ساماندهی در مدارس خارج از کشور به صورت بلاتکلیف باقی مانده بود که در دو سال فعالیت مرکز موفق به ساماندهی آنها شدیم.
وی ادامه داد: در تمام مراحل بررسی وضعیت معلمان تلاش شد تا تبعیضی در اعزام معلمان وجود نداشته و ملاک، بررسی صلاحیت های علمی و عمومی افراد باشد.
رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه کار اعزام ۴۵۰ معلم در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ به مدارس خارج از کشور از چهار ماه قبل شروع شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت به تمام مشکلات و اعتراضات به صورت شفاف و منطقی پاسخ داده شد تا آرامش در اعزام معلمان برقرار شود.
بابالو یادآورشد: در سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳، با رشد تعداد دانش آموزان در مدارس خارج از کشور روبرو بودیم به این نحو که ۲۰۰ دانش آموز از کشور ترکیه ، ۲۰۰ دانش آموز از کشور های شبه قاره و ۱۰۰ دانش آموز از کشور های های سوریه و لبنان به جمع دانش آموزان خارج از کشور اضافه شدند که می تواند آغاز خوبی برای اجرای سیاست جذب حداکثری باشد.
وی ادامه داد: دانش آموزان و معلمان خارج از کشور حضور فعالی در عرصه های جهانی داشته اند که می توان به حضور در کنفرانس ها علمی و مدارس سایر کشورها اشاره کرد.
رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اضافه کرد: برای ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و تقویت بنیه علمی معلمان اجرای دوره های ضمن خدمت و راه اندازی کلینیک آموزش های مجازی گروه های آموزشی در تمام کشور ها در نظر گرفته شده است.
بابالو گسترش دیپلماسی آموزشی را بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد و افزود: بیش از ۱۷۰ پژوهش علمی توسط معلمان و دانش آموزان خارج از کشور به مرکز امور بین المللی ارسال شده است که از بنای علمی خوبی برخوردار بوده و پیش بینی می شود در چند ماه آینده تعداد آنها افزایش قابل توجه ای داشته باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزشی سایر کشور ها، برگزاری نشست های دانش آموزان مدارس با سایر کشورها در قالب هفته دوستی دانش آموزان و مهندسی اعزام از دیگر برنامه های مرکز در سال تحصیلی جدید است.


تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
سیاست آموزش و پرورش جذب ایرانیان در مدارس خارج از کشور است
به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرهنگیان، علی اصغر فانی در گردهمایی آموزشی معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور اظهار کرد: جذب حداکثری دانش آموزان علاوه برحفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی به تقویت بنیه زبان فارسی کمک کرده و عاملی برای وحدت و یکپارچگی ایرانیان در سراسر جهان خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ دانش آموز در مدارس خارج از کشور در سال تحصیلی گذشته یادآورشد: ایجاد انعطاف در برنامه ها، روش ها و محتوای آموزشی، پیش شرط اولیه برای جذب حداکثری است که مرکز امور بین الملل باید با توجه به مقررات و قوانین کشور مقصد نظام های متنوع و منعطف آموزشی را با رعایت اصول اصلی برنامه های کشور طراحی کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بدیهی است اگر این اتفاق رخ ندهد جذب حداکثری ایجاد نخواهد شد، ادامه داد: استفاده از روش های نوین آموزشی و به کار بستن تکنولوژی های جدید آموزشی و پرداختن به بحث آموزش الکترونیک از روش هایی است که می تواند آموزش را از حالت سنتی به شکل مدرن و مورد پسند برای دانش آموزان تبدیل کند.
فانی مراودات ایران با کشور های مختلف را بعد دیگری از وظایف مرکز امور بین الملل در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: انتقال تجربیات آموزشی به خصوص دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی می تواند مورد استفاده کشورهای مختلف قرار گیرد.
وی اظهار داشت: این مساله در آموزش و پرورش دولت یازدهم پس از گشایش های سیاسی به عنوان دیپلماسی آموزشی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا با بخش های مختلف وزارت امور خارجه رایزنی هایی صورت گرفته تا در کشورهایی که آموزش و پرورش مدارس خاص ندارد اقدام به تاسیس مراکز آموزشی کند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: گزارش آموزش برای همه نمونه ای برای انتقال آموزشی به سایر کشورها است که مورد استقبال سازمان های مردم نهاد بین المللی قرار گرفته است.
فانی با بیان اینکه اکنون ایران ۱۲۶ مدرسه در ۷۶ کشور جهان دارد، یادآورشد: نقش معلمان در فرهنگ سازی و انتقال تجربیات منحصر به فرد است و از این منظر تکلیف سنگینی به دوش معلمان خواهد بود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فانی خطاب به معلمان مدارس اعزامی گفت: باید در رفتار خود احتیاط داشته باشید تا بتوانید حداکثر تاثیر را در دانش آموزان ایرانی خارج از کشور بگذارید و این شرایط برای شما یک فرصت به حساب می آید.
وی از معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور خواست تا در دوران فعالیت خود در مدارس گزارشی از ابتکارات، تجربیات و اقدامات آموزش و پرورش کشورهای مقصد را تدوین کنند تا این گزارش ها بتواند در داخل کشور مورد استفاده سایر معلمان قرار گیرد.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان ، احکام معلمان تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید مشخص شده و در اختیار آنها قرار می گیرد.
مهدی حاجتی عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها در آموزش و پرورش استان گیلان در رشت افزود : در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان ، احکام ها تا قبل از سال تحصیلی جدید اعلام خواهد شد.
وی اظهار داشت : احکام معلمان بر اساس چهار شاخص پایه ، ارشد ، خبره و عالی به آنها اعلام خواهد شد.
وی با بیان این که در رتبه بندی افزایش حقوق را خواهیم داشت ، خاطر نشان کرد : داشتن شش سال سابقه کار و تدریس تمام وقت از شرایط رتبه بندی است.

رشد منفی جمعیت دانش آموزی گیلان از سال 86 تاکنون
حاجتی در ادامه این نشست خبری از رشد منفی جمعیت دانش آموزی استان گیلان از سال 86 تاکنون خبر داد.
وی اظهار داشت : با تجمیع مدارس استان گیلان در سال تحصیلی جدید ، 590 واحد آموزشی با هزار و 881 کلاس درس نسبت به سال گذشته، کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد : بر اساس آخرین آمار آموزش و پرورش گیلان ، اسامی 347 هزار و 551 دانش آموز در سامانه سناد به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت : تاکنون ، 11 هزار و 64 نوآموز پیش دبستانی و 29 هزار و 354 دانش آموز پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی 94 - 93 ثبت نام کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد : ثبت نام این تعداد دانش آموز در بیش از چهار هزار و 520 مدرسه انجام گرفته است.

* کسب بیش از 50 رتبه یک و دو رقمی در کنکور سراسری
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به موفقیت های کسب شده در کنکور سراسری سال 94 گفت : دانش آموزان گیلان بیش از 50 رتبه تک رقمی و دو رقمی را به خود اختصاص دادند.
وی با بیان این که آمار رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور امسال در گیلان نسبت به سال گذشته افزایش یافته ، اظهار کرد : دانش آموزان گیلان در کنکور پارسال ، 29 رتبه یک و دو رقمی را کسب کرده بودند.
حاجتی از برگزاری همایش جشن ستارگان به منظور تجلیل از برترین های کنکور در بندرانزلی در ماه جاری خبر داد و تصریح کرد : در این همایش رتبه های یک، دو و سه رقمی ها و معدل 20 شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان گیلان در سایر بخش ها اظهار کرد : دانش آموزان گیلان در سال جاری ، 9 رتبه اول تا پنجم در مسابقه های کشوری قرآن، عترت و نماز را کسب کردند.

*انسداد مبادی بیسوادی در گیلان
حاجتی در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها گفت : انسداد مبادی بیسوادی در گیلان اجرا شد و با این اقدام در زمان حاضر امکان تحصیل برای همه دانش آموزان در کلیه مقاطع فراهم است.
وی مبارزه با بیسوادی را از جمله برنامه های مهم آموزش و پرورش در استان گیلان نام برد و افزود : در این راستا شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی فعال شده که مدیران دستگاه های اجرایی بویژه فرمانداران برای ریشه کنی بیسوادی همکاری دارند.
وی با بیان این که با انسداد مبادی بیسوادی هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل نخواهیم داشت ، اظهار کرد : سه مدرسه در گیلان دارای یک دانش آموز و 133 مدرسه نیز بین یک تا پنج دانش آموز در روستاها و مناطق صعب العبور فعال است که نشان از فراهم کردن امکانات تحصیل برای دانش آموز در هر شرایطی است.

*تنها اتکا به درآمدهای دولتی، کافی نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : تنها اتکا به درآمدهای دولتی مشکلات دستگاه بزرگ آموزش و پرورش را مرتفع نمی کند.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری همگان برای تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بیان داشت : آموزش افراد لازم التعلیم اگر چه در حوزه مسوولیت آموزش و پرورش است اما این دستگاه به تنهایی و بدون کمک سایر دستگاهها و آحاد مردم قادر به هدایت و مدیریت مجموعه خود نیست.
وی اظهار داشت : شهرداری ها با پرداخت پنج درصد عوارض به آموزش و پرورش، بایستی برای کمک به این دستگاه فرهنگی اقدام کنند.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 376 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری پانا:مدیرکل آموزش و پرورش ایلام از اجرای طرح نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان استان از مهرماه خبرداد و گفت : با اجرای این قانون حقوق فرهنگیان حداقل یک میلیون 500 هزار ریال و حد اکثر پنج میلیون ریال اضافه خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری پانا؛ 

علی بیرانوند مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت : این قانون در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و به منظور رعایت شان معلمان اجرا می شود. وی ادامه داد: بر اساس این طرح معلمان همچون اساتید دانشگاه در گروه های مربی معلم، استادیار معلم، دانش یار معلم و استاد معلم تقسیم بندی که هر گروه امتیازهای ویژه خود را دارد.وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان در این طرح بر اساس شرایط ابلاغی از آموزش و پرورش انجام می گیرد افزود: سوابق و مدرک تحصیلی، شرکت معلمان در فعالیت های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم و غیره بخشی از شرایطی است که برای رتبه بندی معلمان در این طرح در نظر گرفته شده است.وی همچنین با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از 400نفر از فرهنگیان این استان بازنشسته می شوند گفت: با توجه به کمبود نیرو در برخی دروس رشته فنی و حرفه ای و علوم پایه در صورت تمایل فرهنگیان از آنها دعوت بکار خواهد شد.بیرانوند گفت: در این زمینه کمبود نیرو بیشتر در مدارس پسرانه وجود داشته و با دعوت بکار معلمان بازنشسته این مشکل رفع و مهرماه هیچ کلاس درسی بدون معلم وجود نخواهد داشت.  



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:44 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل عینک در بیمه طلایی فرهنگیان حل شد، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرانه مدارس خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه آیین افتتاح مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید (ویژه اسکان همراهان و بیماران صعب‌العلاج فرهنگی) در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر کاربری دبیرستان دخترانه و ساخت این مرکز، اظهار داشت:‌آخرین آمار این مرکز آموزشی زیر ۲۰۰ دانش‌آموز داشته است که با توجه به اینکه مراکز اطراف قدرت پذیرش دانش‌آموزان این مدارس را داشته‌اند به این جمع بندی رسیدیم که این مرکز را تبدیل کاربری داده و به محل اسکان فرهنگیان و همراهان آنان که برای معالجه به تهران می‌آیند تبدیل کنیم که هیچ مشکلی برای دانش آموزانی که قبلاً در آن مدرسه تحصیل می‌کردند، به‌وجود نیاید.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص خدمات دندانپزشکی و عینک در بیمه طلایی، افزود: مشکل عینک حل شد و مشکل دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه های فرهنگیان و عقد قراردادهایی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی در جریان است، به دنبال آن هستیم و امیدواریم آن نیز حل شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در خصوص پذیرفته شدن بسته شماره ۲ بیمه طلایی یادآور شد: بله، همان بسته شماره ۲ به توافق رسید.

فانی درخصوص جذب نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش، گفت: ما بر حسب نیازمان عمل می‌کنیم. یعنی نیاز بر حسب رشته،جنسیت و موقعیت جغرافیایی و از قبل نیز این کار را انجام می‌دادیم و امسال نیز اگر نیاز داشته باشیم، عمل می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همانطور که قانون مصوبه مجلس آمده، قید برحسب نیاز آموزش و پرورش است و ما بر حسب نیازمان اقدام می‌کنیم و در مناطق مختلف متفاوت است و آمار دقیقی ندارد.

وی درخصوص توزیع شیر مدارس، افزود: از اول مهرماه در دوره ابتدایی و متوسطه یک توزیع شیر را خواهیم داشت که با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود و با اولویت ۷۰ نوبت حرکت می‌کنیم و اگر اعتبارات بیشتری تخصیص دادند، آن را بیش‌تر می‌کنیم.

فانی با اشاره به هدف از ایجاد مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید، افزود: وقتی همکاران فرهنگی به بیماری‌هایی دچار می‌شوند و در شهری که مشغول به کار هستند امکانات درمانی مناسبی وجود ندارد، راهی شهرهای بزرگ از جمله تهران،‌ تبریز، کرمان، مشهد و شیراز می‌شوند که این مراکز را فراهم کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز چهارمین مرکز افتتاح شد تا برای اسکان فرهنگیان و همراهان‌شان استفاده شود تا آنها از مراکز درمانی تهران استفاده کنند.

فانی درخصوص سرانه مدارس تصریح کرد: پیگیر هستیم؛ چراکه از محل درآمد گاز بوده است و امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به موجب مصوبه مجلس برای سرانه مدارس از محل فروش گاز خانواده‌ها و مصارف داخلی تأمین می‌شود که به دنبال آن هستیم تا از طریق وزارت نفت و شرکت گاز این مبلغ را بگیریم.

وی درخصوص اینکه مصوبه مجلس در به‌کارگیری نیروهای بازنشسته را ممنوع کرده است آیا این کار برای آموزش و پرورش مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: نه ما مدیریت کرده‌ایم و برنامه ریزی خودمان را سامان داده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص ۳ زنگ انشاء، کتابخوانی و گفت‌وگو در مدارس خاطرنشان کرد: در مهر ۹۲ رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس توصیه بر توسعه کتابخوانی، زنگ انشاء و گفت‌وگو داشتند و به موجب دستور وی و نیازهای واقعی که آموزش و پرورش در این مقوله دارد، اقداماتی صورت گرفته که از جمله سال گذشته کتابخانه مدارس را تجهیز کردیم و در مدارس ابتدایی نیز کتابخانه‌‌های کلاسی ایجاد کردیم که این سیاست امسال نیز ادامه پیدا می‌کند.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:41 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سعی می کنیم دوره پیش دبستانی در برنامه ششم به صورت اجباری در آید تا فرصتی برای آماده سازی دانش آموزان برای ورود به دوره ابتدایی از طریق دوره پیش دبستانی ایجاد شود.

محمد دیمه ور در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: برای هم اندیشی، هم فکری، هم دلی و هم زبانی همکاران حوزه ستادی باید جلسات کارشناسی متعددی در حوزه ابتدایی برگزار شود و همکاران نیز در استان ها باید با مبادی این حوزه آشنا باشند.

وی ادامه داد: حوزه ابتدایی پرمسئولیت ترین وظیفه را برعهده دارد زیرا می تواند از نزدیک درگیر مسایل تعلیم و تربیت و حوزه های حاشیه ای باشد.
 
دیمه ور بیان کرد: پیشنهاد دادیم سال 95 – 94 سال گفتمان آموزش و پرورش برای آموزش ابتدایی باشد تا در شاهد تحول در این دوره باشیم.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: در دوره ابتدایی 3 دوره تحصیلی داریم یک دوره پیش دبستانی که دوره رسمی و غیراجباری است و در شهریورماه امسال این موضوع به تایید روسای جمهور کشور می رسد.
 
وی عنوان کرد: در مجمع عمومی یونسکو در آبان ماه کشورهای عضو متعهد شدند که دوره پیش دبستانی حداقل یک سال اجباری باشد اما تاکنون این دوره رسمی و غیراجباری است.
 
دیمه ور خاطرنشان کرد: سعی می کنیم دوره پیش دبستانی در برنامه ششم به صورت اجباری در آید تا فرصتی برای آماده سازی دانش آموزان برای ورود به دوره ابتدایی از طریق دوره پیش دبستانی ایجاد شود.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان در مناطق دوزبانه که زبان معیار و فارسی را بلد نیستند می توانند در طول دوران تحصیل پیش دبستانی یاد بگیرند.
 
وی گفت: موضوع سنجش بدو ورود سال گذشته به صورت رایگان در تعدادی از مناطق در پایان 5 سال یعنی ورود به پایه پیش دبستانی انجام شد و این موضوع کمک خوبی برای بهبود وضعیت جسمی و یادگیری دانش آموزان در طول پیش دبستانی دیده شد.
 
دیمه ور در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از نرخ پوشش تحصیلی و مدیریت یکپارچه دوره پیش دبستانی در سال های آتی نیز استفاده کنیم.


تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

کمبود نیروی‌های انسانی در بخش آموزش‌ و پرورش ازجمله دغدغه متولیان امر برای برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه بیان‌شده است.

کمبود نیرو از یکسو و جذب نشدن از سوی دیگر سبب شده تا اکنون شمار نیاز به معلم از هفت هزار و ۷۷۰ ساعت فراتر رود و متولیان آموزشی کشور و مازندران در جلسه شورای آموزش‌وپرورش چالوس خواستار مدیریت این موضوع شدند.
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بعدازظهر دوشنبه در شورای آموزش‌وپرورش چالوس گفت: سال گذشته ۵۶  هزار نفر کمبود نیروی انسانی اعلام شد و امسال هفت هزار و ۷۷۰  ساعت نزدیک به ۶۵ هزار نفر بوده که این خود نشان‌دهنده این مشکل است.
قاسم احمدی لاشکی افزود: با توجه به استخدامی صورت گرفته ۴۷ نفر در چالوس، ۴۶ نفر در نوشهر، ۳۷ نفر در کلاردشت، ۲۳ نفر در کجور جذب شدند.
وی بیان داشت: باید وزارتخانه شهامت بازگردان کسانی که از منطقه خود به مناطق دیگر منتقل شدند را داشته باشند زیرا در هشت سال گذشته حدود ۶۴۰ هزار نفر نیز جذب شدند ولی اکنون نمی‌توان مجوز جذب یک نیرو را دریافت کرد.
آینده مبهم دانشگاه فرهنگیان
وی نگرانی خود را در مورد آینده دانشگاه فرهنگیان بیان کرد و گفت: حدود ۲۳ هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان باید از مهر ۹۵ مشغول به خدمت شوند و پنج هزار نفر با آزمون وارد شوند و باید یک سال آموزش‌دیده و مشغول به فعالیت شوند.
نماینده مردم چالوس و نوشهر و کلاردشت در مجلس تصریح کرد: با این اتفاق وضعیت تحصیلی در سال ۹۵ به حد مطلوب می‌رسد، ولی سال تحصیلی پیش رو برای آموزش‌وپرورش سالی بسیار سختی خواهد بود.
وجود ۱۰۰ مدرسه تک نفرِ در کشور
وی با اشاره به تعداد مدارس تک دانش‌آموزی در ایران گفت: ما حدود ۱۰۰ مدرسه به‌صورت دانش‌آموز تک نفرِ داریم که هم‌اکنون هم ۱۳ هزار و ۱۱۳ مدرسه در ایران وجود دارد که ۱۵ دانش‌آموز در آن مشغول تحصیل هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران نیز گفت: بیشترین ساعت اضافه‌کاری را در چالوس اختصاص داده‌ایم که بالغ‌بر هزار و ۲۰۰ ساعت است.
اسفندیار نظری بابیان اینکه تعداد بانوان در آموزش‌وپرورش بیشتر از آقایان است افزود: بنابر دستورالعمل بانوان اجازه ورود به مدارس پسرانه را نداشته و یا باید این نیروها به‌صورت نیروی مازاد باشند.
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین معضل در شهرستان چالوس وجود نیروهای غیربومی است و این با پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی زود حل خواهد شد. 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مازندران نیز، سازمان‌دهی کمبود نیروی انسانی را مسئله جدی برشمرد و گفت: در خصوص ساماندهی و کمبود نیروی انسانی اقدام جدی صورت گرفت و به‌زودی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.
سید علی قاسمی با اشاره به اینکه در دو شهرستان چالوس و عباس‌آباد با مشکل ویژه‌ای مواجه هستیم افزود: در خصوص استمرار خدمت همکاران بازنشسته بیشترین موافقت را برای شهرستان داشتیم.
آماده خرید خدمت آموزشی هستیم
وی بابیان اینکه در بحث خرید خدمت آموزشی نگاه ویژه‌ای به شهرستان چالوس داریم گفت: در صورت آمادگی از مدارس غیرانتفاعی برای خرید خدمات آموزشی آمادگی لازم را دارا هستیم، همچنین سعی شده که از طریق کاهش کلاس‌ها و ارسال دانش‌آموزان به مدارس غیرانتفاعی این مشکل تا حدودی مرتفع شود.
قاسمی  در پایان خاطرنشان کرد: موضوع حق‌التدریس‌ها یکدیگر از موضوعات مهم در آموزش‌وپرورش است که باید نگاه ویژه‌ای در این خصوص انجام گیرد.

منبع: مهر


تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرعامل انتشارات مدرسه از معلمان مولف که دست به قلم دارند، برای ارسال آثار به دفتر انتشارات مدرسه دعوت به عمل آورد.

خبرگزاری پانا+

سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: مسئولیت بسته آموزشی از طریق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عهده انتشارات مدرسه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: برنامه درسی که تهیه می شود یکی از اجزای کتاب درسی محسوب خواهد شد که در کنار آن باید اجزایی وجود داشته باشد تا بتواند مطالب کتاب درسی را برای تدریس بهتر ارائه کند.
 
حسینی اشاره کرد: برای فهم بیشتر مطالب به دانش آموزان توزیع کتاب های کمک آموزشی و لوحه های فشرده به انتشارت مدرسه سپرده شده است.
 
مدیرعامل انتشارات مدرسه تصریح کرد: در فضای بسیار خوبی که انتشارات مدرسه در اختیار دارد معلمان مولف می توانند آثار خود را به ثبت برسانند.
 
وی عنوان کرد: از خبرگزاری پانا خواستارم که با اطلاع رسانی مناسب از همکاران فرهنگی که اهل قلم و نوشت هستند، دعوت کند تا برای ارسال آثار به انتشارات مدرسه بیایند.
 
حسینی اضافه کرد: انتشارات مدرسه به دنبال معلمان مولف است تا از آن ها برای همکاری با این موسسه دعوت کند.
 
مدیرعامل انتشارات مدرسه بیان کرد: پس از ارسال آثار معلمان مولف به دفتر انتشارات مدرسه، کتاب های علمی آن ها به نام همان استان در استان معلمان مولف و یا در سطح ملی چاپ خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 15 استان آثار معلمان مولف خود را فرستادند که 4 استان کتاب خود را چاپ کرده اند.
 
حسینی معتقد است باید از زاویه های مختلف آموزش و پرورش را دید در این صورت مسایل این وزارت خانه کارشناسی شده و با همفکری و ایجاد هماهنگی بین اجزای این دستگاه یگیری خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این راستا اهداف آموزش و پرورش محقق می شود چراکه در سند تحول بنیادین ارتباط بین اجزای دستگاه آموزش و پرورش آورده شده تا با حل مشکلات، آموزش و پرورش جلو رود.


تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

از یک معلم آمریکایی که طی 2 سال گذشته 111 بار با تاخیر در محل کار خود حضور یافته بود، قدردانی شد.

7-989.jpg

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان و به نقل از شورت‌نیوز، آرنولد اندرسن چندین بار به خاطر حضور با تاخیر در محل کار تذکر دریافت کرده بود.

او که معلم مقطع ابتدایی مدرسه‌ای در منطقه روزولت شهر نیو برانزویک ایالت نیوجرسی آمریکا است به دلیل کیفیت عالی تدریس به رغم حضور با تاخیر تقدیر شد.

مدیر مدرسه پیش‌تر به آرنولد اندرسن هشدار داده بود که اگر به روند تاخیرات خود ادامه دهد به علت بی‌نظمی و نقض مقررات موجود احتمالا اخراج خواهد شد.

اما شورای آموزش و پروش شهر نیو برانزویک پس از بررسی کیفیت کار این معلم با سابقه تدریس 15 ساله رای به ابقای بدون کسر از حقوق و قدردانی از او داد.

اندرسن پس از این تصمیم گفت: از این بعد سر وقت در محل کار حاضر می‌شوم.

او همچنین درباره علت تاخیرهایش اظهار داشت: من مجبورم در خانه صبحانه را آماده کنم.

وی افزود: متاسفانه یکی از عادت‌های من این است که با صبر و حوصله صبحانه می‌خورم. به همین دلیل دیر به محل کارم می‌رسم.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با نظام ارزشیابی به صورت خطی نمی‎توان مساله آموزش و پرورش را ارزشیابی کرد.

ISNA-13-55.jpg

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر عبدالرسول عمادی در شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک کشور که به میزبانی لرستان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که استانداردسازی سوالات در رشته فیزیک و نظام آموزشی چگونه است؟ اضافه کرد: استانداردسازی سوالات به شکلی که همه حیطه‎های یادگیری را پوشش دهد و سوال از استاندارد لازم برخوردار باشد در نظام آموزشی ما تدوین نشده است.

وی ادامه داد: استانداردسازی سوالات ما براساس طراحی و مهارت همکاران رشته فیزیک است و باید فرایند طرح سوال را ساماندهی کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه به شیوه 50 سال گذشته سوال طراحی می‎کنیم و افت نتایج امتحانات مربوط به نظام ارزشیابی ماست چرا که نظامی کامل نیست و ما برای ارزیابی دانش‎آموز از نظام سوال کاغذی امتحان استفاده می‎کنیم.

عبادی گفت: این در حالیست که دانش‎آموز باید مفاهیم آزمایشگاهی را درک کند و باید بدانیم که سهم آزمایشگاه در محتوای دروس ما چقدر است؟.

وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی ما نیاز به تحول دارد و این نظام در پیشرفت تحصیلی باید تغییر کند چراکه با نظام ارزشیابی به صورت خطی نمی‎توان مساله آموزش و پرورش را ارزیابی کرد و اشکال به نظام ارزشیابی ما وجود ندارد.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور از تحصیل یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف درمدارس غیردولتی کشور خبر داد.

1439978690188_329A3266.jpg

مرضیه گرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، گفت: این آمار مدارس غیردولتی، حدود 11 درصد از دانش آموزان کشور را تشکیل می‌دهند.

وی مشارکت مردم در مدرسه داری را یک ضرورت دانست و افزود: امیدواریم نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسکن و شهرسازی با ایجاد شرایط مناسب و دادن حق استفاده از زمین‌های با کاربری آموزشی به موسسان غیردولتی که حاضر هستند با سرمایه خود به امر مهم مدرسه سازی روی بیاورند، همکاری لازم را داشته باشند.

گرد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با حمایت بانک‌ها و صاحبان صنایع، تسهیلات و وام‌های کم بهره در اختیار مردم قرار بگیرد تا رویکرد خوب آنان برای تحصیل فرزندانشان در این گونه مدارس ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در سازمان مدارس غیردولتی با استفاده از بحث خرید خدمات آموزشی و همچنین کمک به بخش دولتی از طریق موسسات غیردولتی در کاهش تراکم و تکمیل صندلی‌های خالی این موسسات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور با اشاره به تخصیص وام‌های کم بهره به موسسان مدارس غیردولتی تصریح کرد: هدف ما این است که کارمزدی درنظر گرفته نشود، بلکه وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه و متناسب با سرمایه گذاری‌هایی که در هر استان صورت می‌گیرد، تخصیص داده شود.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش با اشاره به این‌که کنکور برای این وزاتخانه یک آسیب جدی و مانعی برای تحقق تحول بنیادین است،‌ گفت:‌ روش پذیرش دانشجو باید تغییر کند و سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها افزایش یابد.

نوید

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با اثرات کنکور بر نظام آموزش و پرورش کشور اظهار داشت:‌ کنکور برای آموزش‌وپرورش یک آسیب جدی و مانعی برای تحقق تحول بنیادین است همچنین فرآیند یاددهی و یادگیری در نظام آموزشی را مختل کرده است.

وی افزود: بیشترین آسیب کنکور مربوط به استرس‌هایی است که به دانش‌آموزان به ویژه دبیرستانی‌ها وارد می‌شود و این استرس‌ها سلامت و امنیت روانی دانش‌آموز را تهدید می‌کند.

نوید ادهم بیان کرد:‌ برای حذف کنکور و پذیرش دانشجویان براساس سوابق تحصیلی نیاز به همراهی آموزش‌ و پرورش و آموزش عالی داریم که برای تحقق این هدف باید مراجع بالادستی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تلاش کنند تا در مدت زمان مشخص شیوه پذیرش دانشجو تغییر کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش گفت:‌ هم‌اکنون در بسیاری از رشته‌ها کنکور حذف شده است. باید توجه داشت که شرایط امروز همانند 10 سال گذشته نیست که روش پذیرش دانشجو همانند آن سال‌ها باشد بلکه نیاز به تغییراتی در این رابطه داریم.

نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که شرایط حاکم بر نظام آموزش‌ و پرورش کشور تب کنکور را در جامعه ایجاد کرده است، عنوان کرد:‌ شیوه حاکم بر آموزش‌وپرورش به ویژه دوره پیش دانشگاهی را نمی‌پذیریم اما شرایط حاکم بر جامعه و درخواست‌ والدین باعث شده تا آموزش و پرورش به سمت کنکور سوق پیدا کند.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:2 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه نتایج آزمون کارشناسی هفته آینده اعلام می‌شود، گفت:‌ ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال ۹۴، بالغ بر ۷۶۷ هزار و ۲۵۷ نفر است.

آزمون علمی فرزندان شاهد و ایثارگر در شیراز

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه نتایج آزمون کارشناسی هفته آینده اعلام می‌شود، اظهار داشت: به طور قطع اعلام می‌کنیم که نتایج در این هفته اعلام نخواهد شد.

وی افزود: 878 هزار و 70 داوطلب در آزمون کارشناسی ثبت نام کردند که از این تعداد 796 هزار و 164 نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و تعداد 81 هزار و 906 نفر غایب بودند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش گفت: از تعداد 796 هزار و 164 داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد 796 هزار و 128 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 566 هزار و 125 داوطلب انتخاب رشته کردند.

توکلی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال 94 در مجموع 767 هزار و 257 نفر است.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 13:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه‌بندی امروز در شورای توسعه مدیریت مصوب شد و احکام معلمان تا قبل از مهر صادر می‌شود.
به نقل از مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش: پیش ازظهرامروزعلی‌اصغر فانی در حاشیه جشنواره تجارب برتر تربیتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر فعالیتی که در راستای ماموریت معلمان باشد می‌تواند در بحث رتبه‌بندی موثر واقع شود. کانون‌های ارزیابی که در سالهای آینده تشکیل خواهد شد نسبت به این فعالیت‌ها اقدام خواهد کرد تا در بحث رتبه‌بندی معلمان موثر باشند و به طور قطع الگوهای برتر تدریس یکی از شاخص‌های موثر در بحث رتبه‌بندی معلمان است.

وی افزود: طرح رتبه‌بندی امروز در شورای توسعه مدیریت مصوب شد و احکام معلمان تا قبل از مهر صادر می‌شود و میزان افزایش حقوق ها متفاوت است چرا که شرایط‌ افراد با هم دیگر متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود معلم در آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: پروژ مهر که در وزارت آموزش و پرورش سالها به عنوان یک پروژه مهم پیگیری می‌شود به دنبال بهینه‌آماده‌سازی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است. از بهمن سال 93 بحث پروژه مهر سال 94 را آغاز کردیم.

فانی ادامه داد: سال گذشته با کمترین مشکل سال تحصیلی را آغاز کردیم و امسال نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا سال تحصیلی جدید را بدون مشکل خاصی آغاز کنیم .

فانی در خصوص تدریس مدیران مدارس در کلاس درس افزود: تدریس مدیران به میزان 6 ساعت در هفته از مصوبات گذشته بود که اجرایی نمی‌شد و این موضوع جزو وظایف مدیران مدارس است.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 12:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: لزوم تسریع در استخدام در آموزش و پرورش / در حال پرداخت تبعات استخدام‌های دولت گذشته هستیم
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکل نیروی انسانی یک معضل قدیمی در نظام تعلیم و تربیت است، بر لزوم تسریع در استخدام در آموزش و پرورش تاکید کرد.
به نقل از ایسنا:علی زرافشان بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شرط لازم برای استخدام آموزگار یک منطقه خاص این است که باید پنج سال در آن منطقه باشد و بعد از آن در صورت عدم نیاز مبدأ می‌تواند انتقال یابد.

وی افزود: استخدام‌های کلی که در دولت قبل انجام شد، تبعاتی را در پی داشت که امروز در حال پرداخت آن هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 50 درصد همکاران آموزش و پرورش خانم هستند که بسیاری از آنها به تبعیت از همسر انتقالی می‌گیرند، خاطر‌نشان کرد: با سیاست جدید آموزش و پرورش در بحث استخدام جدید بوم جدید تعریف شده است و تنوع محیطی و جغرافیایی هر استان به صورت جداگانه دیده شد که این موضوع برای دانشگاه فرهنگیان هم لحاظ شده است.

وی تأکید کرد: انتظاری که از شوراهای آموزش و پرورش داریم، این است که در بعد نیروی انسانی به صورت دقیق ورود پیدا کرده و بتوانند مشکلات را رفع کنند.

زرافشان در مورد استقلال اداره آموزش و پرورش بخش مرزن‌آباد نیز گفت: با توجه به سیاست‌های آموزش و پرورش در بحث کوچک‌سازی امکان‌پذیر نیست و مانند مرزن آباد در کشور مناطق زیادی داریم که چنین درخواستی را ارائه کردند.

وی در پایان گفت: با توجه به اختیاراتی که به مدیران کل آموزش و پرورش در بحث خرید خدمات آموزشی و حق‌التدریسی داده شد، امیدواریم مشکل کمبود نیروی انسانی برطرف شود.

 


تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 12:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1411196782095_2.jpg

رییس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سهمیه تعیین شده برای جذب مربیان ورزش در استان از سوی وزارتخانه بسیار ناچیز بوده و حتی کمبود تنها یک ناحیه آموزش‌وپرورش در اهواز را برطرف نمی‌کند.

به نقل از ایسنا:ابوذر کیانی  اظهار کرد: سهمیه اداره تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خوزستان در استخدامی جدید تنها 12 نفر اعلام شده است که قطعا این تعداد نمی‌تواند کمبود نیروی انسانی موجود را جبران کند. به همین جهت اعتراض خود را در این خصوص اعلام کردیم.

وی افزود: در تمام بخش‌های آموزش‌وپرورش استان، کمبود شدید نیروی انسانی وجود دارد. سهمیه استان در استخدامی وزارت آموزش و پرورش نزدیک به 300 نفر است در حالی‌که این تعداد تنها برای بخش ورزش آموزش و پرورش استان کافی نیست و کمبود آن را جبران نمی‌کند.

رییس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان اینکه در مدارس استان کمبود مربی ورزش به‌شدت احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: در مدارس استان حداقل به 500 مربی ورزش نیاز است؛ علاوه بر این میزان خروجی نیروی انسانی و تعداد بازنشستگان استان افزایش پیدا کرده که قطعا کمبود نیروی انسانی را بیشتر می‌کند.

کیانی با اشاره به بررسی سهمیه پایین استان در استخدامی جدید وزارت آموزش و پرورش، افزود: به مسئولان وزارتخانه اعلام کردیم که این سهمیه کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان را جبران نمی‌کند و درخواست شد که با توجه به نیاز شدید مدارس استان به نیروی آموزشی و تربیت‌بدنی سهمیه ویژه‌ای برای خوزستان در استخدامی جدید وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد و در سهمیه اعلام شده قبلی تجدیدنظر شود.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 12:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

25161.jpg

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین کمک 800 میلیارد تومانی به ساخت‌و‌ساز مدارس در کشور داشته‌اند.

به نقل از ایسنا:علی زرفشان امروز در آیین افتتاح مدرسه دخترانه متوسطه اول روستای انارور بخش مرکزی نوشهر با بیان اینکه سبقت در کار خیر یک امر الهی است، گفت: همه کارهای نیک و خیر خوب هستند اما کار تعلیم و تربیت از جمله کارهای خیری است که خداوند به آن افتخار می‌کند.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس سالانه مدارس زیادی را با کمک خیرین می‌سازد ولی این مدرسه تفاوتی که با سایر مدارس دارد این است که صددرصد توسط خیر ساخته شد و ثواب آن به روح مرحوم دری صفت به طور مستمر خواهد رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دوره وزارت فانی یکی ازسیاست‌های اصلی، سیاست توسعه مشارکت مردمی است.

زرافشان ابراز کرد: آموزش و پرورش یک وزارتخانه در کنار سایر وزارتخانه‌ها نیست بلکه فرا دستگاه است که هم دولت و هم خود مردم کمک می‌کنند تا آموزش و پرورش اقدامات خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حمایت همه دستگاه‌ها از آموزش و پرورش تاکید دارند، گفت: همه دانشمندان، محققان و کارآفرینان جامعه و همه کسانی که پیشرفت کشور در دستان آنان است در پشت نیمکت مدارس هستند.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: سرمایه‌گذاری که امروز در این وزارتخانه رخ می‌دهد برای توسعه علمی، اقتصادی، فناوری و فرهنگی کشور است.

زرافشان یادآور شد: بنا بر بودجه‌ای که در مجلس برای سازمان نوسازی و ساخت‌وساز مدارس در اختیار دولت قرار گرفت بیش از ٥٠ درصد آن توسط خیرین به عرصه نوسازی آموزش و پرورش وارد شد.

وی افزود: از مبلغ ١٣٠٠ میلیارد تومانی که در بودجه سال94 در آموزش و پرورش هزینه شد خیرین تا ٨٠٠ میلیارد تومان آن را تقبل کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نیتی که پشت کمک مالی خیرین هست موجب برکت این پول‌هاست زیرا مشارکت و سرمایه اجتماعی برکت ساز است و موجب همدلی خواهد شد.

وی یادآور شد: مشارکت در ساخت مدرسه بزرگترین سرمایه برای کشور است که موجب رشد سرمایه اجتماعی و وحدت، همدلی و توسعه علمی می‌شود.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 12:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

نظام ۳-۳-۶ یک طرح شتابزده و نسنجیده بود

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان با بیان اینکه نظام ۳-۳-۶ یک طرح شتابزده و نسنجیده بود، گفت: با وجودی که ادعا شد هزاران ساعت کار کارشناسی بر روی این طرح انجام شده، اما مشکلات زیادی برای سیستم آموزشی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان ، بهمن پارسا پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار کرد: پروژه مهر مهم‌ترین پروژه برای آغاز سال تحصیلی جدید و مهم‌ترین دغدغه همکاران فرهنگی برای ایجاد فضای شاد و با نشاط در مدارس برای دانش‌آموزان است.

وی گفت: کمیته‌های پنج‌گانه فعالیت خود را برای شروع سال تحصیلی شاد و با نشاط آغاز کردند که در این میان یکی از چالش‌های بزرگ آموزش و پرورش ساماندهی نیروهاست.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان ادامه داد: انتقال نیرو از متوسطه دوم به اول و جابجایی نیرو مشکلی جدی را در سیستم آموزشی به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی از متوسطه دوم آغاز و مازاد نیرو بین متوسطه اول تقسیم می‌شود که در این بین چالش‌هایی ایجاد شده است.

پارسا با بیان اینکه همکاران فرهنگی از متوسطه دوم به متوسطه اول که یک مقطع پایین‌تر است نمی‌روند، خاطرنشان کرد: معتقدم نظام ۳-۳-۶ یک طرح شتابزده و نسنجیده بود.

وی گفت: با وجودی که ادعا شد هزاران ساعت روی آن کار کارشناسی شده، اما مشکلات زیادی را برای سیستم آموزشی به وجود آورده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان تصریح کرد: نظام ۳-۳-۶ در حالی شروع شد که فضای کافی در مقطع ابتدایی نداشتیم.

وی گفت: جابجایی نیرو و مازاد باعث اعتراض تعدادی از فرهنگیان در شهرستان شده که اعتراض خود را به مدیرکل آموزش و پرورش همدان ابلاغ کردند.

سیستم گرمایشی ۳۰ مدرسه در همدان استانداردسازی شد

معاون فنی اداره کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: ۳۰ مدرسه در ناحیه یک و ۲ و منطقه قهاوند به لحاظ سیستم گرمایشی استانداردسازی شدند.

محمدرضا مرادی عنوان کرد: مبلغ یک‌میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان برای ۳۶۴ کلاس درس که در قالب ۳۰ مدرسه بوده هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط برای استانداردسازی سیستم گرمایشی یک کلاس مبلغ ۷ میلیون تومان نیاز است تا بتوانیم به صورت کامل استانداردسازی را انجام دهیم.

معاون فنی اداره کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان در پایان گفت: باید تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع سال تحصیلی و یا رسیدن فصل سرما مشکل سیستم گرمایشی را در مدارس حل کنیم.



تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 1:15 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پذیرش ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان ساعت ۲۰ امشب بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه اسامی 159 هزار و 645 نفر از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 از ساعت 20 امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از این تعداد 76 هزار و 239 نفر زن و 83 هزار و 406 نفر مرد هستند.

وی افزود: 47.76 درصد پذیرفته‌شدگان نهایی در آزمون کارشناسی ارشد زن و 52.24 درصد آنها مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که فهرست اسامی آنها به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام می‌شود ضمن توجه به ضوابط اعلام شده در اطلاعیه‌ای که بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد برای کسب اطلاعات و مدارک مورد نیاز  برای ثبت نام به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مربوطه مراجعه کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: در صورتیکه دانشگاه تاریخ مشخصی را برای ثبت‌نام ارائه نکرده باشد پذیرفته‌شدگان در یکی از روزهای شنبه 14 شهریور، یک‌شنبه 15 شهریور و دوشنبه 16 شهریور با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در اطلاعیه‌ای که همراه اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد برای ثبت‌نام به دانشگاه و موسسه آموزش عالی مربوطه مراجعه کنند.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خاطرات یک معلم/آوای فرهنگی

خاطراتِ یک روزِ کاری یک معلم/آش نخورده و دهان سوخته از مزایای رتبه بندی!!!

ساعت بیست و پنج دقیقه به هشت رسیدم جلوی در مدرسه. مثل هر روز سرایدار مدرسه ایستاده بود جلوی در مدرسه تا دانش آموزانی که دیر می آیند جلویشان را بگیرد و پیش معاون بفرستد. صدای مراسم صبحگاهی مدرسه می آمد. آقای اصغری پدر یکی از شاگردانم که سال پیش با اصرار مدیر برای قبول کردنش روبه رو شده بودم پسرش را با ماشین شاسی بلند گران قیمت شان آورده بود. با دیدنم جلو آمد و بی مقدمه وضعیت درسی پسرش را جویا شد.خلاصه وار گفتم که مثل پارسال ضعیفه و حتی بدتر و ضمناً دیروز هم سر کلاس خوابش می اومد. گفت: بله دوشنبه شب دیر وقت از سفر اومده بودیم و دیر خوابیده بود. گفتم: توی زمستان چه سفری؟ آن هم وقت تلاش و درس و امتحان بچه ها؟ گفت: اسکی کار می کنم و سه چهار روز، خانوادگی می ریم پیست اسکی و ناچاراً چند روز بیرون از خونه می مونیم.البته منظورش از بیرون ، هتل بود.بعد پوزخندی بهم زد وگفت: راستی آقای صمدپور شنیدم قراره وضعتون خوبِ خوب بشه ها. دیشب اخبارتلویزیون می گفت.

با تعجب گفتم:چطور مگه؟! دوباره پوزخندی زد و گفت: قضیه رتبه بندی معلمان رو می گم…لبخند تلخی زدم و سر تکاندم.کمی خجالت چاشنی سر تکاندنم شد و صورتم سرخِ سرخ. یاد نداشتم تا امروز در کلاسم یا حتی بیرون مدرسه در مورد معیشت و مشکلات مالی خودم حرفی زده باشم. دیگر تیر خلاص را زده بود ولی من هنوز زنده مانده بودم.گفتم:باید برم و گرنه مدیر مدرسه می گه دیر اومدی… و با عجله و بی خداحافظی رفتم.

مدیر مثل اکثر مواقع جلوی پله های راهرو ورودی ایستاده بود و آمد و شد معلمان را رصد می کرد.با دیدنش به حرمت سنش نه سمتش سلام دادم .اما او بدون دادن جوابِ سلامم با طعنه و اخم آلود گفت: ساعت خواب صمدی پور…گفتم:چند دقیقه ای جلوی در مدرسه داشتم با یکی از اولیای بچه ها حرف می زدم. وقتم رو گرفت.شما که می دونید من با تمام مشقات و گرفتاری هایی که دارم تا حالا حتی یک روز هم تاخیر نداشتم .او با اخم دوباره به من طوری نگاه کرد گویی طلب پدرش را می خواست بگیرد که من نداده بودم. بلافاصله رفتم دفتر دبیران و دفتر کلاسی را از کمد برداشتم و رفتم سرکلاس. به محض اینکه داخل کلاس شدم و بچه ها برخاستند، یکی دو تا از شاگردان بلند بلند گفتند : آقا شنیدیم وضعتون داره خوب می شه ها. قراره حقوقتون پونصد ششصد هزار تومان زیاد بشه و سپس فریاد زدند: به افتخار آقا … بچه های کلاس به دنبال آن ها هورا کشیدند و کف زدند و این شادی و شعف آن ها چه با نیت خوب و چه بد، چند دقیقه ای ادامه یافت.

بهت زده ی رفتار بچه ها بودم که یک دفعه در کلاس باز شد و معاون مدرسه جلوی در کلاس ظاهر شد. او تنها کسی در مدرسه بود که هنوز بچه ها تا حدودی از او حساب می بردند و سر و صدا یک دفعه خوابید. صورتم مثل لبو سرخ شده بود. فکرنمی کردم سر و صدا این قدر زیاد باشد.معاون وقتی قضیه را فهمید لبخندی زد و رفت و من شروع به تدریس نمودم و آن زنگ را به خیر گذراندم. زنگ تفریح اول داشتم به سمت دفتر دبیران می رفتم که دیدم چندین اولیا نزدیک در دفتر دبیران ایستاده اند. دو زن و یک مرد. سلام و علیک کردم. یکی که مرد بود گفت : تبریک آقای صمدی پور!!! نوش جونتون .حیرت زده گفتم: چی؟ چی چی ؟ متوجه نشدم! گفت: ای بابا ! قضیه رتبه بندی دیگه. ماشاء الله هر سال چند بار حقوقتون رو زیاد می کنند. ایشا الله بعد از زیاد شدن حقوقتون ازین به بعد بیشتر برای بچه های ما وقت بذارید.

یکی اززن ها که کنار تر ایستاده بود: گفت: مبارکتون باشه آقای صمدی پور. شوهرم کارمند شرکت….هستش.با یه حقوق بخور نمیر داریم خودمون و سه تا بچه رو می چرخونیم اونوقت همه اش دارن به حقوق شما تند تند اضافه می کنن.تازه بازم ناراضی هستین.آخه این درسته؟؟؟…

داشتم به این مثل قدیمی می اندیشیدم که :درونمان خودمان را مثل خوره می خورد و بیرونمان مردم را ،که آن زن دیگر پرید توی فکرم و گفت: فقط تو رو خدا یه کم بیشتر به این بچه ها توجه کنید. مانده بودم چه بگویم .ناخواسته گفتم: چشم حتماً …و پس از لحظاتی که منگ شده بودم دوباره دهانم را گشودم و گفتم: مگه تا حالا برای بچه هاتون کم گذاشتم خانم که به خاطر رتبه بندی کذایی آموزش و پرورش بخوام زیادش کنم.آن مرد گفت: نه …ناراحت نشید….منظوری نداشت !
و من شروع کردم در مورد وضعیت درسی و اخلاقی بچه هایشان در کلاس صحبت کردن. لب و لوچه ام دیگرخشک شده بود.یک دفعه صدای زنگ کلاس بلند شد.نیم نگاهی به ساعتم انداختم.کل زنگ تفریحم با سوال و جواب شان طی شده بود.هنوز یکی دو تا اولیای دیگر که تازه آمده بودند و کمی آن طرف تر ایستاده بودند ، منتطرم بودند تا با من در مورد فرزندان شان یا حتی شاید رتبه بندی صحبت کنند.

بعد از رفتن آن سه نفر اولیا ،تازه مشاوره و گفت و گو با این دو نفر جدید شروع شد.در همین اثنا ،بچه ها هم داشتند به کلاس هایشان می رفتند و من زیر چشمی می دیدم مدیر مدرسه به سمت دفتر دبیران می رود و می دانستم که می خواهد به معلمان تذکر دهد که زودتر بروند سر کلاس هایشان. با عجله و تیتر وار به آن دو اولیای جدید وضعیت بچه هایشان را گزارش دادم و از ترس اینکه مبادا مدیر یا معاون گیر بدهد که چرا دیر می روی سر کلاس، با لبی تشنه و دلی رنجور و چهره ای خسته به سمت کلاس بعدی راه افتادم.

امروز کلاً روز بدی بود خیلی بد. بعد از تعطیلی مدرسه هم از فرط ناراحتی ، ماشین زوار در رفته ام را جلوی مدرسه جا گذاشته و با اتوبوس به خانه آمده بودم و در پارکینگ خانه بود که تازه فهمیدم چه اتفاقی افتاده است…   سخن معلم
انتهای پیام/



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: آموزش و پرورش فعالیت شناسایی کتابهای کمک آموزشی را بر عهده دفتر انتشارات گذاشته تا کتابهای دارای استاندارد را شناسایی و به دانش آموزان معرفی کند.

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ محمد ناصری در جلسه پرسش و پاسخ هفتمین برنامه درهای باز با حضور معاونین پژوهشی شهر تهران که امروز نهم شهریور در ساختمان پژوهش برگزار شد گفت: تمام کتابهایی که به اسم کمک آموزشی مطرح می شوند از استاندارد لازم برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش فعالیت شناسایی این مسئله را بر عهده دفتر انتشارات گذاشته است تا کتابهایی که مناسب مدرسه وکتابخانه کلاسی هستند را معرفی کنند .
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی اشاره کرد: در بند 6 مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش که در سال 90 توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد باید تمام کتابها برای به رسمیت شناخته شدن به سازمان پژوهش معرفی شوند.
ناصری با اشاره به اینکه در سال جاری 5 کتابنامه رشد منتشر کردیم گفت: علاوه بر کتابنامه های رشد امسال بیش از 3 هزار کتاب معرفی شده است.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش الزامی در خرید بهترین کتاب نمی کند بلکه هرچه نیاز دانش آموز باشد را تولید خواهد کرد.
ناصری افزود: هیچ نهاد و انتشاراتی نمی تواند تبلیغ کتابهای خود را کند بلکه باید معاونین پژوهشی با برگزاری اتاق های فکر مهمترین و ارزشمندترین انتشارات را به دانش آموزان معرفی کند.
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: از معاونین پژوهشی انتظار داریم در ترویج منابع آموزشی به عنوان مکمل آموزش مواردی را تبیین کنند و با تشکیل میزگرد مطالبی را که تشخیص می دهند وارد مجلات رشد کنند.
وی اضافه کرد: افرادی که در مجله رشد فعالیت می کنند به دلیل اینکه این مجله یک ویترین آموزشی است باید افرادی باشندکه در حوزه پژوهش مطالعه داشته اند.
وی در خصوص هدف تولید مجلات رشد به عنوان مکمل برنامه درسی افزود: در دوره های مختلف تحصیلی هدف مهارت خواندن کتاب است. کتب درسی و مجلات رشد هر یک کارکردهای جداگانه ای دارند که می توان از کارکردهای مجله رشد به سرگرم شدن دانش آموز، اجباری نبودن خواندن آن و خواندن برای لذت بردن اشاره کرد.
ناصری در پایان بیان کرد: تاثیر تربیتی مجلات رشد و کتب درسی متفاوت است. نظام تعلیم وتربیت یک طیف به هم متصل است نباید آموزش فقط لحاظ شود بلکه باید هدف دفتر انتشارات یعنی ارتقای سواد خواند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پانا معاونین پژوهشی شهر تهران در برنامه هفتمین درهای باز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به بازدید از قسمت های مختلف این سازمان پرداختند.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:11 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: سال تحصیلی جدید بدون هیچ مشکلی آغاز می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید را بدون هیچ مشکلی در سراسر کشور آغاز می‌کنیم.
به نقل از فارس:علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در جمع خبرنگاران درخصوص وجود کمبود معلم در مدارس اظهارداشت: پروژه مهر در وزارت آموزش و پرورش سالها است که دنبال می‌شود و روی آماده‌سازی، تأمین فضا، تأمین معلم، کتابهای درسی و ساماندهی نیروی انسانی فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته پروژه مهر سال 94 کلید خورده است و سال تحصیلی جدید را بدون هیچ مشکلی در سراسر کشور آغاز می‌کنیم ضمن اینکه در سال گذشته سال تحصیلی را با کمترین مشکل شروع کردیم.

فانی درخصوص وجود مشکلاتی در کلان‌شهر تهران همزمان با بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته در تهران فقط 3-2 مورد مشکل نبود معلم داشتیم و آن هم مربوط به برخی اتفاقات بود و امیدواریم امسال مشکل خاصی نباشد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که برخی معلمان که از دوره متوسطه به ابتدایی آمده‌اند ناراضی هستند، گفت: آموزش و پرورش یک سازمان مسئول تعلیم و تربیت است و باید به نحو احسن از تمام نیروهای خود استفاده کند و از تمام معلمان خواهش می‌کنیم در این راه با آموزش و پرورش همراهی کنند.

فانی در واکنش به مردودی بسیار زیاد دانش‌آموزان در اول دبستان که سال گذشته با آن روبرو بودند، تصریح کرد: با تامین آموزش برای معلمان و بکارگیری روش‌های نوین تدریس تلاش می‌کنیم این افت را به حداقل برسانیم ضمن اینکه برخی از این دانش‌آموزان مردودی پیش از ورود به مدرسه مشکلاتی داشتند.

وی درخصوص اینکه در نهایت مبلغ مشخص شده برای رتبه‌بندی معلمان چقدر است، اظهارداشت: باید صبر کنیم تا احکام صادر شود.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش خبر داد که با تغییر ساختار نظام آموزشی کشور، امسال یک‌چهارم معلمان دوره متوسطه کلاس درس ندارند.

به نقل از مهر:علی‌اصغر فانی در حاشیه جشنواره تجارب برتر تربیتی درباره رتبه‌بندی معلمان، گفت: کانون‌های ارزیابی که در سالهای آینده تشکیل می‌شود نسبت به فعالیتهایی که در راستای ماموریت معلمان باشد، اقدام می‌کنند.

وی افزود: الگوهای برتر تدریس یکی از شاخص‌های موثر در بحث رتبه‌بندی معلمان است.

فانی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی امروز در شورای توسعه مدیریت مصوب شد، تصریح کرد: احکام معلمان تا پیش از مهرماه صادر می‌شود و اکنون نمی‌توانیم در رابطه با میزان افزایش حقوق صحبت کنیم؛ چرا که شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در آغاز سال تحصیلی نیز بیان کرد: به دنبال آماده‌سازی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی با اجرای پروژه مهر هستیم و از بهمن ماه سال ۹۳ موضوع پروژه مهر سال ۹۴ را شروع کرده‌ایم.

وی افزود:  سال گذشته با کمترین مشکل، سال تحصیلی را آغاز کردیم، امسال نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته در تلاشیم سال تحصیلی را بدون مشکل خاصی شروع کنیم.

فانی یادآور شد: تعداد زیادی دانش‌آموز و کلاس درس در شهر تهران داریم. در سال گذشته در چند مورد مدارس معلم نداشته‌اند و آن هم به دلیل مشکلاتی بود که برای معلمان ایجاد شد، اما به صورت ضربتی حل کردیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره انتقال دبیران دوره متوسطه به دوره ابتدایی، بیان کرد: با تغییر ساختار نظام آموزشی کشور، دوره متوسطه که ۴ پایه بود از امسال به ۳ پایه کاهش می‌یابد و یک چهارم نیروهای دوره متوسطه کلاس درس نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید به بهترین نحو از نیروی انسانی خود استفاده کند و نمی‌تواند آنها را بدون کار رها کند، بنابراین از فرهنگیان تقاضا دارم با آموزش و پرورش همکاری کنند تا از این مرحله عبور نماییم.

فانی ادامه داد: برای اجرای عدالت نسبی میان معلمان، طبق ضوابط مشخص تمامی همکاران در دوره متوسطه اول و دوم امتیازبندی شده‌اند و بر اساس امتیازها، محل کارشان با نظر خود افراد تعیین می‌شود. اگر فردی در متوسطه اول و دوم سازماندهی نشد با توجه به امتیازات کسب شده باید در دوره دیگر ساماندهی شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تعدادی از معلمان که در دوره دوم متوسطه حضور دارند، در گذشته در پایه ابتدایی تدریس می‌کردند و برای معلمانی که از دوره متوسطه به ابتدایی منتقل می‌شوند، دوره‌های توجیهی و آموزشی برگزار می‌کنیم و این مشکلات عوارض تغییر نظام آموزشی در چهار سال گذشته است.

وی درباره مردودی ۴۷ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی نیز تصریح کرد: با به کارگیری روش‌های نوین و آموزش برای معلمان تلاش می‌کنیم تا افت تحصیلی را به حداقل برسانیم، البته برخی از دانش‌آموزانی که مردود شده‌اند، دیرآموز هستند که در مدارس عادی تحصیل می‌کردند.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

وزیر آموزش و پرورش گفت ،الگوهای برتر تدریس یکی از شاخص های اصلی در بحث رتبه بندی معلمان خواهد بود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشنواره تجلیل از نیروهای تربیتی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش گفت: هر برنامه‌ای که در راستای کانون‌های ارزیابی معلمان که نسبت به فعالیت‌های معلمان سنجش می‌کنند، می‌توانند در بحث رتبه بندی بسیار موثر باشند یکی از شاخصهای جدی رتبه بندی را هم می‌توان الگوهای برتر تدریس بر شمرد. 

 
وی در ادامه افزود: رتبه بندی معلمان امروز مسبب شد که احکام آن قبل از آغاز مهر ماه صادر می‌گردد.
 
وی در خصوص افزایش حقوق معلمان بر اثر رتبه بندی گفت: این مساله تا زمان صدور احکام قطعی نخواهد شد چرا که افراد شرایط خاص خود را دارند. 
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص پروژه مهر هم خاطر نشان کرد: این پروژه به عنوان پروژه اصلی آموزش و پرورش است و به دنبال آماده سازی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی خواهد بود. 
 
فانی ضمن اشاره به این موضوع که از بهمن سال 93 برای پروژه مهر 94 برنامه ریزی انجام شده است گفت: در سال گذشته در تهران به چند مورد عدم وجود معلم برای کلاسهای درس گزارش شده است که با پیگیری ها معلوم شد این مشکل مربوط به معلمان بوده و فقط این موضوع بر طرف شد. 
 
وی همچنین در خصوص ساختار نظام آموزشی تصریح کرد: با توجه به تغییرات به وجود آمده یک چهارم نیروی انسانی دبیرستان شغل ندارند و آموزش و پرورش باید از نیروی انسانی خود به بهترین نحو استفاده کند.بنابراین از فرهنگیان می‌خواهیم تا در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند. 
 
وزیر آموزش و پرورش گفت:برای ایجاد عدالت نسبی در آموزش معلمان طبق ضوابط مشخص امتیاز بندی می‌شوند و بر اساس آن و با نظر خودشان محل خدمت آنان تعیین می‌گردد. 
 
وی در خصوص معلمینی هم که در مقطع ابتدایی فعالیت می‌کردند و درحال حاضر در دوره متوسطه اول هستندگفت: دوره‌های توجیهی برای آنان برگزار می‌شود. 
 
فانی به موضوع دانش‌آموزان مردودی هم اشاره داشت و گفت: با تنبیه آموزش برای معلمان و به کارگیری روش‌های نوین سعی در کاهش تعداد مردودی ها داریم .
 
وی همچنین این موضوع را هم مد نظر قرار داد که برخی از این دانش‌آموزان مردودی دیر آموز هستند اما در مدارس عادی تحصیل می‌کنند به همین جهت سعی بر این بود تا طرح سنجش سلامت امسال با کیفیت بالاتری برگزار شود . 
 
وزیر آموزش و پرورش در پایان به تدریس مدیران مدارس اشاره داشت و گفت: 6 ساعت تدریس برای مدیران از قبل تعیین شده بود اما اجرایی نمی‌شد و این برنامه در سال جدید در دست اقدام است. 
 
نگاه ویژه به کیفیت بخشی آموزش و پرورش به کمک معلمان
 
فانی گفت: راهبرد اصلی در آموزش و پرورش دولت یازدهم، ارتقای کیفیت است و روح حاکم در سند تحول بنیادین کشور کیفیت بخشی به آن است که لازمه این کیفیت بخشی توجه به بحث تربیت است که تلاش‌های انسانی در عرصه‌های مختلف را می طلبد. 
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: زیر نظام‌هایی برای اجرای صحیح این کیفیت بخشی در نظر گرفته شده است که شامل منابع انسانی، فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزیابی، مدیریت است که در این زیر نظام‌ها باید به بحث تربیت نیروی انسانی به شدت توجه شود که در این راستا دانشگاه فرهنگیان به پرورش نیروی انسانی مجرب مشغول است.
 
فانی ضمن اشاره به این موضوع که همکاران فرهنگی باید به روز باشند و با آخرین دستاوردهای جهانی آشنا شوند گفت: این امر باعث بهبود وضعیت کاری معلمین خواهد شد. 
 
وی همچنین به مقوله رفتار گروهی اشاره داشت و گفت: دانش‌آموزان باید در حرکتهای گروهی رفتار مطلوب را بیابند تا بتوانند رفتارسازی در آموزش و پرورش را بیاموزند. 
 
وی خاطر نشان در ایجاد هر رفتاری در آموزش و پرورش اول باید معلمین سرآمد باشند، یعنی معلمین ابتدا باید خودسازی کنند تا بتوانند این رفتارهای متعالی را به دانش‌آموزان منتقل کنند. 
 
وزیر آموزش و پرورش به این موضوع هم اشاره داشت که تمامی این روشها و فعالیت ها باید متناسب با نیاز روز، شرایط محیطی، انجام شود.
 
فانی تصریح کرد: باید در رابطه مربی با دانش‌آموزان اصلاحات به شیوه‌ای شایسته و تاثیرگذار انجام شود و البته این مساله کاری مشکل خواهد بود و بر اساس همین مسئله امام خمینی ره فرمودند معلمی شغل انبیا است یعنی همانگونه که انبیا هدایت گر بشریت بودند معلمین نیز باید هدایت‌گر دانش‌آموزان باشند. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: توصیف ما در این مسئله این است که برای پرورش دانش آموزان کاری آسانتر پیش رو داریم چرا که دانش‌آموزان بر اساس شرایط سنی آسانتر تاثیر می‌پذیرند و این فرصتی است که هدایت و پرورش بهتر انجام گیرد.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم این جریانی که در حال برگزاری است موجب شود تا توجه به فعالیت های آموزش و پرورشی توسعه یابد و همکاران در سال تحصیلی 94-95 بتوانند منشاء خیر و روش‌های نوین در اداره این فعالیت‌ها باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: نظریات تدریس از جانب معلم و مربی در محیط آموزشی ارائه می‌شود موجب تحولات آموزش و پرورش است و به این طریق معلمان می‌توانند هدایت‌گر دانش‌آموزان باشند. 
 
فانی در پایان گفت: مربیان باید بتوانند با فعال کردن دانش‌آموزان و ایجاد فرصت برای بروز خلاقیت و ابتکارات آنها دانش‌‌آموزان را تحت حمایت و تربیت خود قرار دهند و در همین راستا در برنامه ششم توسعه هدف اصلی ما به کار گیری سند تحول بنیادین به کمک نقشه راه است تا بتوانیم آموزش و پرورش را تا سال 1404 بهبود ببخشیم.


تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:8 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1438577273290_329A2719.jpg

وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان و شاخص‌های مربوط به آن در شورای توسعه مدیریت خبر داد و گفت: احکام رتبه بندی تا قبل از مهرماه صادر می‌شود.

به نقل از ایسنا:علی اصغر فانی در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن اعلام این خبر که امروز طرح رتبه بندی معلمان و شاخص‌های مربوط به آن در شورای توسعه مدیریت به تصویب رسید، درباره میزان افزایش حقوق معلمان با توجه به این طرح گفت: احکام تا قبل از مهرماه صادر می‌شود اما اجازه دهید در این باره در زمان صدور احکام صحبت کنیم زیرا شرایط و افراد متفاوت هستند.

وی افزود: اگر هر برنامه‌ای در راستای ماموریت اصلی معلمان باشد می‌تواند در رتبه بندی موثر باشد و کانونهای ارزیابی که در آینده شکل می‌گیرد نسبت به این فعالیت‌ها اقدام می‌کند. در بحث رتبه بندی برگزیده شدن در الگوهای برتر تدریس نیز از جمله شاخصه‌های ارتقایی است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید گفت: پروژه مهر همه ساله به آماده سازی فضا، تجهیزات و ساماندهی نیروی انسانی می‌پردازد. پروژه مهر 94 از بهمن ماه 93 کلید خورده و همانطور که سال گذشته با کمترین مشکل شاهد بازگشایی مدارس بودیم امسال هم تلاش می‌کنیم با هماهنگی‌های انجام شده کمترین مشکل را داشته باشیم.

فانی ادامه داد:‌البته در شهر تهران در سال گذشته چندین مورد گزارش شد که برخی کلاس‌های درس معلم نداشتند و آن هم به دلیل مشکلاتی بود که برای معلم ایجاد شده بود و به صورت ضربتی حل شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بی انگیزگی معلمانی که از دبیرستان به پایه ابتدایی منتقل می‌شوند گفت: با تغییر ساختار نظام آموزشی روبرو هستیم و امسال متوسطه دوم به جای چهار پایه، سه پایه می‌شود و یک مرحله از استقرار نظام 3 3 6 پیش می‌رود بنابراین یک چهارم نیروی انسانی ما در متوسطه بدون کلاس درس می‌ماند اما نمی‌شود آنها را رها کرد.

وی افزود: ما باید به نحو احسن از نیروی انسانی استفاده کنیم. معلم‌ها هم باید این واقعیت را درک کنند. ما باید برای آنکه یک عدالت نسبی را ایجاد کنیم طبق ضوابط مشخصی همه همکاران متوسطه اول و دوم را امتیاز بندی می‌کردیم تا بر اساس آن امتیاز و همچنین نظر خودشان محل خدمتشان مشخص شود. تعدادی از این افراد که در متوسطه دوم تدریس می‌کردند قبلا در ابتدایی مشغول بودند و مشکلی ندارند. برای مابقی نیز دوره‌های توجیهی و آموزشی در نظر گرفته شده و امید است با کمترین مشکل امسال را پشت سر بگذاریم.

وی درباره دانش آموزان مردودی گفت: با تعمیم آموزش برای معلمان و بکارگیری روشهای نوین تدریس تلاش داریم افت تحصیلی را به حداقل برسانیم اما باید توجه کرد برخی دانش آموزانی که مردود می‌شوند به عنوان دانش آموزان دیرآموز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و ذاتا مشکل یادگیری دارند که البته تلاش می‌کنیم امر سنجش را بهتر انجام دهیم.

فانی درباره تدریس مدیران مدارس در کلاسهای درس، اظهار کرد: شش ساعت تدریس مدیران در هفته از مصوبات گذشته بوده که اجرایی نمی‌شد و این جزو وظایف مدیران مدارس است.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز گفت: تا قبل از اقدام و پرداخت خبری را در این خصوص اعلام نمی‌کنم.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1432622728674_IMAGE635215804132714375.jpg

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات یکپارچه سازی حساب مدارس را تشریح و اظهار کرد: به دنبال شفاف‌سازی بیشتر در دریافتی و هزینه کرد مدارس هستیم و فاز اول این طرح از مهرماه در مدارس دولتی اجرا می‌شود.

به نقل از ایسنا:محمد بطحایی  درباره حساب یکپارچه مدارس که از مهرماه امسال به اجرا درمی‌آید اظهار کرد: بر این اساس کلیه مدارس دارای حساب مشخصی خواهند شد که توسط بانک ملی به صورت یکپارچه تعیین شده است.

وی افزود: این حساب دارای کد 17 رقمی است و تمام وجوهی که باید به مدارس پرداخت شود اعم از کمک‌ها و سرانه و هزینه‌هایی چون ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و غیره الزاما باید به این حساب واریز شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرفصل‌ها مشخص‌ و قابل تفکیک هستند گفت: به دنبال شفاف‌سازی بیشتر در دریافتی و هزینه کرد مدارس هستیم و این طرح در فاز اول فقط در مدارس دولتی اجرا می‌شود.

بطحایی ادامه داد: هیچ‌گونه دخل و تصرفی در این وجوه صورت نخواهد گرفت و سیستم به گونه‌ای طراحی شده که امکان دخل و تصرف در آن نیست و دریافت و برداشت از طریق آیین‌نامه مالی انجمن اولیا و مربیان صورت خواهد گرفت.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
معلم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها هرچند با اشکال و کند، خود یک گام به جلو است، اما ما نیازمند کیلومترها حرکت در آموزش و پرورش هستیم.

به نقل از پایگاه خبری آوای فرهنگی:طرح رتبه‌بندی معلم‌ها بعد از مدت‌ها به اجرا درآمد و براساس این طرح، دستمزد معلم‌ها بین ۱۲۸ تا ۴۲۰ هزارتومان افزایش یافته است. البته گویا کمبود بودجه و مشکلات مالی این وزارتخانه باعث شد وعده وزیر آموزش و پرورش مبنی‌بر افزایش ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان در این طرح محقق نشود.

به وزیر پیغام داده‌ایم
عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد طرح رتبه‌بندی معلم‌ها می‌گوید: به وزیر آموزش و پرورش در این‌باره پیغام داده‌ایم و به همین منظور کمیته مشترکی تشکیل شد تا به عملکرد آموزش و پرورش رسیدگی کند.
او در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان» با بیان اینکه به دنبال کمک به دولت هستیم، می‌افزاید: با دقت رفتار آموزش و پرورش را رصد می‌کنیم، هرجا هم لازم باشد از طریق تذکر شفاهی یا کتبی، سوال و… رفتار آموزش و پرورش را اصلاح خواهیم کرد.
مقتدایی تاکید می‌کند: مشکل اصلی آموزش و پرورش نبود مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق است. اگر آموزش و پرورش از تمام منابع و امکاناتش درست استفاده کند می‌تواند به تعهداتش درمورد طرح رتبه‌بندی عمل کند.
او با اشاره به اینکه در بودجه ۹۴ فضاهای جدیدی برای تامین بودجه آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با فروش اموال مازاد خود هزاران میلیارد تومان درآمد داشته باشد و با آن بخشی از مشکلات معلم‌ها را کاهش دهد، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کند.

مقتدایی بر این باور است که اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها هرچند با اشکال و کند، خود یک گام به جلو است، اما ما نیازمند کیلومترها حرکت در آموزش و پرورش هستیم.

معلم‌ها ناراضی هستند
اگرچه وزیر آموزش و پرورش به وعده‌اش برای رتبه‌بندی معلم‌ها قبل از سال تحصیلی جدید عمل کرد، اما افزایش حقوق‌ها با آنچه وزیر قولش را داده بود خیلی متفاوت است.
محمدرضا نیک‌نژاد عضو کانون صنفی معلمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با بیان این مطلب می‌گوید: طرح رتبه‌بندی معلم‌ها رضایت معلم‌ها را جلب نکرد. وعده‌هایی که وزیر آموزش و پرورش به معلم‌ها داده بود فراتر از این مبالغ بود. افزایش ۱۰۰ هزار تومان حقوق چه کمکی می‌تواند به معلم‌ها بکند.

او تاکید می‌کند: «اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان می‌تواند میانگینی نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان به دستمزدها بیفزاید. اما با توجه به اینکه خط فقر نسبی در شهرها و برای یک خانواده چهارنفره ۵/۲ تا سه میلیون تومان است و میانگین دریافت فرهنگیان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، این افزایش‌ها نمی‌تواند گشایش چندانی در زندگی معلمان پدید آورد.

نیک‌نژاد می‌افزاید: بیش از ۸۰ درصد معلم‌ها در رتبه نخست قرار دارند و خبرهایی که تا این لحظه از طرح رتبه‌بندی به گوش می‌رسد افزایش دستمزد ۱۲۸ تا ۴۲۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

وزیر آموزش در هفته گذشته  با حضور در برنامه تیتر سه شنبه 3 شهریور شبکه خبر، دستاوردها و عملکرد دو ساله وزارتخانه متبوع خود را تشریح کرد.فانی در ادامه نظام رتبه بندی معلمان را یادآور شد و هدف اصلی آن را تقویت مهارت ها و شایستگی ها حرفه ای معلمان دانست و افزود: این طرح دوشنبه هفته آینده (یعنی امروز 9 شهریور 94) تصویب می شود و با صدور احکام تا پایان شهریور ، از اول مهر اجرائی خواهد شد . (به نقل از پانا)

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان تصریح کرد : این طرح دو هدف کلی را دنبال می کند که بر اساس آن شاخص هایی تعریف شده است و به معلمان کمک می شود تا در رتبه بالاتری قرار گیرند.فانی افزود: این طرح سبب می شود که شایستگی و مهارت های معلمان ارتقاء یابد همچنین وی افزود: هدف دیگر طرح رتبه بندی معلمان ایجاد انگیزه میان کارکنان آموزش و پرورش است که با هماهنگی های انجام شده  دوشنبه هفته آینده (یعنی امروز 9 شهریور 94) این طرح  اجرایی خواهد شد.
بدین جهت خبر24 لینک دانلود نسخه قبلی شیوه نامه رتبه بندی معلمان را  که در دوره وزارت دکتر حاجی بابایی تهیه و ابلاغ به آموزش و پرورش استانها شده را به جهت مطالعه همکاران فرهنگی در زیر قرار می دهد.همکاران با مطالعه شیوه نامه قبلی و مقایسه با شیوه نامه ای که قرار است امروز طبق وعده وزیر آموزش و پرورش به تصویب برسد و ابلاغ شود و از مهر آینده اجرا گردد،می توانند به پاسخ سوالات خود درباره رتبه بندی برسند.
 


تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معلم

رئیس مرکز برنامه ‎ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: حرفه معلمی طی یک ‎سال به پذیرفته ‎شدگان آموزش استخدامی داده می ‎شود و میزان دروس ارائه شده در این دوره تفاوتی با دوره چهارساله ندارد.

به نقل از مهر:محمد حسن سلیمی‌جهرمی  درباره ناکافی بودن دوره آموزش حرفه معلمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان ماموریت تربیت دبیر را برعهده دارد.

وی افزود: واحدهایی که مربوط به حرفه معلمی است، شامل دروس علوم تربیتی و روانشناسی رشد می‌شود که در دانشگاهها چهار سال طول می‌کشد، اما به طور فشرده می‌توان آنها را در یک سال ارائه داد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: میزان درسی که دانشجویان معلمی در دانشگاهها می‌خوانند خیلی تفاوت با این دوره یکساله ندارد و درس‌های مربوط به حرفه معلمی طی یک‌سال به پذیرفته‌شدگان آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.

آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش ۲۷ شهریورماه برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان یک‌سال دوره آموزشی را خواهند گذراند و پس از آن مجددا یک آزمون دیگر از آنان گرفته می‌شود.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

کمال پیرموذن نماینده مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس با جدیت پیگیر مطالبات فرهنگیان هستند تا هرچه زودتر دغدغه و نگرانی فرهنگیان کشور برطرف شود.

به نقل از تسنیم:کمال‌الدین پیرمؤذن بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های هفته دولت شهرستان نیر در دبیرستان 17 شهریور شهرستان نیر اظهار داشت: دولت یازدهم اهتمام ویژه‌ای به حل مشکل فرهنگیان و معلمان کشور دارد و در این راستا جلسات مختلفی در دولت و هم در مجلس برای پیگیری مطالبات فرهنگیان برگزار شده است تا هرچه زودتر مطالبات فرهنگیان کشور پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای هم در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حق وحقوق فرهنگیان کشور راه‌اندازی شده است، گفت: معلمان قشر فرهیخته و تلاشگر جامعه هستند و باید این قشر بدون هیچ دغدغه‌ای در عرصه تعلیم و تربیت نیروهای متخصص و نخبه فعالیت کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت یازدهم با وجود محدودیت مالی پروژه‌های بسیار خوبی را در مناطق مختلف کشور به بهره‌برداری رساند و خدمات دولت یازدهم در دو سال فعالیت خود بسیار بی‌نظیر است و روز به روز به این خدمات در مناطق محروم و مرزی کشور افزوده می‌شود.

پیرمؤذن افزود: به مناسبت هفته دولت پروژه‌های بسیار عظیمی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این پروژه‌ها برای عده زیادی در استان اشتغال ایجاد شده و افتتاح این پروژه‌ها در مناطق محروم و مرزی نیز سبب ایجاد شور و امید در بین مردم شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیشتر مردم از خدمات دولت یازدهم در دوسال گذشته رضایت کاملی دارند و ما باید با وحدت و همدلی در راستای خدمت بی‌منت به مردم، عمران و آبادانی روستاها و توسعه اشتغال کشور گام برداریم که این یک وظیفه بسیار خطیر برای مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر گفت: همگان باید در ادامه راه این شهیدان والامقام کوشا باشیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین مردم ترویج کنیم.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از ابتدای مهرماه

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: نظارت مستمر و دقیق مهمترین عامل در کاهش فساد اداری است.

به نقل از ایلنا:مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: نظارت مستمر و دقیق مهمترین عامل در کاهش فساد اداری است.

میرشاه‌ولد با بیان اینکه جایگاه ارزیابی عملکرد جایگاه رفیعی است، مهم‌ترین وظایف کار‌شناسان ارزیابی عملکرد ادارات را با توجه به شرایط فعلی نظام آموزش و پرورش «هدایت گر، تسهیل گر و ناظر» برشمرد.

میرشاه‌ولد، کلید کار و اساس برنامه‌ریزی در ادارات را برنامه‌های مصوب وزارت متبوع اعلام و بیان کرد: هرگونه تغییرات و ابتکارات در امور بایستی در راستای شاخص‌های تنظیم شده از سوی وزارت آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، پاسخگویی به شکایات توسعه نظارت مستمر و دقیق را مهم‌ترین عامل در کاهش فساد اداری عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات از ابتدای مهرماه سال جاری در سراسرکشور تاکید کرد:  شکایاتی قابل بررسی است که نام ونام خانوادگی شاکی و متشاکی را داشته باشد.

میرشاه‌ولد خاطر نشان کرد: مستند سازی فعالیت‌ها و نیز مستند نمودن عملکرد کارکنان و مدیران در بازدیدهای دوره‌ای،توسط ارزیابان و کار‌شناسان ادارات از الزامات این حوزه است.

شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور کار‌شناس مسوولان و کار‌شناسان ارزیابی عملکرد ۴۰ منطقه و نواحی در سالن اندیشه اردوگاه کشوری شهید بهشتی برگزار شد.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی در مجلس تصویب شده است و اگر شورای نگهبان آن را تأیید نهایی کند، ۳۶ هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش کم می‌شود و جایگزینی مجدد برای آنها موضوعی سخت است.

به گزارش عیارآنلاین، قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن دوباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس اظهار داشت: این موضوع یک بار اتفاق افتاده است و آزموده را آزمودن خطا است.

وی تصریح کرد: در کشور مسائل مهمتری از جمله وضعیت تولید و اشتغال وجود دارد و باید به این موضوعات پرداخته شود و در دستور قرار گرفتن موضوع استیضاح دوباره وزیر آموزش و پرورش، وقت دولت و مجلس را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح کنندگان عدم تحقق وعده‌ها توسط فانی را مهمترین دلیل استیضاح وی می‌دانند، گفت: اگر انتقاد و یا کم کاری بر وزیر وارد است باید در جلسات به وی گفته شود و مطرح کردن استیضاح مفید نیست.

احمدی، معیشت معلمان را مهمترین موضوع و چالش وزارت آموزش و پرورش برشمرد و افزود: این مسئله‌ سنگینی است که از عهده وزیر به تنهایی بر نمی‌آید و دولت و مجلس باید برای رفع آن بکوشند.

وی ادامه داد: امسال ۲۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش تصویب شد که ۹۸ تا ۹۹ درصد آن صرف حقوق و مزایا کارکنان آن می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان مجلس برای پیش‌بینی منابع مالی جدید برای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در جلسه‌ای غیر علنی مصوب شد که منابع جدیدی برای این وزارتخانه پیش بینی شود که در این خصوص کمیته‌ای مشترک با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس تشکیل شده است.

 احمدی، موضوع اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان که از مهر امسال اجرایی می‌شود را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اتفاق خوبی برای معیشت معلمان است که ۸۰ درصد معلمان را شامل شده و حقوق آنها از ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات ساماندهی در آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: امسال برای اولین بار تعداد فرهنگیان به زیر یک میلیون نفر خواهد رسید و نزدیک به ۹۷۰ هزار نفر خواهد شد و ساماندهی این تعداد کارمند با توجه به پراکندگی جمعیت ایران بسیار مشکل است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی چند روز گذشته در مجلس تصویب شده است و اگر شورای نگهبان آن را تأیید نهایی کند، ۳۶ هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش کم می‌شود و جایگزینی مجدد برای آنها موضوعی سخت است.

احمدی با ارائه گزارشی از تعداد مدارسی که زیر ۱۵ نفر جمعیت دارند، اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۱۱۳ مدرسه در کشور با تعداد زیر ۱۵ دانش آموز وجود دارد که اگر این مدارس را تعطیل کنیم جمعیت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بیسواد کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی پراکندگی جمعیتی در ایران را یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: به عنوان مثال در استان مازندران با وسعت ۲۳ هزار کیلومتر پراکندگی بسیاری وجود دارد که ما در برخی مناطق مازاد نیرو و در برخی دیگر کمبود نیرو داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن عملکرد وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: فانی در زمانی مدیریت آموزش و پرورش را در اختیار گرفت که در دولت گذشته انقلابی در این وزارتخانه صورت گرفته بود.

احمدی تصریح کرد: تبدیل نظام ۳ـ۳ـ۶، تشکیل مجتمع، تغییر کتب درسی و هوشمند سازی مدارس موضوعات مهمی بود که در دولت قبل برنامه ریزی شده بود و برای هماهنگ شدن با آن نیازمند زمان است.

وی با بیان اینکه قاعدتاً هر  وزیری در عملکردش نقص و اشتباه وجود دارد، تصریح کرد:  وزیر آموزش و پرورش در سلامت، شفافیت و سادگی، برنامه‌های مطلوب این وزارتخانه را  پیش می‌برد و باید دولت و ملت در جهت پیشبرد اهداف حساس ترین وزارتخانه کشور به وزیر آن کمک کنند.

منبع: فارس



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 6:32 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
طرح رتبه‌بندی معلمان جامع و کامل نیستخبرگزاری میزان- نائب رئیس فراکسیون فرهنگیان با تاکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان طرح جامع و کاملی نیست، گفت: تنها قشر محدودی از فرهنگیان از این طرح منتفع می‌شوند.

عطاء‌الله سلطانی‌ صبور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره دیدار وزیر آموش و پرورش با وزیر اسبق این وزارت خانه آموزش و پرورش، اظهار کرد: نفسِ کار وزیر محترم آموزش و پرورش قابل تقدیر است و اگر این اقدام زمینه‌ای برای استفاده از تجارب وزرای سابق باشد به طور قطع در بهبود عملکرد این مجموعه فرهنگی تاثیر گذار است.

نائب رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: وزرای پیشین آموزش و پرورش با توجه به سوابق مدیریتی خود در این وزارت خانه تجارب بسیار ارزشمندی دارند که در صورت به کارگیری، این پتانسیل را دارد تا عمده، مشکلات این مجموعه فرهنگی را بر طرف کند.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی در پیشبرد اهداف آموزشی، برگزاری این گونه نشست‌های کار‌شناسی را ابتکاری شایسته تقدر عنوان و افزود: استمر نشست‌ها و به کارگیری نظرات کار‌شناسی در بهبود شرایط فرهنگیان موثر است و اگر این مشاوره و نشست در سطح وزرای پیشین صورت پذیرد مطمئنا تاثیرگذاری دو چندان دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مهم‌ترین مشکل حال حاضر فرهنگیان را دغدغه‌های معیشتی عنوان و تصریح کرد: فرهنگیان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند و برای حفظ و تقویت این سرمایه اجتماعی باید هزینه کرد.

وی با بیان اینکه وضع معیشتی و حقوقی فرهنگیان درشان این قشر زحمت‌کش نیست، خاطرنشان کرد: نگرانی‌های جامعه فرهنگی و تفاوت حقوقی که بین آن‌ها ایجاد شده است از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

سلطانی صبور با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح که از مهرماه اجرایی می‌شود طرح جامع و کاملی نیست و فقط قشر محدودی از فرهنگیان از آن منتفع می‌شوند. اما طرح یاد شده با توجه به پتانسیل‌های موجود می‌تواند آغاز خوبی برای ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان باشد.



تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 6:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: ساماندهی نیروهای اعزامی سال تحصیلی جاری، 4 ماه زودتر از موعد مقرر انجام شده است.

خبرگزاری فارس: ساماندهی «فرهنگیان اعزامی امسال» 4 ماه زودتر از موعد مقرر انجام شد

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس خلیل الله بابالو قائم مقام وزیر و رئیس مرکزامور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در اجلاس سالانه سرپرستان مدارس ایرانی در خارج از کشور، اظهار داشت: سرپرستی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در راستای جهاد ملی و اقتصاد مقاومتی تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌اند و به همت آنها، سال تحصیلی 94ـ93 با کوله باری از تجارب موفق به پایان رسید که می‌توان به پرداخت به موقع حقوق و مزایای نیروهای اعزامی اشاره کرد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص ساماندهی نیروهای انسانی تصریح کرد: امسال ساماندهی نیروهای انسانی از زمان مقرر، 4 ماه زودتر به پایان رسید و از مزایای این اقدام این است که نیروها زودتر از محل اعزام مطلع شدند و با آمادگی بیشتری می‌توانند در محل‌های خدمت حضور به هم رسانند.

وی با تأکید بر اینکه امسال با شفاف سازی کامل ساماندهی نیروها انجام دادیم، خاطرنشان کرد: نیروهای اعزامی به مدارس طبق نیازسنجی‌های دریافتی انتخاب شده تا از ورود نیروهای مازاد به مدارس جلوگیری شود.

بابالو افزود: سیاست مرکز تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان ایرانی است که مقیم کشورهای خارجی هستند و نیاز به تعلیم و تربیت در مدارس ایرانی و آموزش زبان مادری را دارند و برای آموزش آنها باید مدارسی در شأن جمهوری اسلامی ایران و متناسب با روحیه و فضای زندگی این دانش‌آموزان در این کشورها راه اندازی کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از ساخت خانه‌های سازمانی در سرپرستی‌های شبه قاره و ترکیه پس از طی مراحل قانونی خبر داد.

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص برنامه‌های پسا تحریم تأکید کرد و گفت: گسترش روابط دیپلماسی خصوصاً در حوزه آموزش فصل تازه‌ای را ایجاد کرده است و گستره کار بسیار بالا است و پیش بینی‌هایی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و تأسیس مدارس بین الدولی در کشورها اولین اولویت مرکز است، یادآور شد: ایجاد مدرسه بین‌الملل با برند ایرانی از اولویت‌های دیگر این مرکز است که اقداماتی در این خصوص انجام شده است که امیدواریم با پیگیری‌های مداوم به سرانجام برسد.

به گزارش مرکز اطلا‌ع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سرپرستان اروپا، ترکیه و کشورهای آسیای میانه و روسیه، سوریه، لبنان،‌ شبه قاره، ‌قطر و کویت در این اجلاس شرکت کرده‌اند.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:54 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1439978690188_329A3266.jpg

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکتهای مردمی و خانواده از افزایش 23 درصدی جمعیت دانش آموزی مدارس غیردولتی در دولت تدبیر و امید خبرداد.

به نقل از ایسنا:مرضیه گرد در خصوص عملکرد سازمان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: آمار دانش آموزان مدارس غیردولتی در سال تحصیلی 91-90 یک میلیون و 281 هزار و 745 نفر بود که پس از فعالیت دو ساله آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید به عدد یک میلیون و 575 هزار و 680 نفر در سال 94 رسیده است که افزایش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، وی ادامه داد: در سال تحصیلی 91-90 ، تعداد دانش‌آموزان در مدارس هیات امنایی 477هزار و 732 نفر بود و این آمار در سال 94 به 656 هزار و 353 دانش آموز رسید که نشان از رشد 4/37 درصدی در طول اجرای برنامه های آموزش و پرورش دولت یازدهم دارد.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:53 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1438598188488_q (7).JPG

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر منع به کارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاه‌های دولتی گفت: ما مدیریت کردیم و برنامه ریز‌ی‌های خود را سامان دادیم لذا مشکلی نیست.

به نقل از ایسنا:علی اصغر فانی در حاشیه آیین افتتاح مرکز رفاهی آموزشی توحید در پاسخ به این پرسش که تغییر کاربری این مرکز که قبلا دبیرستان بوده است چگونه انجام شده است؟ گفت: ما به این جمع بندی رسیدیم که این دبیرستان را تغییر کاربری داده و به محل اسکان فرهنگیان بیمار و همراهانشان که برای معالجه به شهر تهران می‌آیند تبدیل کنیم. هیچ مشکلی برای دانش آموزانی که قبلا در این مدرسه تحصیل می‌کردند وجود ندارد و آنها در مدارس اطراف ساماندهی شده‌اند.

وی در ادامه درباره مشکلات مربوط به دندانپزشکی، عینک و غیره در بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: مشکل عینک در بیمه طلایی حل شده و امیدواریم مشکل ارائه خدمات دندانپزشکی با توجه به توسعه تجهیزات دندانپزشکی در مراکز درمانی فرهنگی و عقد قرارداد با دانشگاه‌های علوم پزشکی که هم اکنون در حال جریان است حل شود.

برای جذب حق‌التدریسی‌ها بر حسب نیاز عمل می‌کنیم

فانی در ادامه درباره جذب مربیان پیش دبستانی بر حسب مصوبه اخیر مجلس گفت: درباره جذب حق التدریسی‌ها بر حسب نیازمان عمل می‌کنیم و رشته،‌ جنسیت و موقعیت جغرافیایی در آن موثر است. در گذشته هم این کار را انجام می‌دادیم و اکنون هم اگر نیازی باشد اقدام خواهیم کرد. همانطور که در قانون مصوب مجلس آمده است قید «بر حسب نیاز آموزش و پرورش» مورد تاکید است و البته این جذب در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود؛ آمار دقیقی در این خصوص نداریم.

توزیع شیر در مدارس ابتدایی و متوسطه اول

وی همچنین درباره توزیع شیر در مدارس گفت: اعتبار 500 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و با اولویت 70 نوبت حرکت می‌کنیم و توزیع شیر در دوره ابتدایی و متوسطه اول انجام می‌شود.

فانی ادامه داد: درباره سرانه مدارس نیز باید گفت: به موجب مصوبه مجلس 200 میلیارد تومان از محل درآمد و فروش گاز خانوار و مصارف داخلی و مالیات‌های مربوط برای سرانه مدارس اختصاص یافته است.

زنگ انشاء و کتابخوانی به طور مستقل ایجاد نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره ایجاد زنگ انشاء، گفت‌وگو و کتابخوانی بر حسب تاکید رئیس جمهور در مراسم پرسش مهر سال 92 گفت: در مهر 92 رئیس جمهور در زنگ مهر بر ایجاد این سه زنگ تاکید داشته است و اقدامی در این خصوص انجام شده که از جمله آنها می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های مدارس و دایر کردن کتابخانه‌های کلاسی در پایه ابتدایی اشاره کرد. امسال هم این سیاست را دنبال می‌کنیم اما نه به عنوان یک فعالیت اصلی. در واقع زنگ انشاء و کتابخوانی مستقل ایجاد نمی‌شود و این برنامه‌ها را ذیل فعالیت‌های اصلی ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در این مراسم با بیان اینکه دولت یازدهم در بعد معیشت فرهنگیان برنامه ریزی‌ها و اقداماتی را انجام داده که به تدریج به بار خواهد نشست،‌ گفت:‌ درمان، اسکان و معیشت فرهنگیان سه شعاری بوده که در کنار افزایش حقوق در دولت یازدهم دنبال می‌شود البته محدودیت‌هایی را داشتیم. با این وجود توفیقاتی به دست آمده است.

کاهش فاصله دریافتی معلمان با سایر کارکنان با اجرای طرح رتبه‌بندی

فانی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهرماه امسال بر اساس مصوبه دولت گام دیگری در جهت کاهش فاصله دریافتی معلمان با سایر کارکنان برداشته شود، گفت: همچنین امیدواریم شایستگی‌های حرفه‌ای در معلمان را افزایش دهیم و سال 94 را با شادابی بیشتر و توانمندی بالاتر آغاز کنیم.

وی افزود: همچنین امید است در برنامه ششم توسعه بتوانیم احکامی را پیش بینی کنیم که به موجب آن سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت افزایش یابد و شاهد باشیم که اختیارات آموزش و پرورش برای استفاده بهینه از این منابع نیز افزایش یافته باشد.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:51 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری پانا+

وزیر آموزش و پرورش از افتتاح 4 مرکز اسکان بیماران صعب العلاج فرهنگی در تهران و 6 مرکز در استان های مختلف کشور خبر داد.

به نقل از پانا:علی اصغرفانی در مراسم افتتاحیه مرکز آموزشی رفاهی توحید ویژه اسکان همراهان و بیماران صعب العلاج فرهنگی که امروز هشت شهریورماه برگزار شد ضمن افتتاح و بازدید از این مرکز گفت: امروز افتتاح مرکز آموزشی رفاهی توحید با گرامیداشت سالروز شهادت اسوه های نظام تعلیم و تربیت شهیدان رجائی و باهنر مقارن شده است و چهامین مرکز اسکان برای همکاران بیمار فرهنگی افتتاح شد.

وی ادامه داد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته چهار مرکز دیگر در تهران و شش مرکز دیگر در استان های مختلف کشور افتتاح می شود که به لحاظ مراکز درمانی در سدر تمام مراکز درمانی کشور بوده و می تواند گام موثری در رسیدگی به امور همکاران فرهنگی بردارد.

فانی بیان کرد: در دولت یازدهم در بحث معیشت فرهنگیان برنامه ریزی ها و اقداماتی صورت گرفته که به تدریج به بار می نشیند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به برخی از اقدامات این وزارتخانه برای معیشت فرهنگیان افزود: مسکن فرهنگیان درمان و مصرف آنها سه شعاری است که در کنار افزایش حقوق فرهنگیان در دولت یازدهم دنبال شده است. اگرچه در تحقق این شعارها محدودیتهایی وجود داشته اما توفیقات و نتایج خوبی حاصل شده است.

فانی خاطرنشان کرد: امیدوارم اقدامات دولت یازدهم در رسیدگی مسائل معیشتی و منزلتی معلمان مثمر ثمر باشد.

عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص طرح نظام رتبه بندی معلمان عنوان کرد: اجرای نظام رتبه بندی معلمان در اول مهر 94 بر اساس مصوبه دولت گامی دیگر در کاهش فاصله دریافتی معلمان با سایر کارکنان بر می داریم.

وی تصریح کرد: شایستگی حرفه ای معلمان را در نظام رتبه بندی افزایش می دهیم تا بتوانیم سال 94-95 را با شادابی و توانمندی هر چه بیشتر آغاز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی دولت و توانمندی های آن باید افزایش یابد.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری پانا+

سیدمحمد بطحایی اظهار داشت : بنیاد امور بیماری های خاص ، با توجه به عقد تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با بیمه آتیه سازان حافظ ، کمک هزینه های دارویی به دانش آموزان  مبتلا به بیماری سرطان و ms  پرداخت می کند..

وی افزود: بنیاد بیماری های خاص طبق ضوابط این بنیاد ،کمک هزینه دارویی و درمانی به بیماران فرهنگی مبتلا به بیماری های خاص پرداخت می نماید.
 
در متن تفاهم نامه ای که به امضای سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  و سعید نمکی معاون آموزش و پژوهش بنیاد امور بیماری های خاص رسیده است، آمده:  این تفاهم نامه به منظور استفاده از تجربیات ، توانایی های علمی ، حمایتی و درمانی امور بیماری های خاص در جهت آموزش و درمان جامعه ی دانش آموزی و فرهنگیان کشور بر اساس همکاری مستمر طرفین و به منظور آموزش ، پیشگیری و درمان بیماران خاص می باشد.
به نقل از پانا:سیدمحمد بطحایی اظهار داشت : بنیاد امور بیماری های خاص ، با توجه به عقد تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با بیمه آتیه سازان حافظ ، کمک هزینه های دارویی به دانش آموزان  مبتلا به بیماری سرطان و ms  پرداخت می کند..
وی افزود: بنیاد بیماری های خاص طبق ضوابط این بنیاد ،کمک هزینه دارویی و درمانی به بیماران فرهنگی مبتلا به بیماری های خاص پرداخت می نماید.
در متن تفاهم نامه ای که به امضای سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  و سعید نمکی معاون آموزش و پژوهش بنیاد امور بیماری های خاص رسیده است، آمده:  این تفاهم نامه به منظور استفاده از تجربیات ، توانایی های علمی ، حمایتی و درمانی امور بیماری های خاص در جهت آموزش و درمان جامعه ی دانش آموزی و فرهنگیان کشور بر اساس همکاری مستمر طرفین و به منظور آموزش ، پیشگیری و درمان بیماران خاص می باشد.


تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: خروج 36 هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش در صورت تأیید نهایی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی در مجلس تصویب شده است و اگر شورای نگهبان آن را تأیید نهایی کند، 36 هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش کم می‌شود و جایگزینی مجدد برای آنها موضوعی سخت است.
به نقل از فارس:قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مطرح شدن دوباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس اظهار داشت: این موضوع یک بار اتفاق افتاده است و آزموده را آزمودن خطا است.

وی تصریح کرد: در کشور مسائل مهمتری از جمله وضعیت تولید و اشتغال وجود دارد و باید به این موضوعات پرداخته شود و در دستور قرار گرفتن موضوع استیضاح دوباره وزیر آموزش و پرورش، وقت دولت و مجلس را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح کنندگان عدم تحقق وعده‌ها توسط فانی را مهمترین دلیل استیضاح وی می‌دانند، گفت: اگر انتقاد و یا کم کاری بر وزیر وارد است باید در جلسات به وی گفته شود و مطرح کردن استیضاح مفید نیست.

احمدی، معیشت معلمان را مهمترین موضوع و چالش وزارت آموزش و پرورش برشمرد و افزود: این مسئله‌ سنگینی است که از عهده وزیر به تنهایی بر نمی‌آید و دولت و مجلس باید برای رفع آن بکوشند.

وی ادامه داد: امسال 24 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش تصویب شد که 98 تا 99 درصد آن صرف حقوق و مزایا کارکنان آن می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان مجلس برای پیش‌بینی منابع مالی جدید برای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در جلسه‌ای غیر علنی مصوب شد که منابع جدیدی برای این وزارتخانه پیش بینی شود که در این خصوص کمیته‌ای مشترک با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس تشکیل شده است.

 احمدی، موضوع اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان که از مهر امسال اجرایی می‌شود را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اتفاق خوبی برای معیشت معلمان است که 80 درصد معلمان را شامل شده و حقوق آنها از 300 تا 800 هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات ساماندهی در آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: امسال برای اولین بار تعداد فرهنگیان به زیر یک میلیون نفر خواهد رسید و نزدیک به 970 هزار نفر خواهد شد و ساماندهی این تعداد کارمند با توجه به پراکندگی جمعیت ایران بسیار مشکل است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی چند روز گذشته در مجلس تصویب شده است و اگر شورای نگهبان آن را تأیید نهایی کند، 36 هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش کم می‌شود و جایگزینی مجدد برای آنها موضوعی سخت است.

احمدی با ارائه گزارشی از تعداد مدارسی که زیر 15 نفر جمعیت دارند، اظهار داشت: 13 هزار و 113 مدرسه در کشور با تعداد زیر 15 دانش آموز وجود دارد که اگر این مدارس را تعطیل کنیم جمعیت 9 میلیون و 700 هزار بیسواد کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی پراکندگی جمعیتی در ایران را یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: به عنوان مثال در استان مازندران با وسعت 23 هزار کیلومتر پراکندگی بسیاری وجود دارد که ما در برخی مناطق مازاد نیرو و در برخی دیگر کمبود نیرو داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن عملکرد وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: فانی در زمانی مدیریت آموزش و پرورش را در اختیار گرفت که در دولت گذشته انقلابی در این وزارتخانه صورت گرفته بود.

احمدی تصریح کرد: تبدیل نظام 3ـ3ـ6، تشکیل مجتمع، تغییر کتب درسی و هوشمند سازی مدارس موضوعات مهمی بود که در دولت قبل برنامه ریزی شده بود و برای هماهنگ شدن با آن نیازمند زمان است.

وی با بیان اینکه قاعدتاً هر  وزیری در عملکردش نقص و اشتباه وجود دارد، تصریح کرد:  وزیر آموزش و پرورش در سلامت، شفافیت و سادگی، برنامه‌های مطلوب این وزارتخانه را  پیش می‌برد و باید دولت و ملت در جهت پیشبرد اهداف حساس ترین وزارتخانه کشور به وزیر آن کمک کنند.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: مرکز رفاهی ـ آموزشی بیماران صعب‌العلاج فرهنگی در شهر تهران افتتاح شد
با حضور وزیر آموزش و پرورش،‌ مرکز رفاهی ـ آموزشی ویژه فرهنگیان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج در شهر تهران افتتاح شد.
به نقل از فارس:آیین افتتاح مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید ویژه اسکان همراهان و بیماران صعب‌العلاج فرهنگی در میدان توحید، ابتدای خیابان نصرت غربی با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید در فضایی به وسعت 2000 متر مربع در 4 طبقه با زیربنای 4000 متر مربع با 48 سوئیت، ‌2 اتاق عمومی با 24 تخت و رستوران با ظرفیت 100 نفر ایجاد شده است.  

راه‌اندازی مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی در 10 قطب کشور در دستور کار است که تا کنون در مشهد،‌ شیراز و یزد دایر شده و امروز چهارمین مرکز در تهران دایر شد.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر ۹۴/ کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان با سایر کارمندان
وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر 94، امیدواریم گام دیگری در کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان با سایر کارمندان شاهد باشیم.
به نقل از فارس:وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح مرکز رفاهی ـ آموزش توحید ویژه اسکان همراهان و بیماران صعب‌العلاج فرهنگی که در میدان توحید، ابتدای خیابان نصرت غربی واقع است، اظهار داشت: خوشحالم امروز شاهد افتتاح چهارمین مرکز اسکان هستیم و افتتاح 4 مرکز دیگر در تهران و 6 مرکز در استان‌های مختلف می‌تواند گام موثری برای رسیدگی به مشکلات فرهنگیان باشد.

وی افزود: در دولت یازدهم در بُعد معیشت فرهنگیان اقداماتی صورت گرفته است که می‌توان به مسکن، درمان و مصرف فرهنگیان اشاره کرد که این سه شعاری بوده که در کنار افزایش حقوق فرهنگیان در دولت یازدهم دنبال شده است.

فانی بیان کرد: امیدواریم فرهنگیان سالم باشند و بیمار نشوند اما اگر بیمار شدند و ناچار بودند به شهرهایی که مراکز درمانی اصلی در آنجا قرار دارد، بروند، تلاش کردیم که با آسایش بیشتر از این مراکز استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خاطر نشان کرد:‌ با اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر 94 امیدواریم گام دیگری در کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان با سایر کارمندان را شاهد باشیم و بتوانیم سال تحصیلی 95-94 با شادابی بیشتر و توانمندی بالاتر در مهر 94، شاهد باشیم و امیدوارم در برنامه ششم توسعه احکامی را پیش‌بینی کنیم که به موجب آن سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی بیشتر شود و اختیارات و توانمندی آموزش و پرورش را شاهد باشیم.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: راه‌اندازی مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی در ۱۰ قطب کشور
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: راه‌اندازی مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی در ۱۰ قطب کشور در دستور کار است.
به نقل از فارس:فرشید سیاری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید (ویژه اسکان همراهان و بیماران صعب‌العلاج فرهنگی) در سخنانی اظهار داشت: ارتقای سطح معیشت و رفاه فرهنگیان از دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: در این راستا اسکان موقت فرهنگیان در نوروز و تابستان، پوشش بیمه‌ای،‌ تعاونی و تسهیلات و صندوق وام ضروری از جمله اقدامات است.

سیاری افزود: از جمله برنامه‌های دیگر راه‌اندازی مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی در 10 قطب کشور در دستور کار است که تا کنون در مشهد،‌ شیراز و یزد دایر شده و امروز چهارمین مرکز در تهران دایر شد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در آینده نزدیک مراکز سایر قطب‌های کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و عقد قرارداد با بیمارستان‌ها و مراکز شاخصی مانند مرکز قلب تهران،‌ موسسه رویان،‌چشم پزشکی بصیر صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه توسعه مراکز دندانپزشکی و تغییرات  بیمه تکمیلی به شکل صندوقی از جمله طرح‌های ابتکاری معاونت پشتیبانی است که در ماه‌های اخیر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رفاهی آموزشی توحید در فضایی به وسعت 2000 متر مربع در 4 طبقه با زیربنای 4000 متر مربع با 48 سوئیت ،‌2 اتاق عمومی با 24 تخت و رستوران با ظرفیت 100 نفر ایجاد شده است.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: سند تحول آموزش و پرورش باید به خوبی و با دقت کامل اجرا شود
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به اینکه سند تحول با ظرافت کامل تنظیم شده، لازم است به خوبی و با دقت کامل اجرا شود تا خواسته‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت محقق شود.
به نقل از فارس:فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: سند تحول منشور دقیقی است که باید به ظرایف آن توجه کرد تا به چشم‌انداز آینده آموزش و پرورش دسترسی و نگاه جامع پیدا کنیم، چرا که این سند بر اساس آموزه‌های اسلامی تنظیم شده است.

بشیری ادامه داد: با توجه به اینکه سند تحول با دقت و ظرافت کامل تنظیم شده، لازم است به خوبی و با دقت کامل اجرا شود زیرا خواسته‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ما در عرصه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی دست اندرکاران سند تحول باید دقیق‌تر و جامع‌تر به این سند نگاه کنند، افزود: آموزش و پرورش بستر و زیر ساخت کشورهاست و باید به آموزش و پرورش بیشتر توجه شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به روز باشد و اگر به این امر توجه عمیق صورت نگیرد، ممکن است اتفاقات ناگواری در آینده کشور بیفتد.

وی خاطرنشان کرد : وزیر آموزش و پرورش و همکاران وی به دفعات به مجلس آمده‌اند و مشکلات در کمیسیون‌ها مطرح شده تا سند تحول با تمام ویژگی‌ها مور توجه قرار بگیرد و مجلس این مطالبه را نسبت به سند تحول داشته و دارد تا اجرایی شود.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: بازنشستگان فرهنگی سال ۹۴ را مشمول طرح رتبه‌بندی قرار دهید
جمعی از فرهنگیان بازنشسته در نامه‌ای به رئیس جمهور، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان برای فرهنگیانی که شهریور امسال بازنشسته می‌شوند را خواستار شدند.
به نقل از فارس:طرح رتبه‌بندی معلمان قرار است از اول مهر امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برای فرهنگیان اجرایی شود.

تاکنون جزئیات دقیقی از چگونگی روند اجرای این طرح در دسترس نیست و از زمان اعلام اجرای این طرح، نقطه نظرات و موارد مختلفی پیرامون جزئیات آن از سوی مسئولان مختلف آموزش و پرورش اعلام شده است.

اما در این بین تعدادی از فرهنگیان هستند که تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بازنشسته می‌شوند و از سرنوشت اجرای این رتبه‌بندی برای آنها هم خبر موثق و دقیقی وجود ندارد اما بازنشستگان در مجموع خواهان این موضوع هستند که در طرح رتبه بندی معلمان جای گیرند.

نامه سرگشاده تعدادی از معلمان که از ابتدای سال جاری بازنشسته شده‌اند و یا تا پایان شهریور بازنشسته می‌شوند به شرح ذیل برای رئیس جمهور کشورمان آماده شد‌ه است:

 «جناب رئیس جمهور، بدینوسیله به استحضار می‌رساند با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در سال 1391 (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش) و مصوبه هیأت دولت در تاریخ دوم تیرماه 94 و تصویب مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان انتظار می‌رود با توجه به نامگذاری سال 1394 از طرف مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، وزارت آموزش و پرورش به وعده خود وفا کند و طبق فرمایش جناب آقای فانی در نشست مشترک معاونان اداره کل و روسای آموزش و پرورش سراسر هرمزگان، احکام معلمان در اجرای این طرح باید قبل از مهر ماه، در آستانه بازگشایی مدارس صادر شود تا با اجرای آن تلاش‌های دولت در جهت پاسخ به مطالبات فرهنگیان شریف عینی باشد.

جناب آقای بطحایی معاون وزارت آموزش و پرورش در سومین روز از سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اعلام کرد، در تلاش هستیم حتی افرادی که در شهریور امسال بازنشسته می‌شوند، را از طریق پاداش پایان خدمت از مزایای طرح رتبه بندی بهره‌مند کنیم تا حقی از آنها ضایع نشود.

همچنین آقای احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در نطق میان دستور خود در مورخه سوم شهریور 94 اعلام کرد، به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شد با توجه به اینکه بیش از 2 سال است که طرح رتبه بندی معلمان تصویب شده است، لطفا اجرای آن را برای بازنشستگان سال 1394 به جای اول مهر به 20 شهریور ماه 94 کشانده شود، تا آنان نیز در پایان 30 سال خدمت مشمول لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی شوند. همچنین وزیر محترم آموزش و پرورش در سی و دومین اجلاس مناطق آموزش و پرورش اعلام کرد، همکاران فرهنگی در اواخر تابستان رتبه بندی خواهند شد.

لذا ما بازنشستگان سال 1394 از حضرتعالی که نام دولت خود را دولت تدبیر و امید گذاشته اید، انتظار داریم با اجرای این طرح، امید را در دل فرهنگیان بازنشسته زنده سازید.

پیشاپیش از حسن مساعدت، بذل عنایت، الطاف و محبت بیدریغ حضرتعالی نسبت به فرهیختگان جامعه اسلامی که عمر و جوانی خود را در این مسیر ایثار نمودند، کمال تشکر و امتنان را داریم.

خواهشمند است در این خصوص دستورات لازم را به مسئولان مربوطه داده تا هم موجب حل مشکل ما فرهنگیان بازنشسته شده و همچنین جلب رضایت خداوند متعال گردد.

همچنان منتظر اقدام خدا پسندانه شما هستیم. به امید سعادت و نیک بختی جنابعالی و دیگر همکاران محترم شما در هیأت دولت؛ جمعی از فرهنگیان بازنشسته در شهریور ماه 1394 شهرستان کاشان».



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:44 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: بسته «شماره ۲» بیمه تکمیلی فرهنگیان توافق شد/ حل مشکل عینک و پیگیری خدمات دندانپزشکی
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل عینک در بیمه طلایی فرهنگیان حل شد، گفت: پیگیر طرحی برای ارائه خدمات دندانپزشکی ویژه فرهنگیان هستیم.
به نقل از فارس:علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه آیین افتتاح مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید (ویژه اسکان همراهان و بیماران صعب‌العلاج فرهنگی) در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر کاربری دبیرستان دخترانه و ساخت این مرکز، اظهار داشت:‌ بر اساس آخرین آمار، این مرکز آموزشی زیر 200 دانش‌آموز داشته است که با توجه به اینکه مراکز اطراف قدرت پذیرش دانش‌آموزان این مدرسه را داشته‌اند، به این جمع بندی رسیدیم که این مرکز را تبدیل کاربری داده و به محل اسکان فرهنگیان و همراهان آنان که برای معالجه به تهران می‌آیند تبدیل کنیم؛ ضمن اینکه هیچ مشکلی برای دانش‌آموزانی که قبلاً در آن مدرسه تحصیل می‌کردند، به‌وجود نیامده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص خدمات دندانپزشکی و عینک در بیمه طلایی فرهنگیان، افزود: مشکل عینک حل شد و مشکل دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه‌های فرهنگیان و عقد قراردادهایی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی در جریان است، به دنبال آن هستیم که امیدواریم آن نیز حل شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در خصوص پذیرفته شدن بسته شماره 2 بیمه طلایی یادآور شد: بله، همان بسته شماره 2 به توافق رسید.

وی در خصوص جذب نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش، گفت: ما بر حسب نیازمان عمل می‌کنیم یعنی نیاز بر حسب رشته، جنسیت و موقعیت جغرافیایی است و از قبل نیز این کار را انجام می‌دادیم و امسال نیز اگر نیاز داشته باشیم، عمل می‌کنیم.

فانی اضافه کرد: همانطور که در قانون مصوبه مجلس آمده، بر حسب نیاز آموزش و پرورش باید حق‌التدریس داده شود و ما بر حسب نیازمان اقدام می‌کنیم که در مناطق مختلف متفاوت است و آمار دقیقی ندارد.

* توزیع شیر در مدارس از اول مهر

وزیر آموزش و پرورش درخصوص توزیع شیر مدارس، افزود: از اول مهرماه در دوره ابتدایی و متوسطه، توزیع شیر را خواهیم داشت که با بیش از 500 میلیارد تومان انجام می‌شود و با اولویت 70 نوبت حرکت می‌کنیم و اگر اعتبارات بیشتری تخصیص دادند، آن را بیش‌تر می‌کنیم.

وی با اشاره به هدف از ایجاد مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید، افزود: برخی فرهنگیان که به بیماری‌های صعب‌العلاح دچار شده‌اند و در شهری محل خدمت آنها، امکانات درمانی  مناسبی وجود ندارد، راهی شهرهای بزرگ از جمله تهران،‌ تبریز، کرمان، مشهد و شیراز می‌شوند و ما با رفاه ابن فرهنگیان، این مراکز را ایجاد کرده‌ایم.

فانی ادامه داد: امروز چهارمین مرکز افتتاح شد تا برای اسکان فرهنگیان و همراهان‌شان استفاده شود و آنها از مراکز درمانی تهران استفاده کنند.

* ایجاد کتابخانه‌‌های کلاسی در مدارس ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سرانه مدارس تصریح کرد: پیگیر هستیم چراکه از محل قرار است سرانه مدارس از محل درآمد گاز تأمین شود و امسال 200 میلیارد تومان به موجب مصوبه مجلس برای سرانه مدارس از محل فروش گاز خانواده‌ها و مصارف داخلی تأمین می‌شود که به دنبال آن هستیم تا از طریق وزارت نفت و شرکت گاز، این مبلغ را بگیریم.

وی درخصوص اینکه مصوبه مجلس به‌کارگیری نیروهای بازنشسته را ممنوع کرده است آیا این کار برای آموزش و پرورش مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: نه ما مدیریت کرده‌ایم و برنامه ریزی خودمان را سامان داده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص 3 زنگ انشاء، کتابخوانی و گفت‌وگو در مدارس خاطرنشان کرد: در مهر 92 رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس توصیه بر توسعه کتابخوانی، زنگ انشاء و گفت‌وگو داشت و به موجب دستور وی و نیازهای واقعی که آموزش و پرورش در این مقوله دارد، اقداماتی صورت گرفته که از جمله سال گذشته کتابخانه مدارس را تجهیز کردیم و در مدارس ابتدایی نیز کتابخانه‌‌های کلاسی ایجاد کردیم که این سیاست امسال نیز ادامه پیدا می‌کند.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:37 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تسنیم نوشت: وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر ۹۴ گفت: در این زمینه براساس نیازمان به رشته و جنسیت افراد اقدام می‌کنیم و اگر در منطقه‌ای نیازی داشته باشیم اقدام به جذب نیروهای حق‌التدریس خواهیم کرد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رفاهی، آموزشی توحید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز در گذشته دبیرستان دخترانه بوده است اما به این جمع‌بندی رسیدیم تا آن را تبدیل به مرکز رفاهی برای اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی کنیم.
وی افزود: هیچ مشکلی برای دانش‌آموزانی که در گذشته در این مدرسه تحصیل می‌کردند به وجود نیامده است چرا که تعداد دانش‌آموزان این مدرسه اندک بود و در مدارس اطراف ساماندهی شدند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک به فرهنگیان در قالب بیمه تکمیلی گفت: مشکل عینک حل شده است و در خصوص دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه‌های فرهنگیان طرف قرارداد بادانشگاه‌ها‌ی علوم پزشکی، تلاش می‌شود تا مشکلات حل شود.

* وضعیت جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر 94 در آموزش و پرورش
فانی در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس از مهر 94 در آموزش و پرورش عنوان کرد: در این زمینه براساس نیازمان عمل می‌کنیم. یعنی نیاز آموزش و پرورش به رشته و جنسیت‌های موجود. در گذشته نیز برای جذب نیروهای حق‌التدریس همین اقدام انجام می‌شد و امسال نیز اگر در منطقه‌ای به نیرو نیاز داشته باشیم با توجه به رشته و جنسیت افراد از آن‌ها به عنوان حق‌التدریس استفاده خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همان طور که در قانون مصوب مجلس نیز آمده برحسب نیاز آموزش و پرورش وجود دارد و ما برای جذب نیروهای حق‌التدریس براساس نیازمان اقدام می‌کنیم و فعلا آمار دقیقی نداریم که در مناطق مختلف به چه تعداد نیروی حق‌التدریس نیاز داریم.
فانی در خصوص توزیع شیر در مدارس بیان کرد: از اول مهر‌ در دوره ابتدایی و متوسطه اول توزیع شیر را خواهیم داشت و اعتبار 500 میلیارد تومانی برای توزیع 70 نوبت شیر در مدارس اختصاص یافته است.
وی در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازنشسته و اقدامات آموزش و پرورش در این خصوص گفت: ما این موضوع را مدیریت کرده و برنامه‌ریزی خود را انجام دادهیم که امیدواریم مشکلی پیش نیاید.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص سرانه مدارس افزود: امسال 200 میلیارد تومان از محل درآمدهای گاز به عنوان سرانه به مدارس اختصاص می‌یابد که تلاش می‌کنیم آن را دریافت کنیم.
فانی در خصوص سرانجام زنگ انشا‌ و کتابخوانی در مدارس گفت: مهر‌ سال 92، رئیس‌جمهور در مراسم بازگشایی مدارس بر موضوع انشا و کتابخوانی در مدارس تاکید کرد که در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌ایم که می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های مدارس و دایر کردن کتابخانه‌های کلاسی در دوره ابتدایی اشاره کرد که این روند نیز امسال ادامه خواهد یافت.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 14:33 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون پارلمانی رییس‌جمهور اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان نیز علی‌رغم همه دشواری‌ها، آماده و تصویب شد، که مهرماه امسال یا شاید قبل از آن، عملیاتی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: به دلیل تنگناهای مالی امسال و سال گذشته به خاطر کاهش قیمت نفت و سایر منابع درآمدی، تخصیص اعتبار برای دستگاه‌ها مشکل بود، اما آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که بالای 100 درصد تخصیص را دریافت کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری، در مراسم افتتاح همزمان 141 کلاس درس استان گیلان در رشت گفت: از فاصله سفر استانی هیات دولت به گیلان که مدت کمی از آن می‌گذرد، شاهد تحول اساسی در این استان هستیم.

وی اظهار کرد: شاخصه‌های رشد توسعه‌ای در گیلان رو به بهبود است؛ به طوری که در برخی بخش‌ها، از سایر استان‌های کشور، پیشی گرفته است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در گیلان را حق مردم این استان دانست و خاطرنشان کرد: این توسعه شتابان، نشان از وجود همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان گیلان دارد.

انصاری در ادامه خواستار طراحی سند جامع توسعه صنعت استان گیلان بر مبنای صنعت سبز، محیط زیست و حفظ منابع طبیعی شد و افزود: صنعت سبز، متکی بر اصول دانش بنیان است و پارک‌های علم و فناوری و تقویت صنعت‌های دانش‌بنیان، مورد توجه دولت است.

وی اظهار کرد: با ازدیاد جمعیت در کشور و وضعیت خاص اقلیمی استان‌های گیلان، مازندران و تا حدودی گلستان، تخریب ثروتی همچون محیط زیست و جنگل، غیرقابل جبران است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این سرمایه‌های خدادادی به طور فزاینده منشأ رشد، ثروت و توسعه خواهند بود، خاطرنشان کرد: توسعه راه، راه‌آهن و امکانات حمل و نقل، به طور روزافزون، گردشگران داخلی و خارجی را به سمت استان روانه می‌کند.

انصاری تصریح کرد: حراست و صیانت از عرصه منابع طبیعی، به مثابه صیانت از دارایی، ثروت و زمینه برخورداری مردم و ارتقای سطح درآمدی آنهاست.

وی با بیان اینکه دولت در دو سال فعالیتش، نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات فرهنگیان به‌کار گرفته است، افزود: طی این مدت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آماده و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان نیز علی‌رغم همه دشواری‌ها، آماده و تصویب شد، که مهرماه امسال یا شاید قبل از آن، عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل تنگناهای مالی امسال و سال گذشته به خاطر کاهش قیمت نفت و سایر منابع درآمدی، تخصیص اعتبار برای دستگاه‌ها مشکل بود، اما آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که بالای 100 درصد تخصیص را دریافت کرد.

انصاری، نگاه دولت به دستگاه آموزش و پرورش را نگاهی ویژه دانست و بیان کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش، در جهت تسهیل قوانین و مقررات، رفع نیازها و تخصیص و تامین منابع، نگاهی ویژه است.

وی با بیان اینکه هرگونه تحول در کشور، از رهگذر تحول در آموزش و پرورش انجام می‌شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش در همه کشورها و مجامع، نقش ویژه‌ای دارد و نقش این مجموعه بزرگ در کشور ما، منحصربه‌فرد و بی‌بدیل است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور، آموزش و پرورش را زیربنای همه تحولات و پیشرفت‌ها دانست و یادآور شد: بودجه آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری در آن، بهترین نوع سرمایه‌گذاری عمرانی است؛ زیرا عمران و آبادانی فکر و اندیشه را در پی دارد.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 1:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به گزارش زرین خبر به نقل از تسنیم، هادی بهادری ، بابیان تبعات خشکی دریاچه ارومیه بر محیط‌زیست و انسان‌ها اظهار داشت: با توجه به تحقیقاتی که اخیراً توسط آذربایجان شرقی در روستاهای اطراف آذرشهر انجام‌شده نتایجی از قبیل خس‌خس سینه در کودکان، آب‌مروارید در افراد مسن، سقط‌جنین احشام و فشارخون بالا نیز دیده‌شده است.

وی گفت: اشعه ماوراءبنفش در اطراف دریاچه ارومیه 2 و نیم برابر افزایش‌یافته است که می‌تواند پاسخی برای بالا رفتن آمار سرطان در اطراف دریاچه ارومیه باشد.
مجری استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه با تأکید بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تصریح کرد: با توجه به مشابهت دریاچه ارومیه به دریاچه آرال، 50 درصد مردم اطراف دریاچه آرال به بیماری‌هایی از این قبیل مبتلا بودند و به سبب اینکه دریاچه ارومیه از شوری بیشتری برخوردار است احتمال بروز بیماری‌های بد‌تر در مردم ساکن در شهرهای اطراف این دریاچه داده می‌شود.
بهادری افزود: بروز این بیماری‌ها به سبب ریز گردهایی است که از سطح دریاچه ارومیه بلند می‌شود و اداره منابع طبیعی و محیط‌زیست برای مقابله با این ریز گردها پروژه‌های مختلف تثبیت ریز گرد در اطراف دریاچه ارومیه انجام می‌دهند.
وی بیان کرد: ورود در اجرای تحقیقات لازم در مورد تبعات خشکی دریاچه ارومیه بر روی انسان‌ها از وظایف علوم پزشکی است و چنانچه اطلاعات اطبا در این زمینه سازماندهی شود یک سری نتایج اولیه برای ارائه به جامعه می‌توان به دست آورد.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 1:13 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش هنوز ظرفیت خالی دارد و می‌تواند متضمن عدم تمرکز در آموزش و پرورش بوده و مشارکت مردمی در آموزش و پرورش را افزایش دهد.

1438577273134_329A2715.jpg

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش»‌ ایسنا، علی اصغر فانی در نشست شورای معاونین و مناطق استان در هفته دولت، وجود استانداران فعال و فرهنگی در استانها را از جمله امتیازات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: در این دولت استانداران با دغدغه‌های بیشتری مسائل فرهنگی استان‌ها را دنبال می‌کنند و این مایه خرسندی برای فعالان فرهنگی و تربیتی است.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اهمیت شورای آموزش و پرورش افزود: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش هنوز ظرفیت خالی دارد و می‌تواند متضمن عدم تمرکز در آموزش و پرورش بوده و مشارکت مردمی در آموزش و پرورش را افزایش دهد.

فانی در خصوص اهمیت آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاه کشور به لحاظ گستردگی با 105 هزار مدرسه و 13 میلیون دانش آموز و 1 میلیون معلم و 750 منطقه آموزشی گفت: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تعامل آموزش و پرورش با 40 میلیون مخاطب موید این واقعیت است و به درستی تمام تصمیمات این وزارتخانه کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی مهمتر از حجم و گستردگی آموزش و پرورش، اهمیت تاثیرگذاری نهاد آموزشی را یادآور شد و اظهار کرد: آموزش و پرورش زیرساختهای انسانی هر کشور را تامین می‌کند و به واقع همین دانش آموزان امروز، آینده این کشور را اداره خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر دریافت خروجی مناسب از سرمایه گذاری دولت، خانواده‌ها و معلمان بر روی دانش آموزان تصریح کرد: هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و از این منظر نقش شورای آموزش و پرورش سازنده و موثر خواهد بود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: در مدارسی که توسط خیرین ساخته شده بیش از 2 میلیون و 100 هزار دانش آموز مشغول تحصیل اند و این امر در یونسکو به عنوان یک امتیاز برای کشور ما محسوب می‌شود و هم اکنون در کشور 520 هزار کلاس درس داریم که 490 هزار آن بعد از انقلاب ساخته شده‌اند.

فانی جمع بندی مسائل و دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش توسط کارشناسان وزارتی را یادآور شد و گفت: سیاست‌های متناسب با این مسائل شامل 5 سیاست ساماندهی نیروی انسانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه ریزی، مشارکت‌های مردمی و تمرکززدایی می شود.

فانی ادامه داد: سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه دولت در سال جاری را 11 درصد است که این میزان از 15 درصد در سال 84 به 9 درصد در سال 92 رسیده بود.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 1:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد