با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تخلیه امواج مضر مغناطیسی با سجده (معجزه نماز)
زیارت عاشورا
در جهان امروز انسان‌ها به طور خواسته يا ناخواسته در معرض انواع جريانات الكترومغناطيس قرار دارند و بدن روزانه مقدار زيادي از اين‌گونه امواج را دريافت مي‌كند. اين امواج از طريق دستگاه‌هاي برقي و تجهيزات الكترونيكي و مخابراتي وارد بدن مي‌شوند

اتومبيل، رايانه، كنترل از راه دور تلويزيون و در پاركينگ، تلفن همراه و... همگي بدن انسان را احاطه كرده‌اند
 انسان‌ها نمي‌توانند بدون آنها زندگي كنند، زيرا اين‌گونه دستگاه‌ها و تجهيزات براي رفاه و آسايش زندگي مادي خود توليد كرده‌اند و حالا خود طعمه اين فناوري شده‌اند

یک دانشمند غیر مسلمان (از اروپا) تحقیقاتی را مبتنی بر یافتن راهکاری برای خارج کردن امواج الکترومغناطیسی که به بدن آسیب می رساند،  انجام داده است


 

 

 

 

 

 

 

سجده
بدن شما به طور روزانه مقدار زیادی امواج الکترومغناطیس دریافت میکند.شما امواج الکترو مغناطیس را از طریق تجهیزات الکتریکی که استفاده می کنید و نمی توانید کنار هم بگذارید ونا خواسته این امواج را دریافت می کنید.

همچنین از طریق لامپهای روشن که حتی برای یکساعت هم خاموش نمی شوند

 


شما منبعی هستید که مقدار زیادی امواج الکترومغناطیس دریافت می کنید.به عبارت دیگر شما با امواج الکترومغناطیس شارژ می شوید بدون اینکه بفهمید!سردرد هستید! احساس ناراحتی می کنید!تنبلی در کار و درد در مکان های مختلف!این را فراموش نکنید وقتی بعضی از این علایم را احساس کردید!راه حل همه اینها چیست!!؟؟

با گذاشتن پیشانی تان بیشتر از یک بار بر زمین، زمین امواج الکترومغناطیس مضر را تخلیه خواهد کرد!این شبیه زمین کردن ساختمانهایی است که احتمال برخورد سیگنالهای الکتریکی (مانند رعد و برق) وجود دارد تا امواج از طریق زمین تخلیه شود.بنابراین سر را بر خاک بگذارید تا امواج الکتریکی مثبت تخلیه شود!
آنچه این تحقیق را بیشتر شگفت انگیز می کندبهتر است که پیشانی تان را بر خاک بگذارید!و آنچه شگفت انگیزتر است اینکه

براه که پیشانی تان را بر خاک بگذارید حالتی است که رو به مرکز زمین باشیدچرا که در این حالت امواج الکترومغناطیس بهتر تخلیه خواهد شد
و بیشتر تعجب خواهید کرد وقتی بدانید بر اساس اصول علمی ثابت شده که مکه مرکز زمین است.و کعبه درست مرکز زمین است

 

 

بنابراین سجده در نمازتان
بهترین راه برای تخلیه سیگنالهای مضر از بدن است
این همچنین کمال مطلوب برای نزدیکی به قادر مطلق است، او که جهان را اینگونه خلاق آفرید ما به خاک نمی افتیم تا امواج الکترومغناطیس تخلیه شود، بلکه برای اطاعت خدای قادر متعال سجده می کنیم! ما به فرمان خدا اعتقاد داریم که همیشه در آن معرفتی است! ایمان ما بخاطر آفریننده است! او همه چیز را می داند!اما،از آنجا که دلیل علمی وجود دارد لازم است به مردم نشان داده شود تا هرآنچه مسلمانان انجام می دهند را ببینند؛ این برای همه خوب است

این یافته ها ثابت می کند که جزء جزء برنامه ها و دستورات دین ما هدفمند می باشد

منبع:iraniangraphic.com

 



تاريخ : جمعه 5 دی 1393برچسب:, | 9:36 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

آموزش نماز



تاريخ : سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, | 1:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 19:35 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 19:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 19:33 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 19:32 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 19:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 19:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مـراحـل وقـوع قـیـامـت

«امروز می پـرسـد: روز قـیامت دیگر چه وقت است ـــ ولی وقتی نور چشم را بگیرد ـــ و ماه ناپدید بشود ــ و خورشید و ماه یکی شوند ـــ آنروز می گـوید: گریزگاه کجاست»! قیامت 6ــ10

«وقتی خورشید حجیم شود وستارگان تیره شوند (بمیرند)». تکویر 1ــ2

«و وقتی جو کنده شود». تکویر 11

« و وقتی دریاها طغـیان کنند». انفطار 3

« و وقتی دریاها به غلیان آمده و تبخیر شوند». تکویر 6

« وقتیکه ستارگان کم کم تمام شوند». مرسلات 8

نکات آیات: 1ـ خورشید حجیم خواهد شد. 2ـ چشم را برق خواهد گرفت. 3ــ دریاها طغیان خواهند کرد. 4ـــ دریاها تبخیر خواهند شد. 5ـــ مـاه خـواهـد گرفت.6ـــ جو کـنـده خواهد شد.7ــ جو نسبت به زمین بمثابه پوست می ماند. 8ـ ماه و خـورشید یکی خواهند شد. 9ـ ستارگـان تیره خواهند شد (خواهند مرد). 10ـــ ستارگان کم کم تمام خواهند شد.

1ــ خورشید حجیم خواهد شد:

خورشید از هـیـدروژن و هلـیوم تشکیل شده است. بدلیل دمای بـسـیـار بـالای درون آن پیوسته هیدروژن آن تجزیه میشود و به هلیوم و حجم عظیمی از انرژی که گرما و نور و تشعشعات بـاشـد تبدیل میشود. هـیـدروژن آن روزی تـمام می شود و منبع هلیوم آن متلاشی می شـود و دمـای آن بالا میرود. بـه دلیل افـزایـش دما بخش (انبار) هـیدروژن به بیرون هل داده می شود و خورشید گسترش پیدا می کند و غـول آسایِ سرخ رنگ می شود. بعد دوباره کم کم جمع می شود و بعد دوباره امتداد پیدا می کند وبعد دوباره جمع و کوتوله سفید رنگ میشود. (عمر خورشید 5000 مـیـلـیـون سـال دیـگـر بـرآورد می شـود. ایـن تـخـمـیـن با بررسی انواع انفعـالات هــسـتـه ای مـوجـود در خورشید و در ترکیب خورشید و حساب اشعه های خارج شونده از آن، و حساب جرم آن زده شده است و بستگی به این دارد که: اولاً خورشید پیوسته هـمـیـن اندازه از ماده را تجزیه کند. و ثانیاً: نحوه تجزیه و فعل و انـفـعالات درون خورشید پیوسته به هـمین منوال کنونی خود ادامه داشته باشد. و این چیزی است که انسان از آن مطمئن نیست).

(مصدر تکویر در اصل بمعنی پیچاندن چیزی دور چیزی است. بعد بطور ضمنی بمعنی حجیم شدن، پف کردن، در خود جا دادن یا فرو بردن، کوره شدن و غیره بکار رفته است).

2ــ چشم را برق خواهد گرفت:

هنگامیکه خورشید گسترش پیدا می کند و غول آسا میشود، گازهای داغ آن سرد می شود و رنگ زرد آنها به رنگ سرخ تغییر می کند، ولی از آنجا که با غول آسا شدن آن قطر آن حدود 150 بار بزرگتر می شود و به ما خیلی نزدیک میشود علی رغم سردتر شدن گازهای آن درخشندگی و پرتو آنها برای ما خیلی خیلی بیشتر از آنچه فعلاً هست خواهد شد، و این باعـث برق گرفتن چشم خواهد شد.

3ــ دریاها طغیان خواهند کرد:

از آنجا که دمای هـوای قـطبها در حدی نیست که بـرفـهـای آن آب شـونـد سال بسال بر اندازه برف و یخ آنها افزوده می شود. و به هـمان اندازه نیز از آب دریا رفـته رفـته کاسته میشـود. وقـتی خـورشـیـد آغاز به گسترش پیدا کردن می کند دمای حرارت روی زمین بالا می رود و باعث ذوب شـدن بـرفـهـای قطبها میشود. با آب شدن آنها سطح آب دریاها بالاتر می آید و بهاین ترتیب دریاها طغـیان می کنند.

4ـــ دریاها تبخیر خواهند شد:

در ادامه گـسـتـرش خـورشـیـد و پـیـوسـته بالاتر رفـتن دمای حرارت در زمین، آبهای روی زمین تبخیر خواهند شد.

5ـــ ماه خواهد گرفت:

با افـزایش گرما و تبخیر شدن دریاها، جو زمین یکپارچه پر از بخار می شود و ماه دیده نخواهـد شد.

6ـــ جو کنده خواهد شد:

با گسترش خورشید و افزایش دماو تـبخیر دریاها، جو زمین از محدوده زمین خارج می شود و به فضا می رود. گرمای روی زمین روزها گرمتر از درون تنور خواهد شد.

7ــ جـو نسبت به زمین بمثابه پوست می ماند:

واژه «کشط» به معنی پوست کـنـدن اسـت. و «کـشـط شـدن» جـو به این معنی است که جو زمین بمثابه "پوست زمین" می ماند. قـطر زمین 12800 کـیلومتر است و ارتفاع جو 1000 کـیلومتر. یعنی ارتفاع جو نسبت به قطر زمین تقریباً یک سیزدهم است.این نسبتِ جو نسبت به قـطـر زمـین مانند نسبت پوست به مـیـوه می ماند.

8ــ ماه و خورشید یکی خواهند شد:

وقـتـی خورشید امتداد پیدا می کند و بزرگ می شود ابتدا عطارد را می بلعد که در فاصله 58 میلیون کیلومتری آن قراردارد. بـعـد زهره را می بلعـد که در فاصله 108 میلیون کیلومتری آن قرار دارد. و بعـد نوبت ماه میرسد و ماه را می بلعد. در آن زمان البته فاصله ماه تا زمین بیشتر از آنچه امروزه هست خواهد بود، چون ماه هر سال 3 سانتیمتر از زمین دور می شود. و بهاین ترتیب ماه و خورشید یکی خواهند شد.

9ـــ ستارگان تیره خواهند شد (خواهند مرد):

ستارگان نیز مانند سایر پدیده هـای دیگر تولد و زندگی و مرگ دارند. برخی از ستاره هائی که می بینیم از خیلی وقتها پیش مرده اند و ما فـقـط نورآنها را می بینیم، و بـقـیه نیز خواهند مرد.

10ـــ ستارگان کم کم تمام خواهند شد:

در داخل کهکـشـانـهـا از ابرهای گازی موجود در آنها بطور متوالـی ستاره های جدید متولد می شوند. ولی آن ابرهای گازی روزی تمام خواهند شد. وقتـی هـمـه گـازهای موجود در ابرهای گازی تمام شـوند سـتـاره هـای جـدیـد دیـگـری نمی توانند متولد شوند، و به این ترتیب ستارگان کم کم تمامخواهـند شد.

 

 

 



تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 16:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 14:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 14:21 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تاريخ : جمعه 28 آذر 1393برچسب:, | 20:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

  تولد حضرت موسیهمزمان با تولّد حضرت موسى(علیه السلام)دو طایفه ى بزرگ “قِبْطیان” و “سبطیها” در مصر زندگى مى کردند، فراعنه که بر مصر فرمانروایى داشتند قبطى بودند اما سبطیها از دودمان حضرت یعقوب(علیه السلام)بودند و بنى اسرائیل، نام داشتند. زادگاه قدیمى و نخستین بنى اسرائیل “کنعان” بود، لیکن پس از آن که از میان این قوم، حضرت یوسف(علیه السلام)به مقام بزرگ مصر رسید;


بقيه ي زندگينامه در ادامه ي مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:, | 23:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

بخشش چیست؟

بخشیدن، فراموش کردن و ازخودگذشتگی نیست و با تحمل کردن افرادی که ما را رنجانده اند فرق دارد. شما مجبور نیستید دیگران را ببخشید ولی هنگامی که بدانید اگر از اشتباهات دیگران بگذرید و به آنها نچسبید، چقدر آرامش بیشتری دارید، هرگز کینه توزی، خشم و قهر را انتخاب نمی کنید. فراموش نکنید که بخشیدن نشانه عزت نفس بالای شماست. بخشیدن، فراموش کردن و رها شدن از احساسات شدیدی است که به حوادث گذشته مربوط می شود. وقتی نمی توانیم دیگران را ببخشیم، خود را فردی فراموش شده، مأیوس و ناتوان می دانیم. در واقع ما نمی توانیم منکر اشتباهات خود شویم؛ اما می توانیم رفتار خود را تغییر دهیم تا شرایط مطلوب تر و آینده بهتری را به خود نوید دهیم.

در واقع بخشش، آمادگی برای رهایی از رنج های گذشته و تصمیمی است برای پایان دادن به مشکلاتی که از گذشته با خود داریم. البته در بخشی از وجود ما این باور وجود دارد که می توانیم آرامش فکرمان را با پیروی از نفرت، خشم و رنج به دست آوریم و همواره حساب و کتاب های عادی داشته باشیم و دچار حالاتی مانند کینه، نفرت و خشم شویم. بدین ترتیب نمی توانیم آرامش داشته باشیم. بخشش می تواند ما را از زندانی که با ترس و غضب در ذهن خود ساخته و بر خود تحمیل کرده ایم رها کند.

همه ما می رنجیم

برای همه ما پیش آمده که بارها و بارها از دیگران رنجیده ایم. بعضی از رنجش ها کوتاه و گذراست و می توان آنها را زود فراموش کرد؛ اما هنگامی که احساس می کنیم کسی عمیقا آزارمان داده است به مرحله دشواری می رسیم؛ آیا باید بگذاریم این رنج در وجودمان بماند و شادمانی ما را با خود ببرد یا باید از معجزه بخشش برای التیام زخم هایمان بهره مند شویم؟ اما اگر بخشش، دردی را که ما در وجود خود احساس می کنیم و عذابمان می دهد درمان می کند، دلیل خوبی داریم که بتوانیم دیگران را ببخشیم. البته این طبیعی است که بعضی ارتباطات باید قطع شوند و بعضی موقعیت ها باید تغییر کنند و این شاید ناراحت کننده به نظر برسد. در واقع گاهی اوقات نمی توانید مطمئن باشید که آیا قربانی یک حادثه غیرقابل اجتناب هستید یا به شکل ناعادلانه ای آزرده شده اید. شاید لازم باشد برای تشخیص نوع رنجش هایتان بیشتر دقت کنید تا بتوانید تفاوت دردی را که از حساسیت های خودتان به وجود می آید با رنجی که به خاطر دیگران احساس می کنید، تشخیص دهید.

امروزه پزشکان معمولا بیماران خود را نسبت به عوارض جانبی و خطرناک داروهایی که استفاده می کنند، آگاه کرده و بیماران نیز با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به سلامت خود اشتیاق زیادی برای مطالعه و کسب اطلاعاتی در زمینه آثار منفی داروهایی که مصرف می کنند نشان می دهند. باید توجه داشت افکار ناراحت کننده ای که به ذهن خود وارد می کنیم نیز عوارض منفی زیادی بر سلامت ما دارند. بنابراین اگر می خواهیم خود را از فشار و ناراحتی های ناشی از درد و رنج ها رها کنیم باید مراقب افکارمان باشیم. همانطور که در مورد داروها و تأثیرات جانبی آنها بر جسم خود مواظب و حساس هستیم، تأثیرات جانبی و مخاطره آمیز نبخشیدن و کینه داشتن از دیگران و افکار منفی می تواند آثار بسیار بدی بر سلامت جسمانی و روانی ما بگذارد. برای مثال می توانیم به این امراض و ناراحتی ها بر اثر نبخشیدن اشاره کنیم؛ سردرد، کمردرد، زخم معده، اضطراب، بی خوابی و ناامیدی. بسیاری از ما برای درمان بیماری های جسمانی خود همیشه در حال مصرف دارو هستیم، درحالی که برای افکار بیماری زایی که به ذهن خود وارد می کنیم هیچ انتخاب و گزینشی نداریم و اجازه می دهیم حتی چیزهایی که سلامت جسم مان را تهدید می کنند به راحتی وارد ذهنمان شوند.

اما چگونه از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کنیم و کدام دارو قوی ترین بوده و بیشترین اثر را برای شفای افکار بیماری زا دارد؟ "بخشش" پاسخگوی تمام این سؤالات است زیرا قوی ترین و شعف انگیزترین دارو محسوب می شود و قدرت رفع تمام این علائم و بیماری ها را دارد.

چرا نمی بخشیم؟

هنگامی که بیش از حد به منیت های خود بچسبیم بخشیدن دیگران برایمان سخت می شود. نیرویی از درون به ما نهیب می زند؛ "او به تو توهین کرده، نباید او را ببخشی"، "چطور می توانی بگذاری کسی با تو بدرفتاری کند" و. . . این نوع منیت ها در بعضی شرایط سخت تأثیر بیشتری بر ما می گذارد و راحت تر شنیده می شود و آن هنگامی است که به خاطر مشکلات زندگی تحت فشار قرار گرفته ایم و دائم از دیگران توقع داریم به ما کمک کنند. در این مواقع است که ندایی از درون ما را به بخشیدن ترغیب می کند. اما فراموش نکنیم که همیشه قدرت انتخاب برای ما وجود دارد؛ یعنی می توانیم به جای تسلیم در برابر اینگونه وسوسه ها، گذشت و بخشش را برگزینیم و به این ترتیب خودمان نیز به آرامش بیشتری دست یابیم.

همواره به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر بتوانید ببخشید، بیشتر نیز دریافت می کنید. در واقع هر آنچه در زندگی ارزش داشته باشد فقط زمانی افزایش می یابد که بخشیده شود. هنگامی که گمان می کنید با بخشیدن چیزی را از دست داده اید به معنای واقعی نبخشیده اید. اگر بااکراه ببخشید، هیچ نیرویی در پس آن وجود ندارد. در واقع مهم ترین چیز نیتی است که در پشت عمل شما نهفته است.

نیت همواره باید ایجاد شادی و نشاط برای شخص بخشایشگر باشد زیرا شادمانی به عنوان پشتوانه و حامی برای شماست و بازگشت عملتان نیز به طور مستقیم به میزان بخشایش بستگی دارد؛ البته اگر واقعا از ته دل و بی قید و شرط باشد.

شاید برای بسیاری از ما بخشیدن کار آسانی نباشد. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، توقع نداشته باشید یکباره بتوانید دیگران را ببخشید. عمل بخشیدن نیازمند زمان است؛ اما هر چه بیشتر روی آن کار کنید بیشتر به آن پی خواهید برد. پس برای سلامت جسم و روان خودتان هم که شده همین حالا تصمیم بگیرید بخشیدن را تمرین کنید. شما می توانید این کار را با بخشش های کوچک شروع کنید تا کم کم بتوانید کسانی را هم که خیلی شما را آزرده اند ببخشید.

چطور ببخشیم؟

تحقیقات نشان داده افرادی که می توانند ببخشند، افسردگی، خشم و استرس کمتری دارند و امیدشان به آینده هم بیشتر است. همچنین سیستم ایمنی بدنشان قوی تر است و نشاط و شادابی بیشتری را تجربه می کنند.

برای تمرین بخشش هرگز منتظر عذرخواهی دیگران نباشید. بسیاری از افرادی که شما را رنجانده اند اصلا قصد عذرخواهی ندارند. بنابراین اگر منتظر شنیدن معذرت خواهی آنها باشید، ممکن است هیچ وقت نتوانید آنها را ببخشید.سعی کنید گاهی از دید دیگران به مسائل نگاه کنید؛ اگر گاهی با فرد موردنظر همدردی کنید، ممکن است متوجه شوید که این کار را از روی نادانی، ترس یا حتی علاقه انجام داده است.


فواید بخشش را بشناسید. مطالعات نشان می دهند افرادی که قدرت بخشش دیگران را دارند توانایی و انرژی بیشتری دارند. همچنین اشتهای بهتر و الگوهای خواب بهتری هم دارند.فراموش نکنید که باید بتوانید خودتان را هم ببخشید. برای بعضی افراد بخشیدن دیگران راحت تر از بخشیدن خودشان است. اما توجه داشته باشید که اگر نتوانید خودتان را ببخشید، اعتماد به نفستان را از دست می دهید و همواره احساس گناه می کنید.

شما برای اینکه بتوانید راحت تر ببخشید، باید موانع بخشش را از سر راهتان بردارید و فکر و بینش خود را نسبت به آن تغییر دهید. در واقع برای اینکه فکر و ذهن ما آماده بخشش شود، باید به خود بقبولانیم که باورها و موانع گذشته از بین رفته اند و دوباره نمی توانند بر زندگی حال و آینده ما تأثیر بگذارند. ترس یکی از مهم ترین موانع بر سر راه بخشش است. اینکه نتوانیم از فکر گذشته رها شویم، مانعی بر سر راه بخشش خواهد بود. تحقیقات نشان داده است افکار و احساساتی که در ذهن خود پرورش می دهیم در بسیاری مواقع باعث بروز ناهنجاری و علائم فیزیکی مانند اضطراب، افسردگی، تحریک پذیری، هیجان، انواع سردردها، کمردردها و ... می شود و سیستم ایمنی بدن را نیز ضعیف می کند.

گاه نیز قضاوت های نادرست ما مانع از آن می شود که بتوانیم دیگران را ببخشیم؛ بنابراین هیچ گاه دیگران را بدون توجه به شرایط خاص خودشان قضاوت نکنید. به یاد داشته باشید افکار و عقاید ما تعیین می کنند که چگونه زندگی کنیم و هدف و نتیجه ای هم که از بخشش حاصل می کنیم رها کردن مشکلات مربوط به گذشته است. متأسفانه بسیاری از ما در هاله ای از ترس نسبت به گذشته و وحشت از آینده زندگی می کنیم و گذشته و آینده درنظرمان یکسان است؛ درحالی که اگر بخواهیم می توانیم در آینده آرامش بیشتری نسبت به مشکلات تلخ گذشته داشته باشیم.

البته با بخشیدن، واقعیت های گذشته عوض نمی شوند زیرا گذشته را نمی توان تغییر داد. ما فقط می توانیم دیگران را ببخشیم تا به آرامش بیشتری برسیم. بخشش به ما اجازه می دهد با گناه، سرزنش و احساس شرم خداحافظی کنیم و به ما یاد می دهد که با دوست داشتن دیگران از شر ترس های گذشته رها شویم.


گردآوری : یکتا فراهانی



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:ببـخش, تا بخشیـده شـوی ,,,, | 10:42 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

 

 

البته دانشمندان ژاپنی راهی یافته اند تا گوشت وپوست ماهی ها را نامريی کرده واستخوانهای آنهارا رنگی کنند.آنها ازاین تکنو لوژی برای کسب درآمد استفاده کرده واین ماهی ها را در ظروف شیشه ای پرشده با مایه ای شفاف به فروش میرسانند.درزیر نمونه ای از این ماهی ها آورده شده است.

 

 

 



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:ماهیهای شفاف وشیشه ای, | 10:41 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

جهت استفاده از ازمون هاي آنلاين روي لينك زير كليك نماييد

 

آزمون آنلاين كليه ي دروس ششم

 

لطفاً نظر فراموش نشود



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:آزمون آنلاين كليه ي دروس ششم, | 10:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
دو دریا در قرآن
يکی آبش شيرين و گواراست و يکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خوريد، و از آنها چيزهايی برای آرايش تن خويش بيرون می کشيد و می بينی که کشتي ها برای يافتن روزی و غنيمت، آب را می شکافند و پيش می روند، باشد که سپاسگزار باشيد.

 

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از الف، جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند.
دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابراین این حائل به وجود می آید

In a tourism filled city of Skagen you can see this incredible natural sight. This city is the most northern point of Danish people…..where the Baltic sea “meets” the North sea. Two different seas can not be combined together thus creating this line

و شاید این همان چیزی باشد که در قرآن آمده است

سورة مبارکه الرحمن

 

مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ (۱۹)
بَيْنَهُما بَرْزَخٌ لا يَبْغِيانِ (۲۰)
فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱)
يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)

۱۹. دو دريا را به گونه اي روان کرد که با هم برخورد کنند.
۲۰. اما ميان آن دو حد فاصلي است که به هم تجاوز نمي کنند.
۲۱. پس کدامين نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنيد؟
۲۲. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.


سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:

 

و هو الذي مَرَجَ البحرينِ هذا عَذبٌ فُراتٌ
و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَينَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً

و اوست کسي که دو دريا را موج زنان به سوي هم روان کرد
اين يکي شيرين و آن يکي شور و تلخ است وميان آن دو حريمي استوار قرار داد.


سوره مبارکه فاطر آيه ۱۲:

 

وَمَا يَسْتَوِي الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِيًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِيهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ

اين دو دريا يکسان نيستند: يکی آبش شيرين و گواراست و يکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خوريد، و از آنها چيزهايی برای آرايش تن خويش بيرون می کشيد و می بينی که کشتي ها برای يافتن روزی و غنيمت، آب را می شکافند و پيش می روند، باشد که سپاسگزار باشيد.

سوره مبارکه نمل آيه ۶۱:

 

اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ
وَ جَعَلَ بَينَ الْبَحْرَيْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ

[آيا شريکانى که مى‏پندارند بهتر است‏] يا آن کس که زمين را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پديد آورد و براى آن، کوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و ميان دو دريا برزخى گذاشت؟ آيا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بيشترشان نمى‏دانند.
 
فیلم را در کانال اختصاصی نور الله در آپارات ببینید

 



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:عظمت و بزرگي خلقت, | 9:54 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ازمون جامع برای ششمی ها از درس های هدیه و قرآن و ریاضی و فارسی و علوم و اجتماعی  

امیدوارم موفق باشید.

 

برای دانلود اینجا کلیک کنید.



تاريخ : شنبه 23 آذر 1393برچسب:درس های هدیه و قرآن و ریاضی و فارسی و علوم و اجتماعی, | 9:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ازمون جامع از تمامی دروس برای شما ششمی ها

 



تاريخ : شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 9:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

نمونه سوال هدیه های اسمان برای ششم ( ماه آذر)

 



تاريخ : شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 9:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

حدیث پیامبر (صل الله علیه و اله ) در مورد توبه جوان :



تاريخ : شنبه 22 آذر 1393برچسب:, | 19:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

 



تاريخ : شنبه 22 آذر 1393برچسب:, | 17:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

جوانی با چاقو وارد مسجد شد و گفت: بین شما کسی هست که مسلمان باشد؟ همه با ترس و تعجب به هم نگاه کردند و سکوت در مسجد حکمفرما شد. 
بالاخره پیرمردی با ریش سفید از جا برخواست و گفت: آری من مسلمانم، جوان به پیرمرد نگاهی کرد و گفت با من بیا، پیرمرد بدنبال جوان براه افتاد و با هم چند قدمی از مسجد دور شدند، جوان با اشاره به گله گوسفندان به پیرمرد گفت که میخواهد تمام آنها را قربانی کند و بین فقرا پخش کنند و به کمک احتیاج دارد.
پیرمرد و جوان مشغول قربانی کردن گوسفندان شدند و پس از مدتی پیرمرد خسته شد و به جوان گفت که به مسجد بازگردد و شخص دیگری را برای کمک با خود بیاور. جوان با چاقوی خون آلود به مسجد بازگشت و باز پرسید: آیا مسلمان دیگری در بین شما هست؟ افراد حاضر در مسجد که گمان کردند جوان پیرمرد را بقتل رسانده نگاهشان را به یکدیگر دوختند، ناگهان یکی از بین جمعیت بلند شد و گفت: چرا نگاه میکنید، به عیسی مسیح قسم که با چند رکعت نماز خواندن کسی مسلمان نمیشود!!



تاريخ : شنبه 21 آذر 1393برچسب:, | 11:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |



تاريخ : شنبه 21 آذر 1393برچسب:, | 11:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مَحرَم اصطلاحی در فقه اسلامی است که شامل گروهی از خویشاوندان نزدیک می‌شود که ازدواج با آن‌ها حرام است. البته این واژه در گفتار عامیانه بیشتر به افرادی اشاره دارد که اجرای مقررات مربوط به حجاب اسلامی در برابر آن‌ها لازم نیست.

محارم به سه گروه؛ محارم نَسَبی (شامل؛ مادر/پدر و اجداد، فرزندان و نوادگان، خواهر/برادر، خواهر/برادر زادگان، عمه/عمو/خاله/دایی) که از زمان تولد رابطه محرمیت با آن‌ها برقرار است، محارم سببی که بر اثر ازدواج ایجاد می‌شوند (شامل؛ مادر/پدر ِ همسر، فرزند/نوه ِ همسر، همسر ِ فرزند، همسر ِ پدر/مادر و خواهرزن/شوهرخواهر) و محارم رضاعی (که مشابه محارم نسبی است) تقسیم می‌شوند.

رابطه محرمیت، به جز استثنای خواهرزن/شوهر خواهر، در تمامی موارد همیشگی است یعنی ازدواج با مادر زن تا همیشه حرام خواهد بود حتی در صورت جدایی از همسر یا مرگ او. اما در مورد خواهرزن/شوهر خواهر محرمیت در صورت پایان رابطه زوجیت از بین می‌رود.



تاريخ : جمعه 21 آذر 1393برچسب:, | 11:2 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 



تاريخ : شنبه 21 آذر 1393برچسب:, | 10:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

روزی یکی از دوستان بهلول گفت: ای بهلول! من اگر انگور بخورم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: اگر بعد از خوردن انگور در زیر آفتاب دراز بکشم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم و آن را زیر نور آفتاب قرار دهیم و بعد از مدتی آن را بنوشیم حرام می شود؟....
بهلول گفت: نگاه کن! من مقداری آب به صورت تو می پاشم. آیا دردت می آید؟ گفت: نه! بهلول گفت: حال مقداری خاک نرم بر گونه ات می پاشم. آیا دردت می آید؟ گفت: نه! سپس بهلول خاک و آب را با هم مخلوط کرد و گلوله ای گلی ساخت و آن را محکم بر پیشانی مرد زد!

مرد فریادی کشید و گفت: سرم شکست! بهلول با تعجب گفت: چرا؟ من که کاری نکردم! این گلوله همان مخلوط آب و خاک است و تو نباید احساس درد کنی، اما من سرت را شکستم تا تو دیگر جرات نکنی احکام خدا را بشکنی!!



تاريخ : شنبه 21 آذر 1393برچسب:, | 10:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ازمون جامع برای ششمی ها از درس های هدیه و قرآن و ریاضی و فارسی و علوم و اجتماعی

 

امیدوارم موفق باشید.

 

برای دانلود اینجا کلیک کنید.



تاريخ : شنبه 19 آذر 1393برچسب:, | 1:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ازمون جامع از تمامی دروس برای شما ششمی ها

 



تاريخ : شنبه 19 آذر 1393برچسب:, | 1:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

نمونه سوال هدیه های اسمان برای ششم ( ماه آذر)

 



تاريخ : شنبه 19 آذر 1393برچسب:, | 1:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

 

 

 

فرمت ورد

 

 



تاريخ : شنبه 19 آذر 1393برچسب:, | 1:17 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

پرسش های متن درس 1 هدیه ششم
1-
نظم و هماهنگی که در جهان اطراف ما وجود دارد، نشانه ی چيست؟ 
نشانه این است که خداوند دانا و توانا مسلماً یکتا است

2-
چگونه هماهنگی کائنات در رشد یک دانه گندم تاثیر دارد ؟ 

یک دانه گندم برای رشد به غذا و آب و نور خورشید نیاز دارد و هر کدام از این ها باید به اندازه درست به دانه گندم برسد مثلا اگر فاصله ی زمين تا خورشيد خيلی زياد بود، گياهان به خاطر سرما از بين می رفتند و اگر اين فاصله خيلی کم بود، از گرمای زياد می سوختند

3-
قرآن درباره این که اگر دو يا چند خدا جهان را اداره می کرد، چه می فر ماید ؟ 

اگر در آسمان و زمين، غير از الله خدايان ديگری بود، آسمان و زمين به هم می ريخت

4-
نظم و هماهنگی ميان پديده های جهان نشان دهنده ی چیست ؟ 

نظم و هماهنگی ميان پديده های جهان نشان می دهد که فقط يک خدا جهان را اداره می کند

5-
امام علی(عليه السّلام)در باره بی شریک بودن خداوند به فرزندش امام حسن (عليه السّلام ) چه می فرمايد؟ 

پسر عزيزم! بدان که اگر پروردگار تو شريکی داشت،پيامبران او نيز نزد تو می آمدند
                                           ببین وبگو
 
با دقّت به اين تصاوير نگاه کنيد. ميان اين موجودات با محيط اطراف خود، چه هماهنگی وجود دارد؟ 
                              گفت گو کنید
به نظر شما در هر يک از موارد زير چه مشکلاتی رخ خواهد داد؟ 
-
يک مدرسه دو مدير داشته باشد
-
يک تيم ورزشی دو سرمربّی داشته باشد
-
سربازان يک لشکر دو فرمانده داشته باشند

در باره تمامی این موارد می توان گفت که اگر دو مسئول وجود داشته باشد نظم و هماهنگی ازبین خواهد رفت و هرج و مرج و آشوب ایجاد خواهد شد.



تاريخ : سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, | 14:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1- (پسر عزیزم ! بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت ، پیامبران او نیز نزد تو       

می آمدند) گفته ی کیست است؟

1- رسول خدا         2- حضرت علی           3- امام حسن          4- امام صادق

2- (پسر عزیزم ! بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت ، پیامبران او نیز نزد تو       

می آمدند) خطاب به چه کسی است؟

1- رسول خدا         2- حضرت علی           3- امام حسن          4- امام صادق

3- در پی ماجرای مشرکان مکه با پیامبر چه سوره ای نازل شد؟

1- ناس                  2- کافرون                 3- کوثر                   4- انبیاء

4- سوره ی کافرون در کجا به پیامبر نازل شد؟

1- مسجد الحرام          2- مسجد النبی           3- مسجد کوفه          4- مسجد الاقصی

5- پدرخدا پرستان کیست؟

1- رسول خدا             2- حضرت علی        3-امام حسن            4- حضرت ابراهیم   

6- سخن زیر از کیست؟

(پناه برخدا که بخواهم چیزی را همتای او قرار دهم.)

1- حضرت ابراهیم     2- حضرت علی       3- حضرت محمد     4- حضرت موسی

7- درکدام یک از سوره های قرآن نام پدر مومنان آمده است؟                                                                            

1- سوره انبیاء        2- سوره حج            3- سوره فجر         4- سوره نمل

8- زندگی اصلی ما در کجا خواهد بود؟          

1- درعالم دوزخ           2- جوانی            3- دراین جهان      4- پیری و کهن سالی 

9- کدام یک از دوره های زندگی ما دوره ی کار وتلاش جدی است؟

1- کودکی             2- نوجوانی          3- جوانی             4- پیری و کهن سالی

10- آیه ی زیر در کدام سوره  آمده است؟ (لو کان فیهما ءالهه الا الله لفسد تا)

1- سوره ی بقره       2- سوره ی آل عمران     3- سوره ی نساء      4- سوره ی انبیاء  

11-  قبل از مرحله ی نوزادی چه مرحله ای است؟

1- جنینی              2- نه ماهه ای               3- کودکی             4- موارد 1،2

12- بعد از مرحله ی میان سالی چه مرحله ای است؟

1- کهن سالی           2- جوانی            3- موارد 1،4           4- پیری

13- پیامبر خدا چند سال مردم مکه را به دین اسلام دعوت کرد؟

1- 10                    2- 13                   3- 16                    4- 23

14- چه چیزی باعث رفتن کافران از جلوی در غار شد؟

1- مار             2- عنکبوت                3- کبوتر               4- موارد 2،3

15- پیامبر خدا چند سال مردم مدینه را به دین اسلام دعوت کرد؟

1- 10                    2- 13                   3- 16                    4- 23

16- پس از مرگ وارد کجا مشود؟

1- عالم دوزخ               2- جهان آخرت              3- موارد 1،2          4- هیچ کدام

17- مرحله ی هفتم زندگی ما چیست؟

1- پیری              2- میان سالی                 3- کهن سالی            4- موارد1،3

18- نام دیگر مرحله ی اول(جنینی) زندگی چیست؟

1- نه ماهه ای             2- نوزادی             3- کودکی               4-  کهن سالی

19- حضرت ابراهیم برای نشان دادن ...........و............بت ها به بتکده رفت؟

1- ضعف وناتوانی      2- ضعف ونادانی           3- نادانی وناتوانی       4- هیچ کدام

20- قبل از مرحله ی ششم چه مرحله ای است؟   

1- میان سالی               2- جوانی              3- نوجوانی            4- پیری



تاريخ : سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, | 14:32 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

امام عصر (عج) با چه سلاحی ظهور می کند؟

خداوند در عصر ظهور، تمامی تسلیحات پیشرفته را از کارمی اندازد و مردم ناگزیرند در جنگ از همان سلاح‏های ابتدایی استفاده ‏می کنند.

 

 

 

یکی از سوالات مطرح در خصوص مهدویت اینکه، در احادیث آمده است که سلاح حضرت مهدی در هنگام ظهور، شمشیر خواهد بود. با توجّه به این همه پیشرفتی که بشر در زمینه نظامی کرده است چگونه ایشان با شمشیر می خواهند بر این همه سلاح مجهّز و فوق مدرنِ دشمنانش، غلبه کنند؟

 

 

 

 

جواب:

این که سلاح حضرت، هنگام ظهور چه خواهد بود، امری است که حقیقت آن برای ما روشن نیست؛ لذا مشخص کردن دقیق نوع سلاح ایشان، امکان ندارد. به همین دلیل در بین علمای اسلامی در این زمینه نظرات مختلفی وجود دارد که همگی در حدّ احتمال است؛ مهمترین این نظریات عبارتند از:

نظر اول: منظور از شمشیر، خود شمشیر نیست، بلکه حضرت از سلاح های روز استفاده می کنند.

نظر برخی بر آن است که روایاتی که در آنها به (شمشیر) اشاره شده، لزوماً به معنای آن نیست که سلاح حضرت، شمشیر است؛ بلکه معنای درست آن، اینست که قیام امام مهدی مسلّحانه است. طبق این نظر، سلاحی که حضرت در قیام خود از آن استفاده می‌کند، سلاح متعارف روز است آنها معتقدند «شمشیر» کنایه از قدرت و نیروی نظامی می باشد، همانگونه که «قلم» کنایه از علم و فرهنگ است. دلیل این گروه آنست که چون در زمان معصومین، سلاحی جز سلاح سرد (مانند شمشیر) نبود، معنا نداشت که ائمه برای مردم آن زمان در مورد سلاح-های پیشرفته امروزی (مانند موشک و …) سخن بگویند.

نظر دوم: سلاح حضرت، همان شمشیر است نه سلاح های مدرن امروزی

دسته دیگر می گویند حضرت واقعاً از خود شمشیر استفاده می کند نه سلاح های روز. دلیل این افراد اینست که سلاح‌های جنگیِ فعلی ظالمانه هستند و باعث کشته شدن انسان‌های فراوان دیگری که ممکن است بی‌گناه هم باشند، می‌شوند.

البته این گروه در جواب این سؤال که حضرت چگونه می خواهد با شمشیر در مقابل این همه سلاح های قدرتمند مبارزه کند، احتمال های مختلفی را مطرح کرده اند که همگی آنها نیز در حدّ احتمال است نه به صورت قطعی:

1ـ احتمال اول: اگر چه حضرت با شمشیر قیام می‏کند؛ ولی خداوند در آن شمشیر، قدرت و اعجازی نهفته که تمامی سلاح‏های موجود را مغلوب نیروی خود می‏سازد. آری! همانگونه که خداوند با یک قطعه چوب (عصا)

حضرت موسی را بر فرعون و لشکریانش پیروز گردانید؛ قادر است که

امام زمان را با شمشیر بر همه دشمنانش پیروز گرداند. (إنَّ الهَف قادِرٌ عَلی کُلِّ شَیْءٍ)

2ـ احتمال دوم: خداوند در عصر ظهور، تمامی تسلیحات پیشرفته را از کارمی اندازد و مردم ناگزیرند در جنگ از همان سلاح‏های ابتدایی (یعنی شمشیر و مانند آن) استفاده ‏کنند؛ بنابراین حضرت نیز با همان شمشیر می‏جنگد.

3ـ احتمال سوم: از کجا که در زمان ظهور، این اسلحه های مهیب در اختیار بشر باقی باشد، چرا که ممکن است که در اثر جنگ های خانمانسوزِ جهانی که پیش از ظهور واقع می شود، بسیاری از این سلاح های مدرن معدوم گردد.

4ـ احتمال چهارم: پیروزی اصلی حضرت، بوسیله افتادن رعب و وحشت در دل دشمنان است، به گونه‌ای که آنها نمی‌توانند از ابزار خود بهره ببرند. در حدیث آمده است (او با شمشیر و ایجاد رعب و وحشت یاری می‌شود.) بدیهی است که شرط اولیه استفاده از توان و تجهیزات پیشرفته، داشتن روحیه است. وقتی کسی بترسد، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

3ـ احتمال پنجم: امکان دارد سپاهیان دشمن وقتی کلام دلنشین امام را شنیده و معجزات ایشان را ببینند، از فرماندهان ظالم خود سرپیچی کرده و از این سلاح‌ها استفاده نکنند.

به راستی اگر بیست سال قبل از شروع انقلاب اسلامی کسی خبر می داد که امام خمینی بدون هیچ سلاحی در برابر شاه و ارتشِ تا دندان مسلح او پیروز می شود، برای مردم قابل پذیرش بود! ولی همگان دیدید که ارتش و نیروهای مسلّح طاغوت، از فرمان فرماندهان خود سرپیچی کرده و سلاح ها را علیه مردم و انقلابیون بکار نگرفتند.

مشابه این مطلب نیز در طول تاریخ مکرّر دیده شده است؛ نمونه کوچک آن واقعه نماز باران مرحوم آیت الله خوانساری است:

قم گرفتار بی بارانی شده بود. مردم تصمیم ‏گرفتند برای نماز به مصلّی بروند. مرحوم آیت الله خوانساری امامت جماعت را پذیرا شد و فرمود: من حاضرم برای نماز استسقاء ‏بروم. بسیاری از مردم هم به راه افتادند؛ رودخانه شهر خشک شده بود؛ یک عده داخل رودخانه راه می‏رفتند و یک ‏عده جوان خام هم متلک می‏گفتند، آنها می‏گفتند: «توی رودخانه نروید، آب شما را می‏برد!» اما اینها اعتنا نکردند و رفتند. ‏این جریان در موقع جنگ جهانی بود. پایگاه نظامی‏های آمریکا در «خاکفرج» بود؛ آمریکاییها دیدند که جمعیت می‏آید، ‏خیال کردند می‏خواهند به پایگاهشان حمله کنند، تمام مسلسل ها را سوار کردند که مردم را بکوبند، اما رئیس شهربانی نزد ‏آمریکائیها رفت و گفت: «مردم می‏خواهند نماز بخوانند و دعا کنند. به شما کاری ندارند.» بالاخره مردم آمدند، آمریکاییها هم نگاه ‏می‏کردند.

مرحوم سید محمد تقی خوانساری آمد دعا خواند، نماز خواند، با فاصله ‏کم، باران عجیبی آمد. وقتی باران آمد آمریکاییها شوکه شده بودند و بلافاصله بوسیله رئیس شهربانی از مرحوم سید محمد تقی ‏خوانساری وقت گرفتند، اُمراء و فرماندهان بزرگ آمریکایی آمدند مقابل آیت الله خوانساری زانو زدند، گریه کردند، التماس کردند، مترجم گفت ‏اینها می‏گویند: «آقا تو مسیح زمانی! تو مستجاب الدّعوه‏ای! تو که دعا کردی باران آمد، دعا کن، جنگ تمام شود، ما ‏پیش زن و بچه‏مان برویم!»

آنها با دیدن کرامتی کوچک از آن عارف، این گونه به او دل بستند؛ حال اگر خود امام زمان که حجت بزرگ الهی است بیاید چه خواهند کرد!!‏ (1)

———————————-
(1) برگرفته از کتاب: پاسخ به شبهات دینی



تاريخ : دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:, | 7:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

از عمر بن الخطاب خلیفه مسلمین به یزدگرد سوم شاهنشاه پارس

یزدگرد، من آینده روشنی برای تو و ملت تو نمی بینم مگر اینکه پیشنهاد مرا بپذیری و با من بیعت کنی. تو سابقا بر نصف جهان حکم می راندی ولی اکنون که سپاهیان تو در خطوط مقدم شکست خورده اند و ملت تو در حال فروپاشی است. من به تو راهی را پیشنهاد می کنم تا جانت را نجات دهی.

شروع کن به پرستش خدای واحد، به یکتا پرستی، به عبادت خدای یکتا که همه چیزرا او آفریده. ما برای تو و برای تمام جهان پیام او را آورده ایم، او که خدای راستین است.

از پرستش آتش دست بردار و به ملت خود فرمان بده که آنها نیز از پرستش آتش که خطاست دست بکشند، بما بپیوند الله اکبر را پرستش کن که خدای راستین است و خالق جهان.

الله را عبادت کن و اسلام را بعنوان راه رستگاری بپذیر. به راه کفر آمیز خود پایان بده و اسلام بیاور و الله اکبر را منجی خود بدان.

با این کار زندگی خودت را نجات بده و صلح را برای پارسیان بدست آر. اگر بهترین انتخاب را می خواهی برای عجم ها ( لقبی که عربها به پارسیان می دادند بعمنی کودن و لال) انجام دهی با من بیعت کن.

الله اکبر
خلیفه مسلمین
عمربن الخطاب

پاسخ پادشاه پارسيان به نامه ي عمر بن الخطاب را در ادامه ي مطالب ببينيد؟!!!!!!!!!!!!

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 8 آذر 1393برچسب:, | 1:29 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

مقدّمه

منّت خدای را، عزَّ وَ جَلّ، که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت. هر نفسی که فرو می­رود، ممّد حیات است و چون بر می­آید مفرّح ذات. پس در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب.

از دست و زبان که برآید؟                                 کز عهده شکرش بدر آید؟

هدف از این نوشتار، آشنایی شما با ویژگی­های بهـشت و جهنّـم در قرآن است. به امید اینکه با خواندن این ویژگی­ها و تجسّم آن به زیبایی بهـشت و تاریکی و زشتی جهنّـم پی ببرید و راه درست که مقصد آن بهـشت است انتخاب کنید.

مطالبی زیادی در مورد بهـشت و جهنّـم در قرآن کریم آمده است و خداوند در این آیات متعدّد به ویژگی­ها و جلوه­های زیبای بهـشت و ویژگی­های زشت و بد جهنّـم اشاره کرده اند. به علّت زیاد بودن مطالب و این­که بهـشت از منظر قرآن و جهنّـم از منظر قرآن دو مقوله جدا است این مقاله را به دو بخش، بهـشت و جهنّـم تقسیم می­کنیم.

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 آبان 1393برچسب:, | 14:45 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند:مارهایی هستند در جهنّم به بزرگی شتر! وقتی که مجرمی را نیش می‌زنند، تا چهل سال درد آن سـاکت نمی‌شود. این مارها برای کسانی هستند که در دنیا بخیل، بداخلاق و اذیّت کننده‌ی مردم بوده‌اند .

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 آبان 1393برچسب:, | 14:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

یکی از مسایل دیرینه در میان متکلمان اسلامی که همواره مورد بحث و گفتگو بوده است بحث خلقت بهشت و جهنم است و این که آیا این دو هم اکنون خلق شده‌اند و وجود دارند و یا این که خداوند بعداً این دو را خلق می‌کند و نیکوکاران را به بهشت و بدکاران را به جهنم می‌فرستد

بقيه در ادامه ي مطالب

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 آبان 1393برچسب:, | 14:39 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند بخشنده مهربان

«1» إِنَّآ أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ «2» فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ «3» إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

 

 

همانا ما به تو خیر کثیر عطا کردیم. پس براى پروردگارت نماز بگزار و (شتر) قربانى کن. همانا دشمن تو بى‏نسل و دم بریده است

بقيه ي در ادامه مطالب

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 آبان 1393برچسب:, | 14:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

متن در ادامه ي مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 آبان 1393برچسب:, | 14:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

احترام در خانواده Reviewed by Milad on Oct 26Rating: 5.0 احترام در خانوادهچکیده: تربیت یک فرایند مستمر و پیوسته بوده که هد ف نهایی آن کمال وسعادت انسان است و این کمال درمکتب ما همان قرب الهی است. و اهمیت آن به این خاطراست که کودک مانند مومی دردست ماست و ما هم می توانیم با تربیت درست اورا به انسانی تبدیل کنیم که خلیفه الله روی زمین باشد وهم به موجودی پست تر از حیوان تبدیل شود ، تربیت انواع مختلفی داشته وعوامل زیادی درآن نقش دارند ومتناسب با توانایی های فرد مقابل مراحل مختلفی دارد که دراین مقاله هر کدام از آن ها ذکر شده اند

بقيه متن را در ادامه ي مطالب بخوانيد



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 آبان 1393برچسب:, | 14:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

الف: اشتیاق برای رسیدن به نهایت آرزوها

ب: بخشش برای تجلی روح و صیقل جسم

پ: پویایی برای پیوستن به خروش حیات

ت: تدبیر برای دیدن افق فرداها

ث: ثبات برای ایستادن در برابر باز دارنده ها

ج: جسارت برای ادامه زیستن

چ: چاره اندیشی برای یافتن راهی در گرداب اشتباه

ح: حق شناسی برای تزكیه نفس

خ: خودداری برای تمرین استقامت

د: دور اندیشی برای تحول تاریخ

‌ذ: ذكر گویی برای اخلاص عمل

ر: رضایت مندی برای احساس شعف

ز: زیركی برای مغتنم شمردن دم ها

ژ: ژرف بینی برای شكافتن عمق درد ها

س: سخاوت برای گشایش كار ها

ش: شایستگی برای لبریز شدن در اوج

ص: صداقت برای بقای دوستی

ض: ضمانت برای پایبندی به عهد

ط: طاقت برای تحمل شكست

ظ: ظرافت برای دیدن حقیقت پوشیده در صدف

ع: عطوفت برای غنچه نشكفته باورها

غ: غیرت برای بقای انسانیت

ف: فداكاری برای قلب های درد مند

ق: قدر شناسی برای گفتن ناگفته های دل

ك: كرامت برای نگاهی از سر عشق

گ: گذشت برای پالایش احساس

ل: لیاقت برای تحقق امید ها

م: محبت برای نگاه معصوم یك كودك

ن: نكته بینی برای دیدن نادیده ها

و: واقع گرایی برای دستیابی به كنه هستی

ه: هدفمندی برای تبلور خواسته ها

ی: یك رنگی برای گریز از تجربه دردهای مشترک

 

 

 

 

 

 

 

 

            * ای کاش همگی این الفبا را خوب بیاموزیم. *

 

 

 

 

 

 



تاريخ : شنبه 24 آبان 1388برچسب:, | 9:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

بدن شما به طور روزانه مقداری امواج الکترومغناطیسی دریافت می کند. شما امواج الکترومغناطیس که از تجهیزات الکتریکی استفاده می کنید و نمی توانید از آنها فرار کنید را دریافت می کنید و همچنین از طریق لامپ های روشن که حتی برای یک ساعت هم خاموش نمی شوند. شما منبعی هستید که مقدار زیادی امواج الکترومغناطیسی دریافت می کنید. به عبارت دیگر شما با امواج الکترومغناطیسی شارژ می شوید بدون این که بفهمید!

یک دانشمند غیر مسلمان از اروپا تحقیقاتی را برای یافتن بهترین روش جهت خارج کردن امواج الکترومغناطیسی که به دبدن آسیب می رساند را انجام داد در نهایت تعجب به نتیجه ای عجیب رسید‌؛ نتیجه ای که برای او به عنوان یک دانشمند غیر مسلمان باور نکردنی بود!

با گذاشتن پیشانی تان بیشتر از یک بار روی زمین،‌ زمین امواج الکترومغناطیسی را تخلیه خواهد کرد. این شبیه اتصال زمین به ساختمان هایی است که احتمال برخورد سیگنال های الکتریکی مانند رعد و برق به آنها وجود دارد. اتصال زمین باعث می شود که امواج از طریق زمین تخلیه شده و آسیبی به مردم نرسانند.

آنچه این تحقیق را شگفت انگیزتر می کند‌، این است:
بهترین راه برای این که به این منظور پیشانی تان را بر خاک بگذارید،‌ حالتی است که رو به مرکز زمین باشید چرا که در این حالت امواج الکترومغناطیسی بهتر تخلیه خواهند شد و لابد بیشتر تعجب خواهید کرد که بدانید بر اساس اصول علمی ثابت شده، ‌مرکز زمین مکه است!
آری،‌ کعبه درست وسط زمین است. بنابراین سجده به سمت قبله مسلمانان جهان،‌ بهترین راه تخلیه سیگنال های مضر از بدن است. این تحقیق سند محکمی است برای اثبات علمی بودن دستورات اسلام. کسانی که در روز ۳۴ بار در رکعات ۱۷ گانه نمازشان سجده می کنند،‌ بی شک بیش از هر کس دیگری انرژی های منفی کسب شده در طول روز را تخلیه می کنند.

تحقیقات وی نشان می دهدکه سجده کردن به سمت کعبه مقدس بهترین راه برای کاهش یافتن شدید سطح انرژی های منفی بدن انسان است.

چنین است که نماز را آرامش دهنده قلب ها می خوانند و بر مرتب و سر وقت خواندنش تاکید دارند. اگر انسان می توانست تمام نامکشوفه های طبیعت را کشف کند، ‌حکمت احکام اسلامی هم برایش گشوده می شد،‌ اما افسوس که علم آدمی ناقص است و اسرار طبیعت بسیار.

 مطلب دوم :
کلمه الله آرامش بخش است!

یک پژوهشگر هلندی غیر مسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله»  و تکرار آن و نیز صدای این لفظ،‌ موجب آرامش روحی شده و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می کند.
این پژوهشگر غیر مسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: « پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می خوانند یا کلمه «الله» را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه «الله»  و تکرار آن و حتی شنیدن آن،‌موجب آرامش روحی شده و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می دهد.
وی در ادامه افزود:« بسیاری از این مسلمانان که روی آنان تحقیق می کردم، ‌از بیماری های مختلف روحی و روانی رنج می بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیر مسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم،‌ زیرا تاثیر آن بر روی افراد افسرده،‌ ناامید و نگران،‌ تاثیری چشمگیر و عجیب بود
این پژوهشگر هلندی همچنین گفت:« از نظر پزشکی برایم ثابت شد حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع می شود،‌ از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می شود‌، به ویژه اگر تکرار شود این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد،‌ در تنظیم و ترتیب تنفس تاثیرگذار است. اما حرف «ها» حرکتی به ریه می دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تاثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می شود.

 

 

 

 

 

به راستی که قرآن کریم در آیه ای کریمه می فرماید:
  «
الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکر الله ألا بذکر الله تطمئن القلوب» 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : شنبه 24 آبان 1393برچسب:, | 8:19 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تاريخ : جمعه 23 آبان 1393برچسب:, | 18:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

بعضی از سوره های قرآن، بیش از یک نام دارد . حتی سوره ی حمد بیست و چند نام دارد . ولی از نامهای متعدد برخی سوره ها، همه مشهور و معروف نیست و سوره ها با بعضی از آنها برای مردم مشهورتر است .
در اینجا به این نامهای متعدد که در کتب علوم قرآنی مطرح است اشاره می شود

 

بقيه در ادامه ي مطالب



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 23 آبان 1393برچسب:, | 18:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

هر کس این پنج آيه را هر روز یازده مرتبه بخواند برای او هر حاجت و  امر مهمی آسان گردد و به زودی به مراد خویش انشاء الله خواهد رسید.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 23 آبان 1393برچسب:, | 17:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

 

عکسی که می‌بینید، از یک مراسم مذهبی مسیحیان در دهه 60 گرفته شده است . نکته جالب توجه در عکس این است شرکت‌کنندگان در این مراسم ، اسرای عراقی در جریان دفاع مقدس هستند و مراسم احتمالا در یکی از اردوگاه‌های نگهداری از اسرا برگزار شده است.

این عکس تاریخی یکی از اسناد نشان‌دهنده تفاوت میان برخورد ایران اسلامی با اسرای عراقی و عراقِ بعثی با اسرای ایرانی است. از میان ده‌ها هزار اسیر عراقی موجود در اردوگاه‌های ایرانی ، درصد بسیار کمی را ارامنه و آشوریان تشکیل می‌دادند اما همین تعداد اندک هم برای انجام فرائض مذهبی خود از آزادی کامل برخوردار بودند و حتی مانند آنچه در عکس دیده می‌شود ، امکانات لازم برای برگزاری آیین جمعی نیز در اختیارشان قرار می‌گرفت.

باید سلام و درود فرستاد به روح مطهر استاد "حاج محمدعلی نظران" (مسئول پرونده اسرای عراقی در ایران) که تمام برنامه‌ریزی‌ها و خدمات‌رسانی به اسرای عراقی ، بر عهده آن انسان وارسته و اخلاق‌مدار بود و التزام او به اخلاق اسلامی در مواجهه با اسیران دشمن ، باعث شد تعداد قابل توجهی از آنان ، با توبه از مرام و مسلک حزب بعث ، به سپاه بدر ملحق شوند.

 

 

 



تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:, | 19:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در قیام عاشورا افراد بسیار زیادی در جبهه باطل و دشمن بودند که هیچ کدام از آن‌ها هرگز عاقبت‌بخیر نشدند و هیچ‌گاه در زندگی روز خوش ندیدند.

امام حسین علیه‌ السلام  و 72 تن از یاران از جان گذشته ایشان رقم خورد. قیامی که حضرت اباعبدالله حسین (ع) برای برپایی و اقامه دین مبین اسلام، همراه خانواده خویش، حج خود را نیمه‌ تمام رها کرد و برای ادای رسالت مهمی به سوی کربلا حرکت کردند.

افراد بسیاری در واقعه عظیم عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. آن‌هایی که دل در گروی محبوب حقیقی نهاده بودند، در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت ‌گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا (ص) دفاع و حمایت کردند.

اما گروهی که فریفته مال و مقام دنیوی شده بودند و پاداش دنیای فانی را به آخرت جاودان ترجیح دادند در جبهه مقابل حق ایستادند و سرنوشتی ذلت‌ بار را برای خود در دنیا و آخرت رقم زدند و به پاداش دنیوی هم نرسیدند.

با استناد به دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع)، فهرستی از اصلی‌ترین دشمنان امام حسین (ع) و چگونگی مرگ آنان تهیه شده است که در جدول زیر ارائه می‌شود:

بقيه در ادامه ي مطالب + جدول



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 16 آبان 1388برچسب:, | 19:53 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |



این مطلب از نظر
تاریخ و سنت

و حدیث متواتر غیر قابل قبول است، خلاف نص قرآن کریم است.

 




شق القمر در خود قرآن آمده است. فرضاً کسی شق القمر را توجیه و تعبیر کند، داستان معراج و سوره اسراء را چگونه می توان توجیه و تعبیر کرد؟

در کمال صراحت می فرماید: منزه است آن که شبی بنده خویش را از مسجدالحرام تا مسجدالقصی (بیت المقدس) برد تا برخی آیات خود را به او بنمایانیم. آیا این جریان یک خرق عادت، یک معجزه نیست؟

آیات 93-90 سوره اسرا و بعضی دیگر از آیات تقاضای معجزه به معنی آیت و بینه خواستن از طرف مردمی که واقعاً تردید دارند و دنبال دلیل و برهان و بینه می گردند نیست. این آیات و آیه 50 سوره عنکبوت منطق خاص مشرکان را در معجزه خواهی و منطق خاص قرآن را در فلسفه معجزه پیامبران روشن می کند.





در آیات 93-90 سوره اسرا سخن مشرکان این چنین آغاز می شود:

ما به سود تو به تو نمی گردیم و وارد گروه و دار و دسته تو نمی شویم مگر آنکه تو به سود ما در مقابل، در این سرزمین خشک
مکه چشمه ای از زمین جاری سازی، یا باغی پر درخت که در آن نهرها جاری باشد یا خانه ای پر از طلا داشته باشی یا پاره ای از آسمان را بر ما بیفکنی و یا خدا و فرشتگان را نزد ما احضار کنی یا به آسمان بر شوی و برای ما و به نام و افتخار ما نامه خصوصی بیاوری.

مشرکان نگفتند: لن نومن بک که به معنی این است که تا فلان معجزه را نکنی به تو ایمان نمی آوریم. گفتند: لن نومن لک که به معنی این است که به سود تو به گروه تو ملحق نمی شویم یعنی یک تصدیق مصلحتی، یک خرید و فروش عقیده. به پیغمبر می گفتند: اگر تو پیغمبری، قیمت کالاها را از پیش به ما بگو تا در تجارتمان سود کنیم. واضح است که این معجزه خواهی یعنی بینه خواهی برای کشف حقیقت نیست. وسیله قراردادن پیغمبر است برای پول در آوردن. مشرکان می پنداشتند معجزه امری است در اختیار پیامبر. هر ساعتی که بخواهد و هر طور بخواهد و برای هر منظوری بخواهد معجزه می کند. در صورتیکه معجزه مثل خود وحی است. به آن طرف وابسته است نه به این طرف. همان طور که
وحی تابع میل پیغمبر نیست جریانی است که از آن سو که پیغمبر را تحت تاثیر قرار می دهد معجزه نیز جریانی است از آن سو که اراده پیغمبر را تحت تاثیر قرار می دهد و به دست او جاری می شود.




آنچه مشرکان از پیغمبرمی خواستند
معجزه، یعنی آیت و بینه به منظور کشف حقیقت که حقیقت جویان حق دارند از مدعیان پیامبری بخواهند، نبوده است ، چیزی بوده که شأن پیغمبران عموماً این نبوده که به چنین درخواستهایی پاسخ بگویند. این است که پیامبر فرمود:

سبحان الله، من بشری رسول بیش نیستم یعنی آنچه شما می خواهید چیزی نیست که یک حقیقت جو از پیامبران و رسولان بخواهد و رسولان ملزم باشند به آنها پاسخ مثبت بدهند، چیز دیگری است. قرارداد و معامله است، مرا دیدن و خدا را ندیدن و از من به استقلال چیز خواستن است، اظهار تکبر و خودخواهی و اثبات امتیاز برای خود نسبت به دیگران است، تقاضای یک سلسله امور محال است معجزه یعنی بینه و آیت الهی که برای اثبات یک ماموریت الهی صورت می گیرد و به اصطلاح مقرون به تحدی است، منظور الهی از او در کار است، این است که محدود است به شرایط خاصی. اما کرامت یک امر خارق العاده است که صرفاً اثر قوت روحی و قداست نفسانی یک انسان کامل یا نیمه کامل است و برای اثبات منظور الهی خاصی نیست. معجزه زبان خداست که شخصی را تایید می کند ولی کرامت چنین زبانی نیست.



تاريخ : دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:, | 20:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد